Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Miért mindig a sikert, pénzt, csillogást tanácsolják neked?

2015. október 05. - Szarvas Norbert

cannesvoros.jpgSok napon belőle mégtöbbször futok bele Brian Tracy magyarországi motivációs rendezvényének a promójában. Azt tudom, hogy Tracy a világ egyik legkeresettebb előadója és trénere. Nem lebeszélni akarok senkit ezekről, az általában sok deákba kerülő előadásokról, hanem kicsit az üzenetét megpiszkálni. Nem is feltétlenül erről az egy előadásról lesz szó, hanem általában az üzleti életből jól megismert rendezvényekről, amik reneszánszukat élik. Gyakran hívnak meg ilyen eseményekre, ahol megfigyeltem az öltönyükben feszengő elkeseredett embereket, akik várják a csodát. Persze a mű mosolyból ez nem derül ki, de elég a szemükbe nézni. Ezeken a rendezvényeken különböző mentalitású és sikerességű emberek próbálnak meg közös nevezőt találni. Mondhatni, az üzleti élet álarcos bálja, ahol senki sem az, aminek látszik. Ezeken a rendezvényeken egy fél nap erejéig mindenki eljátszhatja magáról, hogy sikeres üzletember. Kellenek az impulzusok és motivációs löketek  az üzleti életben, főleg az értékesítésben, de azért csodát nem szabad várni.

Miért mindig a sikert, pénzt, csillogást tanácsolják neked? 

Miért nem a kemény munkával, évekig tartó tanulással, és a számtalan elöttünk álló nehézséggel házalnak  ezek a rendezvények?

Szerintem motiválni mindenkit lehet. De ez a fajta motiváció ideig-óráig fog tartani, aztán vissza a start mezőre. Az igazi, hosszan tartó motivációnak belülről kell fakadnia, saját gondolatcsírából kellene származnia, és ebből a gondolatcsírából kellene kifejlődnie annak a dolognak, amiért hajlandó vagy megküzdeni. Ehhez képest a közös nevező ezeken a rendezvényeken a motivációs bomba. A szervezők, előadó megígéri, a néző pedig reménykedik abban, hogy megvásárolhatja a belső késztetést, amiért megéri másnap felkelni. 

Persze ahogyan fejlődik a világ, úgy finomodik az elvárás és a külső kommunikáció ezekről a rendezvényekről. Egyre többször ismerik el, hogy nem teljes megoldást, hanem ötleteket, praktikákat fognak átadni. Véleményem szerint rendkívül magas intelligenciát feltételezne az emberektől ez a művelet. Elég intelligensnek kell lennie a halllgatónak ahhoz, hogy a számára megfelelő ötletet lefordítsa a saját nyelvére és beépítse az életébe, értékesítési technikájába.  A legtöbben ezzel szemben (bizonyos értelemben) naívak és buták. A legtöbben nem integrálják a kapott információt, nem szelektálnak. Helyette egy ötletet kiragadnak és másnaptól arra próbálják meg ráhúzni az életüketek, megerőszakolni saját természetüket. Természetesen a természetet nem lehet becsapni. Az eredmény pedig boritékolható.

A jó rendezvényeket nagyon szeretem. Gyakran kapok gondolatébresztő impluzusokat. De ettől függetlenül a helyén kell ezeket kezelni. 

Az emberek vágynak a sikerre, pénzre és csillogásra. Egy ilyen rendezvény azért nem szólhat másról, mert az emberek erre fizetnek be. Azért veszik meg a jegyet, hogy egy drága öltönyben színpadra megérkező, a termet energiával feltöltő ember megmondja a siker, pénz és csillogás receptjét, adja oda az úthoz vezető térképet. Általában a résztvevők nem az izzadtságszagra kíváncsiak, hanem az illúzióra.

Ezek a rendezvények az illúzióról szólnak. Egy álarcosbál, ahol laboratóriumi körülmények között kivállóan működik a "recept". A való élet viszont más. De ez senkit nem érdekel. Tudtad, hogy Steve Jobs vagy Richard Branson többször mondott csődöt a saját vállalkozásának a megalapításában, mint amennyiszer te elsírtad magad az elmúlt években?

DE mégsem erről beszélnek az emberek, hanem a látszatról. Jobs a zseni, az Apple és Pixar megalapítója és dollár milliárdos! Branson az angol üzletember, sok tucatnyi vállalkozással számos iparágban, az adakozó ember, a bohókás üzletvezető! Az emberek nem akarnak hallani az útról, őket ebben az álarcosbálban a pénz, siker és csillogás érdekli. 

Számodra ki a világ legjobb fociedzője? Képzeld el, hogy ez az úriember 1 napon keresztül elmond neked minden szükséges tudást, amit az elmúlt évtizedekben magára szedett. Ettől te jobb focista lennél vagy jobb edző? Megtudna a világ legjobb edzője focizni tanítani téged vagy pedig a hozott alapokat tudná fejleszteni? 

Nem gondolom, hogy az értékesítésben vagy az élet bármely területén ez másként lenne. Mindenki hozott anyagból dolgozik. Akinek nincsenek megfelelő alapjai, azok eleve kudarcra vannak ítélve. 

Az alábbi képet a sikerterkep oldaláról vágtam ki, amiben Brian Tracy előadását promózzák! És direkt áthúztam! Nem azért, mert hülyeség, hanem mert a kérdésre, amit feltesznek, egyetlen mondattal tudok váalszolni neked, ami eléggé gondolatébresztő.

A rendezvény célja: 

Tanuld meg, hogyan találhatsz új és jobb célokat, hogyan építhetsz ki nagyobb bizalmat és hitelességet, hogyan készíthetsz még hatékonyabb prezentációkat, hogyan köthetsz több üzletet és hogyan kereshetsz több pénzt.

 

kepernyofoto_2015-10-05_22_16_27.png

 

Egy mondattal:

Kitartás a végsőkig, hogy kipróbálhass minden ötletet.

 

Aztán ha elmondhatod magadról, hogy már tényleg, de tényleg mindent kipróbáltál, akkor mutasd be, mit értél el. Ha ennél hamarabb dobod be a törülközőt, akkor az eredmény boritékolható.

Figyelem az értékesítéssel foglalkozó kevésbé sikeres és a sikeres embereket. Sok mindenben különböznek. Például az elvárásaik egy ilyen rendezvénnyel szemben teljesen más, mint kevésbé sikeres kollégáiknak. A sikeresek ellazulni mennek, fejlődni, tanulni és egy jó ötletet megcsípni. A kevésbé sikeresek azt várják, hogy egy ilyen rendezvény 1 nap alatt megváltoztasson mindent és az elmúlt évek kudarcaira választ adjon. Ez pedig lehetetlen elvárás. 

Az átlagos résztvevő két dolgot vár el. Egyrészt változtassák meg ezen rövid idő alatt a világképét és értékesítési technikáját, másrészről pedig a színpadon mindenki előtt erősítsen meg abban, hogy ezidáig is jók voltak a technikáim. Lehetetlen feladata, nem gondolod? 

 Én az iménti indokok miatt nevezem ezeket a rendezvényeket álarcos báloknak. Minden a felszínről, a látszatról és a meséről szól. Önámítás a köbön. Pedig amúgy jó dolgok is ki szoktak sülni ezeből a rendezvényekből, csak az elvárásokat kell optimalizálni. Nincsen feltétlenül probléma, ha nem vagy olyan értékesítő, mint amilyen szeretnél lenni. Edison sem elsőre találta fel az izzót.... A kérdés az, hogy mennyire vagy kudarctürő, kitartó és őszinte magadhoz. Ezek olyan dolgok, amiket magaddal hozol, és amiket egyetlen motivációs tréner sem fog tudni megváltoztatni benned vagy hozzád adni. A változás te magad vagy. 

:::

Ha valami miatt írnál nekem: Szarvas Norbert

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr857895582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szalay Miklós 2015.10.07. 00:07:57

Aki a felszín alá is benézne, annak itt egy elemző írást a sikerről, a sikervágyról, illetve az önértékelésről. Nem a siker receptje van benne, hanem arról szól, hogy hogyan működnek az előbbiek az emberben, a társadalomban.

egyvilag.hu/temak.shtml#temaid046

(A legfelső sor a kép tetején, "A siker motívuma". Az írás doc és pdf formátumban tölthető le. Ez egyébként egy nagyobb mű egy darabja, mely megpróbálja alaposan, de azért érthetően elmagyarázni, hogyan működik a világ.)

kalbász 2015.10.08. 20:48:22

az azt jelenti, hogy kiválik valamiből, valahonnan. :)

Egyébként meg nem nagy felfedezés, hogy az emberek az illúziót kergetik, alig várják, hogy a megfelelő személynek higgyenek.

bobijub 2015.11.14. 20:02:43

ha tényleg a sikertényezők kemény munka részét nézzük, akkor is sokszor szórakoztató, az, ha konkrét sikeres emberek konkrét sikeres vállalkozásukról beszélve elmondják, hogy saját meglátásuk szerint mi a saját sikerük titka. nem ritkán fordul elő hogy a mindent lehengerlő meggyőzőképességgel, elháríthatalan személyes mágikus varázserővel rendelkező, bárkinek, bármit akármennyiért eladni képes vállalkozó a sikere titkaként azt emlegeti, hogy szigorú fegyelmet tart az alkalmazottai között vagy éppen ellenkezőleg.

elképesztően nagy nevek esetén is vicces különbségek jönnének össze, ha összevetnénk a külső elemzők meglátásait a cég valamelyik meghatározó emberének kinyilatkoztatásaival. szóval még igazán sikeres vállalkozóktól sem biztos, hogy tudhatunk tanulhatni használható dolgokat, még akkor sem, ha egyébként extrém jó előadóképességgel rendelkeznek

brájantréjszi és a hozzá hasonlók nem azért érdemelnek tiszteletet, mert átadnának bármiféle információt, ismeretet, tudást. a tiszteletet azért érdemlik, mert megtalálták a módját annak, hogy hogyan adják el hosszútávú nyereségességgel azt a műsort, ami a vevők többsége számára semmi kézzelfogható haszonnal nem jár azonkívül, hogy a helyszínen töltött idő kellemesnek érzett körülmények között telt el, unalmasnak nem mondható blablát hallgatva.
süti beállítások módosítása