Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Itt a vég! Az Állam magára hagyja a nyugdíjasokat!

2016. június 13. - Szarvas Norbert

hid-a-nyugdijasok-tobbet-erdemelnek_111484.jpgNem hittétek el igazándiból, hogy ilyesmi megtörténhet. Helyette mindenki a legközelebbi problémára fókuszál (mit vegyek a boltban vacsira? miből fizessem ki a számlát?...). Pedig a probléma sokkal nagyobb, mint azt elsőre hinnétek. Azt sem lehet mondani, hogy nem kaptunk volna figyelmeztetéseket. Itt a vég! Az Állam magára hagyja a nyugdíjasokat. Azokat a nyugdíjasokat, akik szavazásokat döntenek el, azokat a nyugdíjasokat, akik 2030-ra többen lesznek, mint az aktív keresők. A 2000-es évek eleje óta egyre hangosabban mondják, mondjuk. Akik 2000-ben születtek, azok pont a harmincas éveikbe lépnek, amik beköszönt a nyugdíj bomba és robban. De még mekkorát... Most megszavazták, hogy...

A parlament az ellenzék tiltakozása közepette megszavazta a Ptk. módosítását. Ezek után már a siker reményében perelhetik a lakók gyerekeit az idősotthonok, de még az önként besegítő szomszédok is. Az ellenzék szerint ez még nem a vége, arrafelé haladunk, hogy az állam kivonuljon az idősgondozásból.-index

A nagykorú gyermekek kötelesek rászoruló szüleikről gondoskodni.

A törvény egyáltalán nem foglalkozik a szülő akaratával. Tehát akkor is kipréselhető a szülőtartás, ha egyébként a szülő ez ellen tiltakozik. Ez már önmagában visszaélésekre ad majd okot, hiszen az amúgy sem túl olcsó idősek otthona gyakorlatilag állami fedezettel emelheti a saját árait. Ugyanis ha jobban belegondolsz, akkor mik az eshetőségek?

1. Nagyon drága az idősek otthona, de valahogy még kigazdálkodja a nyugdíjából a szülő

2. Az Otthon árat emel, amit már nem biztos, hogy ki tudna fizetni az átlag nyugdíjas.

3. Ekkor életbe lép a "szülőtartás" intézménye, amit maga az idősek otthona kezdeményezhet és hatóságilag beszedhetik a pénzt. 

4. Akkor is beszedhetik, ha a szülő tiltakozik.

Gyakorlatilag ezzel állami garanciavállalás történt. Az Állam garantálja, hogy meglesz a pénz. Ez egy hatalmas biznisz. Amennyiben ez így marad, akkor már most vízionálom, hogy az idősek otthona üzletág komoly toborzásba kezd az idősek körében és szinte gyufáért cserébe lakhatást biztosít. Majd az "akciós" időszak lejárta után megemelkedik a bennlakás költsége. Ha ezt párosítják egy tartamos lakhatási szerződéssel, amiből nem lehet kilépni, akkor máris elkészült egy következő problematika- itt vannak az újabb "üdülési jogok", csak tenger és napsütés nélkül. Nem lehet kiszállni és a gyereknek kötelezően fedeznie kell a számlát.

Jelenleg még a számlából fennmaradó részt, amit a nyugdíjból nem tudnak majd kifizetni.

Itt a hangsúly a jelenlegen van!

Itt megértheted mi a probléma: A nyugdíj minden idők legnagyobb pilótajátéka

Egyértelmű, hogy a mindenkori kormányzati bullshit kommunikációval ellentétben a magyar Állam (és általában az EU legtöbb Államháztartása) megpróbál minimális politikai sérülésekkel kifarolni a rendszerből. Már érkezik az alapnyugdíj intézménye, ami mindenki számára egységesen 100 euro nagyságrendű összeget biztosít. Ez semmire nem elég. 

A legtöbb család nem tudja az időseket elszállásolni és eltartani. Pláne az állami nyugdíj nélkül. Ennek számtalan oka van. Az egyik legfontosabb, hogy a jelenlegi nyugdíjasok a nyugdíjmegtakarításukat az Államnak fizették be. A mai aktívak pedig még mindig erre vannak kényszerítve, miközben sokan nem képesek a nyugdíjelvonás mellett további összegeket félretenni. Amikor a bomba felrobban, akkor a jelenlegi aktív generáció, amelyik nyugdíjba fordul egy lehetetlen helyzet előtt találja magát:

Elfogyott a nyugdíj. Megtakarítása soha nem volt. 

Ez hirtelen következik be és nagyon fájdalmas lesz. 

Mivel az átlag magyarnak nem lesz pénze, ezért hova kerülnek az idősek? Hát az idősek otthonába! És az idősek otthonát ki finanszírozza, ha elfogyott a nyugdíj? Hát a gyerekek! És ha a gyereknek nincsen erre pénze? Nem számít, ugyanis inkasszálják a számláját, kötelezik a fizetésre!

Tehát opció

A: magadhoz veszed a szülőket

B: kiszolgáltatva leszel az idősek otthonának vagy egyéb nyugdíjas intézmény önkényes áremelésének.

Na milyen kilátások? Szerintem nyiss azonnal egy malacperselyt...

:

Kétségtelen, hogy a rendszer megbukott egész Európában. Változtatni kell. Viszont változtatni a politika képes. A politikusok viszont nem értenek a pénzügyekhez, a rendszerhez és kizárólag saját pártjuk rövidtávú nyerészkedését nézik. Ráadásul Magyarszágon a kormány a jelenlegi nyugdíjvagyon egy részét elherdálja és nem a rendszer átalakítására fordítja, hanem teljesen más dolgokra. És ez vissza fog nagyon keményen ütni. Véleményem szerint nem sunyi kihátrálásra és titkos változtatgatásokra van szükség, hanem

ki kéne állni és belátni. Ezután egy átmenetekkel teli 20-30-40 éves koncepciót kidolgozni, hogyan lehet a szocializmusban felejtett társadalmat átvezetni a jóléti rendszerből az önfinanszírozásba. 

:

Ha szeretnél kérdezni vagy segítséget kérni a nyugdíjhoz, akkor írj: szarvas.norbert@iflgroup.hu

Ha hasznos a cikk, akkor nyomj egy like-ot:

 

Izgalmas videókért iratkozz fel ingyenesen:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr768806856

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mikimackó 2016.06.13. 20:12:13

egy igazi fidesses százezerből is elkölt 120-at az anyjára......., ha beledöglik, akkor is !

Magentax 2016.06.13. 20:19:29

Hát majd a nyugdíjasok is magára hagyják az "államot" a következő választásokon.

kvadrillio 2016.06.13. 20:31:48

jahhh...
jahhh...A 168 Órának azt mondja Lengyel László közgazdász:
– A kelet-európai térségben Magyarország mindenkinél előbb kezdte építeni ezt a rendszert. Aztán az „Orbán-betegség” végigsöpört Kelet-Európán. Fertőzött Európa többi részén is. Előre láttam, hogy Lengyelországot is leteríti majd a kór. Még írtam a könyvet, amikor kiderült: igazam lett. Tévedtek, akik azt gondolták: Orbán Viktor világképe véletlenszerű gondolatok halmaza. Jól átgondolt koncepción alapul.

EZ ITT EGY VICC-BLOG ????? :o)))))

A Halott országban (Helikon Kiadó) így vélekedik a szerző:
„Tehetséges gyerekeink és unokáink menekülnek Nyugatra, tehetségtelen és ostoba kormányunk menetel Keletre, de ami rosszabb, megyünk saját mocsarunkba, saját szellemi és erkölcsi perifériánkra. Magyarország saját civilizációs eredményeit semmisítette meg, saját kulturális szintjét vitte le, saját magatartásmintáját tette erőszakos, ki, ha én nem stílusúvá. Letaposni a kisebbet, a gyengébbet, a szegényebbet, a nőt, a gyereket, az öreget, a nem közénk valókat, a más nemzetbelieket – eltaposni, mert megtehetem.”

mit csinál a fidesz ??? senkit nem kérdez meg, senkivel nem egyeztet ???
KITŐL KAPOTT EZEKRE A BAROM INTÉZKEDÉSEIRE FELHATALMAZÁST ???
A MAGŰYAR NÉPTŐL BIZTOSAN NEM !
NÉP-FELÜGYELETET KELL FÖLÉJÜK HELYEZNI.MERT A NÉP A MUNKÁLTATÓJUK ! ÉS, HA ELÉGEDETLEN A N ÉP, AKKOR ECCERŰEN LEVÁLTJA ŐKET ! MOST !!!!! :) A...ÉS MEHET A KISVASÚTJÁN AZ ÉSZAKI-SARKIG !!!!!

ulpius66 2016.06.13. 20:39:50

@Magentax: Te hülye!

Nem olvastad, hogy 2030-ban omlik össze a nyugdíjrendszer!!!

Te nagyon hülye!

Fel tudod fogni, hogy a rendelkezés a nyugdíjasok érdekében van?

Mért szavaznának az ellen aki az érdeküket védi?????????
(akik esetlegesen a kormány ellen szavazhatnak, azok az aktív keresők.....akiknek el kell látniuk rászoruló szüleiket....)

ulpius66 2016.06.13. 20:44:56

Most 2016-ban, ezek a kibaszott okoskodó okostojások mán pontosan meg tudják mondani mi lesz a magyar nyugdíjrendszerrel 2030-ban......

Ugyanezek a "szakemberek" azt nem tudják megmondani mi lesz holnap!
(ezek "jósolták" meg 2000-ben az első Orbán-kormány idejében, hogy a magyar nyugdíjrendszer 2015-re teljesen összeomlik.....ja, ehhez képest évente 100 milliárdos tételekkel több a befizetett nyugdíjjárulék, mint az abban az évben kifizetett nyugdíj......na, kb. ennyit az összeomlásról.......)

steery 2016.06.13. 21:25:11

Ezt a problémát viszonylag könnyen meg lehet oldani:
1. Ha nyugdíjas vagy és nem akarod, hogy anyagi terhet jelents az utódaid számára, öld meg magad. Add át a helyet, az élettért a következő generációknak.
2. Ha fiatal vagy és nem akarod, hogy a nyugdíjas szüleid anyagi terhet jelentsenek a számodra, öld meg őket (amennyiben ezt nem tennék meg maguktól).
:-D

Ezmiértkell 2016.06.13. 21:30:58

A nyugdíjas a választási rendszer szent tehene.... Sosem fognak hozzányúlni, mert voksol.
A probléma ott lenne, ha az akítv korúak vágre rájönnének, hogy "bocs, de szülni is kell, gyereket eltartani is kell -- és jééé, Szent Orbán a nyakamba hányja a nyugger szüleimet és jéééé, nekem sem lesz majd nyugdíjam"

De az akítv korúak birkák.... ezért ül még mindig Orbi a trónon....
Kár.

Ad Dio 2016.06.13. 21:58:04

Ez egy nagyon alacsony szinvonalú írás egy fontos kérdésről. Kár.

ulpius66 2016.06.13. 22:10:58

@Ad Dio:

Kérdem én.

Diókám!

Olvastál mán ezen a blogon nem "alacsony színvonalú írást"?

Az egész nyugdíjas hisztit csak azért fújták fel, hogy aki tud takarékoskodni az hozzájuk a nyugdíjpénztárakba tegye a pénzét!!!!

Amikor pedig ezt a sok agyatlant meggyőzték, hogy tegyék hozzájuk a pénzükwt, ők majd jól eltőzsdézik, mint ahogy tették a manyup-pal is.....

AZ ORBÁN-KORMÁNY EDDIGI LEGES-LEGJOBB DÖNTÉSE VOLT A MANYUP ÁLLAMOSÍTÁSA, MERT HA NEM TESZI EZEK A BALLIBSI SZEMÉTLÁDÁK AZ EGÉSZET ELLOPTÁK VOLNA!!!!

Ezért toporzékolnak ezerrel a manyup államosítása miatt, mert nem tudnak a ballibsik többet lopni belőle.....2011-ig, azaz bő tíz év alatt ezek a szemétládák, mintegy 860 milliárd forintot loptak ki a manyup-ból!!!!!

kewcheg 2016.06.13. 22:17:48

@ulpius66: hát,hombre..valahogy az enyémet nem lopták el. Sőt, több mint valaha. Én pedig csak nézem a számlán évről-évre növekvő összeget,mint az éhes kisgyerek a kirakaton belül lévő finomságokat.
Megsúgom,ha erős felügyeleti szervvel szabályozták volna a manyupokat, akkor simán megmaradhattak volna. Csak könnyebb volt elvenni,mint szabályozni...

2016.06.13. 22:42:03

@kewcheg: "hát,hombre..valahogy az enyémet nem lopták el. Sőt, több mint valaha"

Valaha a fizetés 3200 forint volt, és egy egész család megélt belőle. Ma két hamburgert veszel belőle a mekiben. No, a magánnyugdíj is valami ilyesmi. Nekem is nagyon tetszett a felhalmozódott pénz, "növekedési portfólió"-ban, kár hogy a reálhozam lófasz se volt 15 év alatt.

ulpius66 2016.06.13. 23:02:56

@kewcheg: "Sőt, több mint valaha. Én pedig csak nézem a számlán évről-évre növekvő összeget,mint az éhes kisgyerek a kirakaton belül lévő finomságokat."

Köcsög!

Hazudozni én is tudok!

Egyébként meg valószínűleg neked lett volna legnagyobb a pofád, ha nyugdíjba vonulásodkor a manyupod bejelenti, hogy sajna a nyugdíjadat eltőzsdézték...lehet menni panaszra az "állam bácsihoz"

eßemfaßom meg áll 2016.06.13. 23:42:21

az 1952-es családjogi törvény óta perelhető a gyerek szülőtartásért

Fényezett Rézlábos 2016.06.13. 23:48:32

@ulpius66: Nem csak tudsz hazudozni, hanem meg is teszed számtalanszor, te csótány, magyarok szégyene.

kewcheg 2016.06.14. 00:24:05

@ulpius66: calm yourself, ember. nem tőzsdézik el. Az egy másik történet,a te kedvenceidről szól,tudod a "tarsolyos" bróker. Na tőle kellett volna megvédeni a magyarokat,nem a manyuptól a nyugdíjamat ,kiskancsó....

Sobbis 2016.06.14. 01:09:51

@ulpius66: Ratkó korszak gyermekei kitermelték az utánpótlást az 1970-es években, így amikor ők elvonultak nyugdíjba volt elég járulékfizető ezért fenntartható volt a rendszer.

viszont az 1970es évek gyermekeinek a 90es években kellett volna "megtermelniük" az utánpótlást, de ez nem történt meg, ahogy 2000 környékén sem, és 2010ben sem, valszeg ezután se fog. Ez csak azért baj, mert egy hatalmas tömeg fog elmenni egyszerre nyugdíjba 2030-35ben.... és nem lesz több járulékfizető.

Na ezért lesz katasztrófa 2030-35ben a nyugdíj. Ezek tények és számok, csekkold a ksh korfát.

chrisred 2016.06.14. 05:55:59

@ulpius66: Ez a rendelkezés azok érdekében van, akik pénzt akarnak látni a nyugdíjasokból.

chrisred 2016.06.14. 05:59:17

@Sobbis: A 70-es, 80-as évek "utánpótlás kitermelés" költségének számláját a 90-es évektől fizetjük.

prognosys 2016.06.14. 07:24:41

@Magentax: ...és akkor Gyurcsány újrázik? Ebből a sírgödörből sosem mászunk ki :(

midnight coder 2016.06.14. 07:27:01

A legnagyobb pilótajáték nem a nyugdíjrendszer, hanem a jelenlegi világgazdaság. Ahol a kicsi kínaiak, indiaiak termelnek, Európa pedig fogyaszt. Ez persze még működhet egy darabig, de aztán szép összeomlás lesz nagyon gyorsan, kb ahogy egy lufi kipukkan. És amikor a ma havi másfél milliót kereső európai polgár fizuja hirtelen lemegy havi 150 ezerre, na az lesz majd elég csúnya. Hasonló várható majd az amcsiknál is, még csúnyább verzióban. Ebből aztán lehet egy szép nagy háború is, ami kb. azt jelenti, hogy a jelenlegi befektetések értéke kb. nullára mehet.

És ez csak az egyik kockázati tényező.

2016.06.14. 07:31:33

Magam ellen fogok beszélni, mert jelen törvények szerint 2040-ben mehetek nyugdíjba. 20-25-30 év alatt szép lassú léptekben le kellene építeni a nyugdíjrendszert, mert különben beledöglünk. Én szívom meg, mert apám/anyám nyugdíját fizetem, nekem meg majd nem lesz, de ettől még ezt meg kellene lépni nagyon.

midnight coder 2016.06.14. 07:33:22

@kewcheg: A te manyupod az utolsó fillérig államadósságból épült. Persze egyénileg lehet azt mondani, hogy pont leszarom, de globálisan nézve azért ha állam bácsi legatyásodik, azt elsőként a nyugdíjasok szívják meg. Ha nincs állam bácsi, akkor Pl. nincs szolidaritási elven nyugvó egészségügy sem, amit azért elsősorban a nyugdíjasok használnak. Ja, és persze a manyup kötvények nagy része is állampapírban volt...

prognosys 2016.06.14. 07:35:09

@kvadrillio: "ÉS, HA ELÉGEDETLEN A N ÉP, AKKOR ECCERŰEN LEVÁLTJA ŐKET !"

Nah ilyen nem lesz sisem. Akik a módszerváltás idején demokráciának hazudták a rendszert, pont hogy ilyen és ehgez hasonló jogi lehetőségeket hagytak ki belőle.

Vagyis csináltak egy félszeg, kibelezett "demokráciát" a "kommunizmusból".

Nem csodálom, hogy oda jutottunk ezzel, ahol tartunk. :(

midnight coder 2016.06.14. 07:38:51

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: Azt hogy mi lesz 20 év múlva, eléggé nyitott kérdés. Pl. a jelenlegi viszonylag jól fizetett szakmák (Pl. ügyvéd, orvos, mérnök, jogász, informatikus, tanár, stb) jó eséllyel nagyrészt feleslegessé fognak válni. Ahogy a fizikai melók nagy része is. Ez pedig soha nem látott válsághoz vezethet, amit csak valamiféle globális adóval és alapjövedelemmel lehet majd feloldani - de lehet, hogy lesz benne egy szép nagy világháború is.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.06.14. 07:42:22

@ulpius66: "AZ ORBÁN-KORMÁNY EDDIGI LEGES-LEGJOBB DÖNTÉSE VOLT A MANYUP ÁLLAMOSÍTÁSA, MERT HA NEM TESZI EZEK A BALLIBSI SZEMÉTLÁDÁK AZ EGÉSZET ELLOPTÁK VOLNA!!!!"

- Te komplett elmebeteg vagy.

whale 2016.06.14. 08:05:43

@midnight coder: Hagyjuk már ezt! A manyup és az államadósság KÉT KÜLÖNBÖZŐ DOLOG! NEM következik egyik a másikból! Az államot semmi nem kötelezte a gyávaságon kívül, hogy a manyupba kerülő pénzt hitelből fedezze!!! Szépen csökkenteni kellett volna a nyugdíjakat a manyup befizetések összegével! A nyugdíjas honfitársaink miért nem vesznek részt a közteherviselésben???

whale 2016.06.14. 08:10:11

@midnight coder: "Ja, és persze a manyup kötvények nagy része is állampapírban volt... "

Amire ugye törvény, tehát az állam maga:) kötelezte a manyupokat. Másrészt akkor ezek szerint a manyupok - illetve a tagjai, tehát MI!- finanszírozták az államot...
Az egyetlen érdemi reform ebben az elqrt országban a szocializmus lebontására, a manyup rendszer volt! Ezt sikerült szétbasznia az alcsuti Ramszesznek...

2016.06.14. 08:11:13

@midnight coder: A háború garantált, csak remélni tudom, hogy több lokális lesz egy globális helyett és nem Európa lesz az egyik lokáció.

ulpius66 2016.06.14. 08:15:53

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Szerintem meg te vagy komplett elmebeteg.

Úgyhogy az állás 1 - 1......

Ez a Parasztlegény kis korában komp akartál lenni....de mire felnőtt nem komplett!!!!!

Csaba Szikora 2016.06.14. 08:19:20

Korgnak a vészharangok,kárognak a vészmadarak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

konrada 2016.06.14. 09:00:55

@whale:
Ők részt vettek, újra építették az országot, felnevelték a jövő nemzedékét.

...viszont ha neked arra van szükséged, hogy legyen külön számlán magánnyugdíjad, miért nem te teszel bele többet?? Miért más f...ával akarod verni a csalánt???

konrada 2016.06.14. 09:04:10

@whale:
...egyébként meg: tutira jó buli az, hogy felveszel hitelt, és aztán ugyanazt a pénzt beteszed ugyanazon bankba hogy kamatozzon neked. Ajánlom!

...csak közben arra is figyelj, hogy összekalapálj pár gyereket, aki öregkorodban majd eltart...

whale 2016.06.14. 09:13:11

@konrada: Hagyjuk már ezt az újjáépítették bullshitet! A magyar férfi átlagéletkor 72 év, nőknél 78 év. ha ezt kivonod 2016-ból, akkor azt kapod, hogy az ország újjáépítése idején a jelenlegi nyuggerkorosztály pelenkás volt és még 56-ban is áltisis takonypócok voltak... Hogy repül az idő, igaz?:)))

Persze, meg neveljem a gyerekeimet, meg fizessek a jelenlegi nyuggereknek, meg takarékoskodjak, mi?!?!? Egyelőre a dolog úgy áll, hogy mindenki az én faszommal veri a csalánt, szóval kuss legyen!

whale 2016.06.14. 09:14:04

@konrada: Te miről beszélsz, hülyeúr?!?

dr. mesterséges színezék 2016.06.14. 09:19:36

"A nyugdíj minden idők legnagyobb pilótajátéka"

Nem: az élet az.

konrada 2016.06.14. 09:46:45

@whale:
Keves Whale!

Talán arról beszélek, hogy ha szüleid - ha már nem tanítottak meg tisztességesen gondolkodni -miért nem raktak ki a Tajgetoszra...

Így nem kéne azon agyalnod, hogyan kéne elvenni azok nyugdíját, akiknek az adójából téged felneveltek (valószinűleg iskoláztak is, bár ezt csak feltételezem, mert írni tudsz, de egyébként...), illetve rájönnél arra, miért nem jó üzlet az, ha az állam olyan hitelből finanszírozza a kieső költségeit, amit abból adnak, ami miatt az a pénz kiesett...

konrada 2016.06.14. 09:47:53

@konrada: ...kiesett bevételeit. A költségek megmaradtak....

Fodor Balázs 2016.06.14. 10:36:00

@konrada: "Így nem kéne azon agyalnod, hogyan kéne elvenni azok nyugdíját, akiknek az adójából téged felneveltek"

Csak azóta változott a világ. Járni jár, csak nem jut.

whale 2016.06.14. 10:36:03

@konrada: Olvastad, amit erre írtam, hülyeúr? Meg is értetted? Kétlem.

whale 2016.06.14. 10:37:17

@Fodor Balázs: Már nem is jár. Adó, nem járulék, adóért lófasz jár...

whale 2016.06.14. 10:41:13

@konrada: A költségek azért maradtak meg, meg a homogén érdekű -nyugdíjemelés, ugye- nyuggerbrigád szavazhat és így a politika fosott a bevételekhez igazítani a kiadásokat. Ha te ezt otthon csinálod, négy fal között, azt úgy hívják, magáncsőd. Ezen gondolkozz, okoska...

Fodor Balázs 2016.06.14. 10:41:47

@whale: Úgy értettem, hogy a leélt élet munkájáért szolidaritásból jár.

whale 2016.06.14. 10:45:27

@konrada: Kinek az adójából neveltek engem, te agysebész? Mióta van SZJA, meg ÁFA, egyáltalán bármilyen személyi jövedelem, illetve fogyasztási adó itthon???? Ennyire rövid az eszed? A mai nyuggerek aktív életük túlnyomó részében lófaxot fizettek, nem adót...

konrada 2016.06.14. 10:46:57

@Fodor Balázs:
De jut, mert például most is többletes a nyugdíjkassza.

...az más kérdés, hogy nem jut olyan magánkasszákba, amelyek tőkét gyüjtögetnek, és amely hozadékából nagy székházakat, hatalmas bónuszokat szedhetnek össze az azt üzemeltetők.

...s erre írtam azt, hogy aki gyűjtögetni akar, az tegye a maga zsebére, ne azékéra, akiknek se dolgozni, se gyüjtögetni nem maradt erejük azért, mert végig dolgozták az életüket azért, hogy a kedves gyűjtögetőmániásoknak legyen iskola, orvos, és hogy ellássák azokat, akinek már nincs erejük az önellátásra, és tették mindezt többek közt azért, hogy ha szükségük lesz rá, nekik is ez meglegyen.

...szóval ha úgy gondolod, hogy neked jár a magánnyugdíj meg az előtakaréksság, akkor neked kell tenni arról hogy jusson, mert a közösből nem jut rá, és én nem akar se a magam, se a gyerekeim adójából azt finanszírozni, de azok nyugdíjából sem, akik felneveltek...

whale 2016.06.14. 10:48:06

@Fodor Balázs: Ez egy működésképtelen rendszer, amit a manyup húzott volna ki a szarból, ha viktátor nem töri fel a perselymalacot és bassza el, "tőzsdézi el" ugye -MOL pakett pl.- a pénzt.
Mondjuk én tag maradtam, szóval az én seggemet kinyalhatják....

konrada 2016.06.14. 10:49:34

@whale:
..és te hülyézel?????;DDDDD
...miközben azt hiszed, hogy az adó előtt minden magától teremtődött meg???
:DDDDDD

whale 2016.06.14. 10:50:44

@konrada: Te hivatkoztál az adóra, baromka! :DDDD

whale 2016.06.14. 10:52:25

@konrada: Idézzelek, vagy megtalálod magadtól?:DDD

konrada 2016.06.14. 10:53:49

Megint be kell másolnom, amit leírtam, azt lehet cáfolni (persze érvekkel, tényekkel, mert ahogyan én sem hiszem, hogy meggyőző leszek azzal, ha leírom, én vagyok a helikopter, mindenki más hülye, így fordítva is ugyanaz az eset):

A manyup azért volt hülyeség Magyarországon, mert nem volt meg hozzá a háttere.

Se az az alap, ami a 0 összegű nyugdíjellátásból a személyes megtakarítássá váló rendszert építette ki a manyupos rendszerű országokban. (Ti. addig az idősebb korú népességnek vagy volt saját vagyona, vagy eltartó családja, mert egyébként a munkapad mellől dobozolták be, vagy éhen halt.)

Se az a masszív állami többletbevétel, aminek egy befektetési formája lett volna a TB mellett kiépített manyup. (Ti. egy arab olajállam eldöntheti, hogy a bevételi többletet km-nél magasabb toronyra költi, vagy befetetési számlát nyit életjáradéki alapon a polgárainak.)

Ezek hiányában a következő probléma lépett fel:
A lakosságnak nem volt olyan felesleges jövedelme, melyet befektethetett volna, többek közt azért, mert a nyugdíjrendszerünk társadalombiztosítási alapú, így azt az államnak kellett helyettük befizetni.
(Tudom, népszerű szöveg az, hogy azt az állampolgár fizeti be, de!:
a polgár áttételesen a saját szülei, nagyszülei havi megélhetését fizeti ki, akik szintén ugyanezt tették, így félre tenni nem tudtak. ...tán a manyup pártiak megtehetnék, hogy a nyugdíjkorú rokonaiktól elveszik azt, amit azok kapnak nyugdíj címén, így abból nyugodtan tudnának önyuppozni....)

Az államnak se volt rá pénze, mert ők nem tehetik azt meg, hogy azoknak nem fizet, akik életükön át dolgoztak-fizettek, hogy legyen mit betenni a manyupposok magánszámláira, hisz az állam önmagától is deficites volt.

Így a manyup egy deficites országban igazi pilótajáték volt: 20-30 évig adóból, vagy hitelből kellett volna a TB nyugdíjasokat fizetni, ami átlagban az éves GDP 1,5%-a körül volt. Ennek is köszönhető többek közt, hogy az eladósodottság annyival nőtt a manyup fennállása alatt, hiszen nem volt rá pénz.

...s mi az egészből a legdurvább?: Az, hogy a számok alapján tényleges megtakarítás akkor se lett volna, hiszen az így keletkezett 30-40%-os GDP arányos hitelnövekedésnek a kamata lazán annyi lett volna évente, mint amit megtakarítani lehetett volna a nyugdíjszámlán, révén, hogy a magasabb adósságszinthez magasabb felár is jár.
Azaz a befizető polgár terhei nem hogy kisebbek, de nagyobbak lettek volna az erre szedett adók miatt.

...minderre persze az a válasz: hogy de tudja mennyi pénze lesz öregkorára, míg a TB-s nem.
S ebben félig van igazság: Ami rajta van a számlán, az derülátó szvsz. több mint 50% eséllyel rajta lesz akkor is. (Mert bár sokan hiszik azt, hogy a kapitalizmusban csőd nem létezik, és egy magáncég nem tesz olyant soha, hogy feléli, elcsődöli a befektetet pénzt, ha nincs meg az elvárt hozama, főleg egy olyan cégnél, amelynek évtizedeken keresztül csak bevétele van, és viszonylag hirtelen, egyszerre jelenik meg a bevételhez képest nagyobb tömegű kifizetés.)
De akármilyen pozitív vagyok is, attól még ismerem a történelmet, és tudom, mi volt 30-40 éve, mennyit ért a forint akkor és most.
...s messze nem vagyok biztos, ha az akkori nominál befizetésem alapján kapnék ma nyugdíjat - még akkor is, ha az adott időszak átlagos hozamával növelten is - Őrülnék neki...

...azt már inkább csak halkan kérdem: miből gondolja azt a kedves manyuppos, hogy ha az ország valóban akkora trében lesz addigra, akkor a manyup-ot kezelő cég még prosperálni fog világítótoronyként kilógva, azaz lesz abban bőven pénz, miközben máshol nem?

...s azt miből gondolja, hogy a TB-s nyugdíjas éhen hal majd?
Ennek átgondolására 1 adat: már ma több nyugdíjas van, mit ahányan legtöbben szavaztak 1 pártra a rendszerváltás óta. Azaz gyakorlatilag ők magukban el tudják dönteni, ki kormányozzon. Szerintük lesz olyan párt valaha is, amely ellenük kormányozhat???
Nyugodjatok bele: inkább rólunk, adófizetőkről húznak le még egy bőrt: ezért annak igaza lesz, aki pangást jósol.
...de a pangás időszaka nem jó egy olyan befektetéshez, mely pénzt gyüjtöget...

konrada 2016.06.14. 10:57:16

@whale:
Ja tényleg. Mekkora hülye is vagyok, hogy adónak tekintem azt a pénzt, amit ilyen-olyan járulék néven levontak a jövedelmekből, és nem pedig úgy gondolom, hogy a szocialista korban elég volt akarni, hogy legyen iskola, út, orvos, az nem került pénzbe illetve ha mégis kellett, akkor nyomtattak olyan gépen, amit abból vettek, amit másik gépen nyomtattak...;))

Fodor Balázs 2016.06.14. 10:57:46

@konrada: "az más kérdés, hogy nem jut olyan magánkasszákba, amelyek tőkét gyüjtögetnek, és amely hozadékából nagy székházakat, hatalmas bónuszokat szedhetnek össze az azt üzemeltetők"

Tökmindegy. Ha most bankban gyűjtögetem magamnak, akkor is van székház belőle, meg bónusz. Ha meg a párnacihában gyűjtöm, akkor csak egyre értéktelenebb.

"az tegye a maga zsebére, ne azékéra, akiknek se dolgozni, se gyüjtögetni nem maradt erejük azért, mert végig dolgozták az életüket"

A manyup létrehozásának igénye mögött az a jelenség volt, hogy az átlag pórnép nem csinál semmit, ha nincs kényszerítve rá. Abban igazad van, hogy hitelből ment, de azt ki lehetett volna gazdálkodni. Ez pénzügyileg teljesen izomorf azzal, mintha mindenki okos lett volna, rájön, hogy gondoskodni kell és nyugdíjasként meg nem szavaz azokra, akik a jövőt elherdálják, vagyis szavazatért neki kedvez. De ilyen ugye soha nem volt, ezért a hülye masszát csak rávenni lehet bármire is.

"szóval ha úgy gondolod, hogy neked jár a magánnyugdíj meg az előtakaréksság, akkor neked kell tenni arról hogy jusson, mert a közösből nem jut rá"

Ez egyébként ebből a nézőpontból nézve legitim érv. Természetesen azzal együtt, hogy majd azok, akik gyűjtögettek, nem kell hogy az éhhaláltól megmentsék azokat, akik nem.

"és én nem akar se a magam, se a gyerekeim adójából azt finanszírozni, de azok nyugdíjából sem, akik felneveltek"

Ld. az előző pont.

Fodor Balázs 2016.06.14. 10:58:41

@whale: "Ez egy működésképtelen rendszer, amit a manyup húzott volna ki a szarból, ha viktátor nem töri fel a perselymalacot és bassza el, "tőzsdézi el" ugye -MOL pakett pl.- a pénzt."

A manyup csak részben segített volna. Kiegyenlítette volna egy kicsit a különbségeket. De ennél többet kár belelátni. A demográfia úgyis elinflálta volna az egészet.

Fodor Balázs 2016.06.14. 11:00:51

@Fodor Balázs: "Ez egyébként ebből a nézőpontból nézve legitim érv. Természetesen azzal együtt, hogy majd azok, akik gyűjtögettek, nem kell hogy az éhhaláltól megmentsék azokat, akik nem."

Ja, és ugye ha ez előállna, akkor sajnos a gyűjtögetők nem csak szolidaritásból lennének kénytelenek kisegíteni a nem gyűjtőket, hanem azért, hogy a világ működőképes maradjon. Tehát a tücskök ha nem is győznek a hangyák felett, de relatíve jobban járnak, mert egységnyi jövőbeli forintot sokkal kevesebb munkával kapnak meg.

Fodor Balázs 2016.06.14. 11:03:31

@konrada: "Mert bár sokan hiszik azt, hogy a kapitalizmusban csőd nem létezik, és egy magáncég nem tesz olyant soha, hogy feléli, elcsődöli a befektetet pénzt, ha nincs meg az elvárt hozama, főleg egy olyan cégnél, amelynek évtizedeken keresztül csak bevétele van, és viszonylag hirtelen, egyszerre jelenik meg a bevételhez képest nagyobb tömegű kifizetés."

Miért, ha egy nagyobb, vagy sok kisebb magáncég bedől a jövőben, akkor miből lesz adó, amiből az aktuálnyugdíjat kifizeted?

Fodor Balázs 2016.06.14. 11:07:41

@konrada: "Azaz gyakorlatilag ők magukban el tudják dönteni, ki kormányozzon. Szerintük lesz olyan párt valaha is, amely ellenük kormányozhat???"

Tökmindegy lesz, mert akkor:

1. Elmegy innen, aki tud.
2. Ha nincs hova menni, akkor elkerülő magatartást vesz föl.
3. Ha azt nem, akkor inkább ő sem csinál semmit, mert munka mellett nyomorogni minek, amikor munka nélkül is lehet.
4. Puccs, polgárháború.

whale 2016.06.14. 11:10:10

@Fodor Balázs: Nem, mert felmenő rendszerben szépen tehermentesítette volna a TB-t, egyre inkább a tőkefedezeti rendszer felé eltolva az egész mókát. Kezdetben ugye 25%-ot finanszírozott volna a nyugdíjból, ezt lehetett volna emelni a későbbiekben, természetesen a tagdíj folyamatos növelésével a nyugdíjjárulék rovására és a TB nyugdíj fokozatos csökkentésével.
És igen, abszolút igazad van, ezt az egészet nem lehet önkéntes alapon szervezni, erre a legjobb példát az itt megjelenő agyhalottak szolgáltatják.:)))

Fodor Balázs 2016.06.14. 11:15:33

@whale: Igen, ezért lett volna a manyup eredménye összességében az, hogy időben és emberek mentén kissé elkeni a különbségeket. Az inflációval és a makrogazdasággal együtt tulajdonképp ugyanúgy egy elosztórendszerként funkcionált volna, csak az egyének maguk befolyásolhatták volna a kockázatot. Magyarul ua. mint a mostani nyugdíj + némi kiegyenlítés + némi spekulációs lehetőség.

Fodor Balázs 2016.06.14. 11:17:57

@Fodor Balázs: Az viszont garantált bukás, ha csak kizárólag önkéntes nyugdíjpénztár lenne. Ami egyébként bizonyos szintről nézve teljesen megegyezik azzal, mintha az sem lenne és mindenki csak spórol magának, ahogyan tud, mint 150 éve. A bukás mivolta persze abban rejlik, hogy ma sokkal inkább egymásra vagyunk utalva, mint 150 éve. Tehát hiába vagy nagyon gazdag, ha egy kenyeret sem tudsz megsütni magadnak, azért is másnak fizetsz.

whale 2016.06.14. 11:19:37

@Fodor Balázs: Azzal a különbséggel, hogy rendszerszinten működött volna az, ami most az agyhalott birkákra van bízva. Innentől viszont ez a rendszer tuti bukó...

Fodor Balázs 2016.06.14. 11:21:41

@whale: Igen, ez a manyup egyetlen előnye, azért is mondtam. Nem az a tét, hogy mindenkinek lesz tisztes nyugdíja, amiből jól elél, mert az hiú ábránd, arra nem jó. Arra viszont talán jó lett volna, hogy ne polgárháború, éhséglázadás legyen a város egyik végében, mi közben dőzsölnek a másikban.

Fodor Balázs 2016.06.14. 11:23:11

Nehéz megjósolni, hogy mi lesz, olyan a helyzet, mint a nulla per nulla, vagy a végtelen per végtelen. Az automatizálás és MI legalább akkora impacttal járhat, mint a demográfiai probléma és a környezetszennyezés. Senki nem tudja megmondani, hogy az ilyen gigantikus erők kiütik-e egymást, vagy hogy mi lesz.

laci_52 2016.06.14. 11:24:41

A cikk ferdít és csúsztat, lényeges dolgokról mélyen hallgat.

Pl. mi lesz azokkal a nyugdíjasokkal, akiknek a gyerekei megléptek külföldre és elérhetetlenek? Vagy akiknek nincs is gyerekük?

Arról sem beszél, hogy a nyugdíjasok választópolgárok, szükség van a szavazataikra, ezért nem ajánlatos teljesen padlóra küldeni őket. Ezért aztán a mindenkori kormányok akár eladósodás árán is még évtizedekig pótolni fogják a nyugdíjkassza hiányát. Úgyhogy az a bizonyos összeomlás nem 2030-ban fog jönni, hanem jóval később, leghamarabb 2060-ban. Az meg még nagyon messze van...

Az idősek otthona pedig nagyon kevesek számára lehetséges opció, a nyugdíjasok teljes létszámához képest igen kevesen veszik igénybe.

whale 2016.06.14. 11:30:11

@Fodor Balázs: De ez alapvető, mert ettől marad működőképes egy ország, egy társadalom. Nagyon nem mindegy, hogy egy változás időben és hatásaiban elnyújtva jelentkezik, vagy brutális radikalizmussal, villámgyorsan. Soft landing, vagy hard landing. A végeredmény ugyanaz, mind a két esetben, na de az odáig vezető út...:D

konrada 2016.06.14. 11:30:41

@Fodor Balázs:
Jogos. ha van pénzed gyüjtögetni, egy fokkal jobb, ha bankba teszed, mert azon nyerhetsz. ....igaz kockázatért.
De ha nincs rá, úgy nem éri meg ezt hitelből csinálni, mert azon csak veszíthetsz.

...csőd szemponjából mindegy. ...viszont a csőddel csak azt a pénzt lehet eltűntetni, ami van és amit már megkerestél. Amit még nem kerestél meg, mert folyamatosan fizeted járulékként, azt nem.

...azért Magyarország nagyon jó helyen van élettér szempontjából, így ki nem fog ürülni. Az persze lehet, hogy az értelmesebbje elmegy, így jön a pangás, meg ami azzal jár.
...de pont erről írtam a végén: a pangás nem jó környezet a nagy lejárú befektetésekhez.

konrada 2016.06.14. 11:40:03

@laci_52:
...egyébként tényleg régi törvény a szülőtartás, ez meg inkább pontosított.

S van egy olyan érzésem, hogy fű alatt inkább az öngondoskodásról szól:
Ti. létezik egy olyan atitűd, mely elvárná az extra ellátást közpénzen, miközben az ellátottnak van vagyona, csak abból az utódok inkább örökséget szeretnének.
Ezért, ha ezen extrákat igénybe akarja venni az ellátott, nem fog ülni a pénzén arra várva, hogy legyen mit örökölni azoknak, hiszen előfordulhat, hogy az utód kitagadhatja saját felmenőjét, hogy kerülje a költségeket...csak ezzel lemondhat az örökségről is....

Fodor Balázs 2016.06.14. 11:50:15

@konrada: "De ha nincs rá, úgy nem éri meg ezt hitelből csinálni, mert azon csak veszíthetsz."

De a manyupnak nem ez volt a lényege, még ha annak is tűnt. A hitel csak az átmeneti időszakra kellett (volna).

"...de pont erről írtam a végén: a pangás nem jó környezet a nagy lejárú befektetésekhez"

A felosztás-kirovásnak sem.

Kivancsi 2016.06.14. 11:51:14

megoldas!
engedjunk be az orszagba millioszamra fiatal motivalt tetrekesz dolgozni akaro as adot fizeto pakiarabnegrot afrikabol!
majd eljon a KANAAN! mi nyugdijba megyunk a rabszolgak meg banyasszak nyugdijt nekunk! :):)

konrada 2016.06.14. 12:07:36

@Fodor Balázs:
"...átmeneti időszak..." Magyarország újkori történelme mutatja (de a görög példa még képletesebben), hogy a hitel öngerjesztő. Csak az elején van konkrét értelemezhető célja, később már csak a fenntartása görgeti a spirált. (Még ha egyéb szép hangzatos nevük is van, a valóság az, hogy azokat a neveket csak azért aggatják rá, hogy ne lógjon ki a lóláb, hiszen azokat a célokat a legtöbbször meg lehetne fizetni abból, amiket törlesztőre, kamatra megy.)

Ezért is vezettem le azt, hogy ha minden maradt volna úgy, ahogyan 2011-ig ment, az esetben adóból nagyságrendileg annyit kellett volna csak a manyup által generált adósság kamatára fizetni, amennyit meg lehetett volna takarítani: azaz utódainkat duplán szívattuk volna vele: mert annyit akkor is fizetni kellett volna nyugdíjra, mint most, de a manyupba fizetetthez hasonló nagyságrendet meg az akkorra a magasabb kamatszint miatt megnövekedett adóban is...

...és mint írtam: szívás mindenképpen lesz, a felosztó-kirovónál például korhatáremelés ...meg olyan akkor meglévő pénz, mely - mivel addig nem volt meg - nem is inflálódhatott, csődölhetett el...

Fodor Balázs 2016.06.14. 12:15:39

@konrada: Ne érts félre, én a hitellel nem értettem egyet. A manyuppal sem feltétlenül, de az is egy út lehetett volna. Most így nagyobb a lutri és a bizonytalanság.

ulpius66 2016.06.14. 12:47:01

A leges-legtisztább megoldás az lenne, ha senki sem fizetne nyugdíjjárulékot!

Mindenki tegyen félre, annyit, amennyit gondol, és ott, ahol gondolja...és öreg korára tartsa mindenki el magát! (vagy a gyermekei tartsák el...)

Az összes gond ezzel csupán csak az, hogy a jelenlegi nyugdíjakat miből fizetné az állam addig, amíg a jelenlegi nyugdíjasok ki nem halnak.....mert ők fizettek nyugdíjjárulékot, csak azt a mindenkori kormányok azonnal ki is osztották az aktuális nyugdíjasoknak....

whale 2016.06.14. 12:50:40

@Fodor Balázs: A hitellel én sem.:)) Egyensúlyban kellett volna tartani a kasszát. Csak ehhez nem volt elég vér senkinek a pucájában. Pedig láss csodát, a svédeknél pl. zárt a kassza, tehát annyit fizetnek ki, amennyit beszednek. Ha kevesebbet szednek be, mert rosszabbul megy a gazdaságnakl, a tisztelt nyuggereknek is córesz van. Nem szent tehenek, ugyanis.
Ja, arról nem beszélve, hogy a nyugdíj is adóköteles jövedelem ott!!!!

whale 2016.06.14. 12:53:03

@ulpius66: Erre volt jó megoldás a manyup. Felmenő rendszerben tehermentesítette volna a TB-t, időben elnyújtva az átmenetet. Csak amikor tele lett a perselymalac, a főgeci ellopta és elbaszta faszságokra...

konrada 2016.06.14. 13:00:30

@Fodor Balázs:
Szerintem meg nem: A TB olyan mint a Casco, vagy a lakásbiztosítás.
Ha magadnak kell összegyűjteni annyit, hogy a kockázatot elkerüld, sokkal többet kell félretenned, mintha ezt egy olyan kockázatközösségben teszed, ahol tudományosan kiszámolták, mennyit kell fizetni 1-1 tagnak ahhoz, hogy szükség esetén a kára megtérüljön, vagy ne legyen vesztesége.
...mert a nagy átlag alapján kiszámolható, mennyi befizetés szükséges ehhez.
Ugyanez igaz a TB-re is: ha túléled a számítási kort nyersz, ha korábban: vesztesz. Utóbbi esetben neked mindegy, de ha túlélsz, nem biztos, hogy elegendő annyi pénzt félretenned, ami a várható átlagéletkorig elég, és azért elég ciki lenne teszem azt keresgélni 72 évesen életerősen, hol egy fa, mert elfogyott a tartalék...

...de ha van kockázatközösség...

Tudom, most jön a lehülyézés, hogy a manyupban is van hasonló automatizmus. ... de ez esetben a túlélést már megint a kockázatközösség akkor fizető tagjai teszik be. Ha meg ebben ott az azonosság, mi értelme van annak, hogy most ott áll egy kezelőben a pénz... ...azon kívül, hogy ebből addig remekül el lehet élni az ott lévő sok potyautas emberkének...

Fodor Balázs 2016.06.14. 13:19:15

@konrada: Nagyon jó példákat hoztál föl, mert nagyon jól rávilágítanak az alapvető különbségekre, hogy a nyugdíj esetén valójában miért _nem_ kockázatközösségről van szó, ha csak annyira fel nem emeled a nyugdíjkorhatárt, hogy csak nagyon kevesek érjék meg. Viszont ha így nézzük, akkor továbbra is csak az egyéni megtakarítás az egyetlen lehetőség akkor, ha nem akarsz 75 évesen is dolgozni, ami kb. az ilyen korúak esetén tömegesen nem lehetőség, tehát csak az éhhalál maradt. Az emberek meg maguktól nem tesznek félre, akkor csak muszájból fogják, vagy nagy kedvezmények felmutatásakor. Tehát ott vagyunk, ahol a part szakad.

Fodor Balázs 2016.06.14. 13:20:16

@konrada: A manyupban az még az előny az egyén számára, hogy örökölhető, viszont így nem kockázatközösség, amiről beszélsz a te esetedben.

ulpius66 2016.06.14. 13:45:44

@Fodor Balázs:

Figyusz!

Tudod mennyit fizet ki 2016-ban a magyar állam nyugdíjra?

A GDP mintegy 10%-át, azaz 3.200 milliárd forintot..........

Még egy kérdés.

Mennyi ideig lehetne nyugdíjat fizetni "az ellopott 3.000 milliárd forintból"?

Könnyű a válasz.

A manyup-ból 1 évig sem lehetne fizetni a nyugdíjasokat....

Ennyike!

ulpius66 2016.06.14. 13:53:56

@ulpius66: Persze az igazsághoz tartozik, hogy ezt a 3.200 milliárd forintot az állam a munkáltatóktól, és a munkavállalóktól szedi be, és aztán az állam osztja szét.....

Sőt az utóbbi években mindig sokkal több nyugdíjjárulékot szed be, mint amennyi nyugdíjat kifizet......
(a "többlet" a költségvetést gazdagítja....)

Fodor Balázs 2016.06.14. 13:55:20

@ulpius66: "A manyup-ból 1 évig sem lehetne fizetni a nyugdíjasokat..."

Valóban, de az kiegészítő forrás lett volna.

konrada 2016.06.14. 13:56:39

@Fodor Balázs:
...ha meg nem kockázatközösség, akkor mi van akkor, ha elfogy a befizetett pénzed? (azon kívül, hogy s...pnak az örököseid.;)

...egyébként meg: de. A TB-ben pont úgy számolják a kockázatot, mint az egyéb biztosításoknál. ...legfeljebb - mivel az esemény bekövetkeztének lehetősége sokkal nagyobb: ti. megéled nyugdíjkort - jóval magasabb a havi díj, mint a többinél. (Az élet extrém sport!;)

Fodor Balázs 2016.06.14. 13:57:04

@ulpius66: Az a probléma, hogy manyup nélkül csökkentened kellene a nyugdíjakat, hogy az aktuális gazdasági teljesítőképességhez igazítsd. Vagyis ezt ők nem szavazzák meg. Manyuppal meg elinflálódik az értéke, amit nem lehet szavazással annyira jól befolyásolni. Ez a lényeg.

Fodor Balázs 2016.06.14. 13:59:40

@konrada: Miért? Ha mindenki magának spórol, akkor mi van, ha elveszik?

"A TB-ben pont úgy számolják a kockázatot, mint az egyéb biztosításoknál."

Azért, mert a TB alá be lett tolva a nyugdíj. Az egésznek a struktúrája valójában nem kockázatközösség, még ha van is látszólag ilyen aspektusa. Ha ki lenne matekolva, mint egy biztosítás, akkor soha nem lenne annyi nyugdíjas, hogy a nyugdíj fizetése probléma legyen.

konrada 2016.06.14. 14:15:15

@Fodor Balázs:
Olvasd el, mit írt erre Ulpius (a nyugdíjkassza jelenleg többletes) és mit írtam a hosszúban én a korhatár-emelésről.
Számolgatnak ők, és mi meg s..punk. Én és kortársaim speciel már közel 10 éve ugyanolyan messze vagyunk a nyugdíjtól....

konrada 2016.06.14. 14:17:22

@Fodor Balázs:
...és ebben meg igazad van: a manyupot el lehet inflálni.
...de hogy ebben neked mi a jó??

Fodor Balázs 2016.06.14. 14:24:50

@konrada: Arra jó v. nem jó, nézőpont kérdése - hogy az inflációt a piac fogja meghatározni, az aktuális nyugdíjakat meg a politika.

andrásúr 2016.06.14. 14:28:27

Nálam ez erkölcsi kérdés, nem pedig törvényi rendelkezés !

s 2016.06.14. 14:30:45

"Ez hirtelen következik be és nagyon fájdalmas lesz."

Kinek? A többségnek jó lesz, hidd el. Azon a napon fogják fejjel lefelé fellógatni orbánt és matolcsyt, egy rozsdás zsebkéssel lefejteni a húst a csontjaikról cafatokban, kiherélni és kibelezni őket és terelőkutyákkal felzabáltatni a belső szerveiket.
Miért rontanád el mások játékát?

s 2016.06.14. 14:34:51

"És ez vissza fog nagyon keményen ütni."

LÓFASZT! Én fogok kurva keményen visszaütni. Olyat baszok bele ezeknek a tetvedék mocskoknak a büdös pofájába egy kibaszott szenes lapáttal, hogy benne marad a pofájuk nyoma. Bazdmeg!

s 2016.06.14. 14:38:58

@steery: Van egy harmadik lehetőség. Téged kinyírunk a büdös picsába. Aztán jön orbán meg matolcsy.

s 2016.06.14. 14:40:49

@Ezmiértkell: A következő lépés az lesz, hogy a megtermékenyített petesejtet is adóztatni fogják. Azt követően pedig a gecit is. Abban kurva sok sejt van pedig.

s 2016.06.14. 14:42:40

@ulpius66: Te fasz, egyet mondok: REÁLHOZAM. Teccikértenni? REÁLHOZAM.

s 2016.06.14. 14:43:51

@kewcheg: Ellopják azt még, ne fossál. Ha ebben az évben nem, jövőre biztosan.

s 2016.06.14. 14:45:35

@Jankove: Ez az úgynevezett inflációs gyönyörködés. Régen egy kiló krumpli 20 fillér volt.

ulpius66 2016.06.14. 14:46:25

@s:

Köszönjük az igen-igen tartalmas, és építő hozzászólását!

ulpius66 2016.06.14. 14:49:43

@s:

Nagy egyes!
(vagy egy nagy "S")

Te ha nem volnál, ki kéne találni!

Nálad senki sem testesíti meg jobban az agyilag teljesen zokni, ugyanakkor hatalmas egóval rendelkező ballibsit!!

Az Orbán-fóbiád csöpög az orrodból, a magyar-gyxűlöletedet pedig még a liberál-fasiszta SoroSS elvtárs is megirigyelheti......

ÍME A TÖKÉLETES BALLIBSI VADBAROM!!!!!!!!!!!!!!

s 2016.06.14. 14:50:52

@prognosys: Falhoz sétáltok és ott tarkón lövöd. Ennyi. Az igazi rendszerváltás ennyi.

s 2016.06.14. 14:52:43

@ulpius66: Miért nem baszod telibe anyád mocskos fogatlan pofáját, te fasz? Ja, hogy már megtetted? Akkor még egyszer.

s 2016.06.14. 14:54:27

@midnight coder: Feltétel nélküli alapadó. Az odabasz. Fizess, mindegy miből. Csak fizess, mert kell.

s 2016.06.14. 14:57:23

@whale: Alcsuti ramszesz lótolvaj gecibarom egyébként rákosi eeeaaaaááááfttaááárs gecifattya. Amikor a kőbányász apuka nem figyelt oda, szerintem megbaszta a kurva anyját, így sikerült ezt a barmot megszülni.

Kivlov 2016.06.14. 14:57:43

Ez nem a vég. Ez a jövő.
Persze csak, ha majd később, a nyugdíjra beszedett "járuléko" visszaadják a dolgozónak.

s 2016.06.14. 14:59:04

@konrada: 75% -ot beletesz. 25%-ban gondoskodna magáról, ha már más nem.

s 2016.06.14. 15:07:14

@konrada: A munkanélküli faszszopókra teccik gondolni, vagy pediglen a külföldre menekült dolgozókra? Ugyanis a nyugdíjhoz pusztán a kölök nem lesz elég. Ahhoz kellene egy működő gazdaság is, csak erről folyton megfeledkezik szinte mindenki.

ulpius66 2016.06.14. 16:03:21

@s: "@ulpius66: Miért nem baszod telibe anyád mocskos fogatlan pofáját, te fasz? Ja, hogy már megtetted? Akkor még egyszer."

Na, ugye, hogy igazat írtam....

"ÍME A TÖKÉLETES BALLIBSI VADBAROM!!!!!!!!!!!!!!"

s 2016.06.14. 16:15:00

@ulpius66: Húzzál már a kurva anyádba el, te köcsög baromfasz! Tolvajokat támogatsz. Ingyenélő barom lehetsz magad is.

ulpius66 2016.06.14. 16:40:32

@s: @ulpius66: Húzzál már a kurva anyádba el, te köcsög baromfasz! Tolvajokat támogatsz. Ingyenélő barom lehetsz magad is."

Na, öcsém tegyél rá még egy lapáttal!

Bizonytsd be milyen az igazi ballibsi!

Csak önmagadat adjad!
(rajtad kívül mán mindenki látja, milyen TÖKÉLETES BALLIBSI VADBAROM VAGY!)

ulpius66 2016.06.14. 16:42:38

EGYÉBKÉNT MEG: HAJRÁ MAGYARORSZÁG! HAJRÁ MAGYAROK!

HAJRÁ ORBÁN!

na, csá... elmentem meccset nézni.....

steery 2016.06.14. 16:47:44

@s: Ez butaság. Egy ember halála nem oldja meg a problémát. Sőt, még száz vagy ezer ember halála sem. Talán gondolkodj egy picurkát, mielőtt előállsz a világmegnemváltó terveiddel. :-D

Zoltán Gara 2016.06.14. 18:32:03

@Kivancsi: Miért kéne importláni bárkit, ma is van jó 1 millió munkaképes emberkénk aki nem termel semmit ( nem csak kissebbségiekre gondolok)

Kivancsi 2016.06.14. 19:56:39

@Zoltán Gara: miert miert?
mert a balos libsis csurhenek junkertol merkelen keresztul fodorig a sajat migraink már nem elég szinesek, multikultik..... szoval csak ezert hianyzik nekunk mint egy falat kenyer a pakiarabnegrok millioi sőt szazmillioi pakisztantol délafrikaig mind valahany aki csak menekulni akar!

megamedve 2016.06.14. 19:57:10

A sok fideszbuzi mondhat amit akar, a manyupot durván kizsarolták az emberektől, majd simán lenyúlták (azt is). Tapsoljatok csak neki,meg szavazzátok őket hatalomba, ők meg jót röhögnek rajtatok, s a farkukat lóbálják a tátott szátokba, majmok.

Untermensch4 2016.06.15. 12:19:11

Romlani fognak az öngyilkossági statisztikák. Aztán előbb-utóbb vkinek eszébe jut hogy ha már úgysincs vesztenivalója akkor akár magával vihetne a valhallába egy politikust is...
süti beállítások módosítása