Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Tudtad, hogy semmit nem ér a biztosításod?

2015. október 14. - Szarvas Norbert

images_11.jpgMennyire vagy tisztában a saját pénzügyi termékeiddel? Amikor megkötsz egy biztosítást, akkor a kötés szükségszerű vagy sorsszerű? Azért kötöd, mert kell, vagy mert célod van vele? Mikor rendszerezted a fejedben legutóbb a meglévő lakásbiztosításod tartalmát? Tudtad, hogy egy átlagos lakásbiztosítás 35 féle biztosítási eseményt tartalmaz, és ennek a 35 féle biztosítási eseménynek közel 200 eshetőségét (vagyis milyen feltételekkel és esetben fizet a biztosító az adott biztosítási esemény bekövetkeztekor)? Most biztosan leizzadtál, hiszen eddig azt hitted, hogy a biztosításod "mindenre" fizet, ami szükséges. Csak éppen azt nem tudod, hogy mi a "szükséges"...

Most a lakásbiztosítást fogom neked kiragadni a számtalan biztosítási lehetőség közül. Szerintem ez az egyik legáltalánosabb biztosítás, amit megkötünk. Nem fogok konkrét biztosítóról vagy termékről beszélni, mert nem szeretné, hogy reklámmal vádoltok meg és a lényeget elviszi a konkrét biztosító iránti szimpátia/ellenérzés.

Az addig tiszta sor, hogy az emberek jelentős része nem szeret/ nem tud foglalkozni a saját pénzügyeinek a részleteivel, ha biztosításról van szó. Megköti az ember, mert jó érzéssel tölti el, ha a "marketing szöveget" alapul védve: megvédi a saját vagyonát, családját, életét. Szerintem nagyon nagy butaság konkrét terv nélkül megkötni egy biztosítást, amit aztán nem akarunk aktívan használni. Márpedig a biztosítók éves szinten milliárdokat spórolnak meg az ügyfeleik érdektelenségével, nem törődömségével. Nem egy ügyfelemtől hallottam az évek során, hogy eltörte a kezét és lustaságból vagy bizonytalanságból (erre fizet a biztosító?) nem adta be a kárígényét. Ilyenkor szoktam megkérdezni, hogy miért fizetnek évi sokezer forintot, ha úgysem fogják használni?

Ez pontosan olyan, mintha vennél egy smart tv-t a normál tv-nél drágábban, miközben tudod, hogy téged nem érdekel a technológia és úgysem fogod használni a smart tv adottságait. Akkor meg minek van szükséged ilyenre? Hogy megnyugtasd magad, neked a legmenőbb tv-d van? Szerintem ugyanolyan felesleges pénzpazarlás, mint megkötni egy biztosítást, aminek nagyjából a nevét tudjuk leírni balesetmentesen, de a tartalmáról foggalmunk sincsen.

Ennél mégnagyobb probléma, amikor bekövetkezik a kár (például panelház legfelső lakásának a tetőtéri beázása), és kiderül, hogy a biztosítás nem fedezi a kárt és a javítási költségeket. Ilyenkor persze megint lehet szídni minden biztosítót, akik sose fizetnek semmire. A valóságban pedig arról van szó, hogy szerződéskötéskor nem fordított az ügyfél kellő figyelmet a feltételek megismerésére és ezt a felelősséget megpórbálja rátolni a biztosítói szakmára. Nyílván az ember nem feltétlenül fog tudni tervezni a váratlan eseményekkel, balesetekkel. Egyértelmű, hogy kockázatos ikszelgetni a biztosítási események között. Erre ajánlanak a biztosítók megoldás a csomag alapú lakásbiztosításaikkal. Viszont attól, mert csomagban vásárolsz meg valamit és sok minden fel van sorolva, még nem fogja azt jelenteni, hogy mindenre biztosítva vagy. Lehet, hogy pont arra nem leszel biztosítva, ami neked fontos lenne.

Másrészről szerinted mennyit ér egy olyan biztosítás, amit sosem veszel ígénybe? Pontosan 0 forintot. Mégis évi soktízezret fogsz kifizetni rá teljesen feleslegesen. Ha már rászánod magad, hogy bármilyen biztosítást megköss, akkor szánjál rá időt, hogy pontosan megismerd a részleteket és pontosan tisztába kerülj azokkal a részekkel, amik a biztosítási eseményeket taglalják.

Ügyfélként természetesen mindenki a legjobbat keresi a legolcsóbban. Biztosítások esetében valami perverz módon (talán a kéretlen szükséglet miatt?) az embereket szinte nem is érdekli a szerződés részlete. A lényeg, hogy minél kevesebb pénzből ússzák meg és az általuk kigondolt két-három eseményt tartalmazza a leírás. Mire gondolok?

Ügyfél: lakásbiztosítást akarok, lehetőleg havi 1.000 forintnál ne legyen több viszont fizessen beázásra.

Ez mind az ügyfél ígénye. Ha mutatok neki egy olyan lakásbiztosítást, ami 1.000 forintnál kevesebbe kerül, bele van írva, hogy "beázás" és rá van írva, hogy lakásbiztosítás, akkor biztosan megfogja kötni.

Nagyon ijesztő, hiszen egy ingatlannal sokféle dolog tud történi. Sokféle káresemény, sokféle végkimenet. Egyértelmű, hogy minél olcsóbb valami, annál kevesebb mindent fog megtéríteni. Az átlag ügyfelet ez a logikai érdekellentét mégsem riasztja el és mindig a legolcsóbbat fogja keresni minden biztosításban. És ezzel megkaptuk a válaszunkat a mentalitásról.

Az emberek nem tanultak meg a biztosítással együtt élni. A biztosítás egy kéretlen rokon, akit kötelezően meg kell tűrni, de alig várjuk, hogy elfelejthessük. Véleményem szerint a biztosítás egy eszköz, ami az életünk részét képezi, amivel meg kell tanulni felelősségteljesen bánni.

Alapfeltevések:

1. A biztosításnak akkor van értelme, ha pontosan tudod, mikor és milyen esetben fog fizetni a biztosító.

2. Az életbiztosításoknak akkor van értelme, ha a szeretteid tudnak róla. Amikor a biztosítónak fizetnie kellene (meghalsz), akkor te már nem fogsz tudni intézkedni (meghaltál). Ha pedig senki nem nyújtja be az ígényt, akkor díjnemfizetéssel megszűnik a titkos életbiztosítás.

3. A biztosítás nem feleslegesen kidobott pénz. Nem egy végtelen zsákba dobálod a pénzed, hanem gyakorlatilag saját magadnak "teszel félre" probléma esetén. Amikor bekövetkezik a nem várt probléma (és MEGFELELŐ biztosításod van), akkor anyagilag nem lesz annyira megterhelő. Magyarul lakásbiztosításba fizetsz havi 2.000 forintot és 5 év múlva beázás miatt kifizet neked a biztosító 180 ezer forintot. Ki járt jól?

4. A biztosítással az egzisztenciádat fogod szinten tartani. Amit befizetsz bármilyen kockázati biztosításba, az nem vagyongyarapodás, hanem a saját egzisztenciád szinten tartása egy nem várt esemény bekövetkeztekor.

5. A biztosító nem jótéti intézmény. Nem fog azért fizetni neked, mert neki annyi pénze van és nem számít. Pontosan akkor és annyit fog fizetni, amit a szerződés tartalmaz. Ezért fontos pontosan tudni a szerződést.

Sztorik:

- A napokban történt, hogy az egyik ügyfelem felhívott, mivel nem volt megelégedve a jogvédelmi biztosításával. Ő azt várta, hogy a befizetett összegért cserébe (két felnőtt embernek teljeskörű jogvédelmi csomag került évi 27.000 forintba összesen) az ország legjobb ügyvédje álljon rendelkezésére. Helyette a biztosító jogsegítséget nyújtott, illetve az ügyében kifizette a közjegyző 200.000 forintos díját.

Az ügyfél szerint kidobott pénz volt befizetni 27.000 forintot. Viszont ha nem lett volna ez a biztosítása, akkor most 200.000 forintot kellett volna kifizetni. Szerinted így jól járt vagy rosszul? Lehúzta a biztosító?

- Tavaly történt, hogy ügyfelemnek az amúgy nem túl "acélos" háztetején keresztül beázás történt. Alapvetően a beázás a rossz tetőszerkezet miatt következett be, mégis sikerült elérni, hogy a biztosító egy évi 10.000 forint körüli összegű biztosításban kifizessen erre az ígényre 65 ezer forintot. Legrosszabb esetben is 6,5 évig ingyen van a lakásbiztosítás, ha nem történik semmilyen káreset.

Természetesen ez az ügyfél nem érezte magát átverve, hanem örült, hogy még ilyen körülmények között is fizetett a biztosító

- Pár éve boldogan hívott fel egy másik ügyfelem. hogy rosszul lépett le a buszról és keresztszallag szakadása van. Először nem értettem, hogy ebben mi a poén. Aztán elmondta, hogy ugye egyrészt kapni fogja a táppénz, másrészről két balesetbiztosítása is van, ami fizet erre az esetre. Így összességében az adott hónapban (amikor feküdnie kell) majdnem kétszer fog többet keresni, mintha minden nap bemenne dolgozni.

Egyértelmű, hogy sosem kívánatos egy kifekvős sérülés, de könnyítheti a gyógyulási folyamatot, ha nem kell a számlák miatt aggódni. Mindez ennek az ügyfélnek havi 2.500 forintos biztosítási díjba került.

- Eszembe jutott egy másik ügyfél, aki balesetbiztosítást szeretett volna. Elmondta, hogy neki fontos a csonttörés. Vittem neki 3 biztosító ajánlatát, átbeszéltük, odaadtam neki a feltételeket, hogy olvassa el a biztonság kedvéért. Kiválasztotta azt a biztosítást, amelyik látszólag a legnagyobb összeget ajánlotta csonttörésre. Évi 13.000 forintba került a biztosítás. Fél évvel később hívott mérgesen, hogy eltört a bordája és a biztosító a csontörési díjnak a 10%-át fizette csak ki (10 ezer forint), miközben egy közös ismerősünknek (nekem ügyfelem) másik biztosítónál kötöttük meg a szerződést és neki hasonló törésre 100%-ot fizetett ki (70 ezer forint).

Hiába mondok el egy beszélgetésen mindent, ami fontos, nyílván nem lehet minden konkrét esetet átbeszélni, másrészt az ügyfél sem fog emlékezni mindenre egy másfél órás fejtágítás során. Sokkal hasznosabb, ha az ügyfél otthon magában elolvassa a feltételeket (ezért adtam neki oda) és "lefordítja a saját nyelvére". Ebben az esetben a kezébe adtam a "másik" szerződést is. Egyébként nem érzem, hogy rosszul jött ki még így sem, hiszen ezzel a térítéssel gyakorlatilag 1 évig majdnem ingyen volt a teljeskörű balesetbiztosítása.  Ismétlem, hogy nagyon fontos képbe kerülni a szerződés feltételeivel!

Összegezve

Amíg nem fogadod el a biztosítás létjogosultságát és nem tekintesz rá pozítivan, addig mindig az ár alapján fogsz rossz döntést hozni, hiszen sosem a tartalom alapján fogsz dönteni. Érdemes szerződéskötés előtt, vagy legalább a szerződés megléte során valamikor elővenni a papírokat, végignyálazni és lefordítani a saját nyelvedre. Tudd meg, hogy milyen esetekben fog fizetni a biztosító. Ha tudod, akkor van értelme kötnöd, hiszen szükség esetén fogod tudni használni.

Mit csináljál most?

1. Szedd össze az összes biztosításodat (lakásbiztosítás, nyugdíjbiztosítás, életbiztosítás, balesetbiztosítás, jogvédelem...stb) és írd fel őket egyetlen dokumentumba. Írd fel, hogy hol van, meddig van, mire van, ki a kedvezményezett.

2. Küld el ezt a listát a kedvezményezetteknek, hogy tudjanak róla

3. Olvasd el az összes feltételt (ha nem találod, akkor kérd le a biztosítótól) és próbáld meg értelmezni. Tudd meg mikor és mire fog fizetni! Ha nem tudod egyedül, akkor kérj meg egy szakembert vagy ismerőst, hogy segítsen neked az értelmezésben.

4. Nézz körül az interneten vagy szakember segítségével az aktuális ajánlatok között. Hasonlítsd össze a termékedet a mai ajánlatokkal. Ha találsz jobbat (ár-érték), akkor tudd meg, hogy válthatsz és lépj!

5. Gondold át, hogy az életedben mi a fontos, és mire nincsen biztosításod? (baleset? élet? egészség? autó? lakás?jog?..stb). Keressél interneten vagy szakemberrel ajánlatokat több biztosítótól érdeklődés szintjén. Nézd meg, hogy mit akarsz valójában és ki tudod e fizetni a díját? Ha igen, akkor ne késlekedj. Ha nem tudod kifizetni, akkor gondolkozz el ennek az okát.

6. Tegyél fel magadnak nehéz kérdéseket. Mi a fontosabb? Víz helyett egész hónapban Colát inni vagy megvásárolni egy életbiztosítást, ami halálod esetén segít a szeretteidnek nem eladósodni (főleg ha hiteleitek is vannak)? Te kérdésed, te döntésed!

7. Írd fel a naptáradba az évfordulók előtti hónapot, két hónapot, mint intézkedési idő. Biztosítást évforduló előtt legkésőbb 30 nappal lehet felmondani. Mivel utána kell járni a dolgoknak (új ajánlatok), ezért szerintem szükséges a másfél-két hónap évforduló előtt. Hanyagság miatt sose késd le a váltási lehetőséget, mert a piac folyamatosan verseng az ügyfelekért. Mindig jön egy jobb és szebb lehetőség. Neked csak tudni kell váltani. Ezzel a rendszeres művelettel sok tízezret tudsz egy évben megspórolni. Több ügyfelem van, akinek így évente több pénzt spórolunk meg az eredeti állapothoz képest, mintha megkapná a maximális állami támogatást a fundamentából (72e/év). És mi a különbség? A fundamenta támogatását havi 20.000 forintos kötelező befizetéssel éred el, míg a folyamatos váltásokkal, biztosításaid felügyelésével nem többet, hanem kevesebbett kell befizetned.

::::

Kérdésed van? szarvas.norbert@iflgroup.hu

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr97967936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Advanced Flight 2015.10.14. 21:09:51

"szerinted mennyit ér egy olyan biztosítás, amit sosem veszel ígénybe? "

De ha soha nincs káresemény? Vagy törje be direkt az ablakát, hogy mégis igénybe vehesse?

"másik ügyfél, aki balesetbiztosítást szeretett volna. Elmondta, hogy neki fontos a csonttörés. Vittem neki 3 biztosító ajánlatát, átbeszéltük, odaadtam neki a feltételeket, hogy olvassa el a biztonság kedvéért. Kiválasztotta azt a biztosítást, amelyik látszólag a legnagyobb összeget ajánlotta csonttörésre"

A hangsúly a látszólagon van. Magyarul átbasztad az ügyfelet, ahogy ez már az alkuszok és a biztosítók szokása.

És a posztra eressz már rá egy helyesírás-ellenőrzőt, mert szinte olvashatatlan.

NIKI LAURA 2015.10.14. 21:26:51

Na most te is megtanultad:

Banktól kölcsönt nem kérünk, biztosítást nem kötünk, hanem a biztosítási pénzt bankba tesszük.

Ugyanis jobb, ha tudod:

A bank az, aki kölcsönadja az esernyőt mikor szép az idő, és visszakéri, mikor esik az eső.

A biztosító az, akinek kölcsönadod az esernyődet mikor szép az idő, de az időjárásra hivatkozva nem kapod vissza, mikor esik az eső.

Itthon a legtöbb biztosító az intézményesített csalás mintapéldányai,ebben élen jár a Posta Biztosító.(is)

Megalakult a "Posta biztosítók károsultjai"Facebook profil,többszáz taggal,és ugye a népet leváltani nem lehet...
Elsőre sose fizetnek,első körbe kötelező az elutasítás.
Ha mégis,a valós kártérítés kb 50% ajánlják fel.

Sokan bedőlnek,nem tudják megelőlegezni a per-ügyvédi,szakértői,illeték-költségeket,ez talált pénz nekik.

fda 2015.10.14. 21:58:56

"Több ügyfelem van, akinek így évente több pénzt spórolunk meg az eredeti állapothoz képest, mintha megkapná a maximális állami támogatást a fundamentából (72e/év)."

És mondd, mennyit húzol le ezekről az ügyfeleidről, hogy ÉVENTE 72 ezerrel OLCSÓBB bizosításokat sózol rájuk? Mennyit fizetett a szerencsétlen, amikor először találkozott veled? Ennyire zuhan a biztosítások átlagára, hogy bármilyen jó ajánlatokra is beszélted rá őket tavaly, ezévben több, mint 72 ezerrel olcsóbban tudod nekik ezt ajánlatni?

Ez az egész nem csak egy biztosítási ügynök fárasztő önfényező marketingdumája?

Gyulimali 2015.10.14. 22:03:23

Szerintem egy káreseményre 2 különféle biztosítás NEM fog fizetni.
Ha meg fizet, és kiderül, akkor szépen vissza fogják kérni a kifizetett összeget. A biztosítók nem hülyék, pontosan abból élnek, hogy több pénzt szednek be, mint amekkora a várható bekövetkező kársemény nagysága, és ezen felül fizetési kötelezettség esetén pedig próbálkoznak a zsiványkodással.
Tisztelet a kivételeknek!

Szarvas Norbert 2015.10.14. 22:57:12

@Advanced Flight:

"ha soha nics káreset?"- nem sikerült megfogni a lényeget. Na mégegyszer: számtalan esetben történik káreset, de az ügyfél nem jelenti, mivel vagy lusta vagy nem is tudja, hogy van arra az esetre biztosítása

"átbasztad az ügyfelet"?- te nagyon okos, áruld már el, hogy mivel???? Melyik része az átbaszásnak, hogy átbeszélünk három versengő terméket és ahelyett hogy ott aláírattatom vele, inkább a kezébe nyomom a szerződéseket és megkérem, hogy olvassa végig???? Nekem tök mindegy jutalékban, hogy melyiket köti meg. Az MNB szabályozás szerint pedig azt nem mondhatom meg, hogy melyiket kösse. Az én törvényszerű hatásköröm addig terjed, hogy bemutatom és odaadom...

Szarvas Norbert 2015.10.14. 23:00:52

@fda: mi az, hogy mennyit húzok le? miről? nagy a probléma, ha a szövegértéssel is gond van...
meglévő pénzügyi termékekről beszélek, amit általában nem velem kötöttek. a cikk szempontjából ráadásul másodlagos vagyok, mert ezek örökérvényű igazságok. biztosítási díjon folyamatosan lehet csökkenteni ha ügyes vagy, de ha te szívesebben fizetsz többet csakhogy igazad legyen, az a te dolgod. a mentalitásod viszont nem követendő példa...

az önfényező marketingdumához: több olyan ügyfél jött hozzám, akinek a lakásbiztosítása évi 100-120 ezer forint volt, viszont optimalizálva 40-50 ezerért meg tudtam neki csinálni, amit valójában akart. már itt lehetett sokaknak spórolni. Nyílván aki összesen nem fizet ki 10 ezer forintot évente biztosításra, annak nem lehet spórolni. Mint ahogyan nem minden évben lehet ennyit csökkenteni, de ez már remélem csak kötözködés a részedről és nem komolyan gondoltad a kommentet

Szarvas Norbert 2015.10.14. 23:03:47

@Gyulimali: ez nem "szerintem" kérdás! Tessék megnézni a biztosítási törvényt.
például egy embernek lehet több balesetbiztosítása. Ebben az esetben ugyanarra a káreseményre (pl csonttörés), amennyiben a biztosítás tartalmazza, térítenie kell mindegyik biztosítónak.

a bztosítók kockázatközösségeket hoznak létre. kiszámolják statisztikai valószínűségszámítási módszertannal, hogy az adott csopornak ki lehetnek a tagjai (kor, egészségügyi állapot...stb), mennyi ideig...stb és ehhez hozzárendelik a biztosítási díjat. A díjat úgy határozzák meg, hogy a valószínűsíthető kifizetések száma mellett is abszolút nyereségesek legyenek. De ez nem érinti alapvetően az egyént.

Macskond 2015.10.14. 23:08:20

@Gyulimali: Téves, a leírt esetben fizet. Élet biztosítást lehet kötni többet. A vagyonbiztosítások esetében viszont ez jogtalan. A régi PTK-ban akár mindkettőt bukhattad, viszont alig volt esély a lebukáésra. az új PTK szerint lehet 2 lakásbiztosításod és kiválaszthatod hogy melyik szolgáltatását kéred. Azonban azt nem árt ehhez tudni, hogy a biztosítóknál tavaly kezdődött projekt szerint összekötik egymást a MABISZ-on keresztül, és lekérhetik hogy más nem fizetett-e már erre a kárra. On-Line. Kicsit még döcög, de a gyerekbetegségek 1-2 éven belül biztos elmúlnak.

A biztosítás esetében azt nem értik a népek hogy a biztosító az ő pénzükkel gazdálkodik, úgynevezett "kockázat közösségeket szervez. Ezek alapja pedig a statisztika + némi haszon.

Az hogy a biztosítók "nem fizetnek" annak fényében tünik nettó hülyeségnek, hogy a 3.-4. magyar biztosító kb 1milliárdot fizet ki _havonta_.
Akik megkapják gondolom nem panaszkodik itt.
Az hogy el kell olvasni a feltételeket valóban alapvető!

Szarvas Norbert 2015.10.14. 23:15:28

@Macskond:

pont erről próbáltam a cikkben írni, remélem a kommentek a kisebbséget jelentik.

a biztosító úgysem fizet féle nézet pont abból következik, hogy ritkán olvassák el a feltételeket, csak rácsapnak, mert mondjuk tetszik az ár vagy kiragadnak 1-1 biztosítási eseményt, ami van benne és akkor már biztos jó lesz alapon megy a dolog...

2015.10.15. 00:10:36

Nekem pont az ellenkezője a problémám:

Szeretem pontosan előre tudni, hogy bizonyos esetekben mennyit fog fizetni a biztosító, ám ez sokszor még az Általános Szerződési Feltételek elolvasása után sem egyértelmű.

Például tudtátok azt, hogy az erkély nem része a lakásnak? Nem is lakás, de nem is kert, hanem "épületrész" és mint ilyenre, nem lehet biztosítást kötni!

Vagyis ha a kertből lopják el a biciklit, arra fizet a biztosító (persze ha a kert biztosítva van), ha viszont az erkélyről, akkor nem, még akkor sem, ha a 10. emeleten van és előbb a lakásba kellett betörni a megközelítéséhez.

Abszurdum!

2015.10.15. 00:16:10

És még annyit, hogy alapvetően sem az üzletkötők, sem a hotline-osok nem elég felkészültek az ügyfél kérdések megválaszolására. Föl vannak készítve 30-40 tipikus kérdésre és annyi.

De nekem olyan kérdéseim vannak, aminek megválaszolásához már biztosítási jogász kell; ilyen segítséget viszont nem ad a biztosító, hiszen neki pont az az érdeke, hogy egy esetleges káreseménykor ne kelljen fizetnie. Ahhoz, hogy ezeket a kiskapukat megelőző jelleggel "bezárjam", ahhoz viszont szakjogász kell.

kvadrillio 2015.10.15. 06:50:35

HOL A HÍR INDEX ??? ÉG A TESTNEVELÉSI EGYETEM !!!!!!! FASZOK !

kvadrillio 2015.10.15. 06:51:17

CSAK A BLIKK HOZTA LE, HOGY TELJES TERJEDELEMBEN ÉG A TESTNEVELÉSI EGYETEM ??? FASZ IN DEX !!!+

Eszter8826 2015.10.15. 08:08:07

Én ezért nem kötök semmire (Csak amire kötelező) Minek? úgysem fizetnek soha! a biztosítós seggfejeket is ugyanezzel az indokkal küldöm el a p....ba ha telefonálnak. "bocs minek kössek, úgyse fizettek semmire, csak szeditek a pénzt" - Erre általában nem sok mindent mondanak, mert tudják, hogy igazam van...de sajnos van akit képesek bepalizni

sas70 2015.10.15. 09:10:02

@NIKI LAURA: Csak ha a 20ezer éves díjú Suzukiddal lezúzol egy 20 millióba kerülő BMW-t és lesz 3 milliós kár, akkor egy pár évig rakosgathatod a pénzt, hogy ki tudd csengetni.
Vagy ha egy vihar lerántja a tetőt a házadról és lesz vagy 4-5 milliós kár, szintén gyűjtögetheted havi ezer forintosával amíg összejön. Nem szeretem a biztosítókat, de szükség van rájuk. Az egy másik kérdés, hogy van mit javítani a szolgáltatásukon, mert tavasszal egy villámcsapás miatt "vettek" nekem új tv-t, számítógépet, telefont, csak két hónapba került, mire fizettek.

Pilotax 2015.10.15. 09:13:36

A biztosítók szabályainak első pontja:
A biztosító minden kár estében fizet kártérítést, kivéve a bekövetkezett kár esetében.

sas70 2015.10.15. 09:15:34

@Sweetshark: Ez marhaság! Építészetileg az erkély a lakás része. Ha onnan lopnak el valamit, akkor is fizet a biztosító feltéve, hogy nem a földszinten van. Ha jól emlékszem 3 méter a határ, mert ez nálunk is kérdés volt, amikor a szomszédhoz úgy törtek be, hogy az emeleti ablak volt nyitva az erkélyen.

MAC-Ka 2015.10.15. 09:17:10

kedves posztíró. Csodálkozom, hogy nem érted, hol az "átbaszás"... hiszen te magad írod le, hogy az ügyfeleid nem értik, nem tudják, mire fizet a biztosító, mire nem, nincsenek tisztában a feltételekkel.
Azt is tudod, hogy ez nem véletlenül van így, ez a biztosítók részéről szándékos és amikor te, az ügynökük (még ha akár független is), az ügyfél elé teszed a szerződéses feltételeket (ha egyáltalán mert az ászf sokszor csak a biztosító honlapján elérhető), akkor bizony részesévé válsz ennek a sumákságnak.
Persze szerinted ez az ügyfél hibája... (jogilag persze, hiszen te megadtad a linket az aszf-hez :))
Volt már szerencsém cégek közötti soktízmilliós szertződésekhez, de közelébe nem jönnek egy "pimfli" biztosítási szerződéshez. Bakker, normális, hogy pl egy adott biztosító száz+ oldalas A4-es, többhasábos ászf-et adjon oda szerencsétlen ügyfélnek és elvárja, hogy megértse? Különösen, hogy az emberek nagyobb része (már csak statisztikailag is) mégcsak középfokú végzettséggel, érettségivel SEM rendelkezik. És elvárjátok tőle hogy többtíz oldal jogi szöveget megértsen?
Egyébként igaz az amit írsz, hogy mi mindet érdemes számításba venni, rendszerezni, leírni...de te is tudod, hogy ezek nagy része sajnos nem várrható el az emberektől.
Ez, tetszik- nemtetszik neked lenne a dolgod, neked kellene meggyőződni arról, hogy tényleg érti.
De te is inkább mosdatod magad, elhárítod a felelősséget azzal, hogy dehát ő szerződött, ő írta alá.
Persze a kíváló jogrend neked is ad igazat... de legalább ne hülyézd le az ügyfeleidet...

ercsi4 2015.10.15. 09:35:38

"Pontosan akkor és annyit fog fizetni, amit a szerződés tartalmaz."

Sajnos nem igaz. Az elmúlt évben 2 bicskanyitogató tapasztalatom volt:

1. Közlekedési baleset, helyszínelés, tanukihalgatások stb. után jogerős rendőrségi határozat szerint a másik fél a hibás 100%-ban. A kötelező biztosíójának reakciója: 50%-ot fizertek, mert szerintünk nem. 100e Ft-ért nem állok le pereskedni, a harmóniám többet ér.
2. Kerítés károsodott a viharban. Kárfelmérő kijön, felmér, kiszámol egy összeget. Biztosító: 50%-ot fizet. Többszöri kérés után magyrázat: nem volt elég erős a kerítés. Hát öcsém, én nem a Kínai Nagy Falat biztosítottam, hanem a saját kerítésemet. A kötvény megkötésekor kijött egy suttyó, mindent megnézett. Akkor nem volt bajuk a kerítéssel. Éveken át fizettem a díjat, soha nem szóltak, hogy kicsit gyenge a kerítés, nem kérnek annyi díjat. Hát akkor amikor fizetni kéne, akkor se okoskodjanak. Ismételten nem állok le pereskedni 150e Ft-ért évekre.

Egy szó mint száz, sumák geci banda a legtöbb biztosító, komoly reguláció nélkül sajnos.
Privát véleményem és ajánlásom: a Generáli-t és K&H biztosítót legalábbis kerülje, aki nem szereti, ha szopatják.

Még egyszer idemásolom az állításodat, amivel kicsit sem tudok azonosulni:
"Pontosan akkor és annyit fog fizetni, amit a szerződés tartalmaz."
HAHA

báró Csekonics 2015.10.15. 10:13:45

@ercsi4: ilyenkor az adekvát válasz: amint utalták a pénzt, biztosítást felmondani... (ha máshogy nem, akkor díj-nemfizetéssel).

sas70 2015.10.15. 10:23:56

@ercsi4: Na ezt meg pont ezért merik megcsinálni a biztosítók, mert 50-100 ezer forintért úgysem fog pereskedni az emberek 98%-a. Ha mindenki beperelné őket, valószínűleg jobban meggondolnák!

ercsi4 2015.10.15. 10:23:57

@báró Csekonics: Az lesz. Legalábbis a Generálinál. A másik surmó nem az én biztosítóm volt, hanem a motorosé :-(

MAC-Ka 2015.10.15. 10:38:22

@sas70: Igen, és ha már perre viszed általában nagyon gyorsan, peren kívüli megegyezést keresnek... mert az az "optimális" döntés.

Merlot 2015.10.15. 10:42:40

@kvadrillio: Mit ordibálsz itt, te gyökér?
Talán bent felejtetted az öltöző szekrényedben a laptopodat? Azt már baszhatod. :D

Babette anyó húsdarálója 2015.10.15. 11:17:04

A tapasztalat azt jelzi, hogy a biztosító feltételeit csak a biztosítás aláírása után van mód megismerni. Előtte soha.
Ennyit a biztosításról és arról, hogy baromira megéri meg a többi mellébeszélő duma. Amúgy pont egy válaszodban írtad le a lényeget, hogy a 200 ezres letornáztad 40-50 ezerre. Az ügyfél tisztában van vajon azzal, hogy a biztosítást nem úgy kötjük, hogy kiválasztunk néhány eseményt, arra megkötjük, oszt a többi meg ne történjen meg, mert nincs engedélyezve a 20 oldalas brossúrában?
Kamu ez az egész, biztosítást felesleges kötni mert alapból azzal kezd az összes mocsok, hogy nem fizet. Mesélj inkább az összegekről, gondolom sokan kíváncsiak arra, hogy vajon miért kap az ellopott 3 hetes tévéje után egy akkora összeget, amiből még egy 20 éves romot sem tud utána megvenni.
Érdekelne, hogy te mint biztosítási szagértő, szívesen élnél egy olyan lakásban, ami beázott, és a beázás fél négyzetmétere van újrapingálva, élsz egy foltos lakásban, mert a biztosító csak azt a fél négyzetmétert fizeti ki.

Babette anyó húsdarálója 2015.10.15. 11:22:14

@sas70:

Ha egy 20 millás BMW-nek nincs pénze CASCO-ra, akkor ott nagy a gond.
(Nem meglepő, a prémium kategóriás autók nagy százalékában a tulajnak még tankolásra sincs pénze, milyen szép amikor beáll a nagy tepsi és szanzsén odavakkant a kutasnak, hogy ezerért. De érdemes megnézni ezeken a "luxusautókon" a gumit, az már komolynak számít, ha csak tengelyenként van különböző feltéve))

De emlékeim szerint biza erre van a kötelező, ami fizet, és behajtják a 20 éves Suzukin.

sas70 2015.10.15. 12:18:50

@Babette anyó húsdarálója: Persze nem az én tisztem lenne neked reagálni, de bosszant, hogy az emberek ennyire nem foglalkoznak a pénzügyeikkel és őrült nagy hülyeségeket beszélnek.
Minden biztosító szabályzata megtalálható az interneten, de én előre elkértem az ügynöktől és elolvastam benne pár dolgot, főleg a kizárásokat. Ezt mindenki megteheti, bármilyen biztosítás esetében.
Hülyét kapok, mikor valaki tudja, hogy melyik boltban olcsóbb a kenyér, hol lehet 2 forinttal olcsóbban tankolni, de fogalma nincs róla, hogy mi van a biztosításában, mikor egy élet munkájába kerülő házát, autóját vagy éppen az életét biztosítja. Aztán amikor az árvíz elviszi a házát akkor államnál sír segítségért, majd mi adófizetők összedobjuk neki a lóvét egy új házra. Hát a faszom nem kéne!?
Tanulják már meg végre az emberek, hogy magukról kell gondoskodni, biztosítást kötni a vagyontárgyaikra, életükre, akármilyükre, mert nem én akarom fizetni más felelőtlenségét.

Pista Bácsi 2015.10.15. 12:55:44

" Pontosan akkor és annyit fog fizetni, amit a szerződés tartalmaz."

Ez egy nagy hazugság, ezt a biztosítók üzletkötői hajtogatják csak.

A "biztosító" szó már nem mond semmit, itt van most az Astra biztosító, ami valójában csak egy piramisjáték volt, csak szedték a pénzt, kifizetéseket nem teljesítettek, hiába volt minden pontosan benne a szerződésben. (De ilyen volt korábban a MÁV biztosító is) Mindenki retteg, hogy ne egy Astra kgfb biztosítós autós menjen neki, mert akkor javíthatja saját pénzéből az autóját.

A lakásbiztosítás is hasonló tészta, a társasházakban a biztosítók üzletkötő megvesztegették a közös képviselőket, akik aztán lenyomták a közösség torkán a közös biztosátást és a biztosítót is. Hiába tudom egy kalkulátorral 99 %-os valószínűséggel bizonyítani, hogy a nálunk feltételezhető károkat figyelembe véve nem jó biztosítást kötöttünk, a társasház vezetősége ragaszkodik az adott biztosítóhoz (vajon miért?).

A saját lakásbiztosítás sem egyszerű ügylet, kijön az üzletkötő, mindent megnéz, jónak találja az ajtót és a zárat, mutatja is a belső kis kézikönyvüket, hogy a pántok száma, az ajtó vastagsága, a zárak száma szerint OK. Egy év múlva betörés, a kárfelmérő kijön, szerinte nem jó az ajtó és a zár, nem felel meg az előírásaiknak, mutatja is a sokkal vastagabb szabályzatot, hogy minimum 10 pánt, 9 zár, edzett páncél ajtó szükséges. Mondom kérdezzük meg az üzletkötőt, az előzetes felmérés során jónak találta a saját szabályzatuk szerint. Ja, az üzletkötő már nem dolgozik ott, szóval kártérítés nincs :-(

Szóval nemcsak az emberekben van a hiba, a biztosítók is keményen megvezetik az embert, sokszor a szemükbe hazudnak, ott verik át őket, ahol tudják. És ez sajnos nemcsak a gyarló üzletkötőkre, kárfelmérőkre igaz, hanem az egész intézményrendszerre (pl. az ASTRA ügye).

Advanced Flight 2015.10.15. 13:27:30

@Szarvas Norbert: hogy mivel? magad írtad, hogy az ügyfél jelezte, neki fontos a csonttörés biztosítása. Vittél neki 3 biztosítást, átbeszéltétek, majd közös erővel kiválasztottátok a legszarabbat, ami csak 10 %-ot fizet. Miért ajánlottál akkor neki ilyet egyáltalán? Ha csak látszólag volt jó ajánlat, miért nem hívtad fel az ügyfél figyelmét, hogy ezzel mellé fog nyúlni?
Két lehetőség van: vagy direkt átbasztad; vagy pedig neked sincs fingod az egészről és nem értesz hozzá, csak akkor meg minek okoskodsz és miért végzed ezt a munkát, ha csak kárt okozol vele.

ercsi4 2015.10.15. 13:36:11

@sas70: Klafa, hogy így szárnyalsz. Szállj le a földre, a főbb problémákat megtalálhatod a kommentekben.

ercsi4 2015.10.15. 13:37:23

@Pista Bácsi: És amikor még a kárfelmérő szerint is ok, viszont az irodában valami luvnya kitalálja, hogy lehetett volna erősebb is az a kerítés!

Babette anyó húsdarálója 2015.10.15. 13:44:32

@sas70:

Gondolom rémlik a reklám, ahol napi 30-50 forint és öregkori biztosítás, korhatár, orvosi vizsgálat nélkül. Érdekelt, hogy hol van benne az átverés, utánakotortam. A megadott weboldalon nulla, azaz nulla információ volt a szerződés részleteiről, annál több arról, hogy kit és hol kell felkeresni aki azonnal kimegy és megköti a biztosítást. Lehet, hogy amit te néztél ott valóban megtalálható volt, de a nagy átlag az, hogy amíg nem írsz alá, addig biza semmit nem látsz a leendő szerződésből. Én speciel azonnal elhajtom az ilyet, de mint írod van olyan akit sikerül átverni és gondolkodás nélkül beleugrik mindenbe.

Szarvas Norbert 2015.10.15. 15:01:35

@Advanced Flight:

mindenki azt olvas ki, amit akar. Mégegyszer: nekem kúrva mindegy, hogy melyiket köti ,jutalékként ugyanannyi jár.

Nem a legszarabbat választottuk ki (nekem is egyébként olyan van). egyszerűen az ügyfél úgy matekozott, hogy motoros futárként ha törik a csont, akkor úgy is súlyos lesz és így szimpibb a 100.000 forint, mint a másik biztosító 70.000 forintja. PErsze utólag mindenki okos. Ráadásul egyikőtök sem kérdezte meg hogy melyik csomag még mit tartalmazott? MEgjegyzem, hogy a kiválasztott csomag sokkal szélesebb körű volt, mint a másik. Ezt kellett mérlegelnie az ügyfélnek. mérlegelt és kész.

Ebben semmi átbaszás nincsen. utólag mindenki okos. de nem lepődtem meg, nyílván tudtam, hogy néhány agysérült rosszmájú kommentelő egyből bele fog ebbe a sztoriba állni és én leszek a fő fasz. De gondoltam, nem csak a szuper dolgokat írom meg, hanem azokat a valódi sztorikat is, amik nem feltétlenül csillognak minden szögből...

Szarvas Norbert 2015.10.15. 15:05:00

@Babette anyó húsdarálója:

fúúú azt a biztosítást kerüljétek el messziről. az egy nyílvános piramis játék.... kb 5 év múlva fog bedőlni, amikor elkezdenek a biztosítottak meghalni tömegesen.... na az nettó átverés! Írtam erről cikket is... gusztustalan

ercsi4 2015.10.15. 15:22:21

@Szarvas Norbert: hosszú "í" és "ú" betű használatát vedd át újra

ercsi4 2015.10.15. 15:23:37

@Szarvas Norbert: Fasza kis pénzügyi tanácsadó vagy. Remélem, az ügyfeleid olvassák miket írsz.

Advanced Flight 2015.10.15. 15:45:06

@Szarvas Norbert: akkor máskor talán fogalmazz egyértelműen. Sajnos mi, agysérült kommentelők csak abból tudunk kiindulni, amit leírsz. Bár ez az utólag okosnak lenni kitétel még mindig azt sugallja, hogy nem voltak egyértelműek a feltételek, ezért nem lehetett jó döntést hozni....(az még mindig nem derült ki, hogy miért nem kapta meg az ügyfél a beígért 100 ezret....)

Szputya 2015.10.15. 15:45:49

Hát nem is tudom... itt mindenkinek csak rossz tapasztalata van... nekem meg csak jó, 4 biztosítónál is.... (2 lakás, egy élet és egy hiteltörlesztési)... mindegyik a szerződésnek megfelelően, a várakozásokon felül fizetett, korrekt ügymenetben...

Babette anyó húsdarálója 2015.10.15. 16:23:10

@Szputya:

Margit-híd felé a budán nem tudom melyik út. Két sáv jön a Széll Kálmán felől, mindkettő balra kanyarodik, jobboldali megy egyenesen a rakpart felé. Bal oldaliból csak balra, jobb oldaliból balra és egyenesen lehet menni. Mentem jobb oldalon, index, befordultam balra, a belsőben érkező ment volna egyenesen, belémrohant. A biztosító első körben engem hozott ki hunyónak, még a magyarázat is érthetetlen volt ahogy védeni próbálták a faszkalapot aki nem figyelt.

Stop táblából megállás nélkül kijött elém a barom, a kárfelvevő szó szerint úgy vette fel az én hibámként az ügyet, hogy a főútvonal semmit nem jelent, minek mentem arra. Nejem tanúnak nem fogadták el, a figura hozott valakit, aki állítólag látta az ügyet és kész. 20 éves autóval már nem volt értelme keménykedni, hagytam a francba, többe került volna a bíróság mint amit kifizetnek az ítélet után.

Csodálkozol, hogy normális embernek csak szar tapasztalata van ha biztosító kerül a képbe?
Arról hallottál, hogy csak azt fizetik lakásbetörésnél amit számlával tudsz igazolni? Nincs számla, pápá.

Olvasd végig a hozzászólásokat, van a poszter aki érdekből védi a mocskos biztosítókat, és vannak a hozzászólók a saját tapasztalataikkal. Egy a sok ellen.

sas70 2015.10.15. 16:25:36

@Babette anyó húsdarálója: Azért legyen már mindenki nagykorú! Senki nem kényszerít, hogy aláírj egy biztosítási szerződést, ha te nem akarod! Vagy autót, házat, vagy bármilyen dolgot látatlanban veszel? Minden pénzügyi termék is egy termék, max. nem kézzelfogható, nem tudsz beleülni, nem tudod megszagolni, de megnézni, értelmezni a szabályzatot, azt igen.
Az üzletkötőnek az a dolga, hogy tájékoztasson, de a te dolgod, hogy milyen szart írsz alá. Lehet, hogy így is átbasznak, de azért ha józan paraszti ésszel és kellő gondossággal megnézed a szerződést, nagyobb eséllyel nem vernek át. Én csak azt mondtam, hogy mielőtt egy szerződést megkötsz, tanulmányozd át kellő alapossággal.
Egy csomó ember szerződést kötött az ASTRA, MÁV, meg az isten tudja milyen neve nincs biztosítókkal, mer ócsó vót. Aztán meg futnak a pénzük után vagy az fut a pénze után, akinek kárt okoztak. Én az egyik autóra éves szinten 1500 a másikra meg 2500 forinttal fizettem többet, de nyugodtan alszom. De isten mentsen, hogy egy olyan balfasz jöjjön nekem, akinek ócsó, de semmire nem jó biztosítása van!

Babette anyó húsdarálója 2015.10.15. 16:29:44

@sas70:

Ezt tuti nekem szántad? A tartalom szerint benéztél valamit, ha nem tűnt fel, ugyanazt az elvet valljuk.

Babette anyó húsdarálója 2015.10.15. 16:33:39

@sas70:

"De isten mentsen, hogy egy olyan balfasz jöjjön nekem, akinek ócsó, de semmire nem jó biztosítása van!"

Nagyon kevered a dolgokat. Van egy kötelező, kikerülhetetlen, az állam által előírt valami. Aki megköti a legolcsóbbat az is ugyanazt a szolgáltatást kell, hogy kapja. Ez az állam felelőssége, de mint tudjuk ezt a piacot is újraosztották 2010 után, ha nem tetszik akkor ne nekem reklamálj hanem a képviselődnek.

sas70 2015.10.15. 17:02:44

@Babette anyó húsdarálója: Ezt a példádban szereplő olcsó, de semmire nem való biztosításokra írtam. Lehet, hogy nem kötelező volt a legjobb példa, de ez jutott eszembe.
Nem a biztosításban dolgozom, tehát nyilván, minden apróságot nem ismerek, de mivel pénzügyi végzettségem is van, egy szerződést azért megpróbálok értelmezni és nem ugrok fejest bele és azt is megnézem, hogy kivel kötök szerződést, ezt ajánlom mindenkinek.

tudatosbiztositas.hu · http://www.tudatosbiztositas.hu/ 2015.10.15. 21:53:22

@Pista Bácsi: az a helyzet, hogy az üzletkötők, "ügynökök", 99 %-ban nincsen biztonságtecnikai képzettsége, és nem zárszakértők, jobb esetben a szabályzatot ismerik, de azon belül az apró részleteket, szakmai dolgokat természetesen nem ismerik, erre vannak minden biztosítónál az úgynevezett kockázatelbírálók, akiknek ez a szakmája, viszont ők csak bizonyos belső utasításban meghatározott esetekben mennek ki, ami minden biztosítónál más és más hfeltételekhez, határértékhez kötött. Jellemzően magas minimum 2-5 millió forint feletti értéktárgyak (arany, festmény stb) biztosítása, vagy sok 10 millió forintos háztartási ingóság biztosítása esetében. Sajnos arra sem anyagi sem emberi kapacitás, bhogy minden ügyfélhez kimenjen kockázatelbíráló, ezért nagy az "ügynökök " felelőssége,.

Szerintem nem az a baj, hogy nem tudja az "ügynök" hanem , hogy nem meri bevallani, hogy nem tudja, helyette könyebb azt mondani, hogy megfelel, minthogy ne kösse meg a szerződést.

2015.10.15. 22:31:31

@sas70: Nem én találtam ki, a biztositó mondta. Az erkély nem 4 fallal határolt terület, igy nem része a lakásnak.

sas70 2015.10.16. 08:42:18

@Sweetshark: Persze a szerződés neve lakásbiztosítás, valójában azonban épület, építmény biztosítás. Ettől kezdve ez csak egy kibúvó volt. Én mindenképpen vitatnám, mert jogilag bukik ez az indoklás. Különben sem mindegy, hogy erkélyről vagy lodzsáról beszélünk.

sas70 2015.10.16. 08:49:21

@tudatosbiztositas.hu: De ahhoz nem kell biztonságtechnikai szakembernek lenni, hogy megmondja, hogy hány zár kell és azok milyenek legyenek, hogy tudja, hogy milyen vastag ajtó, fal, milyen ablak az előírás, hova kell rács, vagy riasztó, vagy TEK osztag 0-24-ig.
Mellesleg ha én nem jól végzem a munkám és a cég kárt szenved, akkor engem picsán rúgnak. Egy biztosító alkalmazzon már olyan embereket, akik legalább azt meg tudják mondani, hogy kell-e még 10 lakat az ajtóra!?

tudatosbiztositas.hu · http://www.tudatosbiztositas.hu/ 2015.10.16. 09:41:40

@sas70: jogos, csak sajnos nem mindig a minőségre mennek a toborzok, hanem a mennyiségre, van hogy több kárt okoz, mint hasznot egy-egy hozzá nem értő biztosítós

sas70 2015.10.16. 11:08:00

@tudatosbiztositas.hu: Na csak akkor ne csodálkozzanak, hogy ha valaki meghallja a biztosítás szót, rögtön feláll a szőr a hátán.

Szputya 2015.10.16. 15:17:40

@Babette anyó húsdarálója: (Bocs, hogy csak most válaszolok)
Amit leírtál, az fura... nem volt rendőrségi jkv, vagy valami? Ha ő volt a hibás, ez gáz...
Nem kérdőjelezem meg a kommenteket (végigolvastam őket amúgy), de leírom az én tapasztalataimat:
Volt egy életbiztosításom, 10 éves, 6000 Ft/hó... nem haltam meg, így szépen lejárt és fizetett 1.200.000 felett (közben volt egy pénzügyi válság is, ami rányomta a bélyegét a hozamokra)... szerintem nem jártam rosszul, és pont jól jött. :)
Van egy lakásbiztosításom, beáztam a felettem lakó miatt, igen korrektül fizetett (csak a festés ment tönkre), 10 napon belül a számlámon volt a pénz.
Van egy másik lakásbiztosításom (anyámék lakása)... betörtek, elvitték a mozdítható elektronikai cuccokat... (biztosítva volt benne minden, értékbecsülve, számla nélkül - 6 éves laptop, fényképező, cukormérő, ilyesmik), leadtam a rendőrségi jegyzőkönyvet (nem határozatot az ismeretlen tettesről), két héten belül a számlámon volt a pénz, az értékbecslés alapján - egyikhez sem kértek számlát, és azt is mondták, hogy ha meglesz a tettes, majd ők intézkednek - de persze nem lett meg. :)
Hiteltörlesztési biztosítás: munkanélküli lettem, CHF alapú hitellel a nyakamon... a biztosító járt "rosszul", mivel összesen nem fogok annyit befizetni neki (még tart), amit ő kifizetett nekem a két munkanélküli időszakomban...
Szóval, én jól jártam a biztosításaimmal... az ügyintézés pedig minden esetben teljesen korrektül, gyorsan folyt... a munkanélkülis kissé nehezebben, de megérte... nagyon megérte...
Ennyi... De tudom, hogy más nem ennyire szerencsés, a saját baráti körömben is van, aki jól megjárta... de ez nem jelenti azt, hogy mindig mindenki...
süti beállítások módosítása