Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

HUXIT? A magyarok ki akarnak lépni az EU-ból? Érvelek, mert nem gondolnak bele...

2016. június 30. - Szarvas Norbert

unknown_16.jpegA BREXIT, azaz a 21. század leghatalmasabb öngólja után felerősödtek a popularista megélhetési politikusok hangjai, akik belecsimpaszkodnak a sztoriba és ezáltal akarnak mégelőbbre jutni, bebetonozni a helyüket. Persze, hogy vevő erre a nép Magyarországon is, hiszen végre lehet megint valakit okolni azért, mert minden szar. Az EU a nagy gonosz, és persze mellette elsikkad a magyar politikai elit napi nokiásdobozos procedúrája, ahogyan talicskával tolják ki minden áldott nap a közpént. Szóval mibe nem gondol bele a nép, amikor erősödnek a hangok? HUXIT? Lépjünk ki mi is?

Gyorsan jelzem a legelején, hogy ez egy szubjektív írás, saját meglátásokkal. Direkt nem kezdem alátámasztani mindenféle bonyolult számsorral, mert a gondolkodásmódot akarom átadni, és nem azt megindokolni. Minél egyszerűbben a közérthetőség kedvéért.

Európa sorsa

A világ folyamatosan átalakulóban van. Fogynak a készleteink, az éghajlat és a klíma is változik. Ma-holnap a víz lesz a legértékesebb nyersanyag. A példa kedvéért szerinted bármelyik nagyhatalom miért hagyná, hogy a nép szomjazzon, miközben az apró Magyarország egy hatalmas készleten ül? Mi az a pont, amitől kezdve a túlélés szabályai diktálnak? És ebben a szabályrendszerben a komoly katonai erővel nem rendelkező apró Magyarország meddig jutna és milyen szerepe lenne? Elég ránézned a térképre és látni fogod, hogy Európa nagyon komoly stratégiai hátrányba került a többi szuperhatalomhoz képest. Amíg a mindenféle nemzetközi szövetségek árnyékában mind az oroszok, mind Kína, mind India, mind az USA képes egységes egészet alkotni és területi nagyságuknál fogva rendkívüli ütőerővel rendelkeznek, addig Európa széttagolt és a demokráciában fulladozik. 

Európa nemzetei még mindig nem képesek egy közös Európában gondolkodni, helyette mindenki keresi saját nemzeti identitását. Ez ma még nem feltétlenül okoz végzetes problémát, amikor a nemzetközi egyezmények és szerződések dominálnak. De ez egy nagyon ingoványos talaj. Nem tizenévekről, hanem akár 100 éves távlatban kellene gondolkodnunk. Amíg az említett nagyhatalmak képesek a saját piacaikon egységesen működni, képesek egy rendelkező szerv alá "befeküdni", addig Európának van egy látszólag szervezete, miközben a széttagolt nemzeti szuverenitás igazi örzői az országok miniszterelnökségei. Magyarul Európának igazából nem egy vezetője van, hanem sok. És a több vezető nem "vének tanácsába" rendeződve védi a közös érdeket, hanem mindegyik a saját érdekein ügyködik.

A mostani migrációs probléma intő jel volt Európa számára védelmi szempontokat figyelembe véve. Ugyanis nem automatikus volt a közös határvédelem és a titkosszolgálatok közötti automatikus információmegosztás, hanem egy elvi felvetés, ami vagy működik vagy nem. És amíg ezt kitalálták, addig boldog-boldogtalan bejutott. Ilyen alapon akár Mordor katonái, az orkok is simán betrappolhattak volna és rég elfoglalták volna Brüsszelt, Párizst és Berlint, mire az EU vezetői eldöntik, hogy akkor mi legyen.

A BREXIT pedig gazdasági értelemben vett intő jel. Az angoloknak a legnagyobb problémája az aránytalan teherviselés mellett a gazdasági rugalmatlanság, az EU döntésképtelensége. Gyakorlatilag bármelyik nemzet képviselője kétszer körbeszerződte a Földet, mire az EU egyáltalán eljut odáig, hogy megvitassa a közös érdeket. Nagyon nehézkes a rendszer, fulladozik a bürokrácia terhe alatt és nem igazán látni a változást. 

Pedig a világ változik és miközben az EU egyre nehézkesebb és lassabb, addig körülöttünk minden egyre gyorsabb és rugalmasabb. Ha ezen nem tud változtatni az EU, akkor elveszett Európa végérvényesen. Ugyanis ilyen feltételek mellett sem katonai, sem gazdasági, sem politikai értelemben vett támadást nem fog tudni kellően elhárítani és lereagálni. De nem is kell támadásnak lennie. Elég, ha a bürokratikus EU lemarad minden nagyobb szerződésről és kimarad a világ igazi fejlődéséből. Elég ha Ázsia "felfedezi" magának Afrikát és a technológiai fejlődés által képesek gazdaságilag és társadalmilag fejleszteni ezeket az országokat, és személyükben támogatókat szerezni. Márpedig a világnak elege van már az "arisztokratikus nagypofájú egoista Európából", akik évszázadokon keresztül gyarmatosítottak és uraltak mindent. 

A HUXIT ennek ellenére őrültség

Eddig nagyvonalakban beszéltünk az EU problémájáról. Viszont egy HUXIT, azaz Magyarország kilépése az EU-ból lebontaná az utolsó védőfalat és független ellenőrzési metódikát a politikai szabadrablás hordái előtt. Odáig jutott Magyarország, hogy ma már csak tényleg azért nem viszik ki kézben a Nemzeti Múzeumból a kincseket (vagy inkább a habony-k azért hozzák még vissza...), mert még az EU valamilyen szinten kontroll alatt tartja a dolgokat. Bár így is sikerül pofátlanul sok összeget elvinni és megnyomorítani generációk életét. Magyarország természetesen nem maradna egyedül, hanem gyorsan ki nem mondott orosz gyarmattá válnánk. Lehet választani, hogy melyik a jobb nekünk. Amíg az EU vissza nem térítendő támogatást ad (többet, mint amennyit befizetünk), addig az oroszok magas kamattal terhelt hitelt adnak-adnának...

Téves feltevés, hogy Magyarország valaha olyan független miniállam lehetne, mint Svájc.Magyarország közel sem jelentéktelen földrajzi elhelyezkedéséből és nyersanyagkészletéből eredően. Értünk mindig megy a harc, és amíg  ezt a demokráciába csomagoljuk, addig vérrontás nélkül. Ha lebontjuk ezeket a társadalmi "korlátokat", akkor pedig máshogyan fognak velünk beszélni... Nekünk mindig kell valakihez tartozni, mert mi mindig az alsósok leszünk, akiket körbevesznek a nagyok...

Ráadásul az elmúlt 10 évben Magyarország bármilyen nemű gazdasági fejlődése és fejlesztése nem valósult volna meg az EU támogatása nélkül. Értsd: hiába fizeted Európa legmagasabb adóját, semmit még egy utat sem építene a kormány, ha nem fizetne az EU. És ennek morális okai vannak leginkább...

Magyarország jövője pedig a magyar fiatalok mentális fejlődésének a függvénye. Ilyen értelembe rendkívüli lehetőség, hogy az EU-n belül szabadon integrálódhatnak a fiatalok mindenfele. Így elkerülhetetlenül magukba szívják az európai kultúrát és látásmódot. Ha pedig hazajönnek pár év múlva, akkor kevésbé lesznek kitéve az éppen aktuális magyar politika "elnyomottak vagyunk 1000 éve balsors" eszmének és annak minden hazugságának. Megtapasztalnak egy jobb világot, egy felvilágosultabb világot, amit aztán itthon meg tudnak honosítani. Miután Magyarországon végérvényesen szétverték az oktatást, talán ez az egyetlen igazi esélyünk a változásra. Ha HUXIT, akkor ezt adjuk fel és a jobb jövő lehetőségét. Aki a HUXIT-ra szavaz, az a jelenre és a múltra mond igent illetve a "magyar mentalitásra", ami nem vezet sehova.

Demagóg példa, de nézd meg az EB magyar szereplését és Storck nyilatkozatait. Egyértelműen a mentalitást nevezte meg, mint a magyar sport hátráltatója. Jött egy másik szemléletmód és sokminden elkezdett működni. Én valami ilyesmit várnék az ország fejlődése szempontjából is.

Európának és Magyarországnak egyetlen lehetősége, ha a következő 50 évben képes egy egységes és közös területet kialakítani, ahol a különböző egységek "megyeként" (megtartva a saját identitásukat) és nem országként funkcionálnak. És ez az közös európai szellem már közöttünk van. Már csak a politikának kell fejlődnie és változnia. A mai fiatalok nemzettől függetlenül egyre nyitottabbak egymás iránt és egyre inkább elhalványul az országonkénti különbségtétel. Mert végső soron mindannyian európaiak vagyunk, csak különböző szokásokkal. 

Mint ahogyan Magyarországon mindenki magyar attól függetlenül, hogy Pesten máshogyan beszélnek és máshogy csinálják a pörköltet, mint Borsodban... 

Nyomj egy like-ot, ha tetszett a cikk:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr988857262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Serrin 2016.06.30. 20:53:56

Ismét egyet kell értenem.

Frank August 2016.06.30. 21:57:19

Az olaszok sem sokat sopankodtak a brexit utan.Mar meg is rendeltek 150 milliard eurot,hogy legyen mihez nyulni panik idejen.Lehet nyomtatni a bankokat.

Untermensch4 2016.06.30. 23:16:54

"A példa kedvéért szerinted bármelyik nagyhatalom miért hagyná, hogy a nép szomjazzon, miközben az apró Magyarország egy hatalmas készleten ül? Mi az a pont, amitől kezdve a túlélés szabályai diktálnak? És ebben a szabályrendszerben a komoly katonai erővel nem rendelkező apró Magyarország meddig jutna és milyen szerepe lenne?"
A felszíni vizeink a jelenlegi határon kívülről erednek, ezek "túlélés-üzemmódban" kb még azelőtt nagyrészt kitermelhetőek mielőtt befolynának ide. A felszín alattiak kitermelését (a győztes hódítók által) némileg megnehezítheti ha a terület sugárszennyezett ("az utolsó kapcsolja le a villanyt! Az a piros gomb az ott...").
HUXIT... Az EU-n belül több pénzt lehet kitalicskázni mint azon kívül. Annyi behajthatatlan hitelért cserébe nem akarnak az oroszok válsággócot venni ami már vonzóbb talicska-célpont lenne mint az EU-s távlatok.
"Mert végső soron mindannyian európaiak vagyunk, csak különböző szokásokkal. "
Az egyik nagyon európai szokás a gyarmati arrogancia, a másik az egymás elleni háborúzás. Ha az etil-alkohol marad európa fő drogja akkor az agresszivitás levezetésére kell vmi jó módszer. Ha nem háborúzunk akkor a szex és a sport marad (az első növelheti a népességet, ha mégis később háborúzhatnékunk támad, a második meg eléggé fitté tesz akkorra...).

2016.07.01. 02:44:35

"Ráadásul az elmúlt 10 évben Magyarország bármilyen nemű gazdasági fejlődése és fejlesztése nem valósult volna meg az EU támogatása nélkül"

Jaja persze, az Eu tagságunk is úgy kezdődött, hogy a még maradék prosperáló iparunkat (pl; cukorgyárak) fel kellett számolni, le kellett építeni nullára ugye. Bár van autóbuszgyárunk, de magyar autóbuszt biza nem lehet látni az utakon, ami önmagában szégyen. A fokhagyma kínából jön, a tej szlovákiából, lényegében az eu tagságunk egyik vívmánya, hogy hazánkban már lassan elemi dolgok sem készülnek, minden szart a világ más pontjáról kell idetalicskázni. Piac lettünk. Vásárlóerő. De azért csak dícsérgessük az eut, és köszönjük meg hálásan a támogatásokat.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.07.01. 05:51:54

"Ráadásul az elmúlt 10 évben Magyarország bármilyen nemű gazdasági fejlődése és fejlesztése nem valósult volna meg az EU támogatása nélkül."

Ez igaz, Viszont a fordítottja is igaz: nem kellene egy fillér EU-támogatás se, ha a nyugat nem síbolná ki a profitot az országból immár negyed évszázad óta.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.07.01. 05:53:46

@I-Work:

Elolvstam a feléig. Bugyutaság. Ülj le, Tamás, egyes.

Stenonis 2016.07.01. 06:05:10

@BircaHang Média:
Befektetett, ha van haszon, akkor azt úgy használja fel, ahogy neki jólesik.
Ez a kapitalizmus. Ha lenne céged, örülnél, ha az állam megmondaná, mit tehetsz és mit nem a haszonnal?

Ha nem tetszik, akkor javasolt célország Észak-Korea. Ott nincsenek nyugati multik és nem síbolják ki a profitot az országból.

2016.07.01. 06:26:14

Az EU-ba lépés első napjától űber szar lett minden. A közlekedéstől az oktatáson át a bérekig mindent megnyírtak és azóta csak lejjebb és lejjebb van.
"Európa széttagolt és a demokráciában fulladozik." Majd, ha nálunk is annyi lesz a bér és közös pénznemben, mint ha EU lennénk, majd akkor érezni fogom, hogy tartozom az EU-ba. Így viszont azt mondom, inkább egyedül, de szabadon! Akár éhezve, elnyomva, de nem csatlósként ezekhez!
Észak-Korea :)? Kedves STETONIS? Akár az is lehetne! Még mindig jobb, mint itt nézni a sok haszonleső rablót!

viragildi 2016.07.01. 06:38:40

Hót felesleges hosszú cikkekben érvelni valami ellen, ami fel sem merül....a magyarok nem akarnak kilépni az unióból. Az összes közvélemény-kutatás ezt támasztja alá, mi több, a kormány is ezt mondja. Nem akarunk kilépni.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2016.07.01. 07:21:07

@viragildi: Ebben sincs közös álláspont, csak annyi biztos, hogy azok szerint a statisztikák szerint, amiket nem a kilépéspártiak hamisítottak, a többség bentmaradna.

midnight coder 2016.07.01. 07:29:55

A cikkben vannak jó gondolatok, és jó sok hülyeség is. Nekünk a világon semmiféle nyersanyagkészletünk nincs. Vizünk sem sok, van némi artézi víz, de annyi nincs, hogy erre érdemes legyen szállítási kapacitást kiépíteni. Az igazán nagy folyóink pedig csak átfolynak rajtunk.

A briteknek a BRExit hosszú távon jó lépés volt. Kb, mintha 56-ban mi is ki tudtunk volna lépni a KGST-ből. Akkor 89-ben, amikor már látszott hogy a béketábornak annyi, nem olyan gazdasággal állunk ott, ami a KGST nélkül versenyképtelen, mert vagy nem tud olyan minőséget produkálni ami elfogadható, vagy nem tudja azt olyan áron produkálni ami versenyképes, de általában mindkettő. Ma az EU az új KGST.

A mi helyzetünk viszont más. Mi - jelenleg - nem tudnánk megélni az EU nélkül. De hosszú távon nekünk is fel kell készülni az EU szétesésére, és erre aligha kell 33 évet várni mint az 56-osoknak, az EU-nak még 15 éve sem hiszem hogy lesz. Ez idő alatt kellene az országnak úgy orientálódni, hogy az EU-s piac és tőke kiesése után se haljunk éhen.

Barbaarb 2016.07.01. 07:33:00

@viragildi:

De ha így folytatják, akkor előbb-utóbb fel fog merülni. :)
Ez kb. ugyanaz, mint amikor a foci EB-n osztrákok fölött aratott győzelmünk után jöttek a megmondóemberek, hogy Orbán majd saját sikereként könyveli el, meg ki fogja sajátítani, aztán semmi.
Sokan vannak ebben az országban, akik gyártanak maguknak egy szalmabábot, amit püfölhetnek...

jolankovacs 2016.07.01. 07:48:50

Állítólag a Brriteknél is a legsötétebb agyú réteg döntött. Sajnos itt sem lenne másként. Ott is a legalja politikusok kavarták a trutyit az EU ellen, bízva a pillanatnyi népszerűségban, meg itt is.
Persze az nem vigasz, hogy nem csak itt van milliónyi idióta szavazó, meg számtalan aljas politikus - itt az utóbbiból más sincs!! - de egyszer történelmünk folyamán tanulhatnánk mások tetteiből és megpróbálhatnánk a győztes félhez tartozni.
Persze szittya-magyar-székely-tarisznyás aggyal ez elég nehéz lesz.

Mokaka (törölt) 2016.07.01. 07:50:46

Én nem akarok kilépni. Ha kilépnénk, még kiszolgáltatottabbak lennénk a szarházi politikusokbak. Így legalább az EU időnként a körmükre néz, plusz nekünk is több lehetőségünk van felhívni a figyelmet a "szabálytalanségokra".

2016.07.01. 07:52:36

Már csak azért is benn kell maradni, hogy a politikai elitünknek nevezett haramiák érezzék, hogy nem tehetnek meg mindent. Ha kilépnénk jönne Putyin és Orbán kinevezése örökös kormányzóvá. Na akkor indulna meg a kivándorlás, mert orosz bábállam már voltunk egyszer, köszönjük elég volt belőle.

P1sty 2016.07.01. 07:53:00

@viragildi: Na ja, Walter Ulbricht is 1961. június 15-én is még azt mondta, hogy senkinek nem áll szándékában falat építeni, ehheu képest augusztus 12-én éjszaka pár óra alatt felhúzták. Orbánék kb. ugyanez a rendszer.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.07.01. 07:54:33

@Stenonis:

Tehát semmi gond? Vigyék csak ki az ország által megtermelt hasznot külföldre? Ez a jövő záloga?

kublerek · www.vasalobolt.hu 2016.07.01. 07:59:48

@Stenonis: Csak a saját népüket zsákmányolják ki. Ez még nagyobb bűn.

P1sty 2016.07.01. 08:00:52

@Jankove:
Azért végig kellene gondolni, hogy miért olcsóbb a kínai fokhagyma (pedig onnan tényleg van vám), a szlovák tej, miegymás, miközben mezőgazdasági ország vagyunk csekélyke iparral. Mert egyszerűen szart termelünk és azt is drágán.

Az autóbuszt meg jó lenne végre elfelejteni. Az Ikarus nem jó volt, hanem mert a KGST országbon belül mi kaptuk az autóbusz-gyártás, és más országban ez be volt tiltva, gyakorlatilag monopólium voltunk egy garantált felvevőpiaccal, ahol bármi ócskát megvettek, mert ott még az sem volt. Ahogy eljött a piacnyitás, bebizonyosodott, hogy az Ikarus sehol nincsen a nyugati gyárakhoz képest.

Csaba Szikora 2016.07.01. 08:01:41

Mi a szarért kell kavarni a szart???????Szó nincs a kormány részéről egy esetleges kilépésről,sőt,az összes politikus a bentmaradásról papol.
Szemben a Jobbikkal,akiknek fő céljuk a kilépés.Na őket lehet baszogatni,kisköcsög.

Gazz 2016.07.01. 08:03:44

@BircaHang Média: Rogán, Csányi, Orbán is külföldre viszi a lopott pénzt.
És Putyin, a gazdád is ezt teszi a szent orosz anyácskában.

kublerek · www.vasalobolt.hu 2016.07.01. 08:04:13

@abcd1234: Ez érthettelen, hogy te is a külső ellenségben keresed a hibát pedig a magyaroknak csakis a magyar a legnagyobb ellensége. Mert: Ha egy magyar céggel mész külföldre dolgozni akkor szó szerint olyan szinten ragol le a munkadód mintha itt magyarországon dolgoznál és még örülj ha kifizet. Sokszor hallani olyat is amikor egyszerüen otthagyják a magyar vendégmunkásokat külföldön és lelépnek a pénzekkel. Ha meg direct a német munkadóhoz szerződsz kifizetnek az biztos!!!

Netuddki. 2016.07.01. 08:08:15

Lépjünk csak ki! Vezessék be a halálbüntetést, politikai okból is, lépjenek rá lehetőleg minél több ember tyúkszemére. Annál hamarabb végzik az orbánék úgy mint a csaucseszku házaspár...

Netuddki. 2016.07.01. 08:10:29

@abcd1234: Elég fiatal lehetsz ha nem tudod mi volt itt az EU-ba lépés és a rendszerlopás előtt.

silent man 2016.07.01. 08:13:33

@Jankove: "A közlekedéstől az oktatáson át a bérekig mindent megnyírtak és azóta csak lejjebb és lejjebb van."

Így van ! 2004-ben kitűnő közúthálózata volt Magyarországnak, az autópályák elértek a határokig, az M0-ás majdnem körbevette Budapestet. Aztán az EU-csatlakozás után brüsszeli utasításra a karvalytőke mind felszedte a jó magyar aszfaltot.
A béreket szintén a háttérhatalom tartja alacsonyan, a KLIK pedig nyugati nyomásra jött létre.

Ja, nem.
Nézzek neked orvost, vagy megoldod?

2016.07.01. 08:24:42

@Tibi !: Jólét és biztonság. Bőven felnőtt voltam, amikor az EU-ba lépés miatt örömködtek az emberek az utcán. Aztán valahogy lefagyott arcukról a mosoly. A fiatalok persze ebbe születtek bele és azt hiszik ez így jó és normális. A rendszerlopás és az EU kéz a kézben jár! Csak rá kell nézni Németországra, hogy ma mennyi köze van a volt NSZK-hoz. Semmi. Hanyatlik egyfolytában, de már lassan vége úgy tűnik.

NemodaBuda 2016.07.01. 08:27:11

A fidesz-grémium kifelé igyekezete, Lázár bennfentes vallomása öszinte ! Van félnivalójuk az ellopott EU támogatások miatt ! Egy markánsabb EU-ban minden nap kapnak valami büntetést, lefokozást ! És tulajdonképpen azt is tudniuk kell, hogy gazdaságilag a végét járja ez a csodaország, itt áll képzetlen munkaerejével, korszerűtlen infrastruktúrájával, beteg nyugdíjasaival, meg nem fizetett szakembereivel. A felső tízezer meg nem termel, csak dőzsöl, nem fektet be, mert nincs mibe. A felhalmozozz tőke vagy eltúnik, vagy olyan értelmetlen marhaságokba ömlik, mint a Vár, a Városliget, a többször felújított Gellért tér, esztergomi vasút, kisvasút, államtitkárok és egyéb bohócok színpadra vitele és ott tartása ! Naná, hogy ehhez most már nem kell EU, a pénz márt itt van, orbánéknak elég is !

2016.07.01. 08:27:54

@silent man: Most őszintén, az úthálózat mennyire létfeltétel? Értem én, hogy a rendszerváltás és az EU szabadságot hozott, de ez csak a gazdagoknak számít! Mit érdekel egy halandót a szabad határátkelő és a háromsávos út, egy Bp.-i elkerülő, ha ennie sincs mit?

Netuddki. 2016.07.01. 08:34:54

@abcd1234: A világ folyamatosan változik. Vagy alkalmazkodsz, vagy elhullasz.
Arról meg nem az EU vagy a külföld tehet, hogy itt tolvaj bűnözők kerültek hatalomra, és az ország helyzetbe hozása helyett, a saját zsebüket tömködik, amivel egyre inkább behozhatatlan hátrányba hozzák az országot. "Üzenjük Brüsszelnek", ja. Előbb a saját házunk táján kéne rendet tenni, nem az EU köpködéssel elterelni erről a figyelmet!

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.07.01. 08:39:19

@Gazz:

A nagyságrend egészen más.

Putyin nem tőkés, nincs mit kivinnie.

sas70 2016.07.01. 08:56:17

@BircaHang Média: Nyomod ezt a bullshitet, pedig pozitív a tőkemérlegünk, annak ellenére, hogy a kormány mindent megtesz azért, hogy ne így legyen.

kikiláltó 2016.07.01. 09:02:26

@BircaHang Média: Leszámítva az a néhágy tízmilliárd dolláros magánvagyont, amit Putyin gazdád ellopott a népétől - "jó" példát mutatva a Kárpát-medence Géniuszának és cimboráinak... Te meg öreg KGB-s birka, miért nem a lengyel tesőket oltogatod az orosz-imádatoddal??? Ja, hogy ők pillanatok alatt megnyúznának, mert a lengyelek nem felejtenek olyan könnyen, mint az egybites véreink, akiknek semmit sem mond 1849, 1919, az 1944-45-ös "felszaba-dúlás" és utána a 40 év "vendégesgedés", de még 1956-ról is csak annyi jut eszükbe, hogy nem jöttek a szemét jenkik... Ja, a ruszkik azok jöttek, de oda se neki!

torró 2016.07.01. 09:22:55

hogy gondolja bárki is most a kilépést? Soros Gyuri bácsi, tegnap vagy egy két napja megmondta, a migráns kérdést úgy kell megoldani, hogy ha nincs elég pénz az EU-k, kölcsönt kell felvenni minden országnak, / most van kedvező kamatozású!/ , sőt akár külön adót is ki lehet vetni, és ezekből kell a migránsokat eltartani! Már ezért is érdemes bent maradni! Na! Nem ugrálunk itt össze vissza, majd megmondják, mit s, hogyan! Világos? Hát nem aranyos ember a mi Gyuri bácsink?:))))

silent man 2016.07.01. 09:23:46

@BircaHang Média: "Tehát semmi gond? Vigyék csak ki az ország által megtermelt hasznot külföldre? Ez a jövő záloga? "

Egyetértek! A külföldi befektetőnek annyi a dolga, hogy hozza a pénzt, aztán pofa súlyba. Az Audi, a Mercedes csak talicskázzák kifele a hasznot, ahelyett, hogy itt építenének belőle valami értelmes dolgot. Stadiont, erkélyt, kisvasutat, mittudomén. A földből időnként kiemelkedő új csarnokok ne tévesszenek meg. (Hoppá, a kisvasút Eu-s pénzből lett, bammeg, a napi 27 utasnak. Ostoba faszfej brüsszeliek.)
Amihez a magyar állam hozzányúl, az szarrá változik, barátom, legyen az MOL részvény, egészségügy, szemétszállítás, akármi.

silent man 2016.07.01. 09:26:19

@abcd1234: Ja, az ennivalót is az EU vette el, elfelejtettem.

Janossz 2016.07.01. 09:40:29

Ha valakinek még kétségei lettek volna, tegnap elég világossá vált a kormány kilépési szándéka.
Lázárnak nem lehet magánvéleménye az ügyben, illetve ha mégis, akkor azt a 4221-es vásárhelyi italboltban hangoztathatja a barátoknak, nem a Kormányinfón.
Megy a hangulatkeltés, a nép puhítása már. Ahogy elfogynak az EU-s pénzek, már lépünk is le. Többek között azért is, mert ez az OLAF okvetetlenkedés a Flórián Úr körül idegesítő kezd lenni, mit akarnának még vizsgálni itt?

nu pagagyí 2016.07.01. 09:43:54

A maffiózó elit, ha már bebiztosította az itthoni teljhatalmát, nyilván kivezetné az országot az EU-ból, hogy zavartalanul uzsorázhassa ki a rabszolgáit, azaz minket. Nem hiszem, hogy van annyi önbecsülés a magyarokban, hogy elzavarják ezt a csürhét. Nem látom az igényt, hogy itt bárki ragaszkodna hozzá, hogy a saját sorsában, saját maga dönthessen. Szolganép vagyunk, de ne legyen igazam!

dadddd 2016.07.01. 10:14:26

@nu pagagyí: Igény az lenne, de a jelenlegi szereplők közül egyik sem tűnik megoldásnak. Mégis kit lehetne komolyan venni? Puklit?
Egyébként az egyik csürhét már elzavarták (sajnos nem elég messzire), cserébe kaptak egy pont olyat másik színben...

Sir Galahad 2016.07.01. 10:23:00

Amíg van uniós támogatás, butaság kilépni, még azzal együtt is, hogy a tagságnak kétségtelenül vannak hátrányai. Szerintem Lázár mondatai, meg a kormány unió-kritikus hozzáállása úgy általában nem kilépési szándékot jeleznek, inkább azt, hogy ahogyan Anglia is szerette volna, mi is szeretnénk, ha az EU átalakulna - az angoloknál egyszerűen túl jól sikerült az ennek érdekében folytatott fenyegetőzés. De ha 2020 után megszűnik az uniós támogatási rendszer, és addig sem változik meg az unió, valóban el lehet gondolkozni a kilépésen: mérleget kell vonni, hogy így is megéri-e, és ha nem, miért kéne maradni?

fidesz maszop dk egykutya 2016.07.01. 10:28:32

@Jankove: "az Eu tagságunk is úgy kezdődött, hogy a még maradék prosperáló iparunkat (pl; cukorgyárak) fel kellett számolni,"

pofátlan hazugság. Nem kellett, hanem lehetőség volt (amit egyébként a magyarok találtak ki) természetesen megtették a gazdák, hiszen az ingyen gyors pénzért egyszerűbb ez mint elgondolkodni), és most visszasírják az amúgy vastagon veszteséges iparukat, hátha kapnak megint ingyen pénzt.

dadddd 2016.07.01. 10:32:50

Azért jó lenne megvárni, amíg az ovis fenyegetések (pl. Juncker) és a pénzhatalmak pánikja lecsillapodik. Szerintem mindenkinek az együttműködés az érdeke. Az EU-n kívül is van élet, és néhányan igen jól tudják ezt művelni (Svájc, Norvégia, Izland), és köszönik szépen, nem is kérnek belőle.

Kelly és a szexi dög 2016.07.01. 10:39:01

nem akar senki kilépni, nem kell csinálni a hangulatot...

fidesz maszop dk egykutya 2016.07.01. 10:41:52

@Kelly és a szexi dög: de pár hülye akar, aki nem tudja, hogy magyarország kb nagyságrendekkel több pénzt vesz az eutól el, mint amit befizet. Jó lenne meglépni, mert lehetne röhögni a magyar összeomlás gagyibbnál gagyibb magyarázatain. Mert lenne összeomlás, tekintve, hogy minden EU pénzből épül évek óta.

Ballib cenzúrázók réme 15 2016.07.01. 10:54:41

Már csak el kéne árulni, hogy ki a tököm akar kilépni.

A ballibek soha nem.
A Fidesz sem, hisz mindig az EU mellett érvelt.
A Fidesz, ugyan EU kritikus de jó okkal. Egyre több állam és EU-s polgár ellenzi az irányt miszerint telepítsünk be migránsokat, szüntessük mega nemzetállamokat, és legyen multikulti.
Ugyanis ez baromság, és éppen ezek a baromságok indukálják az EU-ból való kilépéseket.

A Jobbik meg Novák kibaszása, és a néppártosodás után már szintén letett a kilépsről.

Szóval senki nem akar kilépni.
Sokan, sőtt rengetegen szeretnének EU szerte racionálisabb, kiszámíthatóbb, és kevesebb EU-s bürokráciával, központosítással működő nemzetállami EU-s egységet.
De ezek nem szakjadás pártiak.
Csupán a ballib és zöld marhaságokat ellenzik.
Ami rohadtul nem ugyanaz.

Lorlam 2016.07.01. 11:01:22

@Jankove: Szerinted a magyar autóbuszgyár magyar alkatrészekből, világszínvonalú minőséget állít elő versenyképes áron? Gondolom, ha ez így lenne, akkor csupa magyar busz futna az utakon. Ha a fokhagyma, a tej meg a többi megtermelhető lenne (megfelelő támogatási rendszerrel akár) piacképesen, akkor nem magyar fokhagymát ennénk, magyar tejet innánk rá, magyar buszon? Dehogynem.
Csakhogy az erőforrásokkal van a baj, meg főleg azzal, ahogyan ezt hasznosítjuk...

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.07.01. 11:09:53

@kikiláltó:

"az a néhágy tízmilliárd dolláros magánvagyont, amit Putyin gazdád ellopott a népétől"

Ez igaz, de csakis a legnedvesebb balliba gágogó álmokban... de a szám nem pontos, mert ezekben az álmokban a csúnya Putyin 875 trilliót lopott.

Lorlam 2016.07.01. 11:11:19

@BircaHang Média: Millió (de legalábbis nagyon sok) gazdaságpolitikai eszköz van egy állam kezében ahhoz, hogy az országban lévő külföldi befektetők ne akarják hazavinni a pénzt, amit az itteni tőkéjük megtermel. Voltak olyan időszakok az általad emlegetett években, amikor Magyarországon fektették be a profitjukat, és olyan évek is voltak, amikor a kivitt hasznot (amivel egyébként jogosan csinálnak alapesetben azt, amit akarnak, mert az ő pénzük) pótolta vagy jóval meg is haladta a bejövő új tőkebefektetések értéke. Szerinted nem kellene inkább olyan politikát és hatalomgyakorlást folytatnia a hatalmon lévőknek, hogy ez az állapot legyen újra, és fenn is maradhasson? Szerintem nagyon szarul csinálják, marad a hisztizés, az erőszakoskodás, meg a kiabálás. Meg hogy viszik máshova a tőkéjüket, már aki tudja, folyamatosan. Mi meg jól magunkra támaszkodhatunk. Nem gond, a mankó is megtart egy féllábú embert..

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2016.07.01. 11:12:33

@abcd1234: Fogj össze Bircával és in duljatok. Senki nem fog könnyet ejteni értetek.

2016.07.01. 11:14:39

@abcd1234: Szakmai kérdés: kinek adnád el a magyar terméket? Mondjuk a cukrot , a buszt vagy a csirkét? Annak idején ezek mind húzótermékek voltak, mert a KGST biztos piacot jelentett. Ma a cukor olcsóbban szerezhető be Jamaikából, a busz Kínából és a csirke Észak-Afrikából....Avagy tényleg arra játszol, hogy majd mi megoldjuk határon belül? Jól sikerült ez Romániában, Kubában és Koreában is, ezt kell követned!

2016.07.01. 11:17:15

@dadddd: Hülyeséget beszélsz, Svájc, Norvégia például kedvezőtlenebb feltételekkel tagjai a közös európai piacnak, mint a UK per pillanat...

Lorlam 2016.07.01. 11:19:05

@Ballib cenzúrázók réme 15: "A FIDESZ sem, hiszen mindig az EU mellett érvelt."
Kedves Rém, a FIDESZ és főleg O.V. mindig amellett érvel, ami a pillanatnyi érdeke. Te még nem vettél észre olyat, hogy egyik nap valami mellett érvelt, majd a másik nap éppen az ellenkezője mellett állt ki? Én már láttam ilyet, és nem is egyszer. Sőt, olyat is, amikor arról volt szó, hogy valami lesz, és nem lett. De olyat is láttam mostanában, hogy az volt a "mondás", hogy valami nem lesz, és pár nappal később mégis.

Arra, hogy nincs kilépési szándék jelenleg kihirdetve, nem lehet semmit sem alapozni. Csak ha hited van.. az pedig legyen neked, jó nagy. :)

2016.07.01. 11:20:25

@torró: Nem mondott olyat, hogy a migránsokat kell eltartani. Azt mondta, hogy kölcsönt kell felvenni és fejlesztésre fordítani. Egyébként azt is mondta, hogy a Brexit katasztrófa. Aztán revidiálta nézeteit....nem olyan hülye ember az, mint te.....

McZozo 2016.07.01. 11:28:36

@abcd1234: Azert mielott ennyire eszak koreara ahitozol elmehetnel tanulmanyi ujtra 10-20 evre oda atlagembernek (nem nem diplomatanak) aztan ha tulelted es visszajottel es meg mindig azt mondod az a kovetendo pelda akkor ujra targyalhatunk.

2016.07.01. 11:29:34

@Sir Galahad: Mindenképp maradni kell, amíg ki nem derül, mire jut Anglia....mert ahogy kinéz, vége Great Britain-nak....már nem great....
kiderül például, hogy a Jaguar-Rover mennyire életképes, ha vámot kell fizetni...meddig marad a japán, ha nem az EU tagja Anglia....hogyan romlik a font, milyen belső feszültséget, sztrájkokat, inflációt okoz....stb. aztán el lehet gondolkozni, vajon mi kibírjuk-e , ha a forint 20%-ot romlik, ha az autógyártók nem fejlesztenek vagy kivonulnak, ha az infláció külső és belső hatásai egyzserre jelentkeznek....hogy mekkora közigazgatási adminisztrációs terhet jelent a jogi kereskedelmi politikai megállapodások újratárgyalása régi-új partnereinkkel.
Mert a britek sem számoltak azzal, hogy le kell zavarni többezer tárgyalást két év alatt....
Egyébként intő jel a balgáknak, hogy Borisz a moszkvai cirkusz bohóca nem indult a miniszterelnök választáson....hogy Nigel, a francia nevű angol nacionalista visszavonja eddigi ígéreteit....vajon miért, ha oly fényes a jövő kinn az EU-ból????

2016.07.01. 11:30:40

@McZozo: Van olyan, aki élvezi, ha megmondják mit tegyen , mert önálló gondolatokra képtelen....

kikiláltó 2016.07.01. 11:38:41

@BircaHang Média: Végülis ti ott a KGB-nél pontosabb számokat tudtok, ezek szerint akkor erősen alábecsülték eddig... Köszi öreg pedofil a tájékoztatást!

Ballib cenzúrázók réme 15 2016.07.01. 11:49:48

@Lorlam:

És arra mi alapján lehet alapozni, amit te állítassz róluk ?

Nosztredamus halott, te pedig pontosan ugyanúgy hiszel legfeljebb bármiben, és bárkiben, mint mások.

Ballib cenzúrázók réme 15 2016.07.01. 11:53:22

@Lorlam:

Mégvalami.

Nem kéne keverni a mulitkulti kritikáját, az EU-ból kilépéssel, mert ez rohadtul nem ugyanaz.

A ballibek persze próbálják elhitetni az emberekkel, hogy vagy az EU nemzetállamok nélkül migránsokkal együtt, vagy semmi, de ez csupán egy ordas nagy hazugság.

Az EU működhet úgy is, hogy megvédi magát az újkori honfogalóktól, csökkenti a bürökráciát, és hagyja érvényesülni a nemzetállamok, tagok érdekeit, lakosságának demokratikus akaratát.

Ballib cenzúrázók réme 15 2016.07.01. 11:58:54

@midnight coder:

Ez így van.
Ezért fontos többek között a Visegrádi Négyek szövetsége, hisz így nemcsak az EU-n belüli érdekérvényesítést képviselhetjük hatékonyabban, hanem az EU széthullása után is nagy segítségünkre lehet minden szövetséges.

Az EU széthullása pedig elkerülhetetlen. És nem miattunk, hanem az angolok, a franciák és a németek miatt. Ugyanis minnél több migráns jön (márpedig jönnek), annál erősebb lesz az ottani szélsőjobb, akik a mi szélsőjobbjainkkal ellentétben szakadást akarnak.

fidesz maszop dk egykutya 2016.07.01. 12:13:30

@Ballib cenzúrázók réme 15: "Sokan, sőtt rengetegen szeretnének EU szerte racionálisabb, kiszámíthatóbb, és kevesebb EU-s bürokráciával, központosítással működő nemzetállami EU-s egységet."

Lefordítva: sokan sőt rengetegen szeretnének ellenőrzés nélküli kiszámíthatóbb (mivel nincs pénzforrás blokkolás), kevesebb EU bürokráciával, és ellenőrzéssel működő, átláthatatlan putyini mintájú szabadrablást. Ezért akarnak a befizető államok (pl UK) kilépni, és majd jön németország, ausztria, franciaország, és a többi, xxexitje is.

Ad Dio 2016.07.01. 12:24:12

A vízháborúkkal való riogatás kb. a 60-as évek közepe óta megy (Asszuáni-gát)... rettenetesen bugyuta érvelés... Főleg Európában. Ha a Szahara közepén lennénk oké, de itt ez még nagyon-nagyon hosszú ideig nem jelent háborús problémát.

De ha már itt tartunk a cikk fantomokkal viaskodik: Mo az egyik legeupártibb ország (beats France). Errefelé az euroszkepticizmus marginálisan van jelen. Ami van, az euro kriticizmus. Abból van jócskán. Baj volna? Kétlem.

Ad Dio 2016.07.01. 12:24:52

@fidesz maszop dk egykutya:

"Ezért akarnak a befizető államok (pl UK) kilépni, és majd jön németország, ausztria, franciaország, és a többi, xxexitje is."

Te jó Ég...

werecke 2016.07.01. 12:27:42

A vége úgyis a VILÁGKIRÁLYSÁG amit a Voldemortok építenek.

Ad Dio 2016.07.01. 12:29:25

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Még forró az angol pite, mert frissen jött a kemencéből. Meglátjuk pár hónap múlva. Ha keménykednek, Anglia logikus lépése az lesz, hogy nekilát majd kereskedelmi különmegállapodásokat kötni az EU egyes országaival. Ezeket már csak protestből is megkötik majd. Und was?

Lorlam 2016.07.01. 13:00:01

@Ballib cenzúrázók réme 15: Kedves Rém, én csak annyit írtam, hogy aki többször (sokszor) nyilvánvalóan hazudott már, vagy az álláspontját homlokegyenest az ellenkezőjére változtatta, annak már nem lehet elhinni egy szavát sem. Következésképpen, azt sem lehet mondani, hogy Lázár úr igazat mondott, sem azt, hogy hazudott. Hogy az EU-ból való kilépéssel kapcsolatban mi lesz (megyünk, vagy maradunk) azt Orbán Viktor miniszterelnök úr a pillanatnyi érdekeinek megfelelően fogja eldönteni, lehet, hogy egy világos pillanatában, de az is lehet, hogy nem abban.

A többi, amit nekem válaszként rizsáztál, nem a válaszhoz, és így nem is rám tartozik.

Sir Galahad 2016.07.01. 13:00:56

@Könnyen elkaptuk, uram!: Szerintem ez 2020-ig kiderül, én meg ezt az időpontot mondtam.

Ballib cenzúrázók réme 15 2016.07.01. 14:15:35

@Lorlam:

Tiszta mázli hogy az elkúrók pártjának nincs hazug embere, hisz az egyetlen akiről azt hisszük, az is csak a legigazabb, mert megmondta, hogy hazudott.

torró 2016.07.01. 14:31:08

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Csak röviden:
"Bírálta Angela Merkel bevándorláspolitikáját Soros György, aki ellenzi azt is, hogy a tagállamokra kötelező befogadási kvótákat erőltetnek. Az üzletember szerint ugyanakkor az EU-nak legalább 30 milliárd euróra lenne szüksége a migrációs válság kezeléséhez. Soros csökkentené az agrártámogatásokat, a kohéziós pénzeket, és európai benzinadó kivetését, illetve hitelfelvételt tart szükségesnek."

HgGina 2016.07.01. 15:56:27

Hülyeség. Pro és kontra.

prognosys 2016.07.01. 17:04:30

@midnight coder: Ma a V4 bíztatóbbnak látszik, mint az EU. Szerintem egy esetleges EU szétesés vagy HUXIT után is lesznek szövetségeseink.

Csak Gyurcsány akarhat egy nagy húsdarálót csinálni az EU-ból, amibe örömmel tuszkolná bele a Magyart.

2016.07.02. 01:50:13

@P1sty: „Mert egyszerűen szart termelünk és azt is drágán.”

Tévedés. Van a családban gazdálkodó, vannak teheneik is. 55 forintért veszik át a mittudomén hány (10?) százalékos tejet, amiből sokféle árú (tejföl etc) készül. Majd a lefölözött 2,8% -os tej mire kikerül a polcra 300 forint. Még senki nem tudta elmondani, mitől lesz az önköltségi ár alatt átvett hazai tej, drágább mint az import cucc.

„Az Ikarus nem jó volt”
Tévedés. Az ikarus innovatív gyár volt, nemrégiben olvastam egy jófajta írást, mennyi előremutató műszaki újítást (pl; alacsonypadló, etc) adaptált elsőként a magyar buszgyártás, és ugyanebben a cikkben számos fotót lehetett látni korabeli ikarus koncepció-, és tanulmányjárművekről, prototípusokról, amelyek –bár sosem kerültek sorozatgyártásba- még ma szemmel is ámulatba ejtő formavilág, és technológia volt. De akkoriban más szelek fújtak, nem volt a parasztvakításra vevő. Költséghatékony, tartós, relative olcsón fenntartható járművek kellettek, erre volt igény, ezt lehetett eladni, hát ezt csinálták. Nemúgy mint ma, ahol fontosabb a klima, az lcd, a wifi, meg a design, mint a tartalom. Az ikarus nem azért ment gallyra, mert nem tudta volna tartani a lépést a technológiai fejlődéssel.

Persze fölösleges magyarázkodni, tele az ország olyanokkal, akiknek zsigerből minden büdös ami magyar.

2016.07.02. 02:03:01

@fidesz maszop dk egykutya: "pofátlan hazugság. Nem kellett, hanem lehetőség volt "

Persze persze. Ismerjük már ezeket a "lehetőségeket", amikre sosincsenek rákényszerítve az emberek, csak valamiért mégis megcsinálják. Utólag meg rendre kiderül, hogy más értelmes lehetőség nem nagyon volt.

2016.07.02. 09:36:53

Aztán mi a kurva anyjukat fognak ellopni, ha nem jön egy fillér sem az EU-ból?
Kénytelenek lesznek saját jól tejelő vállalkozásokat indítani nagy számban? Kénytelenek lesznek valóban optimalizálni bizonyos dolgokat? Kénytelen lesznek végre a valódi piac szerint működni, egyébként a nem fognak tudni nyugdíjakat sem fizetni és eügyet sem fenntartani. A többiről már ne is essen szó.
Már csak az a kérdés hogy a sok megbaszott kommenista geci fidesznyik közül, hányan lennének képesek a valódi pénzcsináláshoz?

fidesz maszop dk egykutya 2016.07.02. 12:14:40

@Jankove: nem derül ki, nyugodtan lehetetett nem alárni, és nem beleegyezni... csak hát azért nem jár rögtön pár millió...

Untermensch4 2016.07.03. 16:46:56

@Jankove: Innovatívnak innovatív volt az Ikarus, csak volt két problémája. Az egyik ugyanaz volt mint a Pannonia mkpárnak, a költséghatékonyság alacsony volta. A másik meg az hogy amibe nem passzolt a Rába teherautó-motor (ami egyébként nagyon frankó volt, de tényleg, ennél már csak a hátsó híd és differenciálmű volt frankóbb a maga hidegkovácsolási eljárásával), abba nem tudtak megfelelő motort szerezni. A kiállításra vitt prototípus a valahonnan szerzett traktormotoron elvérzik, a midibuszok motorhangja 5-6 éves korában félelmetesebb mint némelyik huszonéves öreg csuklós ikaruszé.
Az utolsó időszak kapkodása sem tett jót a lejtőn. Amikor két, elvileg ugyanolyan típusú buszban a szerkezet annyira más hogy az egyiket nagyjavított szerelőknek elölről kell kezdeni a gépkönyv lapozgatását az már az a szint amikor innováció helyett improvizálnak, hátha bejön... nem jött be.
Egyébként érdekes lenne hogy a (ha jól emlékszem Leo) kisautóval (szabadalmi ilyen-olyan jogok) mi történt azóta. A Smart-torzszülöttnél életrevalóbbnak látszott (mármint ha egy jelenkori csillivilli műszerfalat kapna).

Untermensch4 2016.07.03. 16:55:40

@Jankove: Arról meg hogy az EU vagy a saját politikus férgeink ártanak-e többet nekünk, javaslom a 6/1980.(I.25.) ÉVM-KPM együttes rendelet megszűnésével kezdődő "EU-s jogharmonizációnak" csúfolt sz@rhegyépítés történetét. Tekintve hogy "emútnyócév" és viktorék egyaránt magas szintet mutattak be ebben a produkcióban, nekem "zsigerből minden büdös ami magyar" POLITIKUS.
Főleg hogy már az EU-csatlakozásunkkor el kellett volna kezdeni a harmonizálást (2009-ben pánikszerűen kezdték de még nincs vége, 10 végzős joghallgató egy marék apróért két hét alatt megoldhatta volna, mármint tíz átlagos, nem olyan mint viktorék) de ennek ellenére már a belépésünk után, 2007-ben nem átallott az EU ilyen nem jogharmonizált dolgokra is pályázati pénzt adni...

Gazz 2016.07.04. 09:11:41

@BircaHang Média: Elképesztő naivitást mutatsz, amikor az orosz állam korrupciójáról van szó. Nyilván nem véletlenül.

Max val Birca főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2016.07.04. 09:34:06

@Gazz:

A korrupció mértéke Oroszországban közepes. Putyin nem korrupt, őt a pénz nem érdekli.

Gazz 2016.07.04. 09:35:51

Putyin a leggazdagabb orosz. Többször lebukott már. Az orosz korrupció pedig legendás.

Untermensch4 2016.07.04. 20:00:23

@Max val Birca főszerkesztőhelyettes: "A korrupció mértéke Oroszországban közepes."
Ha csak az alsóbb szinteken nézelődünk, sok autós fedélzeti kamerás felvételt találunk. Ha nem a nagy mértékű utcai bűnözés miatt szereltek be sok kamerácskát akkor marad a rendőri korrupció ami miatt egy közlekedési baleset esetére a biztosítás mellé kell a felvétel ha nem akarunk a másik autóssal licitálni hogy ki tudja jobban lefizetni a helyszínelő rendőrt...
Lehet hogy oroszország bizonyos statisztikai kontextusban "közepesen korrupt" de az a tippem hogy hétköznapi emberek számára a még elviselhetőnek tekintett szint ugyanebben a kontextusban csak "enyhén/semennyire korrupt" lenne.

KCB 2016.08.10. 08:42:39

@BircaHang Média:

"nem kellene egy fillér EU-támogatás se, ha a nyugat nem síbolná ki a profitot az országból immár negyed évszázad óta."

Ezt a mantrát gyakran nyomod?

Jobb ha magyar cégek tartják offshore számlákon a pénzt? Vagy akkor ők sem magyarok?
Megnyugtatóbb számodra ha a magyar üzletember járkál luxus terepjáróval?
És ha én külföldi csokit veszek, akkor én is segítem kivinni a profitot? Ha külföldre megyek nyaralni akkor én is kiviszem a profitot az országból?

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.08.10. 08:53:55

@Kerek Perec:

Ne halandzsázz.

Az, hogy valaki idegen terméket vesz vagy külföldön nyaral bolhacsípés, ezt te is tudod, Idegenek is jönnek Mo-ra turistáskodni, azaz még az egyensúly is megvan itt.

Viszont ezt összekeverni azzal a valós problémával, hogy a magyar gazdaság zöme nem a magyaroknak termel durva demagógia.

Reactor 2021.03.19. 06:10:25

Már időszerű lenne kilépni az EU-ból. Brüsszel elzárta a pénzcsapot, egy fityinget nem kapunk tőlünk a továbbiakban. Természetesen a belügyeinkbe ugyanúgy belepofáznak továbbra is, mint korábban is tették. Nincs itt már semmi keresnivalónk...ha adnak, fogadd el, ha ütnek, szaladj el.

@Stenonis: Aha, tehát a hájas seggű tőkés bármit megtehet a pénzével, mert ez a kapitalizmus. Aztán amikor Soros haverod shortolja a forintot, mert úgy tartja úri kedve, akkor persze taknyot nyelve hőbörögsz.
Ha ez a kapitalizmus, akkor szerintem nekünk bőven elég volt belőle pár százezer évre. Az "északkóreázás" meg szánalmas melléduma tőletek, kapitalizmus-imádó életképtelenektől, miért nem Kínát hozzátok fel, akinek a fél kapitalista világ tartozik? Fáj beismerni, hogy egy kommunista ország előbbre tart, igaz-e?

@midnight coder: Boldogan megvoltunk az EU nélkül sokáig. Mindamellett a vízkészletünk a folyóvizeket leszámítva is hatalmas. Tavasszal meg nyáron konkrétan a túl sok víz okoz problémát vidéken. Szóval ne gondold, hogy nekünk az EU segít a víz felszínén maradni - sokkal inkább nyakig nyom le minket, hogy levegőt azért kapjunk...
Nyersanyagkészletünk nincs. És akkor mi van? A nehézipar sohase volt húzóágazat Magyarországon. A mezőgazdaságunk meg speciel pindurkát jobb a minket körülvevő országokénál, ahol a terület 70+ százaléka művelhetetlen hegyvidék.

@jolankovacs: Nyilván, a briteknél csupa hülye él, ugye, mi magyarok ezt is jobban tudjuk nálunk, hogy megéri bennmaradni. Mi vagyunk a hidrogénbomba atyja! :D
A sötét agyú briteknek vélhetően elege lett abból, hogy Brüsszel folyamat rájuk akart tukmálni több százezer Ahmed (nagyfa)Szulejmánt.

@: Most meg EU-gyarmat vagyunk. Végeredmény szempontjából mindegy, hogy az oroszok vagy áttételesen az amerikaiak basáskodnak fölöttünk.

@P1sty: Tévedsz. A magyar mezőgazdasági termékek speciel sokkal jobbak a nyugaton tápgyárakban termelt hidroponikus, génmanipulált, felpuffasztott szaroknál. Az Ikarus pedig lehet hogy korszerűségben nem versenyezhet a nyugati buszokkal, csak épp tízedakkora nincs a szervizigénye. Az a "szar kágéestés" Ikarus helyből megzabál 10-20 nyugati buszt reggelire.

@fidesz maszop dk egykutya: Nem kapunk már egy fillért se. Miért is kéne még maradnunk?

@Lorlam: A nyugat nem akar magának konkurenciát. Nem viccből verte szét a multi a magyar termelést, amint bejött.
süti beállítások módosítása