Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Sátorba a menekültekkel! Te mit javasolnál helyette?

2015. július 16. - Szarvas Norbert

8932917_221730847df39faa5570effef50ce4f2_wm.jpgFolytatódik a migráns saga, aminek újabb ütközőpontja az összkomfort elhelyezés kérdése. Minden embernek jár a mai ismert európai jog alapján az emberi körülményekhez méltó elhelyezés. Más kérdés, hogy mi számít emberi körülménynek. Ha egy német menedzsert elhelyeznénk a 8. kerület izgalmasabb részein, akkor bizony nem találná komfortosnak és emberi körülménynek. Ha egy sivatagból, háborús övezetből menekült szíriait elhelyezünk egy sátorban (nem a Dechatlon fajta kemping sátor, hanem a katonai féle...), akkor valószínűleg komfortosabbnak fogja találni, mint a menekülés közbeni szabad ég alatti állapotokat. Ha mindennek a megítélését egy kertvárosi díszpolitikus citizenre bízzuk, aki háborús körülményt csak a tv-ben látott, akkor a sátras megoldást nem a menekültek valódi lehetőségeihez mérten ítéli meg, hanem kiindulópontként saját élethelyzetét veszi.

Két fontos kérdés merült fel bennem.

1. Ha nem napi 1000 menekült jönne, hanem összesen 1000, akkor jobb körülmények között helyeznénk el őket?

2. Azért mert többen vannak, jár nekik a rosszabb körülmény?

Az egész témával kapcsolatban egy South Park rész jut eszembe, ami tökéletesen lefedi a témát. Lehet ezt a mesét ignorálni meg kinevetni, de valódi és komoly társadalomkritikákat építenek a részekbe a szerzői. Ennek a South Park résznek az volt a lényege, hogy az emberek megsajnálták a koldusokat és annak a pár embernek elkezdtek pénzt adni. Nagyon humanitárius akció volt egy apró bökkenővel. A koldusok beszélgettek más városok koldusaival, hogy South Parkban sok pénzt adnak a szegényeknek, és jöjjenek ide. A rész végére gyakorlatilag a várost ellepték a koldusok, akik a jobb körülmények miatt egyre csak jöttek és jöttek. Végül többen voltak, mint maguk a városlakók, akik a rész elején még nagyvonalúan segítettek ezeknek az embereknek. A helyzet pedig tarthatatlanná vált...

Orbán Viktorral sok mindenben nem értünk egyet, de ha logikusan gondolkodom, akkor most igaza van. Meg kell akadályozni, hogy mégtöbben jöjjenek be az országba, mert különben a helyzet drasztikusan fokozódik és megoldhatatlanul elromlik. Magyarország a menekült táboraival nincsen felkészülve ilyen mértékű embertömegre. Új létesítményeket kell kialakítani. Innentől kezd érdekes lenni a dolog, hiszen vagy házakat épít fel a kormány a saját és eu büdzséből, amik alkalmasak a hosszú távú elszállásolásra vagy alkalmi sátrakat húz fel, amik kevésbé kényelmesek, de a célnak megfelelnek.

Mi a cél?

Elméletben azt ezidáig senki nem tagadta, hogy a cél az ideiglenes elhelyezés, ami után a menekülteket szétszórják Európa országai között, beépítik a társadalmakba vagy visszairányítják őket saját hazájukba. Tehát nem arról van szó, hogy komplett várost kellene házakkal és közművel felhúzni a menekülteknek, mert megérdemlik. Az pedig jogos félelem, hogyha a komfortszintet növeljük, akkor az itteni menekültek leadják a drótot a többieknek, hogy mindenki jöjjön Magyarországra...

Egy sztorim, ami bagatel, de alátámasztó:

Ismerősökkel grundra megszerveztünk pár éve egy focit. Azon a pályán nagyon ritkán voltak és akkor sem tele. Lementünk 10-en (5 vs 5 ember tud rajta játszani). Murphy, hogy már voltak lenn, illetve menet közben érkeztek srácok, és így kialakult egy 4 csapatot mini camp. Ekkor megérkezett egy roma srác (igazából teljesen lényegtelen a származása... fehér is lehetett volna), aki meglátta, hogy már kétszeresen tele van a pálya. Bejött és leült. Öt perc múlva annyit hallok, hogy telefonál:

"Szeva tesa! Vannak lenn a pályán, foci van, gyertek le!"

15 perc múlva beállítottak még 10-13-an. Nem értettem a helyzetet, hiszen a környéken még volt focipálya, ez már fullra tele volt, és ha mi nem vagyunk, akkor ezek szerint maguktól nem jöttek volna le. Nem értettem miért kell ennyi embert még hívni (ma sem értem). Ment a meccs, a grundnak megvannak a maga szabályai, mint például: nem állítod meg a meccset, hogy új csapatokat hozz létre, csak ha lejátszották a maguk 10 percét, vagy 3 gólját... Helyette a szószóló egyből feljött a pálya közepére és elkezdett dekázni a labdával. Természetesen megállt a meccs és odamentem hozzá, hogy ez most így micsoda, hiszen játszunk.

A srác rám nézett és passzív agresszív stílusban rám förmedt: "mi akkor most nem játszhatunk?"

Mondom neki: " de bazdmeg, csak húzd le a segged a pályáról, amíg vége ennek a körnek..."

A lényeg ebből, hogy az életben vannak kezelhetetlen és értelmetlen helyzetek. Ezek a srácok maguktól nem jöttek volna, ha a haverjuk nem szól nekik, hogy itt van a tuti. Hiába volt a körzetben több szabad focipálya (metaforikusan ország), ők mégis odajöttek erőszakosan, mert úgy érezték ott lesz a legjobb lehetőségük focizni (metaforikusan: élni).

Ha jobban belegondolsz, akkor ez nem egy valós alternatíva a menekültügynek? Ha a kormány túl kényelmes és tartós táborokat épít, akkor ki garantálja, hogy nem adják le egymásnak a drótót (,majdnem minden menekültnek érdekes módon van működőképes mobilja...) és nem jönnek emiatt mégtöbben? Tudja ezt bárki garantálni?

És utána?

Hallottatok már a fordított indukciós eljárásról? Ennek a módszernek az a lényege, hogy a végcélból határozod meg a célt megelőző lépéseket és így képes vagy nagyban látni az eseményeket, nem veszel el a részletekben és következetesebben tudsz cselekedni. Itt mi a végjáték?

Arról nem igazán hallani és olvasni semmilyen vitaanyagban, hogy mi lesz azután.Valószínűleg senki nem is sejti. De most tényleg, egy picit gondoljunk bele. Az is gondoljon bele, aki halálra védi a menekülteket és ki van akadva egy kerítésen vagy egy sátras megoldáson. (Itt jut eszembe az amerikai külügy, amelyik képes volt elhatárolódni egy pár méteres magyar kerítéstől arra hivatkozva, hogy a menekülteknek joga van menedéket kapni. Mondja ezt Amerika, amelyiknek komplett menekültelhárító rendszere van a mexikói határon...).

Mi történik, ha a félmillió menekült érkezik végül Magyarországra és az EU behúz minket a csőbe?Mi van akkor, ha ugyan adnak támogatást, de itt akarják hagyni a nyakunkon a migránsok nagy részét? Ugyanis itt a pénz a legkevesebb, sokkal fontosabb a társadalmi integrálódás és a kultúrális ütközések. Mi a terv arra az esetre, ha félmillió nyelvet nem beszélő, vagyontalan menekültet kell Magyarországnak eltartania és ekkora mennyiségű ember szakad rá a közszolgáltatási rendszerünkre (pl.: oktatás, egészségügy) és munkaerő piacunkra?

Ki fogja mindezt kifizetni?

És ha még ki is tudjuk fizetni, hogyan tovább?

Valaki belegondolt abba, hogy a menekültek nem akarnak egy új kúltúrához tartózni? Ezek a menekültek csak élni szeretnének a saját kultúrájuk szerint. Magyarul ha itt maradna félmillió migráns, akkor ez az embertömeg az országon belül kialakítaná a saját szokásait és kultúrális jegyeit. A magyarok tényleg hajlandóak lemondani egy nagy darabka földjükről emiatt? Hajlandóak vagyunk várost építeni nekik, vagy hagyjuk őket a gödörben az Alföldön? És szerintetek egy súlyos helyzetben ez a migrénstömeg nem tőrne ki a saját területéről, hogy legyen pénze, vagyona, étele? Ez mihez vezet, ha törvényes lehetőségeik nincsenek (pl: nincs munka)?

Most több nagyon negatív opciót hoztam fel, ami közel sem biztos, hogy bekövetkezik. Engem viszont az érdekel, hogy mi garantálja ezt? Mi az a dolog, ami miatt biztosan nem következik be? Én szeretem az EU tagságunkat több társadalmi és gazdasági dolog miatt is. Viszont nem gondolom, hogy az érdekek világában az EU egy valóban kedvezőtlen esemény esetén nem a saját seggét mentené.

Viszont fontos megemlíteni, hogy mi magyarok az angolokhoz, németekhez és franciákhoz képest tapasztalatlanok vagyunk más népek befogadásában és a multikultúralizmus kialakításában. Nyílván ennek történelmi magyarázatai vannak, hiszen mi általában nem befogadtunk, hanem elfoglaltak minket. Jogos félelmeink vannak? Az a baj, hogy mire kiderül, addigra késő lesz. Ha itt van félmillió vagy 1 millió menekült egy 10 milliós nyugdíjasok uralta országban, akkor bizony komoly bajban leszünk, hiszen mindenki a saját érdekeit fogja képviselni. Az ember pedig alapvetően önfenntartó és birtokolni vágyó. Mérlegelni kell, hogy az erkölcsi győzelemre játszunk (mi szeretünk mindenkit és befogadunk mindenkit) vagy pedig a biztonságra (nem mindenkit és nem minden áron)?

 

Te mit gondolsz?

A cikk nem gyűlöletkeltésből íródott, hanem a tizedik ember koncepciója alapján megkérdőjelezem a kialakult migráns hangulatot, megkérdőjelezem a nemzetközi és magyar sajtó rosszallását a sátor ügyben és egy percig elképzelem, hogy a kormánynak most igaza van.

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr787632452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

brumm.a.tejbe 2015.07.16. 15:04:25

Én már leírtam a véleményemet az előző menekültes posztban.

Untermensch4 2015.07.16. 18:54:21

Legyen sátor, olyan ami nem fűthető. A menekülteknek meg tolmácsolja valaki gyorsan az éghajlati információkat, főleg a telet. De a klímaváltozás miatt esetleg előfordulható enyhe tél veszélye miatt a sátoroztatás lehet ártéren is. Így az idő(járás) megoldja a menekült-problémát.

♔bаtyu♔ 2015.07.17. 08:36:49

Aknazár és akkor sátorra sincs szükség.

ursus artos 2015.07.17. 08:49:49

Hát igen, a tél miatt már én is gondolkodtam. Mert, hogy addigra nem oldódik meg az ügy az hétszentség. És akkor bizony Kunhalmiék beindulnak...

Semper Fidelis 2015.07.17. 08:55:10

Teljesen egyetértek a bejegyzéssel.

Helmeczi Tomi 2015.07.17. 09:13:11

"Ezek a menekültek csak élni szeretnének a saját kultúrájuk szerint. Magyarul ha itt maradna félmillió migráns, akkor ez az embertömeg az országon belül kialakítaná a saját szokásait és kultúrális jegyeit."

Ha te ezt nem érzed problémának, akkor borzasztóan tájékozatlan ember vagy...

bértrollbosszantó kovi1970 2015.07.17. 09:27:44

Otthon biztos klímás palotákból jöttek, úgyhogy minimum 4 csillagos szállodákban kell elhelyezni őket.

desw 2015.07.17. 09:39:27

Egyetértek a poszttal!

Sajnos a sok idióta libsi jogvédő nem lát tovább az orránál, fel sem fogja a következő lépéseket és következményeket.

Kérdeztem a jogvédőket, hogy szerintük mennyi menekültet kellene befogadnia az Eu-nak? És ha a nyelvünket, kultúránkat ismerő, évszázadok óta Európában élő cigók integrációja is sikertelen volt, akkor vajon mennyi esély lesz egy iráni kecskepásztor és kiscsaládja sikeres integrációjára? Soha nem kaptam érdemi választ, csak annyit, hogy xenofob vagyok!

"Viszont fontos megemlíteni, hogy mi magyarok az angolokhoz, németekhez és franciákhoz képest tapasztalatlanok vagyunk más népek befogadásában és a multikultúralizmus kialakításában."

Nekik sem sikerült, ezért nem kellene nekünk sem kínlódni vele, mert megvalósíthatatlan. Még a jólképzet (orvos, mérnök, ...) 3. országból érkezők is nehezen integrálódnak (pl erőszakos viselkedés nőkkel, szexuális bűncselekmények), a többségi képzetlen csűrhe pedig nem is akar.

Arcade Macho 2015.07.17. 10:05:08

@ursus artos: induljanak csak be a kis kunhalmiek...
maszop szekhazban a folyosok gondolom elegge tagak igy ott elferne egy csomo menekult

Exploiter 2015.07.17. 10:06:49

Azt mondjuk tényleg jó lenne megérteni, hogy se nekünk, se európának nem érdeke, hogy ide jöjjenek sokan onnan. Ez a kiindulási alap.
Aki azt mondja, hogy úgyse maradnak itt, az meg nem csak hülye, hanem paraszt is, rátolja a nyugati országokra a szart, akik szintén nem akarnak milliónyi bevándorlóval szórakozni. Senki se akar.
Nem megkönnyíteni kell a helyzetüket, hanem megnehezíteni, hogy egyáltalán ne akarjanak ide jönni. Ha már itt vannak, nyilván nem lehet őket belelőni egy folyóba, de még jobb lenne, ha itt se lennének. Annak a kerítésnek végig kéne húzódnia az egész kontinens körül.
Mindenki érti, hogy miért, aki nem szellemi fogyatékos, a többit meg meg kéne menten a saját hülyeségétől.

Arcade Macho 2015.07.17. 10:11:07

"Viszont fontos megemlíteni, hogy mi magyarok az angolokhoz, németekhez és franciákhoz képest tapasztalatlanok vagyunk más népek befogadásában és a multikultúralizmus kialakításában."

ezt most nem ertem, ez a nemzette valas folyamatara utal? hogy volt a sok mindenfele nemzetisegecske aztan lett a nagy francia nemzet? mert akkor nem magyart kellene irni, hanem Habsburg birodalmat :)

a masikra meg ki se ternek, Parizs kulvarosaban napi rendszeresseggel 4-5 autot gyujtanak fel

talan a jogvedocskek elobb par cigo csaladot kellene befogadjanak szomszednek a rozsadombra, aztan kellene majd kiallni hogy milyen jol sikerult az intergracio

pucros 2015.07.17. 10:15:38

Én is így látom, ahogy a szerző.

Azon gondolkozom, lehetne-e valahogy nem humanitárius, hanem kulturális síkon megnehezíteni a menekültek dolgát. Tehát egyfelől megkaphatnának mindent, ami ahhoz kell, hogy egészségügyi és anyagi szempontból biztonságban legyenek - másfelől viszont egy olyan kegyetlen agymosással "átképezni őket nyugati kultúrára", ami jelen pillanatban még távol áll tőlünk, és amit nem sokan kívánnak maguknak a távoliak közül.

Le Orme 2015.07.17. 10:23:04

Települések belterületétől nagyon távol lévő nagy csarnokokban helyezném el őket. Elhagyott téesz épületek (korábbi istállók, magtárak) megfelelőek lesznek. Ezek zárt táborok lennének. Elhagyni olyan buszokon lehetne, amely az országhatárig viszi a kiutasított, engedély nélkül Magyarországon tartózkodó személyeket.

manager2008 2015.07.17. 10:35:14

@Exploiter: Mindenkinek igaza van. De ilyen alapon a normától eltérőeket miért nem telepítjük ki Szibériába. Aztán ha ez elkezdődik, mi alapján marad itt aki marad. Van itt sík hülye, mindenre alkalmatlan lusta stb. negatív tulajdonságokkal ellátott emberforma ezrével. Csak ez az egész nem egy fajkutya tenyészet, ahol lehet szelektálni. Ha varázsütésre templomba járó keresztények lesznek két hét alatt és szépen megígérik hogy jól viselkednek akkor maradhatnak?

Szarvas Norbert 2015.07.17. 10:52:40

@csak egy néző: sok igazsag van a cikkben csak egy eszrevetel

szemely szerint csak a keletinel vslamelyik nap ranezesre tobbet szamoltam mint 240... es mear jo ideje megy a dolog...

amugy attok mert elutasitja a kormany a kerelmet meg itt vannak es maszkalnak az irszagban... nekem sem azzal van a bajom h a kvotankat tlejesitve limitalt mennyisegu migranst kell befogadni hanem azzal a nehanysok ezerrel akik csak ugy bejonnek majd a taborokat megkerulve "eltunnek"

Kampfer 2015.07.17. 10:53:06

Szerintem már a határon kell kezelni a problémát.
Kerítés, gereblyézett sáv, újabb kerítés. Őrzött határátkelők, sorompók, őrök, tornyok. Aki a kerítésen akar átjönni, eleve megy vissza, nem számít, ki fia-borja, mit akar! Ha pedig csatázik, akkor viselje a következményeit! Aki az átkelőn jönne és tovább akar menni a fritzekhez vagy bárhová, ha van papírja róla (követségekről pl.), mehet tovább, ha nincs: viszlát!
Ha menekül és nem Szerbiából kell menekülnie: viszlát!
Ha már itt van, akkor pedig ZÁRT láger szigorú őrizettel szigorúan elszeparálva és külterületen! És lehetőleg minél hamarabb vissza a feladónak vagy tovább a fritzeknek, svédeknek vagy amit akarnak! Nagyon nagy HIBA lenne megpróbálni integrálni ezeket a tömegeket vagy akár egy részüket is! És semmiképp sem szabad éreztetni velük, hogy ez itt akár ÁLLANDÓSULT állapot lehet! Semmiképp! Időleges, amíg eldől, hogy merre tovább... A libbantak és a balf*szok persze picsognak és hörögnek majd, de ez van, nyeljék le a szart, sikerült leküzdeniük magukat és ők már 'bizonyítottak'! Most nem ők dirigálnak, kussolhatnak is. Habár, ha picsognak és így teszik, ahogy eddig, azzal csak szívességet tesznek a magyaroknak, mert talán össze jöhet nekik akár a 10% is! ÖSSZESEN! Jó is lesz az!
Kamp.

dicsak buksi! 2015.07.17. 11:01:47

@csak egy néző:
Egyre többen fognak találkozni ezekkel a jóemberekkel, ők saját maguk legjobb propagandája.

monddazigazatmar 2015.07.17. 11:09:33

@pucros: Mégis hogyan képzel át egy szírt vagy afgánt a magyar kultúrára?
Előlről kezded velük a nyolc osztályt, megtanítod őkez magyarul, aztán Petőfire meg az Egri Csillagokra? Aztán OKJ-s szakmákat is adsz nekik?

Kivlov 2015.07.17. 11:12:51

Az olaszoknak azt javasolnám, hogy amikor mentik őket a tengerből, akkor ne Itaáléis, hanem Afrikai partjai felé hajózzanakés ott tegyék ki őket.
A magyaroknak meg azt, hogy hetente egy repülőjárat megtömve velük, olcsóbb, mint itt tartani őket. meg elviselni a "viselkedésüket."

Kampfer 2015.07.17. 11:17:41

@csak egy néző: Majd a németek/dánok/svédek/franciák is rádöbbennek, hogy milyen szellemet engednek ki a palackból! Mert továbbra is jönni fognak...! Sokan és folyamatosan.
De:
Egyszer elfogy a sátor, elfogy a konténer. Mert el fog fogyn!
Egyszer elfogy a segély és az adomány, az élelmiszer. Mert el fog fogyni.
Egyszer elfogy a gyógyszer, mert elfogy. Véges a készlet és az adomány értéke is. És az önkéntes is elfárad, megtörik. Mert ezt nem lehet befejezni, csak abbahagyni.
Egyszer elfogy az erre szánt pénz is, mert el fog fogyni, ne legyenek kétségek!
És el fog fogyni a türelem is, ebben is biztosak lehetünk! Csak az a kérdés, melyik oldal türelme fogy el hamarabb! A kerítés melyik oldalán pattan el a húr!
És még akkor is fognak jönni. Az akkor érkezőknek mit fognak majd mondani? A németek befogadnak 50-70 ezret? Rendben. De aztán a következő 700 ezernek mit mondanak majd?
És akik a táborokban tengetik a mindennapjaikat, egyszer csak unalmas lesz a nyugalom, vég nélküli a nap és cél nélküli az élet. Egyszer csak nem lesz elég jó a szállás, nem lesz elég jó a ruha. Majd nem lesz elég jó a kaja és nem lesz elég jó a műsor! Nem lesz jó a láger, mert pár mérfölddel arrébb szép lakóparkok vannak! És nem lesz elég jó a vallás, nem lesz jó a kultúra. És nem lesz elég a jog! És majd akkor el lehet gondolkodni a kerítés mindkét oldalán, hogy hogyan tovább! A bent lévők tudni fogják, hogy mit akarnak elérni! A kint lévők viszont nem fogják tudni, hogy merre tovább...! De akkor már késő lesz!

Nem zavar, ha ez nem itthon következik be!
Kamp.

monddazigazatmar 2015.07.17. 11:24:52

@csak egy néző: Idióta szarjancsi, attól, mert belinkelsz egy liberós hazug cikket , ami mellesleg tele van önellentmondással még nem lesz igaz.
"Összességében ezernél is kevesebb menekültről kéne gondoskodnia az államnak, amit megterhelőnek nevezni hazugság." vs. "Debrecenben például, ahol zavargás is volt, 1600 embert préseltek össze egy 800 fő befogadására alkalmasnak mondott állomáson "
Akkor 1600 kevesebb mint ezer ugye? A bepréselés pedig azt jelenti, hogy 2 ágyas szobákban elhelyeznek 2 pótágyat ahol a kölykei is alhatnak a menekültnek ugye?

De ez a legszebb:
"2003-ban még 53 ezer EU-n kívüli államból érkezett dolgozó volt az országban, 2014-ben már csupán 14 ezer. Az EU statisztikái szerint
a Magyarországon összesen élő 140 ezer bevándorlóból 81 ezer másik uniós ország állampolgára,"
1. 2015 van, csak idén 81.000 ember jött. A faszért használ egy éves adatot a büdös parasztja?
2. 2014-ben csupán 14.000 ember volt EU-n kívüli. Kezdjük ott, hogy baszod Románia azóta csatlakozott, szóval az ottani állampolgárok már EU-sok. A 140.000-ből 81.000 nálam 59.000. Akkor hogy is van ez? 14.000=59.000?

csak egy néző 2015.07.17. 11:25:28

@Kampfer:
Világos, ezek szerint csak a krematórium, a megoldás azokkal szemben, akik itt vannak már és aknazár, géppuskás magastornyok 100 méterenként az idetartókkal vagy pedig a hogy a huszituszi Lajos monta, hogy egy rendes bevándorló bemegy a 2012-ben bezárt Szíriai Magyar nagykövetségre és kér vízumot, majd megveszi a fapados jegyét ls jelentkezik Feri-hegyen.

www.blikk.hu/data/cikk/2/21/3/87/cikk_2210387/2_o_sziria-2-REU-N.jpg

manager2008 2015.07.17. 11:27:42

@Kampfer: Nézd meg a Határőrség létszám adatait, egy ennél sokkal gyengébb feladatra kihegyezve, amikor csak a kifelé menőket kellett összeszedni. epa.oszk.hu/02100/02176/00011/pdf/RTF_25_067-078.pdf 18000 Fő. Mennyi ma a teljes magyar haderő harcoló létszáma? (a titkárnőket ne számold) Na most akkor mi is van? A határőr és a rendőr két külön képzettség, aki rendőrnek ment az nem gondolta azt hogy hidegben ácsorog a pusztában az őrtoronyban (ami nincs fűtve vagy ha igen az picit drágább) ez nem sebesség ellenőrzés. Utak sincsenek, nagy hóban érdekes lesz kirohanni 5 kilométerre és összeszedni a menekülteket. Lesz itt még cirkusz. Mi van ha egyszerre 50 csoport jön be 50 helye? Késő lesz? Késő van !!!

desw 2015.07.17. 11:31:15

@Kampfer:

+1

"És még akkor is fognak jönni. Az akkor érkezőknek mit fognak majd mondani? A németek befogadnak 50-70 ezret? Rendben. De aztán a következő 700 ezernek mit mondanak majd?"

Én is ezt kérdeztem a jogvédőktől. Oké, az EU kiment/beenged X fő menekültet, mert ők is emberek meg háború meg izé...

De mi lesz az X+1-edikkel? Őt már nem mentjük ki a tengerből? Ő már nem számít menekültnek? Neki már nem járnak azok a jogok, amik a X-ediknek még jártak?

Az első csónakot kellett volna kilőni/visszatereleni, a többi el sem indult volna.

csak egy néző 2015.07.17. 11:32:28

@monddazigazatmar:
Faszfejkém, ezen azért elegánsan átsiklottál:
"Magyarországon 2015-ben mindössze 240-en kaptak menekültstátust, oltalmazottit is csupán 236-an. Vagyis, miközben a kormány bevándorlók tízezreivel rémisztget, Magyarország
ötszáznál is kevesebb menekültet fogadott be csak az idén.
Eleve, az országba a nyár közepéig érkezett 65 ezer illegális migránsnak csak töredéke, mintegy ötezer adott be menedékkérelmet,a többiek azonnal továbbindultak Nyugat-Európába,"
Ja és még valami baromarcú, én sem azt mondom, hogy be kell fogadnunk mindenkit de ez a szemforgató magatartás, uszítás, gyűlöletkeltés, kerítés nem vezet a megoldáshoz. Ehhez mi egyedül kevesek vagyunk.

desw 2015.07.17. 11:35:33

@csak egy néző:

"Világos, ezek szerint csak a krematórium, a megoldás azokkal szemben, akik itt vannak már és aknazár..."

Halljuk a MEGVALÓSÍTHATÓ és hosszabb távon is FENNTARTHATÓ megoldásotokat!

Kampfer 2015.07.17. 11:38:01

@csak egy néző: Ki beszélt itt krematóriumokról és géppuskázásról? Arról beszéltem, hogy ami 6 hónapig tart, ne tartson tovább néhány hétnél és DÖNTSENEK az itt lévőkről!
Amíg viszont itt vannak, NE járkálhassanak fel-alá bárhol és ellenőrizetlenül! Ebben mi a meglepő? Minden normális ember számára egyértelmű, hogy ismeretlen múlttal, ismeretlen körülmények közül, ismeretlen egészségi állapotban lévő idegen polgárok NE lehessenek ellenőrizetlenül! Szerintem ez kell legyen az alap.
Kamp.

Kampfer 2015.07.17. 11:41:46

@manager2008: Nos, igazad van. Alapállásként a faszát kéne taposni annak a reteknek, amelyik felszámolta a Határőrséget! Nyilván nem lenne elegendő, de azt a plakátokra elbaszott párszázmilliót is nyugodtan fordíthattuk volna határvédelemre. Egy 10-15 ezer fős Határőrség simán indokolható lenne! 10-12 kisméretű helikopter, 30-40 BTR-80/90, terepjárók és a megfelelő műszaki zár jelentene garanciát! Sajnos egyrészt erre a kormány szerintem nincs elszánva, másrészt az eu agyamputlt libbantjai habot hörögnének, ha ezt elkezdenénk megvalósítani! Pedig ez lenne az EGYETLEN helyes lépés!
Kamp.

csak egy néző 2015.07.17. 11:42:10

@desw:
"Halljuk a MEGVALÓSÍTHATÓ és hosszabb távon is FENNTARTHATÓ megoldásotokat!"
Én is ezt szeretném hallani a gyűlölködésen kívül. Mert abból nem lesz megoldás az tuti.

Kampfer 2015.07.17. 11:43:08

@desw: "Az első csónakot kellett volna kilőni/visszatereleni, a többi el sem indult volna"

Ott a pont! Ez lett volna az egyetlen épeszű lépés! No de az olaszok faszsága legyen az ő bajuk! Szállítják a többieknek is a fekákat... Omg!
Kamp.

csak egy néző 2015.07.17. 11:47:41

@Kampfer:
Én azt hiszem ez a gond, már túlnőtt a fejünkön. Nem lehet 40-60 ezer embert sátortáborba zárni, mert abból még nagyobb balhé lesz.
És, ha 3 hét után kiutasítjuk őket, akkor hova mennek?
Sajnos nem látom, hogy mi lenne a megoldás, mint, ahogy az uszítók sem.

desw 2015.07.17. 11:48:08

@csak egy néző:

Ja, úgy könnyű lehet az életed, ha csak annyira telik, hogy kritizálsz mindent, de neked sincs jobb öteleted

Hallod, hogy Orbánék mit akarnak. Nos, te mit csinálnál?

desw 2015.07.17. 11:50:22

@csak egy néző:

"És, ha 3 hét után kiutasítjuk őket, akkor hova mennek?
Sajnos nem látom, hogy mi lenne a megoldás, mint, ahogy az uszítók sem. "

Na látod, okoska! Ezért az lenne az első lépés, hogy be sem engedjük a menekültek Európába, mert ha már itt vannak, akkor kezelhetetlen lesz a helyzet.

Nzoltan 2015.07.17. 11:51:30

Amennyi pénzt kapnak, bérelhetnek lakást.

manager2008 2015.07.17. 11:51:51

@Kampfer: Ott kezdődik a gond, hogy a régi határőrtisztek nyugdíjban vannak. A fiatalabbak átmentek rendőrnek és ott jól el vannak. Kiképzés nincs. Bázisok megszűntek. Az egész dolgot újragombolni évekbe telik. Képzés nincs a tiszteknek, a főiskolák, stb. leálltak erről, tanárok nyugdíjban. Ki a fene fog ehhez érteni? Egyébként is elavult már a régi rendszer és módszerek, újakat kellene beszerezni és átképezni az állományt ami nincs. marad a Mc Donalds- ban kajálók összegyűjtése :) A határőrség az szervezeti kultura, és életforma is volt, olyan mint a vasutas a sorompónál. A mai határőr kiviné az okos telefonját és játszana egész nap meg hallgatná az ITune-t. A kerítést meg elviszik a fémgyűjtők hamarosan. De ki lehet ezt próbálni mindenkinek, télen menjen ki este és töltsön el ott 4 órát egy helyben ácsorogva. Sikítva fog berohanni valami meleg helyre :)

csak egy néző 2015.07.17. 11:54:36

@desw:
"Az első csónakot kellett volna kilőni/visszatereleni, a többi el sem indult volna"
Akkor mennyiben is lennénk mi kulturált európaiak különbek az ISIS-nél?

Igen hallom, hogy Orbánék mit akarnak, ezért kérdeztem, hogy mi lesz akkor, ha mi visszatoloncolunk100-500000 embert a szerbekhez? Majd ugye ők megköszönik nekünk.
Akkor most várom a te ötleted és nem a kivégzésekre gondolok.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.07.17. 12:00:05

Jogos meglátások, és lényegre törő cikk.

A ballibek meg egyre röhejesebbek, mikor párszáz menekültről beszélnek akkor amikor naponta 1000 plussz illegális bevándorló érkezik.

monddazigazatmar 2015.07.17. 12:00:37

@csak egy néző: Akkor az a 81ezer ember itt nyilván köddé vált.
Tudom, hogy a liberális agyaddal nehéz felfogni, de hogy megkapta a menekültstátuszt az azt jelenti, hogy elfogadták a kérelmét- legális. A többi 80 ezer pedig
szándékozik továbbmenni, vagy azt mondja, de mindenféle papírok nélkül csámborog az országban.
Ja, meg a 'továbbindult' az nem azt jelenti, hogy oda meg is érkezett, vagy hogy nem baszták lea vonatról.

Anyád sírján mászkáljon végig 80.000 ember.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.07.17. 12:02:26

@csak egy néző:

Álljon már meg a menet.

Talán nem kéne a Szerbeknek és a Macedónoknak híresztelni hogy Magyarosrszágon EU-s vízumot kapnak, úgyhogy jöjjenek ide gyorsan.

Talán nem kéne törvényt hozni arra, hogy 72 órán belül hagyják el az országot, gyakorlatilag Magyarországra kényszerítve őket.

Talán nem kéne rendőrökkel erősített buszokban a magyar határhoz hozni őket tömegesen.

Ha visszatoloncolnánk hozzájuk, akiket idezavarnak, akkor nem zavarnák ide őket.
Ez ilyen egyszerű.
Amíg hagyjuk, addig szívatnak minket a szerbek.

monddazigazatmar 2015.07.17. 12:04:18

@csak egy néző: "Sajnos nem látom, hogy mi lenne a megoldás, mint, ahogy az uszítók sem."
Na, akkor pofád lapos, nem ugatni arra aki csinál valamit.

A felszabaduló idődben pedig elő az értelmező kéziszótárt, és megnézheted a "gyűlöletkeltés" meg "uszítás" szavak értelmét. Mert az hogy "menjenek haza" se nem gyűlöletkeltő se nem uszító.
Ja, és ugye a kérdésekre elegánsan nem válaszoltál, tehát hogy lehet 14ezer itt, amikor 140-81=59??????

profilo 2015.07.17. 12:08:48

@csak egy néző:

"Sajnos nem látom, hogy mi lenne a megoldás, mint, ahogy az uszítók sem."

Az uszítók odáig már eljutottak,hogy nem kell beengedni őket. Néhányan már odáig is,hogy ha már itt vannak,bejutottak,akkor ki kell őket utasítani.
Egy kicsit összekaphatnád magad,mert az alapfelállásod, ez a permanens ellenkezés,majd a megoldásként "javasolt" széttárt kéz egy kicsit nevetségessé tesz téged a vitában.

Gondolom erre csak tudsz válaszolni:
Ha úgy hozza a sors,hogy tényleg bevándorlók és menekültek tízezrei rekednek hazánkban,akkor a befogadásukat,elhelyezésüket és ellátásukat támogatod,vagy a kiutasításukat?

Kampfer 2015.07.17. 12:09:06

@csak egy néző: Azt gondolom, hogy egy átjárhatatlan, csak ELLENŐRZÖTT helyeken és kontrollált formában átjárható államhatár (államhatárok) alapvető fontosságúak lennének.
Az itt rekedt menekülteket NEM tudjuk integrálni, ezek vágyálmok. Maga a magyar társadalom is feszültségekkel terhes és megosztott. Ergo önmagában nem alkalmas idegen tömegeket integrálni vagy befogani. Az okokat lehet vitatni (kell is), de NEM tudunk 50-60 ezer migránst befogadni, eltartani.
Sajnos ki kell jelenteni, hogy azok a hatalmak (USA, Franciaország, Nagy-Britannia), amelyek előidézték ezt a helyzetet, magukra hagyták és kiszolgáltatták ezeket az embereket. Szörnyű, de az a helyzet, hogy egyrészt ezeknek a hatalmaknak kellett volna/kellene helyben lépnie, másrészt maguknak a menekülőknek KELLENE olyan harcokat megvívniuk, amiket mások nem fognak megvívni helyettük (ahogy pl. szerencsétlen kurdok). A saját szülőföldjükön! Tényleg qrvára nem irígylem őket és egy retek dolognak tartom ezt! De más mód erre megoldásként szerintem nincs. De NEM Magyarország és nem a magyar polgárok kötelme mindez! Orbán pedig a magyar polgároktól kapott felhatalmazást és az ő ÉRDEKEIKET KELL néznie, bármennyire is furcsa ez a baloldalonak. A határzár azért lenne megfelelő megoldás, mert kellően magas színvonala és kellően átjárhatatlan volta esetén hasonlóak létesítésére ösztönözné a délebbi államokat. Egyszerűen alapvető érdekük lenne! Több ilyen határzár pedig már a csempészeknek sem lenne ekkora üzlet.
Kamp.

desw 2015.07.17. 12:10:46

@csak egy néző:

"Akkor mennyiben is lennénk mi kulturált európaiak különbek az ISIS-nél?"

Önvédelmi reakció. Amíg 1-2 szúnyog van, addig leszarom, de ha száz akarja a véremet, akkor előkerül a szúnyogháló és a kemotox.

"Igen hallom, hogy Orbánék mit akarnak, ezért kérdeztem, hogy mi lesz akkor, ha mi visszatoloncolunk100-500000 embert a szerbekhez? Majd ugye ők megköszönik nekünk."

Esetleg akkor a szerbek majd egy picit jobban védik a saját határaikat, és akkor kevesebb gondjuk lesz.

"Akkor most várom a te ötleted és nem a kivégzésekre gondolok. "

Határzár a tengeren és a szárazföldön Törökországnál és Gibraltárnál, hogy Európát el se érhessék a menekültek. Az EU-s "menekülteket" (albán, koszovói, ...) egyből depó vissza, 10 év kitiltással megspékelve.

A már az EU-ban lévő menekülteket nyilvántartásba venni (DNS, ujjlenyomat) és az első balhénál végleg kiutasítani egész EU területéről. Amelyik nem valódi menekült, depó vissza.

Kampfer 2015.07.17. 12:13:34

@manager2008: Igen, azt hiszem ezt is jól látod. Évekkel ezelőtt egy volt határőr jóbarátom ugyanezeket próbálta meg megértetni velünk... Persze hülyén nézett rám, mikor előtte kérdeztem tőle, hogy mennyi BTR-jük és helikopterük volt...?
De lépni kellene! Azonnal! Akár az alapoktól újraépítkezni... Jobb későn kezdeni, mint soha, vagy azon sopánkodni, hogy mennyit vesztettünk már eddig is!
Kamp.

Nemfajtalan srác 2015.07.17. 12:48:36

Olyan körülményeket kell csinálni, hogy csak a legszívósabbak maradjanak. Azokat pedig kényszermunkára kell fogni, kezdhetik rögtön kerítésépítéssel

monddazigazatmar 2015.07.17. 12:51:29

@Nemfajtalan srác: Mármint a táborban kell olyan körülményt csinálni? Mert akkor nem maradnak, hanem mennek a híd alá.

Csatos Bambi 2015.07.17. 12:55:58

"1. Ha nem napi 1000 menekült jönne, hanem összesen 1000, akkor jobb körülmények között helyeznénk el őket?"

Nem. Az államunk határát törvényellenesen átlépő csürhének csak a MINIMUM jár. Sátortető a fejük fölé, hogy ne ázzanak, meg a járványügyi minimumot alulról megütő tisztálkodási és ürítési lehetőség.

Akinek nem tetszik, az menjen a Hiltonba a milliókból, amiből a csempészeket fizeti.

Csatos Bambi 2015.07.17. 12:59:20

"2. Azért mert többen vannak, jár nekik a rosszabb körülmény?"

Nem. Akárhányan is vanank, csaka MINIMUM jár nekik. Sátortető a fejük fölé, hogy ne ázzanak, meg a járványügyi minimumot alulról megütő tisztálkodási és ürítési lehetőség.

Akinek nem tetszik, az menjen a Hiltonba a milliókból, amiből a csempészeket fizeti.

Potyka Kálmán 2015.07.17. 13:00:15

Ah. Hát építsünk nekik városokat. Utána etessük őket. Utána a 10-12 gyereket (a muzulmánoknál még megvan a régi családmodell, atztól lett nekik "arab tavaszuk" is: ugyanis otthon sem férnek el, és ebből akad egy kis szociális feszültség).

A legegyszerűbb ha mind a 10 millióan kikökltözünk. Van is ötletem hova: Afganisztánba. Oda most úgyis kell némi "fehér" munkaerő a bányákba.

(szarkazmus)

Még mindíg nem esett le, hogy a valóság ellen ágáltok liberáliskám?

DFK 2015.07.17. 13:02:57

@csak egy néző: bocs, a kritika után várjuk a te megoldási javaslatod. Ja, az nincs? Akkor nem ártana szerényebben hallgatni.

Csatos Bambi 2015.07.17. 13:03:53

"vagy házakat épít fel a kormány a saját és eu büdzséből, amik alkalmasak a hosszú távú elszállásolásra vagy alkalmi sátrakat húz fel, amik kevésbé kényelmesek, de a célnak megfelelnek."

Senkit nem akarunk hosszú távra elszállásolni.

Azt akarjuk, hogy mielőbb takarodjanak el innen.

DFK 2015.07.17. 13:06:20

@csak egy néző: ŐŐŐŐŐ, a tények felsorolása mióta gyűlölködés? Az egri vár védői is csupán gyűlölködtek, nem akarták a várat átadni a töröknek, ugye?

Csatos Bambi 2015.07.17. 13:10:03

"Viszont fontos megemlíteni, hogy mi magyarok az angolokhoz, németekhez és franciákhoz képest tapasztalatlanok vagyunk más népek befogadásában és a multikultúralizmus kialakításában. "

Mi, magyarok NEM IS AKARJUK ezeket a keserű tapasztalatokat megszerezni.

Mi, magyarok NEM akarunk a hazánkból egy "multikulti" szemétdombot csinálni.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2015.07.17. 13:13:18

A kormánynak igaza van abban, hogy nem tudunk és nem is akarunk mindenkit befogadni, sőt abban is, hogy a sátortábor elfogadható átmeneti megoldás.

A többi viszont üres (,bár sikeres) hisztériakeltés. Senki nem hagyja hátra az életét egy táborért. Ha megnézed a világ menekülttáborait, akkor világossá válik, hogy az igényt rájuk nem a komfortfokozat határozza meg, hanem szar mélysége, ami elől menekülni kell. Afrikában olyan ótvar menekülttáborok vannak dugig zsúfolva, amikhez képest a putri ötcsillagos szálloda.

Igazából az egész poszt két tévedésre épül: az egyik a csúszós lejtő, a másik, hogy a menekült és a bevándorló ugyanaz.
Ha a csúszós lejtő igaz lenne, akkor ma minden ember amerikai lenne. Hiszen, ha egy ember bevándorolt, akkor az tovább adja, hogy ott jobb és megy a következő. Viszont ez tényszerűleg nem igaz. Hiába van sok milliárd ember Afrikában, Indiában és Kínában mégse megy mindenki Amerikába. Tehát ez a modell nem konzisztens a valósággal.
A második meg már lerágott csont, mindenkinek illene tudnia.

monddazigazatmar 2015.07.17. 13:19:31

@Lord_Valdez: Hát ja, nem mennek, mert az US mindent megtesz azért, hogy ne mehessenek.
Most ne haragudj, de jó nagy marhaságot írtál, szó nincs arról, hogy ne akarna egymilliárd indiai odamenni, csak nem kapnak vízumot, a csendes óceánt átúszni meg igen nehéz.
Biztos van olyan ember Szíriában, aki marad ott, ha törik, ha szakad. Felveszi a fegyvert, aztán megvédi a házát, hazáját. De nyilván van olyan is, aki bizonytalan, hogy menjen vagy maradjon. Szerinted melyik hír billenti a maradás felé: Sms Alitól, hogy megérkezett, légkondis szobában lakik, kaját kap, minden szép és jó, vagy ha arról ír, hogy lőttek a határon, beverték egy sátortáborba, aztán napi 12 órán át közmunkában kerítést állít.

Csatos Bambi 2015.07.17. 13:23:36

"egy 10 milliós nyugdíjasok uralta országban"

Ezt ismered?

"Tiszteljed a te atyádat és a te anyádat, hogy jól legyen néked dolgod és hosszú életű légy e földön. (Ef. 6,1-3)

monddazigazatmar 2015.07.17. 13:31:33

@Csatos Bambi: Most nem azért, de minden tisztelettel együtt akkor is sok a nyugdíjas - kevés az aktív. Ez nem tisztelet kérdése.

manager2008 2015.07.17. 13:33:44

@Csatos Bambi: A Betyársereg már elkezdte a megoldást megközelíteni, de sajnos eltévedtek az erdőben, mert nem volt náluk GPS és térkép sem. Eddig jó. Az érdekes az lesz hogy ha a menekülők akik már azért harcolgattak egy pár évet a szíriai romok között és találkoznak a Betyárokkal. Nem tudom mi lesz a pontozásos meccs végeredménye. Tehát a tézis az: erőszakot lehet alkalmazni de ahhoz is speciális alakulatok kellenek akiknek ez belefér a lelkébe - pld idegenlégió (a II. VH-ban a Wermacht sem tette ezt meg, csak az SS). A vicces kerítés meg kb annyit ér, hogy odaviszel egy MTZ traktort és vontatókötéllel elhúz belőle 100 métert a francba ha nincs mellette az őrtorony 150 méterre géppuskával. Na az meg 15000 határőrt jelentene. A magyar fiatalok most a Balaton Sound és az EFOT buliba mennek nem a határra (már aki még itthon van). Én meg megyek a Balatonba fürödni.

midnight coder 2015.07.17. 13:36:31

@Lord_Valdez: Persze hogy nem megy. De ennek a legfőbb oka az USA bevándorlásolitikája.

midnight coder 2015.07.17. 13:43:29

@manager2008: Az biztos, hogy határőr kell, és előbb-utóbb aknazár is.

CyberPunK 2015.07.17. 13:49:15

Mi a baj azzal, ha jön pár tízezer beilleszkedni nem tudó menekül? A cigók többet szülnek évente ugyanebből.

vilagfi 2015.07.17. 14:06:41

A kunok a tatárok elől menekültek. Magyarország befogadta őket. A tatárok szépen felforgatták az országot és elmentek. A kunok (iszlám vallású török nyelvű nép) meg maradtak (kb. 40 ezren). Aztán volt kun kérdés amit meg kellett oldani, több száz évbe tellett mire asszimilálódtak.

Roan 2015.07.17. 14:13:35

@monddazigazatmar: látom, megkeveredtél a számokkal, segítek: 59.000 nem EU-s bevándorló, ebből 14.000 dolgozó. Ennek az 59 ezernek nagy részét a már egy ideje itt élő ukránok, szerbek, kínaiak, vietnamiak, oroszok, amerikaiak teszik ki, családostul.

Exploiter 2015.07.17. 15:14:18

@manager2008:

Ez nem a normától való eltérésről szól. A muzulmánnal nem az a gond, hogy "idegen", vagy "más színű", vagy hangosabban hallgatja a zenét esténként.

Hülyék mindenhol vannak, itt is. De az ottani "átlag" nem kompatibilis az itteni "átlaggal". Pl: mi szekuláris államban akarunk élni, el is értük. Ők nem. Mi nem vallási alapokra helyezzük az életünket, ők igen. Mi hiszünk a női egyenjogúságban, a melegek elfogadásában, a szólásszabadságban. Ők nem. Ezek hatalmas, leküzdhetetlen különbségek.

desw 2015.07.17. 15:37:16

@Exploiter:

" a melegek elfogadásában"

Azon fogok jót röhögni, ha a sok hülye libsi majd pofáraesik, mert a Sharia szerint meg kell ölni a melegeket. Akkor aztán nem lesz parádézás az Andrássy-n és melegházasság sem.

Csatos Bambi 2015.07.17. 16:04:23

@DFK:

"Az egri vár védői is csupán gyűlölködtek, nem akarták a várat átadni a töröknek, ugye?"

zseniális :D

Csatos Bambi 2015.07.17. 16:07:56

@Lord_Valdez:

"Hiába van sok milliárd ember Afrikában, Indiában és Kínában mégse megy mindenki Amerikába. "

Miért is nem megy?

Ja, hogy azért nem megy, mert nem engedik be? :DDD

Csatos Bambi 2015.07.17. 16:12:39

@monddazigazatmar:

"akkor is sok a nyugdíjas - kevés az aktív"

Nem az aktív kevés, hanem a munkahely.

Aktív korú ember van bőven, csak nagyon sokan közülük jól fizető (és jól adózó) állások helyett kényszerpályákon keringenek.

Csatos Bambi 2015.07.17. 16:29:19

@manager2008:

"A Betyársereg már elkezdte a megoldást megközelíteni, de sajnos eltévedtek az erdőben,"

Ja, én is úgy hallottam, hogy a kis buzi hazaáruló haverjaid nem azért riasztották a policájt, mert összeszarták magukat 20 egyforma pólós embertől, akik beálltak velük szembe és csúnyán néztek, hanem azért, hogy a rendőrök segítsenek megkeresni az egyforma pólósokat, mert eltévedtek :DDD

Exploiter 2015.07.17. 16:45:53

@desw:

Ezen sokszor elgondolkozok, olyan emberekért kampányolnak, akik amúgy gyakorlatilag meg szívesen megölnék őket pusztán az elveik miatt.

Az emberi hülyeség egészen egyszerűen lenyűgöző, határtalan és utolérhetetlen. Jó eséllyel példa nélkül áll az egész univerzumban.

Le Orme 2015.07.17. 17:18:59

@vilagfi: A magyarországra betelepült kunok nem iszlám vallásúak voltak, hanem keresztények. Nincs arról adat, hogy milyen nyelven beszéltek, nyom nélküli beolvadásuk, de identitásuk teljes megtartása amellett szól, hogy magyarul beszéltek, ugyanúgy mint pl a székelyek. Külterjes nagyállattartó életmódjuk miatt valóban voltak konfliktusaik a földművelő magyarokkal. De el tudták tartani magukat, szóval nem hasonílthatókösze a mai szomáliai és ugandai makikkal.

monddazigazatmar 2015.07.17. 17:40:18

@Roan: Ja, ezt kicsit félreolvastam. Mindenesetre marha jó arány a 14e dolgozó 59e ember.

monddazigazatmar 2015.07.17. 17:46:38

@Le Orme: A kunokat nem IV. Béla telepítette be, és IV.László integrálta? Azt is úgy, hogy legyőzte a csatában.

Ezeket ide hívta valaki?

csak egy néző 2015.07.17. 19:22:19

@monddazigazatmar:
"Anyád sírján mászkáljon végig 80.000 ember."
Én pedig le is szarom a brigádtársaidnak és anyádnak is a sírját.

" Ezért az lenne az első lépés, hogy be sem engedjük a menekültek Európába, mert ha már itt vannak, akkor kezelhetetlen lesz a helyzet"

Már itt vannak és még jönnek is. Így marad az, hogy belegéppuskázzuk őket a tengerbe vagy nem engedjük partra őket és majd csak éhen döglenek.

Ötletekből nincs hiány a brigádtagoknál:
"Akinek nem tetszik, az menjen a Hiltonba a milliókból, amiből a csempészeket fizeti."
"Amennyi pénzt kapnak, bérelhetnek lakást."
"♔bаtyu♔ 2015.07.17. 08:36:49
Aknazár és akkor sátorra sincs szükség."
"Magasfeszülség a keritésbe.
"Talán nem kéne a Szerbeknek és a Macedónoknak híresztelni hogy Magyarosrszágon EU-s vízumot kapnak, úgyhogy jöjjenek ide gyorsan."
Ezt talán velük kellene megbeszélni.

Talán nem kéne törvényt hozni arra, hogy 72 órán belül hagyják el az országot, gyakorlatilag Magyarországra kényszerítve őket.

"Talán nem kéne rendőrökkel erősített buszokban a magyar határhoz hozni őket tömegesen."
Ezt mondjátok a szerb rendőröknek, amikor majd a kerítés miatt visszaviszitek őket a határátkelőkhöz és a szerbek majd azt mondják, hogy ők ugyan nem engedik be őket, akkor mi a fasz lesz az okosság???
"Ha visszatoloncolnánk hozzájuk, akiket idezavarnak, akkor nem zavarnák ide őket.
Ez ilyen egyszerű.
Amíg hagyjuk, addig szívatnak minket a szerbek."
És fognak is, mert úgy imádnak minket.
És ezeket a tanácsokat örömmel fogadják a szerbek, úgyis olyan jó viszonyt épített ki a felcsuti paraszt a szomszéd országokkal.
Hajrá. Ezek aztán a megoldások.
Egyébként pedig szégyenlem,,hogy ilyen férgek élnek ebben az országban. Kívánom nektek, majd amikor mondjuk égne a házatok a szomszédaitok is a kerítésre könyökölve drukkoljanak.
Na lehet jönni, mint döglégy a szarra és fröcsögjetek, nyomjátok a dumát.
Szarok rátok.

a.disquscdn.com/get?url=https%3A%2F%2F38.media.tumblr.com%2Fec32e98357d0166f210adf05f8f7fc88%2Ftumblr_nq3qddVGZC1slzt0do1_400.gif&key=JSsv0rIJ8NXaT8t2McwdoQ&w=600&h=216

manager2008 2015.07.17. 19:24:21

@Csatos Bambi: Jobb ha tudod, a törökök (a nép) ma is azt gondolják hogy a mi kis országunk a török birodalom része. Ez a kis szakadás a folyamatos uralom fenntartásában csak egy kávészünet. Ezt onnan tudom, hogy vendég voltam egy török hadihajón, és a tisztek úgy fogadtak ahogy kell, - mint a rokonukat (és hideg volt az ital). Genetikailag pedig kapaszkodj meg, az ország kétharmada török származásúnak tekinthető ugyanis 150 évig végig dugták az összes nőt rendszeresen, sportból. Ez a hódítás elvi része ugyanis arrafelé - direkt és tervszerűen. Így csak visszatérsz majd a gyökerekhez, lehet gyakorolni az imát :) :) Ne húzódozz, mert akkor fájni fog :) Mellesleg a Budai várat is nagyrészt magyar-törökök védték, tudtak magyarul és magyar feleségeik is voltak- csak nem ezt tanították neked az iskolában (tényleg).

desw 2015.07.17. 19:31:27

@csak egy néző:

Az nem baj, ha Orbán-fóbiás vagy (én sem szeretem Orbánt), de azért ne veszítsd el a józan észedet.

A bigott politikai hívőre jellemző, ha azért ellenez valamit, mert nem szereti azt, aki mondja.

csak egy néző 2015.07.17. 20:00:10

@desw:
Eddig nem voltam hívő, utálom az impotens szocikat, a harmatgyenge többi ellenzékit, hogy nem tudnak összefogni, utálom a jobbikot, de egyre inkább úgy néz ki, hogy rájuk szavazok majd, csak, hogy eltűnjön ez a velejéig rohadt, korrupt, sogor-koma, hazug, cinikus, tolvaj, gőgös,fidesz.

Le Orme 2015.07.17. 20:00:49

@manager2008: "ma is azt gondolják hogy a mi kis országunk a török birodalom része"

Nem. Azért fogadtak testvérként (és engem is úgy szoktak fogadni, ha Törökországban járok), mert a magyart a testvérnépüknek tekintik. Ők is a hunoktól eredeztetik magukat (mi persze a szkíták örökösei vagyunk, tudom, de közben hunoknak is neveztek minket).

"ugyanis 150 évig végig dugták az összes nőt rendszeresen" Nem így volt, nem volt érdemi genetikai kontakt abban az időben.

"Mellesleg a Budai várat is nagyrészt magyar-törökök védték, tudtak magyarul és magyar feleségeik is voltak" Ez részben igaz; törökök voltak minden szempontból, de mivel itt éltek, egyeseknek magyar feleségeik voltak, jól tudtak magyarul is.

manager2008 2015.07.17. 20:36:51

@Le Orme: Egész Európa genetikai térképét megjelenítették (meg van a link valahol) Az bizonyítja az élő kapcsolatot. Egyébként ez minden hadműveleti területen így volt mindig. Az I VH. ban a magyar hadifoglyok is dugták az orosz nőket - viszonylag jó eredménnyel (kiadták őket mezőgazdasági munkára, mesélte egy résztvevő régebben nekem). Na puff, van ez így.

Le Orme 2015.07.17. 20:57:03

@manager2008: A háborúskodás közbeni dugások csak férfiágon örökítenek és nagyon esetlegesek, kicsi hatásúak, a véletlen genetikai sodródásnál alig jobban érzékelhetők. A törökökkel való genetikai közelség nem a 150 év eredménye, hanem ókori eredetű, a Kárpát-medence-Tarim medence közötti sávban sokáig egymás közelében éltünk.

Le Orme 2015.07.17. 21:33:01

@Le Orme: Pontosítanom kell magamat. A török időkben Magyarországon állomásozó török csapatok nagy része muzulmán és ortodox délszláv volt. Például Pécs visszafoglalása idejéből fennmaradt lista alapján ott majdnem mindenki bosnyák (iszlámra áttért szerb) volt.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2015.07.19. 09:55:47

@monddazigazatmar: @midnight coder: @Csatos Bambi:
Baromság. Ha elindulna 1 milliárd ember, azt senki az ég világon nem tudná megállítani. Se kerítés, se vízumkényszer, se aknamező, se atombomba. Még, ha csak 1 golyót szánsz is darabjára, akkor se. Nincs is raktáron ennyi golyó.

Akkor, hogy lehet, hogy mégse ment mindenki oda? Hát, úgy, hogy az emberek nem így működnek.
Hogy mást ne mondjak, ma nincs akadálya annak, hogy Németországba költözz, igaz? Igaz. Még határellenőrzés sincs.
Jobb-e Németországban hajléktalannak lenni, mint Magyarországon? Igen és ezt ők is tudják, vagy legalább sejtik.
Akkor miért nem mennek a magyar hajléktalanok mind Németországba?
A modell ezt jósolja, de a modell hihetetlenül le van egyszerűsítve, és a konklúziója nem vág egybe a megfigyelhető valósággal.
Én azt mondom, hogy ilyenkor modellt kell elvetni és nem a valóságot.

Untermensch4 2015.07.19. 12:42:52

@Lord_Valdez: a hajléktalanos példában azért a nyelvi rész nem domborodik ki eléggé. Az egyszerűbb munkákhoz is (feltételezem, hajléktalannak lenni nem igényel túl magas képzettséget) kell a nyelvtudás. A németül beszélő hajléktalanokból vett minta lenne reprezentatív.
1mrd ember meg nem tud egyszerre mozogni, vagy elég nagy tömegben, ugyanolyan vonulás közbeni tömeges éhenhalás lenne belőle mint a sáskáknál. Ahogy annyi golyó sincs, úgy annyi élelem és víz sem az útvonalon (illetve ha van is, élelmiszer-készletek megsemmisítése és ivóvízforrások tönkretétele könnyebb mint egyenként lelövöldözni a tömeget).

2015.07.19. 21:23:53

A menekültekről nekem nincs kialakult stabil véleményem még mindig. A humánusság nem engedi hogy utáljam őket , a nemzetiesség nem engedi hogy humánus legyek és sajnáljam őket . Gazdaságilag meg nyilván csak jó lehet az elöregedett EU-nak .

Untermensch4 2015.07.19. 21:55:47

@Diorella Queen: Az elöregedett EU-nak igen, jó. A még fiatal, aktív munkavállalóknak a versenybe szálló olcsóbb munkaerő... amikor a varrónők mint szakma kezdett áldozatul esni a kínai dömpingnek, hoztak vendégmunkás varrónőket mongóliából. Az itteni varrónőknek ettől nem lett jobb.

Le Orme 2015.07.19. 22:01:33

@Diorella Queen: "Gazdaságilag meg nyilván csak jó lehet az elöregedett EU-nak"

Ez mítosz. Ha dolgoznának is és nem segélyekből dőzsölnek, mi történik: most fizetnek nyugdíjjárulékot, és ezzel jogot szereznek a nyugdíjra, ha elérik a nyugdíjas kort. És ők is úgyanolyan ütemben öregednek, mint az európaiak! Semmi nem oldódik meg, sőt a helyzet rosszabbodik!

2015.07.20. 04:36:55

@Le Orme:
Még akkor is jó az EU-nak, ha történetesen egyik sem fog dolgozni egy percet sem , soha .
Ezek az emberek esznek , isznak, fogyasztanak . A gyerekeik úgyszintén. Feketén mindegyik seftelni fog, kereskedni stb, mindegy hogy de pénzt fog szerezni .
És felpörgeti az egész EU gazdaságát .

Arról nem beszélve hogy én mind a fiatalokat ,mind a gyerekeket szeretem , bár csak a mi gyerkőceink lennének a sok kisgyerek akiket magukkal hoznak .

Untermensch4 2015.07.20. 18:19:20

@Diorella Queen: Egy részük abból "eszik, iszik, fogyaszt" amit segélyként kap. Meglepő módon a segélyekre való pénzt az adófizetőktől veszik el. Ha esetleg megnézed a német helyzetet, a dolgozó, gyerekeiket taníttató, beilleszkedő törökökkel nincs bajuk, a hivatalosan segélyből tengődő de az adómentes seftelésből jól megélőkkel van. Az egy dolog hogy európa legalja vagyunk az ellopott közpénzek %-ában de ha ezt rendszerszintű összeomlással akarjuk gyógyítani ahhoz nincs szükségünk külföldi munkaerő segítségére, csak egy kis türelemre.
A gyerekeik meg olyanok lesznek amilyennek nevelik őket. Ha felnőve nem viccesen butuska polgárőrök hanem frusztrált és erőszakos "saria police" lesznek a kedves gyerekek akkor már késő, nyugdíjas korodra járhatsz majd fekete csadorban nyáron is :)

Le Orme 2015.07.24. 15:23:18

@Diorella Queen: Megkérlek, hogy saját jövedelmedből etesd és szállásold el az egy percig sem dolgozó védenceidet. Akkor legalább az államháztartást nem terheled az ostoba ötleteiddel.
süti beállítások módosítása