Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Most megtudod miért nem ér semmit a 10+10 M forint CSOK program. Te csak egy közvetítővé válsz!

2016. január 15. - Szarvas Norbert

1437112708_726.jpgA CSOK 2016-al kapcsolatban több százan kerestetek már meg. A beszélgetések során folyamatosan visszatérő elem a megfelelő bank kiválasztása. Úgy látom, hogy elterjedt az emberekben az általános tévhit az Államilag kamattámogatott 10+10-es hitelkonstrukcióval kapcsolatban, hogy minden banknál ugyanannyiba fog kerülni. Így pedig célravezető lehet a saját bankunknál érdeklődni a lehetőség iránt. Pontosan emiatt a tévhit miatt lesznek árazási különbségek a különböző bankok ajánlatai között.Azt gondolom a számok alapján, hogy nem elég az ingatlanpiacon körülnézni! Legalább ugyanolyan fontos a bankok ajánlatai között is (akár szakértővel) szétnézni, hiszen nem mindegy a költség. 

Mit tud ez a hitel?

  • A CSOK 10+10-es hitel kizárólag azok számára igényelhető, akik jogosultak a 10M forint CSOK támogatásra.
  • A CSOK 10 támogatás mellé nem kötelező igénybe venni a kedvezményes hitelt.
  • 5 évente változó fix kamatperiódusra kapjuk meg a hitelt
  • 5 évente számolják újra a kamatunkat, tehát 5 évente változhat a havi törlesztőrészlet a támogatás mellett is
  • Maximum 25 éves futamidőre igényelhetjük a kölcsönt, ugyanakkor rövid futamidőben is gondolkodhatunk (minimum 5 év)
  • Maximum 10 millió forint támogatott hitelt vehetünk fel, de ennél kevesebbre is van lehetőség (minimum 500.000)
  • A 10M támogatott hitel mellé felvehetünk piaci alapú jelzáloghitelt, amennyiben több kölcsönre van szükségünk és megfelelünk a bank hitelezési szabályzatának.
  • A 10M forintos támogatott hitel nem igényelhető a 10M forint CSOK támogatás nélkül
  • Az első kamatperiódus fix 3% kamatot jelent
  • Új építésű ingatlan vásárlására vagy építésére igényelhető

 

Mindenhol ugyanannyi?

Egyáltalán nem! Ugyanis a bankok saját hatáskörben kérhetik meg vagy engedhetik el az induló költségeket. Ezek azok a költségek, amikre általában a hitelfelvevő nem gondol, hiszen "megrészegítette" a 10+10 millió forintos "ingyenpénz". 2016.01.15-ös hirdetmények szerint az FHB Banknál a THM 3,63-3,72% körül alakul, míg a K&H-nál 3,1% is lehet a THM, addig az OTP-nél kaptam ajánlatot 3% alatti THM-re is. Mindenkinek javaslom a különböző konstrukciók kiválasztásának az átgondolását, hiszen nem mindenkinek a legjobb megoldás 10M forint hitel 25 évre. A konstrukciós eltérésekből (lakástakarékkal kombinált vagy nem? milyen futamidő?..stb) költségeltérések is keletkezhetnek.

 exhibition_1.jpg

Mi a magyarázat?

Eddig a száraz tényekről beszéltünk, de most már érdemes megértened a miérteket.

A várakozásoknak megfelelően a CSOK 10+10 felborítja a hitelezési és ingatlanpiacot. Ez olyan plusz pénzt, amit mindenki meg akar szerezni. Nem csak te, hanem a bank, az eladó, az építési vállalkozó is akar részesülni az ingyen pénzből. Több bank gondolkodik abban a stratégiában, hogy elkéri az ügyintézésnek a teljes költségét (nem emelték meg ezeket a költségeket, csak eddig általában elengedték), mivel nem ez lesz az átlagos ügyfél esetében a döntő tényező. "Ingyen" pénznél sokkal inkább törekszünk sajnos a kényelemre (melyik banknál vagyok ügyfél, melyik bank van legközelebb, ki igéri a leggyorsabb ügyintézést), mint a költségek elhárítására. Bele sem gondolnak az ügyfelek, hogy a támogatás összegének akár 1-1,4%-át is elkölthetjük a banki ügyintézésre, miközben nem lenne kötelező megfelelő körültekintés esetén:

kepernyofoto_2016-01-15_8_00_11.png

 

forrás: fhb.hu

A másik oldal az ingatlanok bekerülési árában tapasztalható emelkedés lesz. Sajnos már most beigazolódtak a félelmek, miszerint az ingatlanpiac "pont" annyival fog drágulni, mint amennyi ÁFA visszaigénylésre és támogatásra az ügyfelek jogosultak. Ennek oka a kereslet és kínálat alapvető feltételezése. :

Minden annyit ér, amennyit hajlandóak kifizetni érte

A piacon 2016.01.01 óta a túlkínálat és eladhatatlan újépítésű ingatlanok helyett hiány keletkezett egyetlen tollvonással azokból az ingatlanokból, amik megfelelnek a CSOK 10+10-nek. Ez egyértelműen felveri az árakat. 

Számoljunk:

Budapest, 90 nm-es újépítésű lakás 2011-ben készült el. Akkor az építő 30M forintért akarta eladni a lakást, amit a válság ideje alatt képtelenség lett volna. Az évek alatt az árat kénytelen volt 25 M forintra lecsökkenteni. Mivel ez az ingatlan 2016.01.01-től megfelel a 10+10 CSOK követelményeinek, és ebből az ingatlanból jelenleg hiány van, ezért egyrészt simán visszaemelheti az induló árat 30M forintra, másrészt "jogosan" számolhat azzal, hogy az embernek a zsebében 10M forinttal több pénz van. Ha igazságos akar lenni, akkor a pénz felére igényt is tartana. Így lesz hirtelen a 25M forintos ingatlan 35 millió forint. 

Ezt ki tudja megvenni? Leginkább az az ügyfél, aki amúgy pont ilyen ingatlant akart venni és már megvolt a pénze (önerő és/vagy hitel kombó), amihez kapott az Államtól ajándék 10M forintot. Ő gondolkodhat abban, hogy neki ez még mindig nettó 25 millió forintba kerül, mivel a maradékot kifizetik helyette. 

És ez most már így marad?

Szerintem a lufi másfél év múlva fog kipukkadni, amikor a gőzerővel beinduló építőipar leszállítja az új ingatlanok ezreit és a kereslet ezen a ponton fog igazából a kínálattal találkozni. Elkezdődik az árverseny, ami az ingatlanok árának a csökkenését fogja jelenteni (a példa szerint még mindig 30M felett lesz az ingatlan, de legalább nem 35 millió). Emiatt pedig nem biztos, hogy mindenkinek sietnie kell, hiszen két évig biztosan megmarad a CSOK 10+10 és biztosan megnyugszik a piac. Addig pedig meg lehet erősödni anyagilag.

 

A kormánynak ez miért jó?

Most tegyük félre a nyilvánvalót (boldog boldogtalan kormányközeli ember beszáll az ingatlanbizniszbe. legutóbb a jó öreg Andy), hogy azért szépen meg lehet tömni a talicskát ezzel az intézkedéssel. 

Egy ilyen támogatással be lehet bikázni az amúgy még roskadozó építőipart, ami az alapja minden modernkori gazdaságnak. 

Egyrészt a 10M forint vissza nem térítendő kölcsön és az ÁFA visszaigénylés a tévhiedelemmel ellentétben nem az embereknek szól, hanem az építőipari cégeknek és az ingatlanpiacnak. Viszont sok száz milliárd forintot a kormány nem adhat a cégek kezébe nyíltan, ezért strómanként alkalmazza az átlag embert. Gyakorlatilag hosszútávon nem kapott 10M forintot, hiszen az ingatlanárak visszamennek (35-ért veszed ma meg, 5 év múlva megint 25-28M.ért tudod eladni). A te feladatod az, hogy a pénzt eljuttasd a megfelelő helyre.

Másrészt ez a sok százmilliárd forint elég motiváció lesz az építőiparnak ahhoz, hogy végre elinduljon. Nem gondolom, hogy a pénzt teljesen lenyelné a tulajdonosi kör, ellenben a keletkező nyereséget azonnal visszaforgatva új beruházásokba máris elő lehet teremteni a valódi gazdasági növekedés alapjait rövidtávon. 

Harmadrészt a bankok újfent kompenzációban részesülnek, hiszen csak rajtuk keresztül (és általában költségekért) lehet igényelni az ÁFA visszatérítést, a hitelt és a CSOK-ot. A kormány keresletet teremtett (ingyen pénz) a bankrendszer számára. Másik oldalról az építőipari cégekhez befolyó többlet mellé banki kölcsönre lesz szükség a további projektek elindításához. Tehát felpörög ez a rész is.

Hosszú távon viszont megint lufit fújunk, hiszen előbb-utóbb a kereslet találkozik a kínálattal és lelassul minden, majd megáll. Ez nem oldja meg az ország legalapvetőbb problémáját= termelékenység és életszinvonal. Ha a termelékenység és életszinvonal növekszik, akkor volt értelme. Ha semmi nem változik, akkor pedig kidobtunk egy csomó pénzt,

::

Kérdésed van vagy segítségre van szükséged?

Írj: szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy klikk

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr88273978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tralalala 2016.01.15. 14:30:53

"Az emberek elhiszik, hogy kapnak 10 milliót. Igazából csak azért kapják meg, hogy továbbadják."

Aztageci, a pénzt tovább is lehet adni? Sőt, ún. "áru"-t lehet kapni érte? Én mindig a párnacihába gyűrtem a pénzt, meg elégettem. Nem is értettem, mások miért szeretik annyira.

Te figyi, nem lehet, hogy a pénznek pont az az értelme, hogy tovább lehet adni? Csak egy ötlet.

Mészáros Laci 2016.01.15. 14:37:30

Ecetet reggeliztél...? :-9

Zolikabá83 (törölt) 2016.01.15. 15:38:09

Az eszedbe sem jutott, hogy ennek az általad közvetítésnek nevezett programnak van egy olyan apró előnye, hogy házhoz jutsz?

Mérnork 2016.01.15. 15:42:06

@tralalala:
Látszik, hogy balfasz oldalon megint jól betalált a zorbán. Szenvednek is rendesen, nem véletlen, hogy napi 5 poszt van a zindexen, hogy mér is szar a zembereknek a CSOK. ;-)))

Kelly és a szexi dög 2016.01.15. 15:45:42

Elköltés helyett meg kellene enni a kapott pénzt, vagy mi?

McKinney 2016.01.15. 16:05:06

na akkor most van 30M+áfás plafon a 10+10nél vagy nincs? valahol mai hír volt hogy mégis van.

2016.01.15. 16:33:04

Ja a CSOk szar, mert a 10+10 mio-ból el fog menni az áremelkedésre kettő, meg a költségekre mondjuk 500 e.

Viszont Bajnai milyen fasza gyerek volt (mer' ő a mi kutyánk kölke), mikor eltörölte a szocpolt (két gyerek 2,4, három gyerek 3,8 mio).

Szokásos idióta, gyűlöljükazOrbántmeregygeci poszt. (Én sem szeretem)

tralalala 2016.01.15. 17:35:14

@Mérnork: Rezsicsökkentés 2.
Ott is nyivákolt az összes lipsi, aztán mára eljutottak odáig, hogy nagyobb rezsicsökkentés kell.

FikkFakk 2016.01.15. 17:52:30

A 10 + 10-es csok arra jo, hogy legyen uj epites. A nagyobb csaladi hazak fognak tole esni, mert aki 3 gyerekezik, az pont nagyban szukseges lakjon, az inkabb ujat fog venni vagy epiteni (es ez igy jo).

A hasznaltak vetelenek barmely tamogatasa az ongol, attol csak az ar emelkedik....

walterwhite 2016.01.15. 18:08:35

@tralalala: Azt nem tudom hogy ki az a lipsi, de az ún. "rezsicsökkentés" bejelentésekor - mint minden értelmes ember - én is nyivákoltam.

Két forinttal olcsóbb lett a gáz, cserébe mostanra olyan sz@r a szolgáltatás hogy néha magától elalszik az őrláng, meg alig gyullad meg a gáztűzhely.

De te csak tapsolj tovább a gazdáidnak, ne fáraszd magad önálló gondolkodással.

kvadrillio 2016.01.15. 19:22:04

MERT AZOKAT HOZZA HELYZETBE, AKIKNEK ÉVEK ÓTA STABIL MUN KÁJUK VAN ÉS TUDJÁK FINANSZÍROZNI A LAKÁSUKAT !!! ELSŐSORBAN MUNKAHELYEK KELLENEK ÉS MÁSODSORBAN LAKÁSHOZ JUTÁS ! ÉS EZT ORBÁNDIKTÁTOR IS NAGYON JÓL TUDJA !!!
AHÁNY EMBER MIATTA HALT MEG MAGYARORSZÁGON, ANNYISZOR HALJON KEGYETLEN KÍNHALÁLT EZ AZ ÁLLAT !!! ÉS EZ BIZONY...N AGYON SOKKKKKK VOLT EDDIG...................

kvadrillio 2016.01.15. 19:23:03

@kvadrillio: ORBÁN KB 2 MILLIÓ EMBERKE MINELNÖKE.

hamahama 2016.01.15. 19:39:32

@Kelly és a szexi dög: Ez jó! Aki ilyen baromságot képes magából kiizzadni, annak dunsztja sincs egy gazdaság működéséről. Dogozik, vásárol, adózik, áfázik, gyarapodik. Hja, hogy az is, akinek dolgozik, meg az is akitől vásárol, meg az is, aki hitelt ad, hja meg a társadalom, mert lesz majd, aki ezeknek a csökkentagyúaknak a nyugdíját előteremti? Mellékes. Ez a cikk a prolimentalitásra épít, sokaknál sikerrel.

Advanced Flight 2016.01.15. 19:48:46

@kvadrillio: ja, tényleg, milyen szemétség, hogy azok kapnak vissza a közösből, akik bele is raknak :-P Komolyan gondolta a libsiken kívül bárki, hogy az ingyenélő cigókat kellene még további ingyenmilliókkal kitömni? jóhogy.

Köldök_szösz 2016.01.15. 19:54:36

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: hogy jött ide a Bajnai. Szokásos idióta elmúltnyolcév komment.
80 év múlva is ezt fogjátok mondani majd?

kewcheg 2016.01.15. 20:10:45

Az én olvasatomban ez nem "otthonteremtési támogatás", hanem kb. egy úgynevezett burkolt utólagos egyszeri Nagyösszegű jutalom azoknak a családoknak, akiknél már megvan a 3 gyerek.Adott esetben már tizenévesek. Nevezhetik bárhogy, ez igazából jutalom.Ami nem baj, mármintha valakiket megjutalmaznak az átlagot meghaladó pozitív teljesítményéért, csak annyi a gond vele, hogy simán megkaphatja a már "otthont teremtett" megállapodott, jólszituált házaspár, ahol az egy főre eső jövedelem mondjuk kétszáz, és akar venni egy pecót a gyerekeknek, és nem kaphatja meg adott esetben az akinek valóban otthonra lenne szüksége.

SZMLT 2016.01.15. 22:13:17

Nevetséges a poszt. A baloldali senkiháziak semmit sem tettek az országért. Az Orbánék pedig - lehet őket utálni persze de a tények azok makacsok - folyamatosan új megoldásokkal, ötletekkel jönnek elő, szóval dolgoznak. Nem úgy mint Ferkóék, akik nem csináltak semmit 4 évig. Ezt maga ferike vallotta be. Fáj a CSOK a libsiknek mert ők impotensek és dilettánsok voltak mindig is, ehhez hasonló még csak az eszükbe sem jutott. Nácizással meg rasszistázással kábították a népet, ennyit tudtak.

Tamáspatrik 2016.01.15. 22:14:54

Decemberben a blogomban egy nagyon hasonló cikket írtam. "Állami támogatásokkal épül a buborékgazdaság?" címmel.
ideo-logic.blog.hu/admin/post/edit/8184820

Volt már az első Orbán kormánynak hasonló akciója 2001-ben, amikor nagyon kedvezményes hitelt lehetett kapni, 3% kamatra az akkori infláció mellett. Az is hirtelen az ingatlanárak növekedéséhez vezetett, beindult az építőipar majd pár év múlva kidurrant a lufi.
Ezzel együtt, ha a népességfogyást ez az intézkedés megállítja, és azoknál a családoknál születnek a gyerekek, akik fel is tudják őket nevelni, akkor mégis volt értelme.

SZMLT 2016.01.15. 22:16:20

@kewch@Mérnork:
Pontosan. Minden ötlet fáj nekik amihez hülyék és ostobák voltak maguk kitalálni. Szánalmasak. Az egész Index ezekkel a bérszerencsétlenekkel szánalmas.
A baloldali kormányok soha nem álltak aktorokból - cselekvő emberekből. Kizárólag dumáltak és persze anteszemitizmussal, rasszizmussal foglalkoztak. A libsi szavazók meg nem vették észre hogy meg voltak vezetve.

pamut 2016.01.15. 22:22:50

@tralalala:
te csak úgy teszel mintha annyira barom volnál hogy nem fogod fel a poszt állítását, vagy tényleg olyan sötét barom vagy hogy nem fogod fel?

pamut 2016.01.15. 22:27:57

haverom épp tárgyalásban van egy ingatlanra. ahogy kijött ez a csok máris felment 8 millióval az ára. és azt mondta az eladó hogy még örüljön hogy nem 10-zel ment fel és csak 8-at akar magának a 10-ből, mert ő (mármint a haverom) még így nyer ingyen két milliót.

hamarosan az egész ország tele lesz ilyen hírekkel. az eladók nem hülyék, a lehetséges maximumot akarják lenyúlni a 10 millióból. még annak kell majd hálásnak lenni aki beéri 8-cal.

és az építőanyag-gyártók és eladók, a szakik, mesteremberek, mindenki emeli az árát, mindenki ki akarja a maximumot hasítani magának az ajándék lóvéból. ezt az egész építőipari ágazat fogja lenyelni mindenestül, pont annyival emelnek az áraikon hogy az egész támogatás náluk csapódjon le.

főleg a mesterek, szakik tudnak ebből sokat leakasztani, mert a 3/4-ük már kiment külföldre, aki maradt így is tele van melóval hónapokra előre, nincs ember, olyat árat kérnek amilyen nem szégyellnek. nem kell megadni, röhögve mennek tovább, más megadja és még örül hogy talált embert.

kvadrillio 2016.01.15. 22:32:29

Megkezdődik a világ dollártalanítása
H
H
Tovább a cikkhez

William Engdahl, a New Eastern Outlook politikai megfigyelője szerint minden térségi hatalomnak érdekében áll a multipoláris világrend kialakítása, mert az amerikai gazdaság elkerülhetetlenül összeroppan, és a dollár monopolhelyzetének fennmaradása esetén magával húzná a világ más régióit is.
2016.01.15. 18:44 Világpolitika

a csok-kal csak az eddig is preferáltakat veszi meg a kormány savazknak !!!

BiG74 Bodri 2016.01.15. 23:16:56

Eztet én nem értettem tisztán, de nem baj, mert elő szokott fordulni velem ilyen néha.
A CSOK esetében nekem csak az a bajom, hogy miért csak új építés? Miért nem lehet akár 200éves házat is venni, és a támogatásból felújítani, modernizálni? Azt is az építőipar végezné, és megújulhatnának településrészek, értéknövekedésre számíthatnának a meglévő ingatlanok.

2016.01.15. 23:27:02

@Túrós: úgy jön ide Bajnai bazzeg, hogy ő törölte a szocpolt 2009-ben (ami 3.8 mio-t + kedvezményes hitelt adott 3 gyerek után). Most adnak tizet három gyerek után, plusz kedvezményes hitelt, de a blog sír, hogy ez milyen szar. Nos ez 6,2 mioval több, mint amit Bajnai eltörölt. Az elmúltnyolcévezéssel basztatással kapcsolatban meg ajánlom figyelmedbe azt a mondatom, amiben kifejtem, hogy én sem szeretem a Fideszt.

2016.01.15. 23:32:17

@walterwhite: a gáz köbméterenként 154 helyett (2009) most 120 Ft (2014 óta) A szolgáltatás nálam kifogástalan és nem felcsúti vagyok. Ha ez nálad két forint, akkor üdvölöm a matektanárodat. Nálam 20%.

tralalala 2016.01.16. 00:28:40

@pamut: ez az, magyarázd el, miért szar dolog kapni 10 milliót, így tuti behúzzátok 2018-at is :D

Peterpapo 2016.01.16. 01:06:14

A fidesz funoknak ajánlom figyelmébe az alábbi bekezdést, mert ez itt a lényeg:

"Egyrészt a 10M forint vissza nem térítendő kölcsön és az ÁFA visszaigénylés a tévhiedelemmel ellentétben nem az embereknek szól, hanem az építőipari cégeknek és az ingatlanpiacnak. Viszont sok száz milliárd forintot a kormány nem adhat a cégek kezébe nyíltan, ezért strómanként alkalmazza az átlag embert. Gyakorlatilag hosszútávon nem kapott 10M forintot, hiszen az ingatlanárak visszamennek (35-ért veszed ma meg, 5 év múlva megint 25-28M.ért tudod eladni). A te feladatod az, hogy a pénzt eljuttasd a megfelelő helyre."

Vagy nem olvastátok el a cikket, vagy értelmezési problémáitok vannak. Vagy csak simán agyatlanok. Viktor mindig kitalál valami újat. Persze. Amivel megtömheti a haverok és a család zsebét. Tapsoljunk neki!

BéLóg 2016.01.16. 01:07:39

Édes Istenem áldom a nevedet minden nap, hogy akadnak, igen valóban még akadnak, teremnek, jönnek és írnak ilyen szánalmasnál szánalmasabb balliberók. Akik munkáját azután elő lehet majd venni 2018-ban és megmutatni:
Itt nyaltátok a migráncsok seggit.
Ott kaptátok be a CSOK-os bránert!
Emitt csináltatok komplett hülyét magatokból!
Amott csesztétek el at egészet!
Ekkor szakadt rátok az ég!
Akkor hullott vissza rátok amit felköptetek!
Így futottatok be egy bődületes pofonba!
Úgy fulladtatok bele a szarba!

Haj rá haj rá, rá rá rá! ABBA NE HAGYJÁTOK!

bkkzol 2016.01.16. 02:38:18

Egyszerű. Annak akinek nem felel meg a CSOK az ne igényelje. Tud jobbat akkor használja azt. Ennyi.

tralalala 2016.01.16. 02:57:01

@Peterpapo: "A fidesz funoknak "

A "fan" szóra gondolhatsz, a "fun" mást jelent.

És igen, tök szar dolog adni 10 milliót a családoknak. Ez alapján az ellenkezője tök jó lenne, tehát 10 milliót kéne elvenni a családoktól, ha új lakást vennének. Így tökre leesnének az ingatlanárak, és a gonosz kormányhoz se jutna pénz, meg nem kapna belőle a kőműves sem, szóval minden tökéletes lenne.

pamut 2016.01.16. 03:39:03

@tralalala:
ezt kérdeztem, válaszolnál te kretén?:

"te csak úgy teszel mintha annyira barom volnál hogy nem fogod fel a poszt állítását, vagy tényleg olyan sötét barom vagy hogy nem fogod fel?"

whale 2016.01.16. 07:14:47

@tralalala: De nem kapsz 10 gurigát, te szerencsétlen! Erről szól a poszt! Ha 12-vel emelkedik az ingatlan ára amit meg akarsz venni, a CSOK miatt, akkor buktál 2-őt, bazmeg!:DDD
Arról az apróságról nem beszélve, hogy MINDEN állami támogatás ADÓBÓL történik, mivel az államnak egy kurva fillérje nincs magától. Ebből nem nehéz kitalálni, hogy TÖBB TÁMOGATÁS, NAGYOBB ADÓT jelent, ugyanis csodák még mindig nincsenek.:))
A magam részéről szarok az állami támogatásra, sokkal jobban örülnék, ha a kibaszott narancskomcsi állam kiszállna az életemből és a zsebemből végre és hagyna élni. A dolgaimat majd megoldom, ksözi...

whale 2016.01.16. 07:19:30

@BéLóg: Te mér tapsolsz a komcsi viktátornak? Teljesen agyhalott hülye vagy?

whale 2016.01.16. 07:22:31

@tralalala: NEM a családok kapnak 10 gurigát, te szellemi toprongy! Az ÉPÍTŐIPAR kap 10 gurigát, mivel LEGALÁBB ENNYIVEL EMELIK a CSOK kompatibilis ingatlanok árát. TEhát NEKED FILLÉRRE ugyanannyiba fog kerülni. Aki fizeti - a többi adózó ugye, akik NEM VESZNEK LÓFASZT SE- na nekik egy kicsit többe...:)))

whale 2016.01.16. 07:27:03

@SZMLT: Abban mi az ötlet, hogy szopassuk az adófizetők többségét, hogy az adófizetők kisebbségének "adjunk" egy kis pénzt. Amit ugye nem ők kapnak valójában, nem az övék, azt áremelés formájában egy az egyben lenyúlják az építési vállalkozók, ugye. Tényleg ennyire bonyolult felfogni. Ennyire primkó vagy, hogy csak a 10 gurigát látod a honnan-hova-miből-miért folyamatot nem? :DDD

apro_marosan_petergabor 2016.01.16. 07:54:54

A liberok már sokszor bebizonyították, hogy nem értenek a gazdasághoz, csak nagy aszájuk.
Az "unortodox" vita során is kiderült, a szoclib banda csúfosan leégett. A t, Matolcsyék tették a dolgukat, a magyar gazdaság előre lépett, az összeomlás réme köddé vált, a fejlődés folyamatossá vált.
Az élet jobbá.
MOst a demográfiai mutatókat szeretnék előre mozdítani így, párhuzamosan vele az építőipart. Ez is menni fog. A szoclib csapat megint ugat (feleslegesen) a karaván pedig halad.

Pipas 2016.01.16. 07:58:21

"Szerintem a lufi másfél év múlva fog kipukkadni"

Szánalmasnak tartom, amikor jönnek az ilyen foteltudósok és elkezdik elmondani, hogy hogyan alakul a piac egy hónap múlva, egy év múlva, két év múlva.

Az állam támogatja a lakásépítést, TEHÁT össze fog omlani a lakáspiac. Nyilván, mi más is lehet a végeredmény, ugye?

csepke 2016.01.16. 10:24:13

@BiG74: "A CSOK esetében nekem csak az a bajom, hogy miért csak új építés? Miért nem lehet akár 200éves házat is venni, és a támogatásból felújítani, " előtted utánad már többen leírták. Mert
nem az a lényeg hogy jóskapisták jobb helyen lakjanak, az csak egy járulékos plusz esetleg, a lényeg az új beruházás. Az húzza a gazdaságot. A felújítgatás házi barkácsmódszerrel kipofozott 200 éves parasztház meg nem. Arról nem is beszélve, hogy az építőiparban lévő óriási gépkapacitásnak folyamatoosan munka kell, mert annál drágább gép nincs, mint amelyik áll. Ha tartósan állni kényszerül, akkor előbb-utóbb tönkremegy a vállalkozás, leszerelik a gépeket, aztán ha tényleg beindulna egy kormányzati noszogatástól függetlenebb, általános fellendülés, nem lesz megint mivel építeni, és megint leszakadunk a versenytársainktól.

lol7 2016.01.16. 10:57:38

@tralalala: Amennyiben te döntöd el hogy az "ajándékot" mire költöd, akkor te kaptad a pénzt. Ha megmondják neked hogy kinek kell továbbpostázni, akkor nem. Mit nem tudsz ezen felfogni?

Benyó-a-genyó 2016.01.16. 11:02:33

Én egy valamit hiányolok itt a nagy CSOKolózásban: az állami bérlakásokat. Persze piaci alapú lakbérekkel és nem a szokásos "magyaros" módon. (Tibike! Figyejjé! Adsz 40-et papíron, a többit megóggyuk kicsibe!)

Így megkönnyítenék a munkaerőáramlást az országhatáron belül és nem röghöz kötnék az embereket. Továbbá eléggé felpörgetné a gazdaságot is.

Egyrészt az építés miatt, másrészt így könnyebben lenne munkaerő ott, ahol szükség is van rá. Nem utolsósorban pedig ez egy állandó forrása lehetne a költségvetésnek, melyre alapból lehetne számítani.

CSOK Ewing

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.01.16. 11:10:37

"A másik oldal az ingatlanok bekerülési árában tapasztalható emelkedés lesz. Sajnos már most beigazolódtak a félelmek, miszerint az ingatlanpiac "pont" annyival fog drágulni, mint amennyi ÁFA visszaigénylésre és támogatásra az ügyfelek jogosultak. Ennek oka a kereslet és kínálat alapvető feltételezése. :

Minden annyit ér, amennyit hajlandóak kifizetni érte"

Árversenyről tetszett már hallani?

Andy73 2016.01.16. 11:19:50

@hamahama: Így van. A jelek szerint egy járulékos előnye is van a csoknak: az ilyen álszakértők leírhatják a hülyeségeiket, és még nyilvánossaágot is kapnak
Egyszerűbb lenne leírni, hogy irigyli a 10+10 M-ót azoktól, akik vállalják a nagycsaládot, és ezzel a demográfiai helyzet javítását is. Persze nyilván az is fáj neki, hogy beindul az építőipar és a gazdaság, akkor, amikor nem az ő pártja van hatalmon.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.01.16. 12:59:27

@Andy73: Ne bántsd már ! Dolgozó kisember . Ki van adva , nekik hogy támadni kell ezt a kedvező intézkedést minden hullámhosszon. Még akkor is , ha csak nyilvánvaló hülyeségeket sikerül írni.

BéLóg 2016.01.16. 21:47:29

@whale: Miért is vagyok ÉN agyhalott?
Hol is tapsolok Viktátoer minidúcse Felcsúti Krisztusnak?
Ismeretlen barátom, ennél talán egy kicsivel jobban kellene igyekezni.

Ja és MIÉRT is emlnék az ingatlanárakat? Én eddig LIBERÁLIS szemlélettel azt "tanultam", a PIAC mindent megold és leszabályoz. Ha valaki megemeli az árat, esetleg nem TŐLE vesznek, ez nem is merül fel?
Vajon BÁRKI is beveszi, hogy ha valahol (a net ugye mindent megőriz) eddig 300e volt egy négyzetméter, most meg HIRTELEN 400e lenne, akkor egyszerűen NEM MEGY oda? A kufár meg rábaxik?
Nem úgy van hogy egy lakásépítőnek nem az a buli, hogy heteket, hónapokat vár arra hogy TÚLÁRAZOTT ingatlanát értékesítse, AHELYETT hogy épít-elad-megforgat-épít-elad? Ebben a számításban éppen hogy az NORMÁL ár a nyerő azokkal szemben akik most emelni akarnának.

A másik, mi köze is van a CSOK-nak a MEGLÉVŐ ingatlanok árához? Nem éppen annak kell történnie, hogy mivel egy rakás embernek EL KELL adnia KISEBB ingatlanát mert csak így kap támogatást, hirtelen LEESIK az ingatlanok ára?

De én azt mondom, mondjuk neked is Bálna, ha nem tetszik a VILÁGÉRT se vedd igénybe, sőt az lenne a legjobb ha a balliberósok nem is szaporodnának és még véletlenül se sokasodnának.
De főleg vesszen Orbánköcsög, mocskosfideSS, rohattkormány, meg egyébként is orbánbukik, meg minden jót!

BiG74 Bodri 2016.01.17. 00:28:35

@csepke:
Ki beszél felújítgatásról?
Egy ház felújítása, modernizálása tud legalább olyan energia, gép és anyagigényes lenni, mint egy tipusterves egyenház zöldmezős kivítelezése. Az eredmény pedig sok esetben sokkal több, mint egy egyszerű otthon létesítése.

csepke 2016.01.17. 09:14:22

@BiG74: Az új a lényeg, és gazdasági oldalról nézve majdnem tökmindegy, hogy autópályát, Duna hidat, stadiont, vagy CSOKos házat épít. Ott kezdődik a politika, hogy végül melyikbe feccöli a pénzt. Míg az előzőek "mindenkinek" szólnak, viszont a fenntartása is mindenkié, vagyis a megépülte utáni első perctől fogva megint költségvetési kiadás, addig a CSOKos ház azé akit "támogatott" a kormány, ez egyfelöl elégedetlenséget szülhet a kimaradók között, viszont mellette szól. hogy a fenntartása teljes egészében az illető támogatott jóskapistaé, az államnek az elkészülte után egy forint kiadása nem lesz rajtta. Szerintem kb. ezek amik felmerülnek mérlegelésre.

BéLóg 2016.01.17. 17:03:48

@pamut: Azt nem mondom hogy kitalált a sztorid mert hogyan is tudnám ellenőrizni. Ezért azt mondom, OK.
Mindenesetre az alábbiak miatt kissé zavaros a dolog, de majd te megmagyarázod.
Először is, milyen MEGLÉVŐ ingatlanra alkuszik a haver CSOK-kal? Én azt olvastam mindenhol hogy ez csak új lakásra lehet.
Mikor is szóltak a CSOK-ról? Fidesz kongresszus után, tavaly... Akkor még nem voltak részletek. Most MIKOR kezdett a haver "alkudni"? Januárban?
De hát az első CSOK kifizetések március/április előtt nem töténik meg, akkor meg MIT IS KÉR az eladó?
Egy kicsit sántít, ugye TE is látod? Januárban kérni azt a pénzt ami ESETLEG majd hónapok múlva jön?
Végezetül, a haver tán hülye? Mert tudod egy üzlethez KÉT ember kell. Ha az eladó egyszercsak ILYEN durva szöveget ereszt meg (hogy örüljön hogy nem tizet kér pluszban?), akkor én szépen felemelem az egyik kezem, ökölbe szorítom majd kinyújtom a középső ujjamat, ugye...
Amit feldughat magának az "eladó". Keressen más BALEKOT.

Szóval? Milyen haver? Milyen ingatlan? Milyen alku? Milyen CSOK?

Még a végén az derül ki, nincs is se haver, se ingatlan, se csaok. csak egy kis orbánfideszfikázásra kellett VALAMIT gyorsan kitalálni.
Ennek meg az a baja, hogy eccerű syntax chekkel elő lehet hozni a gyanús pontjait, tudod.
Na de majd te megmondod hogy is volt ez az alkudozás, ugye?

csepke 2016.01.17. 17:24:02

@BéLóg: régen is volt ilyesmi támogatás csak szocpolnak hívták. ott is meg volt különböztetve hogy új vagy használtra vonatkozik. sokan akkor is értelmezési problémákba ütköztek, hogy a fizikailag új (pl. féléve épült), de valójban már az első magánszemély tulajdonosa által értékesíteni kívánt lakást is újnak gondolták. ami fizikailag valóban vadi új is lehetett, sőt talán be sem költözött az első tulaj, de jogilag az már használtnak minősült. itt is kb. uez lehet, de majd pamut megmondja, hogy közvetlen a beruházótól vásárolva számít újnak, még akkor is, ha már egy ideje készen van. ezért is mondják azt, hgy kevés CSOKnak megfelelő lakás van jelenleg Bp-en. Mert ilyenek kb. a frissen elkészült lakóparki lakások lehetnek, amik épp értékesítés alatt vannak.

BéLóg 2016.01.17. 20:28:07

@csepke: Oké, de akkor is hibádzik a gondolatmenet, hiszen -- mint mondtam -- építtetőt nem a több hanem a GYORS pénz érdekli. a CSOK-ra még hónapokat kell várni és akkor azok komoly előnyben lesznek akik már a csökkentett (!) ÁFÁ-val építenek új házakat.
Sántít ez az "alkudott egy ingatlanra" sztori nagyon.

csepke 2016.01.17. 20:35:33

@BéLóg: Bp-en nagyon sok jogosult lesz, és nagyon kevés alkalmas lakás, még hónapok múlva is. 20 MFt helyett 30 MFtért adni még 2 hónap múlva is akár, elég jól hangzik szerintem az eladónak.

BéLóg 2016.01.17. 21:41:15

@csepke: épp ebben tévedsz nagyot.
Egy okos építtető MOST kezd el beruházni 20%-kal kevesebb áfáért. A csok-ot nem napok-hetek vagy akár hónapok alatt kell elkölteni, se igényelni!
Aki EDDIG tudott várni éveket, az miért is kéne hogy nekiessen mint kisebbségi az anyjának?
Gondold már el, ha NEKED lenne most eladó lakásod aminek az X árában benne van a hasznod, miért is várnál ki tudja meddig hogy X-nél TÖBBET kapjál, mikor ha MOST lenne pénzed már épytheted a KÖVETKEZŐ pénzt hozó ingatlanjaidat?
nekem TÉNYLEG vannak vállalkozó ismerőseim, mind azt mondta folyxamatosan, a GYORSAN forduló pénznél nincsen jobb!
MAGÁNEMBERNEK persze más a szitu, de hát magánember nem lehet eladó a CSOK keretében, ezt talán mindannyian tudjuk, nem?

pamut 2016.01.17. 22:44:20

@BéLóg:
nem írtam hogy meglévő.
az alku/érdeklődés/tárgyalás hetek óta tart.
az eladó pénzt kér. akkor amikor eladja az ingatlant.

mi sántít neked? az hogy megpróbálsz kiforgatni egy kommentet? ami olyat ír le ami egyébként magától értetődő, sőt szükségszerű fejlemény? ja hogy a nyilvánvaló logikába bele sem mersze kötni mert az már neked is dereng hogy ez lesz.

mint írtam ez csak az első fecske, az egész ingatlanpiacon, a kínálati oldalon fel fog menni ár, méghozzá azonnal.

de te mint fanatikus fidesztálib ezt pontosan ugyanúgy le fogod tagadni ahogy a manyuplopástól a trafikrablásokon át az összes rablásotokat és egyéb fideszes bűntetteket és balfszkoádosokat letagadod.

BéLóg 2016.01.17. 23:31:54

@pamut: Az jó ha megmondod hogy én mit fogok tenni, gondolom semmi probléma a jövő heti lottószámok benyögésének sem.

HA olvasni tudsz, leírtam hogy HOL sántít a sztorid, MIKÖZBEN nem vonom kétségbe hogy tényleg van ilyen hülye "barátod". Mondjuk ahogy megismertelek, ez nem lehet egy nehéz dolog.
NEM kötöttem bele csak azt nem értem, HOGYAN alkudhat bárki csok-kal JANUÁRBAN egy KÉSZ lakásra magánembernél (?) miközben a csok HÓNAPOKKAL később lesz aktuális.
EZ a logika, nem az amit te annak próbálsz magyarázni.
Ki vitatta hogy az ELADÓ pénzt kér? Én nem. AZT vitattam hogy MOST a csok miatt nekiáll 8 millióval többet kérni a "haver" meg nem mutatja be neki a köuzépső ujját.
A szóbanforgó "eladó" feldughatja magának ha JANUÁRBAN csak úgy bemondásra 8 millával többet akar...
HA, ismétlem HA a HA verod valóban jogosult csokra, akkor körbe is röhögheti a fazont.
Logikát írsz, de nem közlöd, pedig nem csak én várok rá, mégis MIFÉLE lakásra alkuszik a haver? Új építésűre? Amiben OTT ÁLL az ingatlanépítő pénze, feje felett meg a többszáz, többezer 20% ÁFÁval OLCSÓBBAN megépülő jövőbeni lakás?
Kinek is kell HOLNAP költözni? mert akkor nem 8-at, de 20-at is kérhet az "eladó", hisz a HA ver meg van szorulva.
De HA nem kell holnap, ráér mondjuk opktóberben, akkor hova is mehet el az a kalkulátor eladó?
Asszem ezt még te is tudod.

Többszáz KIS lakás lesz eladó nemsokára, mikort a csok-osok NAGYOBB új építésű ingatlant keresnek, gondolom a TE logikád szerint ez majd jól felhajtja az árakat.

Tudod kezdem látni magam előtt a sánta kutyát...

pamut 2016.01.18. 00:02:17

@BéLóg:
a lottót nem lehet megjósolni mert az véletlenszerű, egy ember viselkedését viszont meg lehet, főleg ha az olyan közismert fanatikus fideszzombi mint te. te fideszzombi voltál, vagy és leszel is.
közelében sem vagy olyan szellemi tőkének, hogy akárcsak felfogd milyen állapotban vagy, nemhogy akarnád, no pláne képes lennél változtatni magadon. ha ezer évig élnél, akkor sem jutnál a közelébe sem. te ennyi vagy, egy fideszzombi, soha nem leszel több.

amit te leírtál az egy szánalmas, erőltetett kákán-csomót keresés volt, tipikus fideszzombi-magatartás, amivel szépen leégetted magad, mint már annyiszor.

az hogy te nem vagy tisztában azzal hogy az építtetők rendszeresen meghirdetik az még nem befejezett ingatlanjaikat eladásra, az a te szégyened és szegénységi bizonyítványod. még arról sincs sejtésed mekkora sem átfutása szokott lenni magának egy eladási folyamatnak az első megtekintéstől az aláírásig, és mi minden lassít(hat)ja.

arról meg aztán végképp a büdös életedben nem hallottál a te kis beszűkült világodban, hogy sok építtető már akkor eladja az ingatlanát amikor az még csak alaprajz szinten létezik, sőt sokan eleve csak akkor vágnak bele az építkezésbe ha mondjuk egy tervezett társasház legalább 50-60%-át eladták előre már alaprajzról (ezzel egyben részben előfinanszírozva is azt), és reménykednek hogy a többit az építkezés alatt el tudják adni.

Nem tudsz semmit, fogalmad sincs semmiről, de azért vagdalkozol a világba és még bőgöd a hülyeséged hogy sántít-sántít. a fejed, az sántít.

Azt már előbb is elmagyaráztam a hülye értetlen fejednek hogy nem csak erre az egy ingatlanra érvényes az áremelkedés, hanem az egész szektoron átpörög. mondjuk te nem csak nem vagy képes ezt felfogni, de nem is akarod, hiszen nem vitatkozni akarsz hanem teljesíteni a fideszzombi küldetésed.

BéLóg 2016.01.18. 00:32:10

@pamut: gyere pamutka, erőlködj még egy kicsit, hátha ki tudsz nyomni valami anyagot.
Nesze, adok neked egy jó cikket:
www.penzcentrum.hu/csok/teged_is_elkapott_a_csok_laz_ezt_gondold_at_mielott_beleugrasz.1047844.html?utm_source=index_main&utm_medium=portfolio_box&utm_campaign=portfoliobox

Kiemelem ami lényeges:
"...A hirtelen döntéstől óvnék mindenkit, ismerve a kormány további CSOK-kal kapcsolatos várható intézkedéseit. A potenciális családok a következő fél évben gondosan járják körbe a lehetőségeket, a szabályokat, a feltételeket, várják meg az új fejlesztések megérkezését, és csak a megfelelő ismeretek tudatában döntsenek a vásárlás vagy építés mellett..."

Látod mit ír a messze nem orbánbaráti Pénzcentrum média? Hogy VÁRJÁL! Lehetőleg legalább FÉL évet.
persze, NEKEM nincs foöogalmam semmiről. Hát remélem nem te osztod az észt ismeretlen haverodnak, már ha ha ver valóban és nem valami kitalációs-sántakutya.
Az hogy egy ingatlanépítő REMÉNYKEDIK, hát ez egyike a kurvanagy profizmusodat bizonyító állításoknak.
Tudod kik reménykednek? A rákos betegek hogy valami csoda folytán meggyógyulnak.
HA egy üzletembertől azt hallanád hogy én abban reménykedek, gondolom elhúzol onnan mint a meteor az égről.
De tudod mit? Add meg a haver nevét felismerhetetlenül, pl. mint P (mint Pamut) Tasziló és persze a környéket ahol egccerre 8millával ugrott meg az ingatlanár.
Esetleg tegyétzek ki a fészbúkra a mocskos kufár vagy a cége képét, elég ha csak IGAZOLHATÓAN beadjátok (a ha, ha, ha ha verral hogy január N-edikén X volt az ár (ugye PAPÍR az van róla?) és N+x nap múlva meg X+8millió! garantálom hogy a ha, ha, haver nem 8millával drágábban de kettővvel OLCSÓBBAN fogja megkapni a csok-os (???????) lakást csak balhét ne csináljon.

Már persze ha az egész VALÓDI sztori és nem csak egy virtuális fideszdroidot üldöző orbánfóbiás Égő Rongy szánalmas kísérlete hogy megvezesse az embereket.
Na, a sánta kutyát csak nem tudtam előbb elérni mint a ha, ha, ha haverod...

pamut 2016.01.18. 01:37:22

@BéLóg: jól van fideszzombi. nyugszik. aztán ha már lenyugodott, szépen megpróbál valami legalább távolról épkézláb ürügyet kierőltetni magából ara hogy a bemásolt idézet ugyan miért is mondana ellent bármiben is annak amit eddig állítottam.
a reménykedéssel meg mi a bajod zombika? előbb még az volt a bajod hogy a büdös életben nem hallottál arról hogy befejezése előtt vagy éppen tervrajzról adnak el ingatlant, most meg már azt kéred számon hogy van olyan építtető aki nem 100%-os alaprajzi eladásból indul ki? :DDDDD

bazdmeg nyomika, csak be ne szarj már a agy erőlködésben hogy miután szanaszét égetted magad még megpróbáld úgy beállítani mintha nem te lennél a síkhülye :D

az meg mi a kénköves lófasz hogy te azt képzeled hogy majd én bizonyítékokat fogok neked felpakolni? :DDDDD bazdmeg te mégis mit képzelsz magadról fidesztroll? :DDDD ennyir hülye vagy? :DD komolyan? :DDD
most ugye arra készülsz nagy ügyesen kifundálva a zsneiális tervet- te géniusz! - hogy ha valaki nem mutatkozik be neked névvel meg lakcímmel meg személyi számmal akkor te ráfogod hogy hazudik? :DDD majd ha te szépen bemutatkoztál arcképpel lakcímmel akkor talán majd másokról is kérhetsz ilyet balfasz. neked totál az agyadra ment a bértrollkodás ?D

vagy most örülsz hogy elterelted a szót arról hogy egy ember nem fog ezen nyerni semmit mert az építőipar úgy felszippantja a 10 milliót mint a pinty? :D hopsz, bocsesz, kicsúszott... :DDD

ja és ne felejtsd el zombi! most bizonyítottad be hogy SEGGHÜLYE vagy és még életedben nem hallottál arról hogy eladnak egy ingatlant annak befejezése előtt! kész, ennyi. leégtél, szevasz.

BéLóg 2016.01.18. 22:21:50

@pamut: Már mexoktam tőled a személyeskedést, nem is várok mást.
Bértrollkodás, leégés, meg egyéb. faszagyerek vagy te, komolyan.
HA bármi lenne a kezedben, azt írnád, MEGVAN de.
Ehhez képest annyira beijedtél hogy nekiálltál a saját félelmeidre reagálni.
Én b+ FELTÉTELES módban írtam a ha, ha, haverodról, aki felteHETI akárhová a megzsarolásának bizonyítékait, mert ugye ÍGY szokás a kartellezőket, zsarolókat, csalókat leleplezni!
ETTŐL szartál be annyira?
Ki kérte hogy mutatkozzál be te vagy a ha, ha, haverod?
Azt mondtam, ha kurvára kell neki az ingatlan, megszopta, mert ő AKAR valamit.
Ha viszont nem ez igaz, akkor az építtető szopta meg, mert mégis ki akadályozna meg téged vagy a ha, ha haverodat abban hogy akár NÉVTELENÜL vagy strómannon keresztül leplezze le az állítólagos árdrágítót?
Erre tudsz gombot varni hülyegyerek?
Tudod, TELE VAN a net adott körzetben váasárolható lakások JELENLEGI négyzetméter árával, már az is elég lenne ha a ha, ha, haverod szimplán és naívan felteszi a kérdést egy szakmai topikban, hogy jééééééé, tegnap még 250ezer volt itten a négyzetméter, most HIRTELEN 320ezer lett egy hét alatt?

Na jó, hagyjuk!
Amennyire itt begazoltán, egyértelmű lett:
Nincs haver.
Nincs ingatlanra alkudozás.
Nincs hirtelen 8millával többet kérő eladó.
Van egy orbánfóbiás velejéig szaralak, Égő Rongy akit hamarabb utolértek mint a sántakutyát.

Mi lenne ha tőzsdéznél, de tényleg! Aki ENNYIRE tudja hogy mi fog történni fél- egy év múlva, azért két kézzel kapnak a brókercégek baromka! ott aztán oszthatod az észt, de nem úgy mint az orosz hóhér Tallinban.
Na jó8!

BéLóg 2016.01.18. 22:41:35

@pamut: na te kaszlafap, dolgozom én helyetted is. TESSÁK, itt van egy pellengérre állított eladó:
www.penzcentrum.hu/csok/ezert_fog_elertektelenedni_a_csok_bol_vett_lakasod.1047894.html?utm_source=index_main&utm_medium=portfolio_box&utm_campaign=portfoliobox
Most egy dolgot megtehetsz te is:
Követed a hirdetést és a képembe törlöd ha ENNYIÉRT el is adta a tulaj az ingatlant -- én meg lemegyek durván kutyába.
Követed a hirdetést és kinyalod a seggem ha kiderül hogy a "népszerűség" bebaszott a tulajnak.
Elég korrekt ajánlat, mit gondolsz?

pamut 2016.01.19. 21:44:21

@BéLóg:

hehe, nehéz elhinni hogy ekkora barom vagy, de hát nap mint nap bizonyítod :)))))

most meg azt beszéled be magadnak hogy én megijedtem tőled? :DDDDDD

te nyomorék barom menj már el orvoshoz :DDD

te még ahhoz is gyáva voltál hogy egyenesen hazudj, ezért csak feltételes módban hazudoztál ennyi történt, de én még így is szétszedtelek :)

azt mit kell azon leleplezni TE IDIÓTA BAROM? hogy valaki árat emel? :DDDD te TÉNYLEG ennyire hülye vagy? azt hiszed ez törvénytelen, vagy mi van te barom? :DDDD

te ugye azért írogatsz netre mert olyan barom vagy hogy élőben már szóba se áll veled senki? :D

mégis MILYEN zsarolásról hablatyolsz te kretén? :DD meg zsarolás bazdmeeeeg :DDD meg csaló :DD

hol írja a törvény a te kis kretén világodban hogy nem olyan áron adja el valaki az ingatlanát amilyen áron csak akarja? :DDD és ugyan miért nem emelhetné meg bármikor az árat ha akarja? :DDD pláne ha az a piaci viszonyoknak megfelel? :D
milyen leleplezésről hadoválsz istenbarma? :D

pamut 2016.01.19. 21:47:28

@BéLóg:
:DDDDDDDD

BAZDMEG TE BAROM!! eddig hazudozol összevissza hogy nem is növeli az árakat a csok, majd belinklesz egy cikket, ami UGYANEZT ÁLLÍTJA? :DDDD

kurva vicces, amúgy időközben én is olvastam máshol hogy már többen panaszkodnak áremelésre, láttam konkrét számokat is, de ha te önmagad cáfolod akkor nekem már nem is kell téged :DDD

"Az áremelkedés ráadásul jóval nagyobb is lehet, mint azt a legtöbben gondolnák. Egyes jóslatok például már egyenesen azt vetítik előre, hogy nemcsak az áfacsökkentést, de részben még a CSOK 10 milliós vissza nem térítendő részét is benyelik majd a fejlesztők."

Erről van szó, köszi hogy cáfoltad magad :DDDDD

szép estét debilke!! :DDD

BéLóg 2016.01.19. 22:37:36

@pamut: Na ide is eljutottál, látod!
ÉN adtam alád a loveat de te megint KÉPTELEN vagy megérteni a dolog léányegét véglény! Hát tényleg azt hiszed, hogy a SAJÁT BEÍRÁSOMMAL fogsz engem megfogni? Ennyire, de tényleg ennyire agyatlan vagy?
BESZARTÁL mikor azt mondtam, tegyétek fel a nemlétező haveroddal a netre az árdrágítót, idekopizzam miket böfögtél hogy mitképzelsz? meg hogygondolod?
Erre ÉN mutatok neked egy olyat amit TE is megtehetnél, és azt hiszed most kifogtál rajtam?

te tényleg az a hülyegyerek vagy, aki mikor az iskolában szóltak hogy másnap PISA teszt lesz, reggel egy befőttesüvegben büdös sárga folyadékkal mentél az osztályba, mi?

AZT mondtam, ha ennyire kurva öntudatos vagy, KÖVESD a hirdetést. Ha én szoptam be, lemegyek kutyába, ha te, kinyalod a seggem.
Ha ANNYIRA biztos lennél magadban (elmentél volna ugye brókernek) LECSAPTÁL volna erre, hiszen TE TUDOD és senki más nem tudja, hogy ez PONTOSAN így is lesz.
De nem teszed, mert be vagy szarva és még arra sem voltál képes hogy TE KERESS egy ilyen példát mint én.
Ez pedig csak azt jelenti, hogy én még a legalacsonyabb színvonalon is kilométerekkel vagyok a te szinted felett, hülye békasegge kukkoló Égő Rongy.
Tanulj meg olvasni és értelmezni, AZTÁN gyere vissza mert kurvára kevés vagy ahhoz hogy az ember értelmesen vitázzon veled. Kizárólag óvodás szinten lehet a dolgaidra reagálni, Schwanzhut!

pamut 2016.01.19. 23:19:14

@BéLóg:
:DDD

kidühöngted magad te nyomorék? :DD

tényleg ilyen szarul viseled hogy szanaszét égetted magad? :DDD

nem akarsz mozgalmat indítani hogy leleplezd a saját ingatlanjuk árát szabadon meghatározók ellen? :DDDDDDDD

BéLóg 2016.01.20. 00:39:18

@pamut: HA én nyomorék vagyok és "dühöngök", akkor te mi vagy? Mikrokefáliás :-) idióta?
AJÁNLOTTAM egy fogadást, mi van Qurvabátor Megmondó, még csak véleményed sincsen róla?
MÉG egyszer mondom, a SAJÁT szövegemmel, a saját terepemen akarod magadat fényezni?
Nem azt mondtam te Nanokefáliás :-) :-) hülye hogy bárki ne kérhessen annyit az ingatlanjáért amennyit akar, hanem hogy az ilyen véglény legjobb esetben is HOPPON marad. De ha megjelennek az ÉRTELMES vevők (nem a te haverod vagy te), akkor a NET NYILVÁNOSSÁGA rohadtul megszopatja majd őket.
Tudod, ahogy most te is idejársz a medvebarlanghoz szopni, újra, meg újra, meg újra meg újra, drága Pikokefális :-) :-) :-) Vadász!

BéLóg 2016.01.20. 00:57:00

Na, megint HELYETTED dolgozom, csak hogy megüssön a guta:
www.napi.hu/magyar_gazdasag/ez_var_a_magyar_gazdasagra_iden_uj_prognozis_erkezett.608871.html

Azt olvashatod, már ha tényleg tudsz olvasni, hogy pesszimistán ÉVI 20e, optimistán ÉVI 40e ÚJ LAKÁSSAL számolhatunk.

Gondolom ez Tahóéknál (bocsánat: pamutéknál) azt jelenti, hogy NŐNI fognak a lakásárak. Hiszem amiből HIRTELEN sokkal több lesz, az aztán mexokott drágulni, igaz?
Gondolom a haverod már ki is fizette az ELSŐ beírásomban jelzett lakásért az 54millát, hiszen jön majd a csok, lesz pénze bőven, ne legyünk már szarrágó Rongyosok, ugye?
(Elyühkeregy!)

pamut 2016.01.20. 00:58:15

@BéLóg: te szegény barom :DDDD
te tényleg nem vagy képes felfogni hogy MAGADAT CÁFOLTAD? :DDD

vagy annyira gyáva vagy hogy a totál nyilvánvalót és tagadhatatlant sem mered, még magadnak sem beismerni? :DDD

hogy HAZUDSZ BAZDMEG :DDD te kis hazudós, te!
idézlek: " kartellezőket, zsarolókat, csalókat"
fel se fogtad hogy nem illegális árat emelni :DDD
oszt most meg azt hazudod hogy dehogynem :DDD

na hazudj, terelj, látom az egész életed nem más mint egy nagy hazugság... magaddal el tudod hitetni a hazugságaid? :D

BéLóg 2016.01.20. 18:10:57

@pamut: Te tényleg pisát vittél az iskolába mikor szóltak hogy PISA teszt lesz!
Tudod mi az a gyáva? Dehogy tudod!
ÉN írok ide példákat, qufrvára gyáva vagyok mi?
Nem baszlak meg mert engem nem érdekel az anál, ezt már a másik blogban is kitárgyaltuk.
ÁRAT EMELNI szabad tekishülye, de kartellezni, zsarolni, csalni TILOS.
Aki tegnap X-ért adta az ingatlant és most 2X-ért, CSAK mert jött a CSOK, az nem áramelő hanem ZSAROLÓ aki a (hülye?) haverodtól ki akarja csalni a pénzét.
Ha egy adott helyen Yezer ft volt a négyzetméterár EDDIG és most HIRTELEN 1.2Y lett belőle, MIKÖZBEN a költségek nem emelkedtek, nincs nagyobb kereslet, CSAK a CSOK igérete van meg, az (b+ te) nem árat emel hanem lopni akar.

Terelni egyébként a birkákat meg a pamutokat szokás, ehhez úgy tűnik még csak külön szaktudás se kell.
süti beállítások módosítása