Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Budaörsiként nyilatkozom a Wittinghoff kontra Állam ügyben

2015. január 08. - Szarvas Norbert

1215.jpgMeggyőződéssel állítom, hogy ma Magyarországon Budaörs a legélhetőbb, legrugalmasabb és legkellemesebb város. Nem akarom körbenyalogatni az érintetteket, döntéshozókat ez ügyben, de kétségtelen, hogy az elmúlt 25 évben volt valami a levegőben, aminek köszönhetően az aktuálpolitikai pártállás talán sosem férkőzött be teljes mértékben a falakon belülre. Hogy miért beszélek most erről? Budaörs polgármestere a rendszerváltás óta rekorderként 6x lett egymás után megválasztva. Regnálása alatt érezhetően születtek ésszerű döntések, mintsem politikai indíttatásúak. Közben a Fidesz féle hatalom egyértelműen minden követ megmozgat, hogy irányítása alá kerüljön ez a város. A város, ami egyébként sikertörténet.

Budaörsről két dolgot kell tudni gazdasági szempontból. Az egyik, hogy a 90-es években alvó város volt hasonlóan Tatabányához például és azt sem illik elfelejteni, hogy a Wittinghoff vezette döntéshozói testület munkájának és ötleteinek köszönhetően a város a 2000-es éveket már az ország egyik leggazdagabb, legdinamikusabban fejlődő tagjaként éli meg. Persze lehet gyűlölködni, meg a vak szerencsénkre fogni (földrajzi fekvés), hogy ide jutott a város, de az érdemeket butaság lenne tagadni. Én azt látom, hogy Budaörs azon ritka városok egyike, ahol megvalósult az önfenntartás és a fenntartható fejlődés motívuma. Ez a város gyakorlatilag függetlenítette magát az Államtól, a mindenkori széljárástól. A szerencse pedig önmagában nem elég, ha nincsenek olyan vezetők, akik észreveszik a lehetőséget. Azt senki nem gondolhatja, hogy Magyarországon kizárólag Budaörsnek van jó földrajzi fekvése. Ami viszont szinte kizárólag csak Budaörsnek van, az egy kiszámítható fejlődési ív, amit ugyanaz az ember tud garantálni az itt élőknek már közel 25 éve. Stabilitásról beszélek, amit a legtöbb ember ma Magyarországon nem érthet meg sem önkormányzati, sem Állami szinten. Hogyan is érthetnék meg, mikor azt sem tudni, hogy holnap mi lesz, holnap éppen ki lesz a nemzet ellensége és a nemzet testvére.

Hiába az átlagos társadalmi berendeződése Budaörsnek, abban valószínűleg minden városlakója egyetért, hogy az önkormányzatra mindig lehet számítani és egy bizonyos színvonalat a városfejlesztésben folyamatosan tartani fog. Sok minden miatt aggódnak a budaörsiek, de ezek között nincs a városba vetett hit. Nem félnek itt lakni, mert biztonságban érzik magukat a kiszámíthatóságnak és az antimutyizásnak köszönhetően. Persze minden választásnál előkerül egy ellenzéki vagy éppen kormánypárti ember, aki el akarja magyarázni nekünk, budaörsieknek, hogy miért rossz egy ilyen városban élnünk, és Budaörs tulajdonképpen csak a rossz gazdálkodásának köszönheti (és Wittinghoff miatt), hogy nem Európa legmodernebb városa. A budaörsiek viszont megtanulták az évek alatt általában ignorálni az üres mainstream puffogtatásokat. Ennek köszönhető Wittinghoff sikere.

Wittinghoff pedig átkapcsolt The Hoff módba, és új szintre emelte, emeli a polgármester és a politikailag függetlenebb város fogalmát. Nem hajol meg az adott hatalom minden dolga előtt. Képes felszólalni a rossz döntések ellen, hiszen mi nem függünk annyira az Állami pénzektől, mint a többi város, akiket leginkább ezzel tartanak sakkban. (Bizonyára ti is hallottatok a választások idején arról a településről, ahol nyíltan kimondták: Ha nem a Fideszesre szavazol, akkor elvesszük az Állami pénzeket...). Budaörs a várost kettészelő autópálya infrastruktúráját az elmúlt években jelentősen fejlesztette saját pénzből, ami egyébként nem lenne feladata, kötelezettsége. A kormány mindenféle egyeztetés és megfontolás nélkül gondolt egyet és az internetadó alternatívájaként meghozta a bevezetőszakaszokat is érintő útdíj kibővítését, amivel az agglomerációra komoly környezetvédelmi, strukturális és anyagi terhet pakolt. Az üres, sokszor semmit nem érő nyilatkozgatások helyett/mellett Wittinghoff és a város vezetése úgy döntött, hogy kihasználja valódi függetlenségét és fellázad egy súlyos döntés ellen.

 

„Hiába használja a bevezető autópálya-szakasz összforgalmához képest elenyészően kevés budaörsi az utat, attól a városi úthálózat része, amit a ’gyűlölt multikkal’ együtt mi szélesítettünk, építettünk hozzá új csomópontokat, közvilágítást, hangvédő falakat. Összesen nagyjából 8-10 milliárdot fektettünk a települést kettévágó szakaszba” -mondta Wittinghoff Tamás

"Az autópálya-szakasz közvilágítása a városnak éves szinten nagyjából 7-8 millió forintjába került, ami a szerződést felmondó polgármester szerint nemzetgazdasági szinten biztos nem tétel, de nekik lesz mire költeni. Azonban szívesen vállalják újra a díj fizetését, ha a település számára kedvezően változik a helyzet. Kérdésünkre azt mondta, a budaörsi nagyáruházakkal nem egyeztetett, és biztos abban, hogy őket ez nem fogja érinteni, mert „úgyis ki fogja valaki fizetni” – amiben igaza is lett, hiszen szinte ezzel egy időben Kovács Zoltán kormányszóvivő sietve bejelentette: a kormány majd gondoskodik arról, hogy legyen közvilágítás az M1-M7-es autópályák közös bevezető szakaszán."- forrás: hvg.hu

Szóval Budaörs elzárta az ingyen világítást és benyújtotta a számlát!

Miért ne tette volna, hiszen eddig sem volt kötelessége ezt fizetni. Viszont megtette, megtettük. Megtettük, mint ahogyan a városi összefogásnak köszönhetően folyamatosan fejlesztette az autópálya útszakaszait, infrastruktúráját, amivel növelte a biztonságos, megbízható közlekedést. Ha a kormány pedig úgy érzi, hogy joga van mások által létrehozott, fenntartott és modernizált úthálózatra adót kivetni és beszedni a zsetont, akkor vállalja a rezsit is. Gondolom, te sem fizetnéd a villanyszámlát, ha egyszer a lakásmaffia megjelenik nálad és a szépen felépített házadat elvennék.

Itt most nem arról a pár millió forintról lesz szó, amibe kerül a világítás, hanem az elvről, hogy nem tehet meg a kormány mindent mindenkivel, amit csak akar. Nem nevezhet ki mondvacsinált adókat, csakhogy több pénzt tudjanak elvenni az emberektől, amiből többletforrást nyernek saját pazarló dolgaikhoz. Nem engedheti meg magának azt a luxust, hogy az átlagos adófizető embereket semmibe vegye és fejőstehénnek használja a végletekig, csakhogy tudjon még 1 meg 2 stadiont építeni (vagy ennek szofisztikáltabb változatai). Meg kell tanulnia mindenkinek, hogy nem az adófizető van az Államért, hanem az Állam az adófizetőért. Az Állam egy szolgáltató, és nem fogyasztó. Mi fizetünk, neki szolgáltatnia kell a lehetőségekhez mérten.

Nem a megyei matricákkal van a probléma, hanem az agglomeráció megadóztatásáról, ahonnan napi szinten több százezer ember próbál eljutni a városba GDP-t termelni. Ezt így nem lehet. Ráadásul egy percig emlékezzünk meg a környezetvédelmi többletről is, amit a megnövekedett autós forgalom fog jelenteni minden városban és Budapesten. Jelen állás szerint a Kormány nem akar foglalkozni a gyermekeink életével, a jövő Budapestjének élhetőségével. Úgy érzi, hogy a jelen adó millióiért cserébe eladhatja a jövő levegőjét és környezetét. Ez pedig nem egy álszent vagdalkozás részemről, hanem tudományosan bizonyított tény (több autó, nagyobb dugó= több káros gáz kibocsájtás = baromi rossz lesz nekünk).

Wittinghoffból most sztár lett? Nem sztár, de bizonyosan celebbé vált akaratlanul is, hiszen képes volt olyat tenni, amit mindenki szeretett volna, de senki nem mert.

És mi a bajunk ezzel a fizetősdivel?

Elhiszem, hogy Tolna megyéből téged pont nem érdekel, sőt kifejezetten visszataszítónak találod egy gazdag város jóléti polgárának a ripacskodását. De hidd el nekem, hogy neked sem tetszene, ha titeket érintene a dolog. Mit szólnál ahhoz, ha ti építettek volna infrastruktúrát és hidakat a város tehermentesítése érdekében, és holnaptól boldog boldogtalan bejönne a városodba, hogy keresztülhaladjon rajta? Mit szólnál ahhoz, ha a gyerekednek a megnövekedett kipufogógáz bűzét kellene szaglásznia a bölcsőde udvarán,a kis tüdejét szennyezné a káros gáz? Mekkora elégedettséggel töltene el téged, hogy alapvető jogodtól megfosztva, nem tehetnék meg az amúgy 10 perces utat fél óra meg 1 óra alatt a megnövekedett forgalom miatt? És az mennyire fekszene a kis pocidnak, ha a nehezen megkeresett pénzedből vásárolt autódat valami oda nem való gyökér összetörné, mert éppen rajtatok akart kényszerből áthaladni, és a dugó miatt rossz döntést hozott?

Hidd el, hogy nekünk, budaörsieknek is csak pontosan ennyi bajunk van ezzel a sztorival. A legtöbbünket pont nem érdekli a GDP-re vetett kihatása és egyéb makro környezeti statisztika, de még csak a kormány magyarázkodását is pont magasról... Ami érdekel minket az az, hogy a nehéz munkával tudatosan felépített élhető városunkat tönkre akarják tenni. És nem csak a miénket. Úgy hallottam, hogy elég sok embert, családot és várost érint ez a blama, amit a kormány rezsicsökkentésnek árazott be, de közben semmi más, csak lehúzás!

Az IFL blog drukkol Önnek Wittinghoff Tamás, hiszem benne, hogy precedenst fog teremteni. Egy kisember a megyéből is képes ledönteni Mordor rémuralmát! Nem meghunyászkodni kell, hanem közösen egy jobb országot felépíteni!

 

 

Tetszik a performance? Ez Like:

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr777053819

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Így lehet bárkiből gyilkost csinálni, ha te irányítod a médiát és a rendőrséget 2015.01.09. 20:10:53

Észrevetted, hogy az arab testvérpárt NEM gyanúsítottként, hanem végig gyilkosként, terroristaként, sőt mészárosként kezelte a bulvármédia és a közvélemény, holott a gyilkosok eltakarták az arcukat, a kocsiban "felejtett" útlevél meg vagy létezett, vag...

Trackback: A Budaörs story 2015.01.09. 20:08:43

A kormány ezt nagyon benézte. Eddig két dolog hozta a támogatást igazán: A rezsicsökkentés, és az egy kulcsos jövedelemadó. Amiben lehetett hinni, még akkor is, ha sok vitában elmondtam, hogy nem olyan egyszerű a helyzet, mert a lakosság vásárlóereje, ...

Trackback: Amerikai zsoldosokkal erősítene a liberális baloldal a tüntetéseken? 2015.01.09. 20:08:03

Három busznyi civil ruhás, fegyveres amerikai katona érkezett december közepén az országba. Ukrán kísérőjük lelőtt két ukrán tisztet a Luzsanka-Beregsurány közúti határátkelőhöz vezető útszakasz egyik ellenőrzőpontján, mert nem akarták engedni a buszok...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

toportyánzsóti 2015.01.08. 18:34:53

Mekkora barom aki szerint a jobban teljesítő orzágnak kell ujabb adókkal ötletelni?Szánalmas ez a kormánynak nem nevezhető analfabéta csürhe akiket csak 1000 milliárdokkal megbugázott választások tartottak hatalomban?!

Arcade Macho 2015.01.08. 23:46:51

szopas hogy az agglomeracios fagyi visszanyal egy agglomeracios varosnak
le kellene rakni a sok retek autot es tomegkozlekedni, na meg a bevasarlokozpontokat nem a budos francba felhuzni, szerencsere epul mar Kelenfoldon ezeket a csak autoval elerheto bevasarlokozpontokat kivalto plaza

az a tobb Mrd-is beruhazas meg kozrohej, nem tudom hol el a kiskancso, azt a bevasarlokozpontok fizettek, hogy elerhetoek legyenek

ebella 2015.01.09. 05:06:00

Sima ép erkölcsi érzékkel belátható, aki szedi a hasznát az viselje a költségét is! Ez biztos nem csak jogi kérdés.

Dekoráció Polgár Kata 2015.01.09. 07:27:14

A legnagyobb baj az,hogy még mindig sokan nem értik a lényeget. Itt nem kormányzás folyik, hanem sima útonállás, pénzbehajtás! Én aki Fejér megyében lakom, ahhoz,hogy átmenjek a Pentele hídon 2 db megye matricát kell(ene) vennem,ami 10 ezer HUF. Kb.10x megyek át rajta 1 évben. 10 ezer sok vagy kevés?! kinek,hogy?! vagy a 700 HUF az internetadóért, sok vagy kevés?! kinek,hogy... nem erről szól ez, hanem arról,hogy megsarcolnak,fejős tehénnek nézik a népet! És mire költik? Stadionokra és a haveri kör zsebébe teszik! Élni és élni hagyni! De ezt a fidesz nem ismeri,neki minden kell,mindenedet elveszi ha neki úgy tetszik, ha megkívánja más vagyonát.(magánnyugdj kassza,trafik,föld) Tisztelem azokat,akik ki mernek állni,mint most Budaörs polgármestere. Eddig is szólni kellett volna,eddig is ki kellett volna állni minden igazságtalanságért.

Santman 2015.01.09. 08:54:04

@Arcade Macho: tényleg tök igazad van! lerakom az autót és háromszor annyit időt töltök utazással, kétszer annyi pénzért mint autóval. Ez elég logikus :) És még egy 3 km-es autópálya szakasz használatáért is fizessek... Biztos Te is így csinálnád. Dögöljön meg a szomszéd tehene :D

BISMARCK 2015.01.09. 08:57:53

az a mázlitok,h ott megy az autópálya és pont
ha 90ben nem Wittinghoff lett vna az első polgármester hanem pl. egy munkáspárti akkor még most is az lenne

Velence19 2015.01.09. 09:03:01

@Arcade Macho: "...evasarlokozpontokat nem a budos francba felhuzni, szerencsere epul mar Kelenfoldon ...",ja, épülhet,mert már van M4. Amikor ezek épültek, ott volt alkalmas terület zöldmezős beruházásra. Amúgy egy pláza nem váltja ki az összes ott lévő nagyárúházat.
A zajvédő falakat is a multik építették?
Amúgy tömeg-közlekedj Budaörsről, sok szerencsét!

Arcade Macho 2015.01.09. 09:25:51

@Velence19: 30 eve is tomegkozlekedtek a budaorsiek, es megvoltak, sot ha jol emlekszem akkor a piros negyvenes meg az Osztyapenkonal sem allt meg, annyira gyors volt a kozlekedes a belvarosbol

nem mellesleg hany P+R van ott? tudod amit a helyi ero epit ki!

leirtam es ez igy van, az "agglomeracijos vagyok, toljuk a seggunk ala az autokat es ronditsunk a masik orra ala" mentalitas miatt szivnak a budaorsiek, jajjj a szivem megszakad, hüpp hüüpp

Arcade Macho 2015.01.09. 09:28:37

@Santman: nem kell lerakni az autot, jo lesz az, el kell gazositani Budaorsot, pusztuljanak csak a budaorsi ovodasok is, de a szent agglomeracios autosnak nehogy man a seggehez odatapadt autojarol le kelljen mondania

medium size devil 2015.01.09. 09:36:33

@Arcade Macho:

Majd mi eldontjuk cimbora hogy kozlekedjunk, ne pofazz bele.

Van sejtesed rola vajon miert a varoson kivulre epultek a szupermarketek?

Igen, a fejlesztesekbe sok penzzel beszalltak a multik is. Es ezzel az "ervvel" most jol alatamasztottad hogy az allamnak fizessunk. (Amugy tevedsz, Budaors is sok penzt adott bele.)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2015.01.09. 09:37:14

Nem "Wittinghoff mellet", hanem "Wittinghoff mellett", de egyébként igen. A mellére nem vagyok kíváncsi, csak arra, hogy hogyan szűkíti be a stadionos csúcselvtársak mellényét. :)
Hajrá Budaörs! :)

SziIu 2015.01.09. 09:37:22

Persze ez nem az ő érdeme, mondják sokan... és mégis állva hagyta Budaörs az összes környékbeli várost, Érd 65ezer lakossal még mindig olyan mint egy múltszázadi falu, munkahely és infrastruktúra nélkül, pedig 3 autópálya (az M0-át is annak véve) igen jó fekvést biztosít.

kisf 2015.01.09. 09:40:39

@Santman: Különböző élethelyzetek vannak, van akinek időspórolás vonat+ négyes metró a Keletihez. Meg sokkal olcsóbb is, a cég fizeti, a benzinpénzt meg nem. Kényelmesebb is, mert lehet olvasni, nem kell stresszelni az utakon, plusz szintén vagy van parkoló, vagy nincs. Szóval bolond lennék kocsival bejárni..:D

medium size devil 2015.01.09. 09:44:25

@Arcade Macho:

A budaorsi levegovel nincs problema, mi nem aggodunk, ugyhogy te se aggodj, semmi kozod hozza.

Santman 2015.01.09. 09:46:09

@kisf: szerintem is, ezért nem kell általánosítani. Nem minden fekete és fehér ;)

eq2 2015.01.09. 09:49:23

"Sajnalom" hogy a leggazdagabb telepulesek egyikenek lakoikent evi 5 ropit kell fizetni autopalyahasznalatert ;-) Csak finoman szolok ez csak az agglomeracios lakokat illette meg eddig Mo-on. (A tobbi videki meg nyaljon sot ugye? Ertuk nem picsogtatok nem furi????) Most igazsagosan mindenkinek kell fizetni. Ennyire faj? Minden nap Szekesfehervarrol ingazom Budapestre sajat autoval es eves autopalyadijat fizetek ami 43 ropi... ezutan 15-ot fogok. Ezutan egy videkinek is lesz kedvezmenyes megyei hozzaferese a palyakhoz. Minden nap ott allok a sorban es azert nem BAZ vagy Tolna megye szinvonalu autok allnak a sorban. Most sajnaljam a sok bomos meg audi tulajdonost? Azert ne nezzuk hulyenek az embert ilyen szerencses helyzetu varos is keves van ahova kirakjak a bevasarlokozpontokat irodahazak tomkelege koltozik ki, akik azert nem 3 ft-ot tolnak az onkormanyzatnak. Emellett meg veltlenul sem a tehetos Bp-iek egyik celpontja kikoltozesre. Mi masert vezetne evek ota a keresetek teren? Ennyi bevetelbol k kemeny lehet felmutatni vmit. A bevezetes modjat es a rendszer hibait elitelem mint pl Vp megyei matrica de maga a koncepcio kozel sem olyan beteges. Az is kifogasolhato hogy az internetado helyett megkerestek azt a reteget aki tuti sosem fog kimenni az utcara tiltakozni (25-40 eves tehetos, autoval agglomeraciobol ingazo). Azok jartak rosszul akik szinten onnan jarnak be es nekik a plusz 5 ropi sok bar azert ha a havi lebontast nezzuk nem a vilag vege... foleg az uzemenyagarak zuhanasa miatt.

Arcade Macho 2015.01.09. 09:52:52

@medium size devil: ha csak a sajat ovodasaidat gazositanad el taplokam addig nem erintene, csak sajnos nem ez van

BitPork 2015.01.09. 09:55:30

Itt pörögtök a hátatokon azon h ki a polgármester, meg hogy kinek van joga autót tartani az adózott pénzén, amikor a Németh "Rezsibiztos" Szilárd elég egyértelműen elszólta magát. Azt találta mondani hogy -ne felejtsük el hogy 80Ft-tal olcsóbb lett az üzemanyag!!!!4!!négy!
Tehát, ha a népnek valami jó lenne, az ellen tenni kell valamit, legvégső esetben sarccal fenntartani a kiadásai szintjét.
És nem szégyellte mondani...

Wandál 2015.01.09. 09:56:14

@eq2: te szövegértésből nem vagy túl jó... nem az a abaj, hogy nekik meg kell venni a matricát, hanem hogy sokan nem veszik meg, és rajtuk keresztül megy... lehülhetsz 1es

Lady Ann 2015.01.09. 09:56:24

Csak nehogy úgy járjon Wittinghoff, mint az alcsútdobozi Váradi András.
Vigyázzatok rá, mert vannak, akiknek semmi se szent!

besztercei 2015.01.09. 09:57:01

1-2 éve Budaörs nyert valami EU-s pályázati pénzt a tömegközlekedés fejlesztésére, szóval a szándék valószínűleg megvan arra, hogy minél több helyi tegye le az autót... erre rájuk szabadítják a többi agglomerációs település autós forgalmának egy részét. Aranyos. Egyébként amikor a fenti pályázattal kapcsolatban kérdőívezés volt, többen dicsérték - ha nem is direkten a polgármestert - de a város infrastruktúráját. Érdhez viszonyítva meg tudom érteni.

Ez már OFF, de ugyanúgy kérdőívezésnél amikor előjött, hogy miért nem megy ki a 4-es metró a virágpiacig, akkor fel kellett őket világosítani, hogy nem budapesti választók, innentől kezdve politikai szempontból fontosabb volt, hogy minden piachoz építsenek egy plusz megállót, mint az, hogy ebből a pénzből kivigyék Budaörsre.

besztercei 2015.01.09. 10:03:45

Elnézést, a minden piachoz egy plusz megállót úgy értettem, hogy minden útba eső piachoz (Fehérvári úti, Fővám tér), de a virágpiachoz nem.
A másik: a megyei matricát alapvetően jó ötletnek tartom, de azt, hogy az elkerülőket és tehermentesítő utakat (az autópálya bevezetők szerintem részben azok) fizetőssé teszik, azt nem. Egyébként attól még, hogy valaki irigykedik Budaörsre (én is ;)), nem kell rögtön azzal jönni, hogy megérdemlik a "burzsujok", meg különben is, dögöljön meg a szomszéd tehene is.

tnsnames.ora 2015.01.09. 10:10:55

@poszt
Nagyon jól megírt cikk, gratulálok hozzá! A kormányzat részéről meg ijesztő a rosszindulat és sarlatánság ilyen koncentrációjú elegye.
Számomra ebben az egész szomorú ügyben az a legszembetűnőbb, hogy a kormányzó pártok oldalán nincs egy ember, aki önvédelemből felismerné, hogy ekkora pofonokba nem kéne beleszaladniuk (hiszen a nyereség nincs arányban a potenciális veszteséggel). És akkor most képzeljük el, ha valakinek önvédelemre nincs akár minimális erőforrása sem, akkor nehéz, szakértelmet igénylő kérdésekben milyen lehet a döntéshozatal!

halor 2015.01.09. 10:15:51

A farkasréti úton a pagony óvoda előtt a gyerekek kis tüdejét csak a másik autós szennyezi ugye, a parkolóhelyért veszekedő szülők, az egymás hegyén hátán parkolászó vadbarmok nem, azok rózsavizet pufognak ki nyilván, csak a csúnya szemét bicskei meg herceghalmi öli a kis tüdőt.

csacsacsa 2015.01.09. 10:18:27

Budakeszin élőként mindig irigykedtem mikor nagy ritkán Budaörsre tévedtem. Remélem kitalál valamit a szupermanetek az átmenő forgalom krolátozására, amit Budakeszin is lehet példaként emlegetni az önkörmányzatnak. Nálunk iszonyú nag yaz átmenő forgalom és emiatt tökéletesen megértem a Budaörsiek aggodalmát az útdíj miatt.
@eq2 és @Arcade Macho nem tudom mi a bajotok azzal, hogy valaki aggódik a sjaát lakóhelyének helyzete miatt. Miért jó nektek ha másnak s rossz?

csacsacsa 2015.01.09. 10:20:05

@eq2: @Arcade Macho: nem tudom mi a bajotok azzal, hogy valaki aggódik a saját lakóhelyének helyzete miatt. Miért jó nektek ha másnak is rossz?

jjoey 2015.01.09. 10:21:42

@eq2: van 2 hajléktalan a kiserdőben, elviszem hozzád és szerintük te pontosan ki fogsz tudni még fizetni 250ezer adót. na? tetszene? kb ezen a szinten van a beírásod.
kispógárnak lenni jó, "nem hagynak az út szélén",
és még valami, azon elfilóztál, hogy az olajár miatt csökkenő benzinárból kevesebb lesz a %-ban meghatározott jövedéki adó ás ÁFA? te viszont nem fogsz többet autózni (e célú szabadidő hiánya miatt), de az új trafi miatt nem is fox nyélgázzal jönni Szfvárról, azaz végső soron csökkenni fog a kincstár bevétele, készülhetsz a következő, "olajár csökkenése miatt kieső jövedékiadó-bevételt potló adóra", amint az a "rezsiharcos" is mondta, ezt az 5000ft-ot kompenzálja a benzinár csökkenése..., sinen vagyunk (mint József Attila).

jjoey 2015.01.09. 10:26:10

@csacsacsa: de legalább járásközpont lett a 10ezer település, oda járhat a 25ezres Budaörs is, Törökbálint is meg az egész járás, a budaörsi okmányiroda meg "pang", igaz, korábban elláta az egész régiót, Törökbálittal, Telkivel, stb. nem tudom, részvét, vagy sajnálatot érdemel Budakeszi. Ez nektek sem jó, de senki nem tiltakozott az agymenés miatt, csak az lengett a szemek előtt, hogy "most majd jól megmutatjuk Budaörsnek, Törökbálintnak". Sikerült.

Zsoldy 2015.01.09. 10:29:45

Teljesen egyetértek azokkal a döntésekkel amiket Budaörs hozott a témában, illetve a cikkben foglaltak nagy részével is, de mint egy gazdag, politikailag független (1 Fideszes képviselő a 12 tagú testületben) és jómódú Tolna megyei város (Paks) jóléti polgára nem tudok szó nélkül elmenni a minket lenéző megfogalmazás mellett! Kérem, hogy amennyiben egyes országrészeket megszólít előbb járjon utána annak, hogy milyenek is az ottani viszonyok!

jjoey 2015.01.09. 10:32:29

@besztercei: ami a metrót illeti, pl ha az elővárosi vasút lett volna fejlesztve? Bicskéről 10percenkét vonat, mint minden nagyvásrosban, Tbálint, Börs, Kelenföld, át a hídon, Josephstadt (Lurdinál), majd be tovább a Keletihez, de hasonlóan, pl a 19 villanyos, Batyin, miért nem lehetett levinni a HÉV sinekre, földalatt kivinni a Mozaik utcáig (vagy a HÉV-t kéreg alatt behozni a budai felső rakpart alatt (ld Batyi - Gellérttér 19-es vonala) és le végig a Műegyetem előtt Budafokra? és persze az 1es villanyosnak régen ki kellett volna jutnia Kelenföldre, zártpályán, minimum 60-nal végig), ennyit dióhéjban, a mi lehetett volna és akkor én lennék a trolibusz :)

István Tamasi 2015.01.09. 10:37:31

1. Budaőrsön kívül még számos elővárosa van Bp.nek és mégis Budaőrs nőtte ki magát és van sok olyan amelyik évtizedek óta /rendszerváltás előtt és után/ nem fejlődött szemernyit sem. Ebben nyilnán szerepe van Budaőrs városvezetésének ez tagadhatatlan.
2. Nem az 5ezres megyei matricával van gond, az jó. A baj az, hogy az országban többtucat eddig ingyenes elkerülő utat tett fizetőssé a mutyiqrmány. Ne tessék példát hozni fizetős elkerülő utakra, mert számos példa van Európában arra, hogy a teljes autúpálya hálózat ingyenes.
3. A jelenleg olcsóbbá váló üzemanyagárakat ne tessék idekeverni, mert az ezektől teljesen független és átmeneti dolog.

Santman 2015.01.09. 10:43:49

@Arcade Macho: azt ugye érted, hogy vannak olyanok akiknek munkaeszközük vagy valami oknál fogva nem tudják lerakni és most beterelik őket az autópályákról?! :)

kamasoft50 2015.01.09. 10:46:44

A pénzbehajtókat nem hatja át sem az erkölcs sem az ésszerűsség… A morcos elnök bejelenti, hogy mekkora környezetvédő lesz most aztán, a társelnök meg rátereli a kistelepülésekre az autópályák forgalmát, mint mondja, próbaidőre, ha marad túlélő… ne ők legyenek azok! De az 5letgazda t@konyárpád se!

besztercei 2015.01.09. 10:56:58

@jjoey: Abban igazad van, hogy ezek is jó ötletek és lehetséges megoldások. Olyan ötlet is volt, hogy a metrót és a vasutat összekötik Kelenföldnél, bár az műszakilag - gondolom - bonyolultabb (+drágább járművek kellenének). A metrót azért hoztam fel, mert ott elég komoly tervek voltak arra, hogy kimegy a virágpiacig, ahol a telek is olcsóbb és az agglomerációból érkező buszok egy részének is elég lett volna csak addig menni, ráadásul (utólag számolva, mert úgy mindig okos az ember ;)) ez kijött volna abból a pénzből, amennyivel többet költöttek arra, hogy a 2 közös helyett a piacoknál külön megálló legyen és fentről kapja a természetes fényt néhány megálló. Szóval elég komoly racionális érvek voltak mellette, csak a politika beleszólt. Az a sok volna ne lett volna...

csacsacsa 2015.01.09. 11:00:50

@jjoey: Nem én vagyok az önkormányzat. Nekem se tetszik, hogy járási központ lettünk, pont azok miatt amit írtál. Persze írhatnám, hogy tiltakoztam, de csak addig jutottam, hogy mikor hazavittem az iskolától a önk. képviselőt akkor mondtam neki hogy ez nagy baromság. Sajnálni lehet minket, de részvét nem jár mert magunkank csináltuk ( a választásra gondolok).
Az ügyintézni idejárók, szerintem, nem teszik ki 1 %-át az átmenő forgalomnak.

cserfes csermely 2015.01.09. 11:04:19

De hogy az senkinek nem jut eszébe, hogy ha átmegy a Pentele hídon évente kétszer annak jó az alkalmanként megvett 10 napos matrica is, igazán nem fér a fejembe.

Szamiz67 2015.01.09. 11:05:45

@BISMARCK: Budakeszin lakom, de Törökbálinton is van családtag, hát nagyságrendileg más fejlődési pálya mindkét város, pedig egyik sem fekszik rossz helyen. Nem kínos, ez a megtörténnek a dolgok, de a résztvevőknek semmi köze hozzá álláspont? Körülötted így működnek a dolgok, hogy erőfeszítés nélkül csak úgy ripsz-ropsz haladnak az ügyek?

Gour (törölt) 2015.01.09. 11:08:33

@Arcade Macho:

Öregem Te egy igazi barom vagy aki a szarban is meglátja a legszarabb lehetőségeket. :) Ahogyan Hofi írta ebben az országban az egy emberre jutó hülyék száma kettő, én már meg is találtam az egyiket.

Szamiz67 2015.01.09. 11:08:52

@jjoey: Budakeszin lakom és nevetséges az ilyen csak azért kibaszunk, mert nem vagytok Fideszesek motiválta közigazgatási döntés.
Budakeszin mondjuk történtek érthetetlen piti kibaszások, választási időszak környékén, hallani rémtörténeteket az egyéni bosszúállásról.

csak egy néző 2015.01.09. 11:09:21

A baromarcú rezsirizsarapper Szilárd megmondta a tutit, sokkal ólcsóbb lett a benzin, amit gondolom, szerinte szintén ennek a rablóbandának köszönhetnek a magyar emberek és tekinve, hogy úgy néz ki, hogy a közeljövőben tartósan így is marad, ezért valami barom a két ünnep között kitalálta, hogy honnan is lehetne továbbra is biztosítani a lopást (M0 szakaszos fzetés és a vidéki elkerülő szakaszok sarca) de, hogy ne lógjon ki annyira a paripa pénisze, egy kis mézesmadzagot is beletett (ami magában tényleg jó az autósoknak) kitalálta a megyei matricát.
Fogadni mernék, hogy a büntetésekből, amikor a vétlen autós fizetősre téved, legalább annyi lóvét beszednek, mint a matricákból és akkor a felcsuti suttyó képes azt mondani, hogy az úthálózat fejlesztésére fordítják, gondolom a budai várba és a tanyájára felcsutra.
Következő sarcként szerintem a rendszámcserét fogják az autósok nyakába sózni, mert tuti,hogy nem mondtak le róla.

BISMARCK 2015.01.09. 11:10:14

@Szamiz67:
Budakeszin is megy autópálya? naponta megyek át rajta kétszer de még nem láttam, merre van?

Gour (törölt) 2015.01.09. 11:11:56

@Zsoldy:

Van még Tolna megyében Pakson kívül is jómódú város? Szerintem nem nagyon. Nem nektek lett cimkézve hanem a vidék vs főváros szembenállásra.

Igen, a matrica zseniális, mindegyik céges autónkra vehetek egy duplát pedig csak a M0-áson járunk és anno mindig az volt a duma, hogy a benzin azért drága mert megy a pénz az útalapba. Most akkor hogyan is van ez?

csacsacsa 2015.01.09. 11:12:00

@cserfes csermely: Látom neked sem jut eszedbe, hogy miért kell egy Duna-hídon díjat fizetni, ha meglátogatnám, mondjuk, anyámat a szomszéd faluban?

csacsacsa 2015.01.09. 11:15:20

@Gour: MIért kell duplát venni az M0-ra, mert céges autó?

Szamiz67 2015.01.09. 11:15:36

@BISMARCK: Nem, de itt jár át a zsámbéki medence és a II. kerületbe, Solymárra, Piliscsabára tartó forgalom is, nagyon jó adottságú terület, messze a lehetőségei alatt fejlődött, hogy mást ne emíltsek, a városnak nincs használható (nem zárt iskolai) sportpályája, csak focipálya, nemhogy uszoda, vagy teniszpálya. Törökbálintot hogy sikerült kihagynod, nem akarsz normálisan, érdemben kommunikálni, azért hagytad ki?

Szamiz67 2015.01.09. 11:17:23

@csacsacsa: A szokásos, kinek, hol van ingyen terme, honnan paterolják ki az utolsó pillanatban, kit rúgnak ki 1 db. kampány ügyintéző sms-ért a önkormányzati mobilról, ilyesmi.

Steve31 2015.01.09. 11:18:15

@Arcade Macho:
Van már ilyen megközelíthető.
Lurdi, Westend ...
Azért 40-50 kg-os bevásárlókosarat hazacígölni kissé nehézkes.
Vagy másként gondoltad?

BISMARCK 2015.01.09. 11:18:53

@Szamiz67:

Törökbálintot nem ismerem, arra nem járok.
Budaörsnek csak a kereskedelmi multikból van ennyi pénze, azok pedig csak az autópálya miatt vannak ott ahol. Az autópályához Wittinghoffnak semmi köze. Ezért írtam,h ha dől a lé, akkor nem nehéz hozni a kötelezőt.
Budakeszi közel sem rendelkezik ilyen lehetőségekkel.

csacsacsa 2015.01.09. 11:20:27

@BISMARCK: Látod te is átmész kétszer Budakeszin, Te is látod akkor milyen forgalom van ott. Igen az sokan az autópályáról térnek le arra Észak-Budára vagy Pestre akarnak menni.

BISMARCK 2015.01.09. 11:22:29

@csacsacsa:

Na most hogy jön ide a forgalom?
Én Telkiből járok be, egyelőre semmivel nem nagyobb a forgalom mint decemberben.

Szamiz67 2015.01.09. 11:24:24

@BISMARCK: Egy Budakeszi méretű, alföldi településről (Polgár) származom, ahol már 20 éve nincs (vagy max. 2-3%) földút, teljes csatronázottság és vezetékes gáz, továbbá fedett úszási lehetőség, futópálya. Budakeszin komplett településrészek (Makkosmária, Nagyszénászug) vannak kb. 30%-os aszfaltotzottsággal, csatorna és vezetékes gáz nélkül. Ok, megvan ennek az egyedi oka, de hogy ezt több évtizede nincs megoldva, az botrány. Miközben Mo. egyik leggazdagabb régiójáráról beszélünk.

csacsacsa 2015.01.09. 11:24:52

@Szamiz67: Te jobban ott élsz min én. :) Az tény, hogy sok mindent nem lehet hivatalosan tudni az önk. működéséről.

2015.01.09. 11:26:24

Hosszú és dagályos poszt, fontoskodó szerző. Amit a fideszről ír, az viszont igaz. Budaörsön van pénz, még jó, hogy lopni akarnak onnan.

Szamiz67 2015.01.09. 11:28:09

@csacsacsa: Én is csak hallom, hogy milyen 'törésvonalak' vannak itt, fidesz-szoci, sváb-nem sváb, belvárosi-külterületi viszonylatban. Vicc, nem ,hogy egy 10ezres település milyen megosztott?

csacsacsa 2015.01.09. 11:28:59

@BISMARCK: Valóban most sokkal kisebb mint szokott. De én azt látom, hogy a hét elejétől egyre jobban nő. Szerintem a ajovő héttől újra dugók lesznek.

Gour (törölt) 2015.01.09. 11:32:25

@csacsacsa:

Igen, a céges kisautómra is 10.000 forint a matrica, pedig pont akkora mint a személy és még csak nem is szállítunk benne. Ezért is kezdődik minden ima úgy nálam reggel, hogy rohadjon meg a Fidesz.

csacsacsa 2015.01.09. 11:32:27

@Szamiz67: Igen vicces lenne, ha kívülről nézném, így nem annyira. Mint Magyarország kicsiben. sváb- nem sváb ellentét meg a kitelepítésre vezethető vissza. Kicsit megértem a svábokat.

csacsacsa 2015.01.09. 11:36:15

@Gour: Mert tehernek van vizsgáztatva? Bravó , tényleg megrohadhatnának.

Szamiz67 2015.01.09. 11:37:33

@csacsacsa: Bizonyos szinten ok, de amikor évtizedekre gátjává válik a településfejlesztésnek. Vannak vicces dolgok, az előző (kettővel előtti) polgármester privatizálta például a mostani Tesco-s telket (meg az egész Szőllöskert vagy mi részt ) egy négyzetkilométeres szép nagy fejlesztett terület, ami a volt polgármester projektje, még a Budaörs felől vezető utat is elterelték, hogy jobban kiadja az ex polgármester telkeinek értékét, fontosságát.

gigabursch 2015.01.09. 11:37:34

Budaörs az a település, amely arányaiban a legtöbb erdőt tette tönkre mindenféle beruházás végett.
Ami erdő maradt, az már csak az állam nevén van.

Büszkék lehetnek erre az öntudatos budaörsi polgárok.
Felélték a jövőjüket.

Brávó!

Gour (törölt) 2015.01.09. 11:40:41

@csacsacsa:

Igen, kisteher és van belőle a cégben 3 db. Most egy 30-as megy csak úgy puszira a stadion alapjukba. Nem is ez a díj az ami miatt pipa vagyok hanem egyszerűen az a kettősség ahogyan elbasszák a pénzt a kedvteléseikre, százmilliós házakat raknak össze "családi összefogással" és mindenki mástól vasszigorral elveszik az utolsó kenyerét is. Tatárjárás 3.0-ás verzió.

csacsacsa 2015.01.09. 11:44:20

@Szamiz67: Úgy tudom az alpolgármester volt a ludas és a testvére cégének, de minden úgy történt ahogy írtad. Fideszes volt.

cserfes csermely 2015.01.09. 11:44:32

Kár, hogy az értő olvasásnak nincs divatja.

deruyter 2015.01.09. 11:44:38

A lényeg az egészben, hogy senkit nem kérdeztek meg semmiről. Ennyi. Ez különösen ott patkány dolog, ahol nincs alternatív útvonal. És, hogy költségvetési többletbevételre számítanak. Ergo több pénzt szednek be.

csacsacsa 2015.01.09. 11:47:23

@Gour: Nem lehet vitatkozni veled. Lgjobbkor olvatsma kommentedet, már majdnem vettem a teher-twingomra matricát 5-ért aztán kaptam volna a büntetést. :( kösz.

medium size devil 2015.01.09. 11:49:29

@Arcade Macho: Kicsit magadba nezhetnel baratom mielott nekiallsz kommentelgetni ilyen primitiv demagog stilusban tenyek ismerete nelkul

csacsacsa 2015.01.09. 11:49:36

@cserfes csermely: Igaz, nem azt írtad, hogy jól van ez így. Bocs

marius1 2015.01.09. 11:49:40

Ez az írás újfent egy dilettáns, hatásvadász maszlag, s felhívnám a szerző figyelmét hogy a magyar helyesírás szabályai még a budaörsiekre is érvényesek, ha a szerződésbe foglalt kötelezettségek már nem - őszerinte. Meggyőződésem hogy meg lehet egy témát tárgyszerűen is közelíteni a polgármester hátsó fertályától egy lépéssel távolabbról is. Az útdíj tervezete és megvalósítása egy dilettáns, átgondolatlan és szakszerűtlen lépés, kétség sem férhet hozzá. Megmosolyogtató ahogyan kormányzati főszereplők komoly arccal szakmainak és megalapozottnak titulálják. Ennek ellenére nem gondolom hogy ilyen állásfoglalásokat ma a magyar sajtó megengedhet magának miszerint kívülálló (vagy fizetett bártollnok, de akkor baj van) tárgyilagosnak hirdetett cikkben olyan állításokat fogalmaz meg miszerint "itt egy polgármester aki nem lop", "antimutyizmus" stb. Az ilyen fokú álnaivság teszi az írást hiteltelenné. Próbáljunk már meg pártatlanul, kifejezetten a témára koncentrálni, ne álljunk egyik vagy másik oldalra, főként egy ilyen témában ami önmagában nem politikai hanem szakmai vita kellene hogy legyen.

bölcsbagoly 2015.01.09. 11:56:22

Itt már felsoroltak sok mindent a budaörsi újgazdagok ajvékolásának cáfolataként. Én csak megkérdezném a szeretett polgármesteretektől: miért kellett elüldözni Iványi Dalma olimpiai bajnokot a saját lőteréről, a betelepült újgazdagok kedvéért?

mojszipupi 2015.01.09. 11:58:03

A XV. XVI. ker melyek az M0 mellett helyezkednek el ugyanígy megszívták mert fizetős lett az M0 is meg az M3 bevezető is, így azok akik eddig be tudtak menni az M3 ason a városba most kertek alatt mennek. Így szívja meg Zugló is vastagon a város felé tartó forgalom növekedést. Nesze neked kertváros. Vérlázítóan dilettáns és súlyosan mérgező az emberek életére. Úgyis túl sokan vagyunk, nem baj ha idő előtt döglenek az emberek.

Mortanius 2015.01.09. 12:18:48

Wittinghoff úr! 2015 van és Budaörsnek még mindig nincs főtere. Nem fura ez egy kicsit?

bölcsbagoly 2015.01.09. 12:18:54

@mojszipupi: talán éb vi 5000 forint megérné a kényelmes utazásdt vagy nem? DE a szarevő autósok, akik rendszerint eygedül furikáznak egy 4-5 ülésesvben, most ajvékolni akarnak.

mojszipupi 2015.01.09. 12:42:40

Nekem pont elég az a növekedés, akik nem tudják vagy csakazértse veszik meg a matricát. Már így is fullon vannak a városba tartó nagy főutak az említett kerületekből. Felelős döntéshozó nem hoz olyan döntést ami kertvárosi kerületekbe vezeti az autópályáról a forgalmat. Ha ezért akár csak 10% os forgalom növekedés is lesz kerületen belül az már így is 10% al több mint amit az utak és az emberek idegei elbírnak.

Emmett Brown 2015.01.09. 13:56:49

@bölcsbagoly: mikor voltunk női kosárlabdában olimpiai bajnokok, és miért van egy irányítónak lőtere?

bölcsbagoly 2015.01.09. 14:03:02

@Emmett Brown: bocsi, a koronglövő csajt akartam írni!

Tom Bradley 2015.01.09. 14:07:37

@gigabursch: ezt részletezd légyszi, mert 35 éve ott élőként nem vettem észre...

@Mortanius: Budaörs nem egy "főteres" szerkezetű város, ennyire egyszerű... Szerinted hol lehetne?

Egyébként az útdíj és a vele járó városon belüli forgalomnövekedés pont azt a tömegközlekedést teszi tönkre, ami kezdett egész jól működni már. Azt tudja valaki, hogy Budaörs mennyit tejel a BKK-nak csak azért, hogy kijöjjenek a "kék buszok"? És azt tudjátok, hogy egyébként a város fenntart saját helyi ingyenes(!) tömegközlekedést? Van két buszjárat, ami azokat a területeket érinti, amik az 1-es úttól távolabb esnek.

Szóval Wittinghoff eléggé jogosan kiabál, úgy gondolom!

Tom Bradley 2015.01.09. 14:09:54

Na még egy: nekem eddig 0 Forint volt autópályán bemenni a városba, idéntől évi 5000 Forint. Ez ötezerrel több mint tavaly. A szolgáltatás szinvonala meg pont ugyan az, mint tavaly. Kellene valaminek örülnöm?

Emmett Brown 2015.01.09. 14:14:20

@Tom Bradley: nem ugyanaz, kevesebben vannak az úton, ergo jobban lehet menni :)

sanyix 2015.01.09. 14:19:58

@bölcsbagoly: ja a szarevő autósok akik az üzemanyagár felét adózzák, meg még évente több száz/tízezer egyéb adót is befizetnek. Azok aztán tényleg nagyon szarevőek, bezzeg a féreg fideszed az nem, akik még a benzint is az államkasszából fizetik.
@eq2: Csak finoman szólok hogy most is az agglomerációs lakókat illeti meg mégjobban ez az adó, ugyanis a budapestiek nem sűrűn használták a fizetőssé vált utakat, ezeket az agglomerációból bejárók használták főleg.
De azért jól benyelted a "vidék vs pest" kormánypropagandát, ügyes fideszdroid vagy: www.portfolio.hu/ingatlan/lakas/ezeket_a_varosokat_vegzi_ki_a_kormany.4.208524.html

Nagyeszűként fehérvárról jársz be arra "szemét" budapestre, azért remélem hogy a háborgó polgármesterek kitalálnak valamit erre, mondjuk a városon keresztülmenő utaknál a bejárókkal fizettethetnének környezetterhelési díjat, ugyanis ti ingyen terhelitek mások környezetét ;)

Tom Bradley 2015.01.09. 14:57:58

@Emmett Brown: és még ezt sem hiszem el... aki távolabbról jött, az eddig is fizetett, ugyanúgy arra fog jönni. Aki meg közelebbről, az jön át Budaörsön, amit ugye a lakosok szívnak meg. Szerintem ettől pont nem lesz kisebb dugó (na jó, a tecsó helyett Gazdagrétig fog állni reggelente a sor), de legalább dugó lesz Budaörsön is.
Tehát a végkövetkeztetés az, hogy az előbb még nagyvonalúan is fogalmaztam...

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2015.01.09. 15:41:40

Több mint 30 éve van szép, kellő méretű telkem, a XI. kerületben a Spanyolréti úton. Budaörs-Budapest határ útjától az első utca.
Írígykedve nézem az iszonyú nagy fejlődésen keresztül ment egy sarokra lévő házakat, mint amikor a VIII. kerületi gettókból a CORVIN közbe megy az ember.
Hiába az építési telek, amikor a sok önkormányzati telek miatt nem építik ki a közműveket, így építési engedélyt se adnak ki. A kissebség viszont már elfoglalta a kakukk hegyet.

Tom Bradley 2015.01.09. 16:39:53

@villamos alóli kacaj nem mindíg őszinte: kiáltsd ki a függetlenséged majd csatlakozz Budaörshöz :)

Passzív demonstráló (törölt) 2015.01.09. 17:08:53

Most tényleg rendszeres lesz, hogy ha valaki megpróbált keresztbe tenni a kormánynak, akkor arról hirtelen kiderül, hogy a saját területén Ő a number one?

ember100 2015.01.09. 19:01:33

@Arcade Macho:
Helló !

Ja ja igazad van , majd amelóm végett a szerszámokat alkatrészet BKV -n viszem :)
Meg a 1 kg kenyéret 2 üveg sört , 1 liter olajat 2 kg krumplit 2 üveg ásványvizet.... majd a metrón fogom hazavinni alig lesz 10-14 kg.
Vicces .
Ja és nem ezekét mentem ki budaörsre , az M5 soroksári részere hanem mert ott volt melóm !

Szamiz67 2015.01.09. 19:13:50

@Mortanius: Na, ez nagyon jó, magamtól nem jutott volna eszembe, hogy miért fikázhatnám leginkább Budaörst, köszi, most már megvan :)
Amúgy Törökbálintnak, meg Budakeszinek sincs, lehet, hogy ez a sváb 'óváros' település szerkezeti maradványa, a hosszú, nagyobb, kör alakú tér nélküli főutca?

ogli dzsí 2015.01.09. 20:35:49

ki a faszt érdekel budaörs nyomora

Arcade Macho 2015.01.09. 20:52:05

@csacsacsa: "nem tudom mi a bajotok azzal, hogy valaki aggódik a saját lakóhelyének helyzete miatt. Miért jó nektek ha másnak is rossz?"

ez egy tokeletes meglatas!!
miert jo a kedves agglosoknak az ami a masiknak rossz?
Ujbudat meg a Hegyvideket megkerdeztek hogy ohajtjak-e a sok "énnököm márpedig csöcseregjenek a kert végibe a zőzikék a patakparton" aggloskak hogy a bentmarado budapestiek ohajtjak-e ELSZENVEDNI a sok bezudulo forgalmat?

Budaorson hany P+R van? Budaors letrehozott rahordojaratokat a vasutra? probal barmit is tenni a pioca agglomeracio hogy a gazdatest legalabb latszolag azt higgye hogy ra van szorulva arra hogy szivjak a veret?

Arcade Macho 2015.01.09. 20:56:13

@Santman: "azt ugye érted, hogy vannak olyanok akiknek munkaeszközük vagy valami oknál fogva nem tudják lerakni és most beterelik őket az autópályákról?! :)"

munkaeszkoz, varjal mar, akkor telen is kell hasznalni?
tenyleg?
teli gumi csere megvan hogy pont 5e?
pont a deli elitista agglomeracioban annyi

ne farasszuk ilyennel mar egymast, hogy napi szinten a valaga ala betolja az autot, azzal keresi a penzt es akkor most evi 5e miatt bemegy valahova

Arcade Macho 2015.01.09. 21:08:24

@Gour: ment az utalapba a benzin amit lekoltsegelsz mi?
igazad volt a Hofi idezettel, gondolom van ott a cegnel masik idiota is aki adja alad a lovat

böIcsbagoly 2015.01.09. 21:13:28

Majd most rászállunk Budaörsre. Meg kellene érteniük, hogy a kormány érdekei felettük állnak. Majd előveszünk minden ügyet amit tudunk, lőtér, stb. Elüldözzük az Auchant. Majd megjárjátok ti ezt! Pénzre meg ne is számítsatok a kormánytól!

böIcsbagoly 2015.01.09. 21:14:31

@sanyix: Ahol van autó, ott van még pénz! Lehúzzuk azt is!

böIcsbagoly 2015.01.09. 21:16:53

@Emmett Brown: Öregszem bazz. Már így estefelé keverem a dolgokat. A netezésnél nem olyan nagy gond. Legalább felvidítja a nyugdíjas éveim.

Arcade Macho 2015.01.09. 21:20:28

@Steve31: az a helyzet hogy nagyon jol ismerem az autosok ervet, hogy miert is van a seggukhoz tapadva az auto
en is hasznalok egy ilyen ervet vicc gyanant, en azt szoktam mondani, hogy nincsen kedvem esoben megazni, hiszen ott a gurulo esernyo

a nagybevasarlasra visszaterve: ott a XI keruletben a savoyaparki madaras tecsko, onnan elegge sok helyre elmegy a villamos, 2 nagy zacsi amit nem sajnalsz lerakni es meg van oldva, 20 kg siman
Pesten a Fogarasi uti tecsko van ott, ujpestieknek meg a dunakeszi / kulso vaci uti ahol szintugy elerheto BKVval (del budat es eszak pestet ismerem :))
ha ennek ellenere bevasarolni kellene, akkor 2 szomszed osszefog kiBMVzik a bevasarlokozpontba, es visszafele fognak egy taxit

csak a bevasarlasert autot fenntartani nem kell

koala kóla 2015.01.09. 21:28:03

Faszt sem érdekel a fogyatékos pesti plázahuszár prolik kínja-baja.

Merlot 2015.01.09. 22:42:04

@koala kóla: Volt a kóládban valami tudatmódosító is, büdös paraszt?

jet set 2015.01.09. 23:28:15

@Arcade Macho: Pontosan. Nekem nincs autóm, nem büdös tömegközlekednem és a bevásárlást is megoldanom cipekedéssel. Lehet, hogy 70 évesen majd nem fogom elbírni a karton tejet, de akkor majd megveszem egyesével.

jet set 2015.01.09. 23:30:17

Budaörs hol költött milliárdokat az autópályákra? Azért hazudni a másik oldalon sem lenne muszáj. Még a zajvédő falakat sem az önkormányzat fizette.

sanyix 2015.01.09. 23:44:31

@koala kóla: dehogynem, a butább frusztrált vidéki prolikat érdekli, ezért ujjonganak, az autóutak duplán fizetőssé válásának :)

sanyix 2015.01.09. 23:50:43

@jet set: én szerintem meg kéne emelni a tömegközlekedés árait, mert aki ki tudja fizetni a bkv-s árakat, az többet is tud fizetni. Ha nem tetszik lehet gyalogolni/biciklizni... bár ha jobban belegondolunk a gyalogos cipőtalpa és a bicikli kereke akár több nanométert is koptat azon amin jár, tehát fizessenek ők is! Aztán majd később keresünk magyarázatot arra hogy minek fizetünk egy rakás egyéb adót, ha már úgy is mindenre külön kell még pluszban fizetni.

ProsTata 2015.01.10. 00:46:50

Tisztelt fideszdroidok, ha ennyire fizethetnétek van, fizessetek az országvédelmi alapba is.
Bezzeg, amikor vizitdíjról volt szó, akkor "ajvékoltatok". Ráadásul az törvény szerint is az intézménynél maradt TÖBBLETFORRÁSKÉNT!
Szemforgató rühes hazug tolvaj banda!
De lássátok, hogy nem mindenki olyan csökött agyú, mint Ti: a megyei matricában a módszer a vérlázító. Ha azt előkészítve, átgondoltan vezetik be, kihagyják a lehúzás célú kerülő útszakaszokat (tehermentesítő, elkerülő utak), akkor még pozitív is lehetne.

jelentéktelen alak 2015.01.10. 00:57:49

Látom sokan nem értik, miért is rossz az, ami miatt Budaörs tiltakozik. Has segítsek. Nem sok pénz az az 5e forint egy évre, de sokan, túl sokan nem fogják megvenni. Van aki elvből nem, más meg másért nem. Ezek az emberek az autópályák bevezető szakaszai és az elkerülő utak helyett a városok útjait fogják tovább terhelni. Elhiszem, hogy egy Budapesti kéjes örömöt érez, hogy végre az agglomeráció is szív, de ha kicsit is gondolkodik, akkor rájön, hogy bizony Budapest is szív. Akár akármilyen matricát venni fog, az könnyebben fog autózni az M0-son, mert a sok spórolós, ott fog állni a dugóban a város útjain. Nem csak Budaörs útjain, hanem Budapest, Kaposvár, Székesfehérvár, stb. útjain is. Egyébként a megyei matrica jó ötlet szarul végre hajtva. Ha nem a kapzsiság volna a háttérben, akkor simán lenne most megyei matrica, de nem lenne új szakasz fizetős. Mivel nem így van, pénzbehajtás az egész. Arról nem is beszélve, hogy borítékolom. Jövőre, a megyei matrica ára változni fog. Nem merték egyszerre sokkolni a népet, de meg mertek ágyazni egy fokozatos szipolyozásnak.

jelentéktelen alak 2015.01.10. 01:05:50

@Arcade Macho: Azt ugye látod, hogy nem csak Budaörs utcáin fog nőni a forgalom? Ugye nem vagy olyan naiv, hogy azt hidd csak az M1-M7 közös szakaszát fogják elkerülni azok aki ezért, vagy azért nem vesznek matricát, hanem az M0-st is?
Tudod olykor én is jól mulatok akkor, ha valakit orrba vág a gereblye, de akkor nem, ha engem is...
Az, hogy ilyen kéjes örömmel tölt el az agglósok költség és forgalom növekedése, simán csak gyenge jellemre vall. De hogy annak is örülsz, hogy téged is szívatnak (mert füsttel akkor is szívatnak, ha villamosozol) józan ésszel nem magyarázható.

böIcsbagoly 2015.01.10. 01:57:02

@jet set: Ruppótlan majom! Ha nincs autód,mert annyira csóró vagy, minek ugatsz bele?

medium size devil 2015.01.10. 01:57:43

Gratulalok a kommentelok kremjenek akik fovaros vs. videk, vagy agglomeracio vs. fovaros dimenzioba helyezik a kerdest.

lobster thermidor 2015.01.10. 02:45:31

@Arcade Macho:
Nehogy már te mondd meg, hogy hol, es mivel járjanak az emberek vásárolni. Ennyi erővel kitalálhatnád azt is, hogy mindenki csak egy kijelölt körzethatáron belül lenne jogosult vásárolni, a számára a kormány által kiadott kenyér, és tejjegyekkel.

Rudi Kató 2015.01.10. 05:53:54

A cikk első mondatával egyértelművé teszed a hazugságok sorozatát! Ki az a marha aki össze hasonlítja Tatabánya és Budaörs földrajzi fekvését, adottságát?
Tatabánya a 90-es évek elején egy hanyatló város volt a bányák bezárása miatt! Semmi olyan dolog nem volt amiért érdemes lett volna ott beruházni!
Budaörs viszont az M1-7 bevezető szakaszának össze olvadás utáni területnek köszönhetően lett az áruházláncok első telepe!
Ha megnézed se az M1 se az M7 egyedüli szakaszára nem települtek áruház láncok hanem csak a közvetlen judapestre bevezető szakaszra mint ahogy egész judapest esetében is igaz ez a tény!
Az összes áruházlánc kizárólag közvetlen judapest kapujában az M0 után befelé vagy közvetlen az elágazási csomópontokba épült de ezek messze nem olyan rentábilisak mit amelyek belül vannak a M0 vonalán! Szemen-szedett gazdagság az szdsz-es patkány sikerének beállítani Budaörs gazdagságát, sőt az adottságaihoz képest nagyon gyengén teljesít!
Budaörs az égvilágon semmit nem tett azért, hogy ilyen helyzetbe kerüljön, kizárólag a földrajzi adottságának köszönheti a gazdagságát!

Santman 2015.01.10. 09:16:20

@Arcade Macho: valószínűleg a céges autón idáig is volt matrica ;) tehát többletbevétel nem lesz abból ;)
Látom nem tudod beleérezni magad mások helyzetébe, mert akkor nem így reagálnál. Remélem a vizitdíj bevezetését is ilyen mértékben támogattad :D
A téli gumicsere és a megyei matrica között pedig semmi összefüggés nincs :)

Szarvas Norbert 2015.01.10. 12:29:04

@Rudi Kató:

ezen logikai érvelés mentén pedig Magyarország Európa legfontosabb tranzitországa, kiválló természeti adottságaink és földrajzi helyezkedésünk van, mégis szarban vagyunk!

Hogy van ez?

A siker mégsem jön magától?

Lamia8 2015.01.10. 13:56:05

Azért egy dolgot szeretnék tisztázni mindenkiben: Budaörs azért lett a multik egyik kedvenc telepe (ahogy többen írták),mert a városvezetés rájött lassan már 20 éve, hogy nem megsarcolni kell őket mindenféle adóval, hanem egy fix - vmennyivel kedvezményesebb százalékot ajánlottak nekik ,mint pl BP. Feltétele az volt, hogy alku továbbiakban nincs és a területedet tartsd rendbe... Budaörs tartotta magát a szavához, nem is emelte a %-ot. Ezt a bevételét,meg vissza forgatta/forgatja a városba. Pl. egynapos sebészet, budakeszit is "megszégyenítő" okmányiroda, városi uszoda és sportcsarnok, új köznevelési intézmények illetve a meglévők folyamatos fejlesztése, helyi szociális szervezetek folyamatos segítése-támogatása, stb. Ezt mind a saját kasszájából oldotta meg és ez példaértékű.

Lamia8 2015.01.10. 13:59:13

Az előbb leírtakkal nem azt mondom, hogy az elhelyezkedés nem számít, de nem ez az elsődleges befolyásoló tényezője Budaörsnek, hanem hogy a városvezetés nem csak az eszét, hanem a szívét is használja.. és ez ritka politikai téren.

aritus 2015.01.10. 22:47:19

@Szarvas Norbert: Mit vársz egy nettó zsidózótól? (Judapestnek nevezi Budapestet)

Rudi Kató 2015.01.11. 07:49:31

Kiröhögteted magad szarvas norbert komisszár elvtárs!
Egy falut (kisvárost) össze hasonlítani egy országgal csak gyenge elméjűek teszik!
A bevásárló áruházláncok nélkül Budaörs most is csak gyümölcsös lenne!
Az égvilágon semmilyen szerepe nincs a szdsz-es patkánynak Budaörs gazdasági teljesítményében! Ha a tisztesség legparányibb szelete is lenne benned akkor nem hazudoznál ilyen ocsmány módon!
Ha jól össze számolod akkor az összes többi autópálya bevezető szakaszán nincs együttvéve annyi áruház mint az M1-7 közös szakaszán és ez kizárólag a földrajzi fekvésének köszönhető mivel a nyugatról itt érik el judapestet! A fizető képes átutazó közönség ezeken az autópályákon közlekedek javarészt!

Szarvas Norbert 2015.01.11. 11:27:50

@Rudi Kató:

mi az ország elvtárs? Milyen terület i aggályaid vannak?

Amerikában egy közepes méretű város akkora, mint MO, szóval elég buta dolog ezzel érvelni, mint indok, hogy miért nem lehet Magyarország sikeres földrajzi elhelyezkedését illetően. De akkor haosnlítsuk össze a kiválló adottságú Svájcot vagy mondjuk Szlovákiát magunkkal....haosnló méret, jó elhelyezkedés... na?

Rudi Kató 2015.01.11. 12:58:09

@Szarvas Norbert:
Te mocskos zsidó patkány a helyes viszonyítási alap Monaco, Vatikán vagy Szingapúr!
Svájcot hasonlítani bármelyik országhoz a földön megint téged minősít!
Ahol a rablott pénzeket tartják és mossák tisztára, amelyik országot mindenki békén hagy azt lehet hasonlítani egy kirabolt gyarmathoz?
A tótokkal meg mit akarsz? Úgy vannak mint a szlovénok akik pár évvel ezelőtt még mintaállam volt most meg azon ügyeskednek, hogy ne jelentsenek csődöt! Sehogy se tudsz kilábalni abból a hülyeségből ahová a sötét gondolkodásod vitt!

Arcade Macho 2015.01.15. 18:58:51

@jet set: "Budaörs hol költött milliárdokat az autópályákra?"

http://hu.wikipedia.org/wiki/Magyarország_autópályái
Budapest - Budaörs 1978 12 km

hehehehe, valojaban az egesz orszag tolta bele a penzt, kb mint Paksba vagy a tavfutomuvekbe

Arcade Macho 2015.01.15. 19:01:39

@jelentéktelen alak: egyik kerdesemre se valaszoltal

Budaors vezetoje es az osszes retardalt barom aki megvalasztja ok MIND ugy gondoljak hogy nem kell a P+R
most orrbe lettek vagva nem kicsit hanem nagyon, te sirjal akkor

de mi van a P+R -el? erre valaszoljal!
süti beállítások módosítása