Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Ha valami működik ebben az országban, azt azonnal meg kell szűntetni!

2014. november 26. - Szarvas Norbert

20131115-tarlos-istvan-es-vitezy-david12.jpgAz ember érzése néha az, hogy nálunk szinte semmi nem működik, de ha az állami szervezet bármelyik része életjeleket mutatna, azt azon nyomban megpróbálják elnyomni, küzdenek ellene és ellehetetlenítik. Talán a cím jelmondatával magyarázható az állami kézben levő Magyar Posta pár évvel ezelőtti baromi nyereséges gyorsposta ágazatának a privatizálására tett kísérlet, miközben a veszteséges részeket megtarották volna. Józan paraszti ésszel belátható volt, hogy az EMS részleg nyeresége képes valamilyen szinten kompenzálni a veszteséges oldalt. Azért ez a hír pár éve szíven ütött, hiszen hosszú távon biztosan nem az Állam valódi érdekeit szolgálta volna. Ez elmúlt években ami valóban működni kezdett, az Budapest közlekedésszervezésének a fejlődése. Tarlós pedig észrevette a generációváltást, a hadüzenetet a régi politikusoknak, vezetőknek! Úgy néz ki hamarosan végleg felszámolja a parasztlázadást a saját érdekükben.

Amikor Orbán rokoniságától átszellemülve nulla valódi tapasztalattal megáldott Vitézy Dávid került a civil szférából friss diplomásként az újonnan szerveződő BKK élére, akkor voltak komoly fenntatásaim. Kivételesen nem az alkalmatlanságot jegyeztem meg, hiszen Vitézyről sok mindent elmondtak az évek során, de azt senki nem mondhatta el, hogy nem érdekli a budapesti közlekedés és nem ért hozzá. Egyszerűen csak mutyigyanúm volt Abszurdisztánban, ahol Orbán fingjától átszellemülve kerülhet gyakorlatilag bárki Budapest egyik legfontosabb pozíciójába. Ma is tartom a véleményem, miszerint Vitézy a fideszközeli rokonsága nélkül (anyuka EP képviselő volt, nagybácsi pedig...) nem kerülhetett volna a pozícióba. Megfordítva a dolgot, egy ugyanolyan tudású és tapasztalatú lelkes fiatalember hátszél nélkül nem tud ma Magyarországon az állami szférában fele ilyen fontos pozíciót sem kapni csak a rátermettsége miatt.

Vitézy semmi mást nem csinált, csak fiataloskodott egyet. Megcselekedte a nyílvánvalót. Hajlandó volt valamit adni és nem csak elvenni Budapest lakosságának. Ő ettől lehetett igazán sikeres.

Néha előfordul az a statisztikai anomália, amikor a felelős pozícióba nem egy agyatlan, hozzá nem értő balfasz politikus kerül, hanem egy lelkes, tettre kész, bizonyítani akaró szakember. Nem biztos, hogy bejött a kinevezésének a felelőseinek ez a döntés, hiszen Vitézy rácáfolt a papírformára. Sokan kezdték ki kora és tapasztalata miatt. Egy időbe fiatalságából adódóan a csapból is ő folyt. Az egész BKK úgy tűnt, mintha cask Vitézyről szólna. Aztán szólt neki valaki egy értelmeset, és elkezdett elcsendesülni. Már nem ő akart mindent megmagyarázni, mindent megvalósítani. Nem lennék meglepve, ha a 4-es metró építésénél minden vasárnap az alagútban pakolta volna a síneket. Na pont ennyire szenvedett tettre kész feltűnési viszketegségben. Ahogyan Dárdai mondaná:túlpörgött a srác.

Vitézy nehéz helyzetbe hozta a nagy öregeket. Megmutatta milyen az igazi generáció váltás, amikor nem egy 50 éves volt kommunista politikus próbál meg modernkedni a saját vérmérsékletével és gondolatvilágával, hanem a rendszerváltás gyermeke, akit az internet információáramlása és a szabadabb világ alkotott meg. 

Sok betobzódott politikus félelme nem az, ha valami rosszul működik az országban, hanem ha valami végre elkezd működni. Ördögi kör, hiszen ha valami elkezd működni bármelyik nagy öreg nélkül, akkor a lakosság észreveheti a lényeget, miszerint semmi szükségünk a legtöbb régi politikusra, akik hátráltatják a fejlődést. Ők azok, akik még a régi mentalitást képviselik, ők azok akik nem idealisták (már), nem akarnak semmin igazából változtatni, csak a pénzüket és az alibi pozíciójukat akarják. Ha meg valaki jobban csinálja náluk a dolgokat, akkor azonnal el kell meszelni őket. Sajnos nem tudnak szép csendben visszavonulni. 

Jött Vitézy és a BKK. Minden hibájukkal együtt összefogták a komplett budapesti közlekedést, elkezdték az összehangolását, majd elkezdtek kommunikálni az utasokkal. És itt nem csak a buszos az utas, hanem a vonatos, az autós, a bicajos, a gyalogos. Mindenki, aki el akar ma Budapesten valahova jutni. Eddig ezek az egységek évtizedeken keresztül egymástól elidegenítve működtek. Pedig a budapesti közlekedést egészében kell látni és csak úgy lehet megszervezni. Vitzy nem találta fel a spanyol viaszt, cask úgy érezte, hogy a hatalmánál fogja akár meg is valósíthat néhány dolgot, amiről már 10 éve is beszéltek politikusaink, amikkel kampányoltak ezek az emberek, és amibe megválasztás után mindenki szart bele.

A Budapesti közlekedés,

,felkerült az online térbe

, kommunikál az utasokkal jelenidőben

, kikéri a véleményüket a fejlesztések során

, elindította a FUTÁR információs rendszert, hogy aktuálisabb legyen a közlekedés

, beindult a BUBI, hogy végre tudjunk kerékpárral utazni

, fejlesztette az infrastruktúrát (kerékpár utak, buszsávok, összehangoltabb úthálózatok)

, összekapcsoltak, összekapcsolnak villamoshálózatokat, amivel átszállás nélkül is messzebb lehet jutni

, bevezetés előtt áll az európai színvonalú jegyrendszer

, elhelyeztek a lehető legtöbb megállóban modern, bankkártyát is elfogadó jegy és bérlet autómatákat.

Most itt összefoglalva te is láthatod, hogy semmi meglepő dolog nem történt. Semmi olyan, amiről egy családi beszélgetésben te magad nem beszéltél volna. Egyszerűen jött valaki, akit nem csak a saját bukszája érdekelt, a saját vélt politikai seggnyalása, hanem meg akart valamit valósítani. Soha nem látott egységbe szervezte a budapesti közlekedést, amit most Tarlós okosba el akar tűntetni. Tarlós megint különálló egységeket akar a budapesti közlekedésben. Ő egy önálló BKV-t akar látni, ami a mutyizás előtti korszak legszimbólikusabb mutyivállalata volt, ahova a vezetőket azért nevezték ki, hogy megtömjék a zsebüket, majd továbbálljanak.

Vitézy legnagyobb tette, hogy nem a politikával kommunikált, hanem a fogyasztókkal, utasokkal, választókkal. Ha mindenki így tenne, akkor az ország brutális változáson mehetne át.

Magyarország legnagyobb talánya, honnan számrazik az az elgondolás, miszerint a fogyasztókat tökéletesen érdemes semmibe venni és csak a szűk politikai elit érdekeit kell érvényesíteni, majd ezzel a taktivával minden király lesz. Kit érdekel, hogy Vitézy mennyit tett zsebre az évek alatt? Ki beszél erről? Engem ugyan nem, hiszen látom és tapasztalom mennyit fejlődött a közlekedés, mennyivel színvonalasabb szolgáltatást kapok a pénzemért. Ha pedig elégedett vagyok (és az emberek elégedettek), mert érzem a törődést, akkor nem fogok a másik zsebével foglalkozni. A sikert nem kéne megmagyarázni. Én valószínűleg szavaznék Vitézyre, mert behozott valami eddig szokatlant. Egy kirakatember, aki ért a dolgához és el is végezte a dolgát. Elhiszem, hogy ez a Tarlós féléknek nem tetszik, akikre semmi szükség nem lenne és akiket az üres ígéreteik és régi pártkapcsolataik tartanak még életben. De már nagyon közel van az a korszak, amikor a duma helyett csak a tettek lesznek a mérvadóak. És akkor a Tarlós féléknek nem sok minden fog jutni, míg a Vitézy fajták megkapják a lehetőséget, hogy valami nagyot alkossanak. 

Ugyanis jelen pillanatban Vitézy nem csak Vitézy Dávidról szól, hanem azokról a fiatal, hozzáértő, idealistákról, akiknek a szakmai sikerek sokkal fontosabbak, mint a pártutasítások. Akik le akarnak valamit tenni az asztalra, és akik képesek is alkotni, nem csak rombolni. Azt gondolom, hogy végérvényesen bebizonyosodott a politikai pofaváltás szükségessége, ahol a régi idők kutyái nem kapnak fontos szerepet az új kor szerveződésében. 

Az új politikai kor magyarországi átirata a következő lehet:

"Ne csak elvegyél, hanem adj is az embereknek. Ha adsz, akkor tovább maradhatsz. Ha tovább maradhatsz, többet kaphatsz. És még elégedettek is lesznek veled."

 

 

Tetszik a performance? Ez Like:

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr66933915

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.11.26. 11:29:50

Hát igen!
Jó lenne ha nem távolítanák el a vén buzik!D

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.11.26. 12:28:50

A kontraszelekció működik, és ez hatványozottan igaz a mai rezsimre. A rendszert nem a józan ész és logika, hanem a biznisz mozgatja. A fidesz nem párt, hanem egy vallással egybekötött üzleti vállalkozás. Ezt kéne megérteni, és akkor minden a helyére kerül.

2014.11.26. 12:42:09

@Rezsicsökkentő Hapcibenő: Aztán szerinted meddig képes működni egy vállalkozás vagy egy üzlet, ha nem hozzáértők, hanem hozzá nem értők vezetik?
Hmm?

István Tamasi 2014.11.26. 13:06:13

Ez a cikk nekem csak a kis orrtúró szerecsenmosdatásának tűnik.

G1 2014.11.26. 13:18:42

@Diorella Queen: hidd el, túl sokáig... :(

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.11.26. 13:25:40

@Diorella Queen: Attól függ, hogy mihez kell érteni. Mondom, ne politikai pártként nézz rájuk, hanem egy a belagok számára profitmaximumra törekvő üzleti vállalkozásként.

ex-dr. vuk 2014.11.26. 13:55:14

@Diorella Queen: amig eleg demagogok ahhoz, hogy ujravalasszak oket, akarmeddig. Itt nincs szukseg termekre a sikerhez, eleg levalthatatlannak lenni, mert az adobeszedesben monopolhelyzetben vannak.

KUHULIN 2014.11.26. 13:58:21

Jó tudni, hogy qrva jól működik a BKK! Szinte kedvet kaptam a tömegközlekedéshez! :D

Szarvas Norbert 2014.11.26. 14:05:28

@KUHULIN:

engem idegesít a legjobban, amikor a metron kifele, befele és még a lépcsőn is ellenőrzik a jegyeket...Vannak hibái a rendszernek, de az elmúlt időszakban fejlődés jeleit mutatták, amire az elmúlt 20 évben nem volt nagyon példa...

Netuddki. 2014.11.26. 14:10:08

Hol van az elektronikus jegyrendszer?

jet set 2014.11.26. 14:20:08

@KUHULIN: Nem qrva jó, hanem jobban, mint eddig. Van összehangolt menetrend, normális jegyautomaták, új járművek. Nem forradalmi dolgok, de valami lassan elindult. Igaz, qrva lassan, a jegyrendszert is majd csak évek múlva változtatják végre meg.

nu pagagyí 2014.11.26. 14:20:12

Lehet. hogy Vitézy jó szakember, de mit lehet tenni, ha nem szeret vadászni és nem tudja elálló kisujjal, egy hajtásra kiinni a pálinkás poharat? Szalonképtelen az úri társaságban.

KUHULIN 2014.11.26. 14:23:02

@nu pagagyí: Azért azt jó tudni, hogy a Vitézy családnál nem sok "fideszközelibb" család van...
Vitézy Dávid:
"1985-ben született. Édesapja Vitézy László filmrendező, tévés szakember, édesanyja dr. Hankiss Ágnes (szül.: Erdős Ágnes) fideszes európai parlamenti képviselő, pszichológus, író. Anyai nagyapja Erdős Péter jogász, popmenedzser, egyik apai nagybátyja, Vitézy Tamás üzletember, Magyarország 100 leggazdagabb embereinek egyike, másik apai nagybátyja, Vitézy András, Antall József volt miniszterelnök tanácsadója, a BÁV egykori vezetője, az LRI korábbi miniszteri biztosa, jelenleg a Paksi atomerőmű Zrt. Igazgatótanács tagja. Apai ágon féltestvére Vitézy Zsófia, a Budapesti Fesztiválközpont volt ügyvezető igazgatója, – jelenleg a Brüsszeli Magyar Intézet vezetője – aki anyai ágon Orbán Viktor miniszterelnök unokatestvére."

Alick 2014.11.26. 15:01:25

A Demszky-korszakhoz képest legalább történt valami Budapesten...

nu pagagyí 2014.11.26. 15:02:23

@KUHULIN: Igen, tudom ki az illető. Ettől a Vitézytől viszont nem tapasztaltam semmi olyasmit, ami a fideszes zsákmányposztokon napi rendszerességgel elő szokott fordulni. Nem bunkó, nem dölyfös, nem tudok simi-sumi közbeszerzésről, sem a dolgozók politikai üldözéséről. Ráadásul tényleg dolgozik az általa vezetett hivatal. Persze lehet, hogy kevés az ismeretem

KUHULIN 2014.11.26. 15:12:45

@nu pagagyí: Szvsz. műbalhé, hogy Tarlós ki akarja csinálni. Inkább néhány régi BKV-s kádernek léphetett a tyúkszemére...

Mutyiko 2014.11.26. 15:30:33

@nu pagagyí: Miert is kellene tudnod? Nem lopjuk, ize, kotjuk az orrodra! ;)

raz sierpem raz mlotem czerwona holote · http://redisbad.pl 2014.11.26. 15:47:34

Szerintem eléggé rossz döntés. Vitézy alatt elindult valami fejlődés. Mondjuk volt honnan feljönni...

raz sierpem raz mlotem czerwona holote · http://redisbad.pl 2014.11.26. 15:48:49

@KUHULIN: Jó, akkor szar minden. Vissza Hagyót, ő nem fideszközeli.

KUHULIN 2014.11.26. 15:49:32

@raz sierpem raz mlotem czerwona holote: Az a szomorú, hogy már az is teljesítmény, ha valaki fel tudja használni az EU-tól kapott lóvét...

Trackers 2014.11.26. 15:55:34

Egyetértek a poszttal.

Vitézy ügyes gyerek, és sokat köszönhet neki Tarlós az újraválasztása kapcsán.

Viszont én még emlékszem mikor baloldali bloggerek, hozzászólók, ugyanolyan benfentes talpnyalónak titulálták a blogszférában, mint mindenki mást a Fidesz berkein belül.

A hitelességén sokat javított láthatóan a kirúgása, viszont sajnos Budapestnek, éppen ezokból, vélhetően rosszabb lesz.

mikimackó 2014.11.26. 16:13:26

@Diorella Queen: addig működik, míg van a zsebedben elég pénz, amit elvehetnek tőled........, a cucilizmus is ebbe bukdácsolt bele !

nemszólokmégegyszer 2014.11.26. 16:13:57

Vitézzhy kevesebbet tett hozzá Budapest élhetőbbé válásához, mint bármelyik közmunkás. Amihez hozzányúlt, az is xarul sült el. Te szerencsétlen blogger. Hol élsz? Felcsúton és a köztévéből meg Nemzetből tájékozódsz? Nyomi.

ex-dr. vuk 2014.11.26. 16:40:00

@nemszólokmégegyszer: "Amihez hozzányúlt, az is xarul sült el."

Peldaul?...

cenzuratroll bosszanto 2014.11.26. 17:11:53

A felsorolt "fejlődés" nagy része botrányosan zajlott, és a szakmai dilettantizmus magasiskolája volt. A maradék tisztán a haveri cégek helyzetbe hozása.
És nem elfelejteni, az összes arról szólt, hogy a megfelelő csókos eladjon valami ótvar elavult fost, amit egy normális világban vele együtt basznának ki egy valódi közbeszerzési versenyből.

Szarvas Norbert 2014.11.26. 18:59:42

@cenzuratroll bosszanto: de legalább az "ellopott pénzért cserébe" kaptunk valami szart... a nagy öregek ezt úgy oldották meg hogy a pénzt elcsalták de még csak nem is fejlődtünk...

akármilyen szar, sztem jobb lett a közlekedés a 4-es metróval (ez nem az ő érdeme persze) a Bubival a Futárral vagy éppen az új buszokkal a régi szarok helyett, amin télen lehetett fagyoskodni....

Összességében sokkal ma közlekedni Budapesten mint az elmúlt 20 évben bármikor... ez a lényeg nem?

ⲘⲁхѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2014.11.26. 19:01:16

Mondjuk tetszik hogy Tarlós és a Vitézy klán nyírják egymást. Hozzá kell tennem, hogy Vitézy csinált pár jó dolgot.

ⲘⲁхѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2014.11.26. 19:05:11

@Szarvas Norbert: Azt ne feledd el, h a munkába járók és az autósok is sokkal kevesebben lettek! Azért is jobb a közlekedés. A sok közmunkás például a lakóhelyéhez közel kap munkát és az gyalogol, mert nincs pénze a jegyre, bérletre. A szomszédban lakó aki egy bölcsödében közmunkás most, inkább egy órát gyalogol, minthogy kicsengesse a bérletet.

Szarvas Norbert 2014.11.26. 19:18:42

@dont be such a nazi:

az én útvonalamon nem érzékelem hogy kevesebb kocsi vagy utas lenne
süti beállítások módosítása