Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

KDNP bezáratná a boltokat vasárnap! Már megint elgurult a gyógyszer?

2014. november 01. - Szarvas Norbert

135188_zarva.jpgKezdem azt hinni, hogy törvénymódosító javaslatot csak olyan kisiparos tehet, aki azon a héten elfelejtette bevenni a gyógyszerét rögeszme és abszurditás ellen. Naponta legalább egyszer sikerül meglepni a Fidesz-KDNP csoportnak agyament ötleteikkel. Mikor az ember azt hinné, hogy nem lehet tovább fokozni az abszurditást, akkor valaki mindig betol egy akkora gazdasági irracionalitás, hogy csak zeng. Most komolyan! Mit akar az állam beleszólni abba, hogy én mikor hol és kivel akarom a pénzem költeni? Ha a KDNP-t a fedősztorin túl is érdekli a vasárnapi családi idill, akkor ne szabályozzon, hanem teremtsen megfelelő feltételeket ahhoz, hogy a családnak maradjon ereje vasárnap lenyomni egy laza brainstormingot. Feltétel= jövedelem. Mert azt nem feltételezem, hogy általában az ember szívesen töltene időt a gyermekeikvel.

Leszakadt a pofám

A keresztény és vasárnap kapcsolatáról akaratlanul is a vidám vasárnapok intézménye jut eszembe. Van egy véleményem erről az intézményről, de hiszem, hogy mindenki magánügye. Nem is akarok ebbe belePapolni, hehe. Régi rossz magyar beidegződés, hogy a munka hétfőtől péntekig tart, más országokkal ellentétben a szombat már kizárja a munkát, a vasárnap pedig egyenesen szent. Ha törik, ha szakad, ezt az intézményt fenn kell tartani!

Aztán megérkezett a vad kapitalizmus és a sok kis buzi, aki bizony nem hajlandó letenni a lantot péntek 3-kor és bizony 1000%-on pörögnek hétvégén is annak érdekében, hogy előbbre jussanak, többek érjenek el, mint mások. Én az a fajta állat vagyok, aki szerint minőségben és nem mennyiségben kellene dolgozni (itt leginkább a szellemi munkákat értem, mivel a fizikai, betanított melóban fizikai jelenlét az idő és mennyiség függvénye). Vállalkozó vagyok, ne is mondja meg nekem senki, hogy mikor pihenhetek. Pihenek, ha már fáj.

Gazdaságilag racionális?

Azért fontos tisztázni, hogy a javaslat gyakorlatilag a multikat (400nm-nél nagyobb kereskedelmi területeket) akarja bezáratni vasárnap. Ezzel hozná helyzetbe a helyi kisboltokat, pékségeket és természetesen a traffikokat (őket nem lehet kihagyni a buliból). Gazdasági szempontból egy nagyon izgalmas kérdést vet fel, hogyan lehetne a multiktól elvenni és a kkv szektornak odaadni a potenciális vevőket. Innen megközelítve teljesen okos ötlet, ha nem lehet multizni a hét legfontosabb bevásárló napján.

Másrészről viszont a legsuttyóbb dolog a világon, amit kitalálhatna a törvényhozó. A kisboltok az esetek 100%-ában lényegesen drágább árakkal operálnak, mivel csak így tudnak életben maradni (ráadásul multikra jellemző volumenkedvezményt sem tudnak összehozni). Baromira nem racionális gazdasági szempontból, ahogyan el akarják torzítani a kereskedelmi gyakorlatot, rákényszeríteni a fogyasztókat a drágább boltokra. Én nem akarok a gyümiléért 500-600 forintot fizetni az eddig 400 helyett, sajnálom.

images_8.jpgBENEVEZTEM A WWW.GOLDENBLOG.HU VERSENYÉBE! ERŐSÍTS MEG SZAVAZATODDAL ABBAN, HOGY VAN ÉRTELME NYÍLTAN, KRITIKUSAN ÉS KONFLIKTUST FELVÁLLALVA ÍRNOM! ITT TUDSZ SZAVAZNI:

GOLDENBLOG SZAVAZÁS

Elbocsátásokhoz vezethet

Az ördög a részletekben rejlik. Persze ha tömeges elbocsájtások követnék a törvény megszavazását a multik részéről, akkor lehetne megint "szemét multizni". Pedig ha belegondolsz, akkor teljesen logikus lépés lenne részükről, mivel 1 teljes nap kiesne. A legegyszerűbb lebutított példával számolva:

Van a zöldség osztályra 20 embere a Tesco-nak. Ezek az emberek váltott műszakokban tolják az igát. Egy héten ezek az emberek összesen ledolgoznak 40 óra x 20 ember= 800 órát. Egy hónapban 4x 800= 3.200 óra. Mivel kiesik a vasárnap és a példának okáért 20 óra (Tesco 0-24-ben működik, de a példa kedvéért 2 órán át nem kell foglalkozni a zöldségekkel/ kávé szünetek egész nap), 1 hónapban 80 óra veszteséggel, így el kell gondolkozni! Gyakorlatilag 1 ember fél havi munkájára nincsen szükség. Ilyenkor átveszik 6 órás munkaviszonyba vagy elbocsájtják. A vége minden esetben, hogy valaki kevesebb pénzt fog hazavinni.

A család az első

A család a legfontosabb intézmény normális esetben az ember életében! Ezt nem kell ragozni, a politikának nem kéne rá emlékeztetnie. Nem tudom felfogni, hogy a szabad világban miért akarnak rám eröltetni egy bizonyos értékrendet, amit jónak gondolnak? Vagy itt arról van szó, hogy a politikus a saját családját csak így tudná összetartani (gyerek, asszony nem mehet shoppingolni)? Akkor ez elég öncélú törvény lenne.

A KDNP célja az, hogy a vasárnap olyan pihenőnap legyen, amelyen a család együtt töltött idejét nem szakítja meg a vásárlással töltött idő.

 

Szeretem hinni, hogy a felnőtt emberek, akiket elég intelligensnek tart a politika a szavazáshoz, ország jövőjének döntéséhez, ugyanúgy képesek kizárni a "zavaró" tényezőket az életükből, ha a családdal akarnak lenni. Viszont nem véletlenül vannak tele a bevásárló központok hétvégén. Nyílván ennek egyik oka, a "hétvégi bevásárlás" intézménye, amit így a KDNP nagyon okosan szombatra száműzne. Az már kit érdekel, hogy a kétnapos rendszerben is tömve vannak a boltok? Nyugodtan lehet szivatni a birka hülyéjét, aki a hétköznapi robot után éppen nem vágyik arra, hogy mamatankerral letarolják a lábát fél óra alatt 5x. 

Ha valakit zavar a vasárnapi bolt, akkor ne menjen boltba. Ha valaki a családjával akar lenni, akkor legyen a családjával. Ha valaki nem akar vasárnaponként dolgozni, akkor ne menjen váltott műszakos eladónak/egyéb melósnak a Tesco-hoz. Szabad emberek vagyunk. Ehhez nem kell törvényi túlkapás.

 

Tetszik a performance? Ez Like:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr586854811

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Vasárnapi semmi se 2014.11.04. 06:43:27

Én nem dolgozom vasárnap. De ha valaki elő akarná nekem írni, hogy melyik napon, hány órakor foghatok kezembe a kormánykereket, úgy húznám azt a fejére nyomban, hogy az orra ütné ki a küllőt középről. Nem dolgozom vasárnap. Illetve mégis, kábé reggel ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.11.02. 23:08:25

Bár én nem szoktam rajongani a fidesz kdnp ötleteiért, de ezt a törvényjavaslatot üdvözölném. Magamat nem számítom, de körülnézek az ismerősi körömben, és lényegében akinek munkája van, az haza márcsak aludni jár, fennmaradó időben, éppen munkába tart, munkából jön, munkában van, illetve munkával kapcsolatos tevékenységeket végez. Amikor hazaér, folytatja otthon. Éjjel nappal, ünnepnap hétvégén, mindig. A leggusztustalanabb dolog, hogy ezekután belevágják az ember pofájába hogy a magyar lusta geci, merthogy bizonyos statisztikák szerint feleannyit sem túlórázik mint a környező ország melósai. Persze tegyük hozzá cinikusan mosolyogva, hogy PAPÍRON bazdmeg.

A törvényjavaslat nagyon jó lenne, csak egy hajszálnyi probléma van vele: A motívum. Nem a konzumidiótákat kell megvédeni a vasárnapi shopping túrától, hanem a kereskedelemben dolgozókat hagyjuk már egy kicsit a családjukkal lenni.

Brix 2014.11.02. 23:20:31

@fda: NE, az állam , hanem az emberek döntsék el , hogy akarnak-e vásárolni vasárnap! Az államnak ehhez semmi köze!

2014.11.02. 23:23:02

"A kisboltok az esetek 100%-ában lényegesen drágább árakkal operálnak, mivel csak így tudnak életben maradni"

A posztoló elég sok böszmeséget hordott itt össze de a fenti idézet a csúcs. Nem a kisboltok drágák, hanem a hiperek vernek alá az áraknak. Ők nem a 3 forintos fokhagymán fognak szakítani, hanem azon hogy a fokhagyma mellé betesz a kosárba egy plazmatévét is a paraszt, ezáltal megengedheti magának a kissebb árrést, mondjuk az élelmiszeren. Egyébként a vasárnapi szünnappal az égvilágon semmi nem változna, sőt még munkahely sem szűnne meg. Ugyanis az emberek képesek arra, hogy átütemezzék az életüket. Vasárnap helyett elmennek majd szombat este. Tehát a forgalom, és az árbevétel a szűnnapot megelőző napon fog realizálódni, az erőforrásokat is erre a napra kell csoportosítani. Ennyi. Egyébként ez az állami ünnepek alkalmával is így szokott történni.

Dr Kangörény 2014.11.02. 23:26:12

@Jankove: csináljunk belőlük munkanélkülit, akkor tök jó lesz, hogy otthon vakarhatják a seggüket.

2014.11.02. 23:26:27

@Brix: "NE, az állam , hanem az emberek döntsék el , hogy akarnak-e vásárolni vasárnap!"

Ne az emberek, hanem a keredkedelmi dolgozók döntsék el akarnak-e vasárnap dolgozni.

Dr Kangörény 2014.11.02. 23:30:21

@Jankove: persze, nem lenne leépítés.
Ha 20 pénztár működik szombaton és vasárnap is, de egyszercsak vasárnap nem dolgoznak a pénztárosok, hát csak annyi lesz, hogy beülnek negyvenen a húsz helyre.

Hülye fidesznyik vagy, hogy dögölnétek meg a bugris bunkó vezéretekkel együtt.

2014.11.02. 23:39:41

@Dr Kangörény: Tévedés, én jobbikos náci vagyok.

Egyébként ha egyszer képes leszel elszakadni a tévétől, egyszer nézzél már körül egy hipermarketbe, mielőtt megosztod a magvas gondolataidat. Túlkapacitált mindegyik, még a karácsonyi nagybevásárlásnál sem üzemel az összes kassza, nem fog előállni az a helyzet, hogy 40-en akarnak beülni 20 kasszába.

2014.11.02. 23:42:22

@Dr Kangörény: Egyébként elmagyarázhatnád mi a f*sz bajod van a törvénnyel azt leszámítva, hogy zsigerből gyűlölsz mindent ami fidesz.

Riwera · http://kep.ivpicture.hu/276896.t.jpg 2014.11.02. 23:46:02

Be kell zárni hétvégén a pics.ba! Anyám apám régen be tudott vásárolni hétvégére, hétköznapokon! Mert ugye hétvégén zárva voltak a boltok! Amióta a tetves multik itt vannak azóta van ez a hétvégi faxság! Kérdezém azoktól akik H.-P.-ig dolgoznak, hogy nincs annyi időtök, hogy elmennyetek bevásárolni? Lusta gecik! Bezzeg ha nektek kellene dolgozni, akkor egyből lázadnátok! Mert a tetves munkaadó még hétvégi pótlékot sem fizet nemhogy túlóra bért! Be kell zárni a faszba! Az Osztrákok miért tudják ezt megcsinálni???!!! Az a pénz amit elbasznál a multiban vagy megmarad vagy elköltöd másra pl. turizmus vendéglátás. Stb. Szóval lehet itt ellenezi, hogy ne zárjanak be. De gondold magad bele ebbe a szituba. Mikor te hétvégén piknikezel a családdal a multis rabszolga meg alamizsnárt gürizik! Kényelmesek vagytok de rohadtul pláza latkányok!

Halihi János 2014.11.02. 23:46:53

@Brix: A legjobb árakat továbbra is megtalálják, heti 6 napban.
Ebben a nyitvatartás dologban inkább tartozzunk a nyugathoz mint a balkánhoz.

etruszk 2014.11.02. 23:50:51

@Jankove: eldöntötték. Ott dolgoznak. ha nem sakarnák, akkor nem dolgoznának ott hétvégén.

2014.11.02. 23:55:18

@etruszk: "eldöntötték. Ott dolgoznak. ha nem sakarnák, akkor nem dolgoznának ott hétvégén."

Magyarországon egyetlen munkavállaló sem dönt, csak sodródik az árral. Szerintem aki napi 12-16 órát nyom az sem kedvtelésből teszi.

Riwera · http://kep.ivpicture.hu/276896.t.jpg 2014.11.02. 23:55:24

Etruszk te barom! Ha nincs más munkája! Gondolkozz már. Ne a primitív korropt agyaddal gondolkozz bazdmeg! Te képes lennél anyádat valahol közgadász pozícíóban elhelyezni, közben meg csak egy pék. Nem mindenkinek van arra pénze, hogy a felső oktatásban tanuljon! Pedig lehet szeretne. Te is csak egy kis elkényeztett buzi kis ficsúr vagy!

etruszk 2014.11.02. 23:55:47

@Riwera: a nagyapád idején kicsit más volt a tempó. Megváltozott a világ. Ma a dolgozók kisebbsége dolgozik hétfőtől péntekig. Kb 35-40 % Az összes többi rendőr, tűzoltó, orvos, vasutas, buszsofőr, mozigépész, múzeumőr, pincér.
A tesco árufeltöltők érdeke miért előbbrevaló mint ezeké az embereké?

Szarvas Norbert 2014.11.02. 23:56:33

@Riwera:

és mi a helyzet a családokkal, ahol gyerekek vannak?

Persze hétköznap is be lehet vásárolni, de akkor kérdés, hogy ki fog az iskolás gyerekkel leckét írni, tanulni vagy éppen a nap végén lefekvés előtt (6-8 között) foglalkozni?

És mi van azokkal a casládokkal ahol csak anya vagy csak apa van? Ő hogyan oldja meg a bevásárlást úgy, hogy a gyereket ne kelljen elráncigálnia a boltba?

Vagy rájuk senki nem gondol?

etruszk 2014.11.02. 23:57:17

@Jankove: gratulálok, megfejtetted. Azért csinálja, mert meg akar élni.
Azzal, hogy meggátolod amultit abban, hogy hétvégén dolgoztassa, csak azt éred el, hogy nem fog annyi embert dolgoztatni. kevesebb ember kell 5 nap nyitvatartáshoz mint 7 nap nyitvatartáshoz. Ilyen egyszerű.

Riwera · http://kep.ivpicture.hu/276896.t.jpg 2014.11.03. 00:00:34

E@etruszk: Te tényleg egy pláza buzi vagy! Gondolom zsíros fizetéssel. És a legfőbb bajod az, hogy hétvégén nem tudod elbaszni a lóvét egy plázában működő étteremben, mert az asszony lusta főzni!

Riwera · http://kep.ivpicture.hu/276896.t.jpg 2014.11.03. 00:01:35

@Szarvas Norbert: Apropó régen, hogy az Istenbe oldották meg az őseid?

Szarvas Norbert 2014.11.03. 00:03:04

a vitát le lehetne zárni azzal, hogy szegény kizsigerelt embereket miért hagyjuk dolgozni? Miért nem lehetnek szegények non stop a caládjukkal? aztán majd fizet valaki segélyt

amúgy már a munkások szövetsége bejelntette, hogy közel 15 ezer dolgozó veszítheti el a munkahelyét a törvény miatt... biztos jobb élethelyzet kizsigerelt dolgozóból munkanélkülivé válni.

Amúgy nagyon álszent dolog, ami itt folyik... hirtelen mennyien védik szegény kizsigerelt dolgozókat. Mintha itt bárki felsőbbrendű lenne náluk és helyettük kéne dönteni.

Mi lenne ha egyszerűen meghagynánk mindenkinek a választás jogát? hadd vásároljak ott és akkor amikor akarok, a dolgozó meg hadd dolgozzon ott és úgy ahogyan ő akar. régen is úgy volt a :@Rivera nagyszülei idejében is, hogy akinek nem tetszett a meló, az váltott.

Amúgy a multi gecik meg a többi... de mi a helyzet a 400nm alatti boltokkal és azok munkavállalóival? azokat nem zsigerlik ki? vagy ők nem emberek? nem is értem.

Az pedig felfoghatatlan, hogy miért szükséges törvényi szintre emelni az emberi gyengeséget? Ha számodra kellemetlen-kényelmetlen hétvégén vásárolni, akkor ne menj el basszus. Ha igazad van és többen gondolják ezt a demokráciában, akkor nyílván törvény nélkül is változni fognak a nyitvatartások (igazodnak a kereslethez).

Bár a kérdőív szerint 6000 szavazatnak a 76%-a nem ért egyet ezzel a hétvégén zárjon be a bolt dologgal. Ha demokrácia van, akkor nincs igazatok és el kell fogadni, nem?

Halihi János 2014.11.03. 00:03:22

@Szarvas Norbert: Egyszerű:
A bevásárlás házhoz jön:))
Lehet hogy ők állnak a törvényjavaslat mögött?

Riwera · http://kep.ivpicture.hu/276896.t.jpg 2014.11.03. 00:03:40

Dolgoztam plázában régen. És a belem kifordult a látottaktól amit ezek a kedves lézengő emberek csináltak. A plázában neveli fel a kölykét. Köszönni egyik sem tud! Soroljam még. Undorító. De egyik sem vásárolt hétvégén!!!

etruszk 2014.11.03. 00:03:40

@Riwera: és ne gyere az osztrákokkal, mert hozzánk járnak vásárolni. Tele van velük minden vasárnap Sopron környéke. Valamiért nekik is könnyebb vasárnap vásárolni pedig jöhetnének pénteken is. A nyugati határmenti németek is átjárnak Hollandiába és Franciaországba vasárnapontként, Aki csak teheti.

2014.11.03. 00:04:23

@etruszk: "kevesebb ember kell 5 nap nyitvatartáshoz mint 7 nap nyitvatartáshoz. Ilyen egyszerű."

Nem ilyen egyszerű. Néhány hozzászólással feljebb már kifejtettem, de a kedvedért mégegyszer: "a vasárnapi szünnappal az égvilágon semmi nem változna, sőt még munkahely sem szűnne meg. Ugyanis az emberek képesek arra, hogy átütemezzék az életüket. Vasárnap helyett elmennek majd szombat este. Tehát a forgalom, és az árbevétel a szűnnapot megelőző napon fog realizálódni, az erőforrásokat is erre a napra kell csoportosítani."

Szarvas Norbert 2014.11.03. 00:04:41

@Riwera: az én őseim régen egy barlangban tüzet gyújtva vészelték át a telet.

Ezek szerint akkor neked most keresni kéne egy nagyon lakájos kis barlangot...

Szarvas Norbert 2014.11.03. 00:05:30

@Jankove:

ismétlem volt magamat... pár órája jelentette be a munkások érdekvédelmi szervezete, hogy ezzel a lépéssel 15 ezer munkahely szünhet meg első becslések szerint. Ilyen egyszerű

Riwera · http://kep.ivpicture.hu/276896.t.jpg 2014.11.03. 00:08:23

@Jankove: Ezek tényleg nagyon ostobák! :D Mert ezek közül egy sem dolgozik plázában és a haverjaik sem :D

Halihi János 2014.11.03. 00:09:14

@Szarvas Norbert: Most ki aggódik a dolgozók miatt?
Aki félti őket a munkanélküliségtől, vagy aki a vasárnapi munkától szeretné Őket megkíméklni?

Riwera · http://kep.ivpicture.hu/276896.t.jpg 2014.11.03. 00:10:27

@Jankove: Hibáztam. Leereszjedtem a hülyék szintjére és a rutinjukkal legyőznek minket :D

2014.11.03. 00:10:27

@etruszk: "A tesco árufeltöltők érdeke miért előbbrevaló mint ezeké az embereké?"

Nem előrébb való. Szerintem mindenkit megillet a heti egy nap pihenőnap. Természetesen az élet nem áll meg, léteztek, és mindig is létezni fognak generálisan nonsztop munkakörök, mert ezek munkája szükséges. A vasárnapi shoppingolás viszont nem tartozik ezek közé, NEM SZÜKSÉGES. Ha megszűntetik nagyjából senki sem fog sírni utána.

Szarvas Norbert 2014.11.03. 00:12:53

@Jankove: "Szerintem mindenkit megillet a heti egy nap pihenőnap. "

Szerinted aki váltott műszakban vasárnap dolgozik, annak nincsen pihenőnapja a héten? :D

Annak az embernek ilyen esetben a pihenőnapja(i) a hétfőtől-szerdáig terjedő időintervallumra esnek beosztástól függően.

egysmás 2014.11.03. 00:13:01

@Jankove: "Ne az emberek, hanem a keredkedelmi dolgozók döntsék el akarnak-e vasárnap dolgozni. "

Ez lenne Semjén? A kereskedelmi dolgozó?

Riwera · http://kep.ivpicture.hu/276896.t.jpg 2014.11.03. 00:14:26

Hétvégén dolgoztam a plázában. (Műszaki bolt) Majd F1 ment a tv falon. Erre az összes buzeráns odajött nézni. Mi kurva annyáért nem nézi meg otthon? Mikor otthon kényelmesen megtehetné. Aztán ha meg elkapcsoltam a tv falat valami másra. Mert már túl sok volt a bent a bambuló birka, akkor meg lázadtak! És még egy elemet sem vettek!

Riwera · http://kep.ivpicture.hu/276896.t.jpg 2014.11.03. 00:18:19

Az a baj ezekkel az elkényeztett senkiháziakkal, hogy nem tudnak 2 napra előre bevásárolni. Mert, ha a bolt ajta már zárva van, akkor mind éhen döglik!

Szarvas Norbert 2014.11.03. 00:19:25

@Halihi János:

én érvelek, nem féltek. gazdasági érvrendszer az irracionalitás végett. 15 ezer plusz éhes száj (plusz a család) mégtöbb adót jelent nekem. Nem jó dolog.

én ugyan nem aggódok értük, nem sajnálom őket. Kicsit túlpörögtétek a témát. Szívesen elvinnélek titeket Ázsiába vagy Afrikába esetleg LAtin-Amerikába. Ott megtudnátok mi az a rabszolgamunka éhbérért választási lehetőség nélkül.

Azt nem nevezném rabszolgamunkának, ha valaki egy EU országban (a világ fejlettebb részén) légkondícionált áruházban ellenőrzött körülmények között a munkajogban rögzített feltételeknek megfelelően dologzik olyan pénzért, amiből azért időnként futja egy új tv-re vagy egy mozira...

Csak a világ 3/4-e cserélne szívesen a magyarokkal és az ő botrányos munkakörlményeikkel.

Kicsit túlzásba viszitek ezt az aggodalmaskodást. Ráadásul gazdaságilag indokolatlanul. aggódjatok inkább a hajléktalanokért, munkanélküliekért, szociálisan veszélyeztetett helyzetükért, de ne azokért akik garantáltan nyugati körülmények között (a multiknál ez alap szemben a mari néni ABC-jével) kénytelenek sínylődni.

Engem se sajnál senki, amiért napi 12-14 órákat dolgozom... viszont ne is sajnáljon, mert ha nekem nem felelne meg akkor váltanék. Ilyen egyszerű.

egysmás 2014.11.03. 00:19:33

@Riwera: És a KDNP dolga megnevelni őket?

Brix 2014.11.03. 00:21:37

@Halihi János: A dolgozók biztos nem örülnének ennek a törvénynek, mert ez valószínűleg az elbocsájtásukhoz vezetne. Inkább ne az európai típusú szociális piacgazdaságokat utánozzuk, ahol akadályokat gördítenek a vállalkozások elé, hanem legyen minél nagyobb szabadság Magyarországon!

2014.11.03. 00:21:40

@Szarvas Norbert: "pár órája jelentette be a munkások érdekvédelmi szervezete, hogy ezzel a lépéssel 15 ezer munkahely szünhet meg"

Ja értem. Akkor ezek szerint, ha megjelenne vasárnap helyett, mondjuk szombaton kétszer annyi vásárló az áruházba, inkább bemondanák a hangosbemondóba, hogy sajnáljuk, nem tudjuk kiszolgálni önöket, lehet menni haza. Az egyszeri vásárlóba is súlyos lelkitörést okozna, ha mostantól csak szombaton vehetné meg álmai plazmatévéjét. Azt elmagyarázhatá nekem valaki, hogy miért szűnne meg annyi munkahely. A vásárlók száma heti átlagot tekintve nem változik, az áruházban otthagyott lóvé összege ugyanannyi, mindössze annyi történik, hogy aki vasárnap akar pénzt szórni, annak a hét bármely másik napját kell választania. (az egy vásárlóra jutó munka nem változik)

Szarvas Norbert 2014.11.03. 00:22:04

@Riwera:

már értem mi a problémád a kereskedelemmel és gyakorlatával... ezzel a hozzáállással ("sok bambuló buzi") a kereskedelem tuti kivetett magából, mivel ez a sok bambuló köcsög adta össze a te fizetésed öreg. Komolyan mondom a pofám leszakad az ilyen tuskó megnyílvánulásoktól.

Te mos mivel keresed a kenyered? Csak azt ne mond, hogy emberekkel kell bármilyen szinten kapcsolatot tartanod, mert akkr visszaadom a diplomám:D

2014.11.03. 00:22:42

@Riwera: :-)
Áhh megyek is aludni. Holnap (is) munka.................

Riwera · http://kep.ivpicture.hu/276896.t.jpg 2014.11.03. 00:23:17

@egysmás: nem, nem az ő dolguk! De ha mondjuk háborúban lennénk most mi, mint az Ukránok. Akkor az első áldozatok lennének azok az emberek akik életképtelenek, mert saját magukról sem tudnának gondoskodni!

Szarvas Norbert 2014.11.03. 00:26:20

@Jankove:

próbáltál már beletölteni teli pohárba vizet?

Amúgy ha jobban belegondolsz a Tesco féle boltok felépítésébe akkor a következőkre jösz rá:

- limitált, maximalizált az eladósorok száma. Hiába van 2x annyi vevő, attól még nem esz 2x annyi kassza

- az árut a vásárló szedi le a polcról és nem az alkalmazott

- a polcszervízesek 2x annyi vásárló esetében is képesek újratölteni a készletet, ezért nem szükséges több ember felvenni (gondolj bele, hogy amikor vásárolsz milyen gyakran futsz bele polcszervízesbe)

és a válaszom az, hogy valóban elbocsájtásokhoz vezet egy ilyen döntés. Se időm, se energiám szakmailag kifejteni, de nyílván ha a munkások érdekvédelmi szövetsége ezt mondja, és nem pezsgőt bont a fasza vasárnap miatt, akkor azt meg kéne hallgatni és el kéne gondolkodnod, mivel ők valóban a dolgozók érdekeit védik.

Riwera · http://kep.ivpicture.hu/276896.t.jpg 2014.11.03. 00:27:07

Leereszkedem a szintetekre, hogy érezzétek a törődést.Ha tudjátok, hogy abban a szájbabaszott autótokban kevés a benzin, akkor nem mennétek el tankolni Pénteken annak a tudatában, hogy Sz.V. az összes kút zárva van?!

Halihi János 2014.11.03. 00:28:39

@Szarvas Norbert:
Nem kell a munkanélküliek miatt aggódni. Amikor a multik bejöttek, aggódott valaki a sok kis bolt miatt akik bezártak? Ott jóval többen dolgoztak mint most a nagyoknál. Ha átrendeződik a piac, majd felszívja más terület az elküldött embereket.

Szarvas Norbert 2014.11.03. 00:29:26

@Riwera:

mindenki kénytelen elmenni előző nap, ezt jól látod. De ettúl még a benzinkúton a 4-8 töltőállomás helyett lesz 20, mert mondjuk 5 autós helyett egyszerre 50 rohamozza meg a helyszínt? Emiatt kell több embert felvenni a pénztárhoz és a kiszolgáló személyzethet?

Segítek: Nem nem lesz és nem kell. Így két dolog fog történni: feltorlódnak a vevők, megnő a vásárlások ideje és a kimaradó nap miatt kirúgnak embert.

Riwera · http://kep.ivpicture.hu/276896.t.jpg 2014.11.03. 00:29:35

@Halihi János: ez így van. És akkor abban az udőben még az ország lakossága is több volt.

Riwera · http://kep.ivpicture.hu/276896.t.jpg 2014.11.03. 00:33:05

@Szarvas Norbert: :D Egy kúton miért üzemel mindíg csak egy kassza? Mert nincs kihasználva a másik! De ha hétvégén bezár a kút, akkor az az ember aki mondjuk csak hétvégén dolgozik , azt be kell hívni már Cs.-i napon, hogy ne alakuljon ki tumultus! Kirúgják? Nem! Átszerveződik az egész!

2014.11.03. 00:35:08

@Szarvas Norbert: "Ott megtudnátok mi az a rabszolgamunka éhbérért választási lehetőség nélkül."

Miért van az, hogy mindíg 3 világbeli országokat hozunk elrettentő példának, hogy ott milyen állapotok uralkodnak. Amikor ennyi erővel nyugodtan említhetnél nálunk fejlettebb országokat, ahol heti 35 órában dolgoznak, feleannyi agykapacitású dolgozók 10-szer ennyi fizetésért. Szerintem demagógia, minden ország oldja meg a saját gondját, nekünk itt ebben a tetves kárpát medencében kell megoldanunk a saját problémánkat. Egyébként dolgoztam multi kereskedelmi láncban, bár szolgáltatói vonalon, de pontosan tudom és ismerem, hogy nagyjából milyen állapotok uralkodnak itt. Én nem tapasztaltam azokat az európai körülményeket, amiket felsoroltál.

egysmás 2014.11.03. 00:36:39

@Riwera: Nem életképtelen az, aki vasárnap megy a boltba, hanem arról van szó, hogy ő vasárnap akar boltba menni, mert neki akkor kényelmes.
Nem pénteken, munka után, nem szombaton a horgászás előtt, hanem vasárnap.

Mellesleg, ha az ukránokkal állnánk hadban, először azokat az életképtelen egyedeket veszítenénk el, akik odamennek lelövetni magukat, mert valami baromarcú azt mondja nekik, hogy menjenek oda.
A plázabuzi-bevásárlófétisiszta meg szurkolna Ausztriából, Németországból, Ausztráliából.

Riwera · http://kep.ivpicture.hu/276896.t.jpg 2014.11.03. 00:39:55

@egysmás: a munkavállalónak , aki hétvégén dolgozik. Neki nics joga a kényelemhez? Mert ezzel azt mondod, hogy nincs! Menj bazdmeg és dolgozz hétvégén te plázában! Majd megtud, hogy milyen is az. És átértékeled a dolgokat!

egysmás 2014.11.03. 00:39:57

@Jankove: Hát, lehet, hogy ott azért dolgoznak 35 órát sokkal magasabb fizetésért, mert nekik nem a KDNP írta a Munka Törvénykönyvét...

Van ám összefüggés az között, hogy eltöröljük a délutános pótlékot, meg csökkentjük a hétvégi-esti pótlékot, plusz megengedjük a túlóra lecsúsztatását és az között, hogy az emberek szarul keresnek és ki vannak zsákmányolva.

Minden ellenkező híreszteléssel szemben ezek a dolgok összefüggenek.

egysmás 2014.11.03. 00:42:14

@Riwera: Joga van rá!

Fel is mondhat. Azt csinál, amit akar!

Aki kurvának megy, azt megbasszák.
Ha nem akarja, hogy megbasszák, ne menjen kurvának. Megy majd helyette más.
VAN az a pénz, amiért még én is elmennék árufeltöltőnek szombat este, vasárnap hajnalban.

2014.11.03. 00:47:28

@Szarvas Norbert: "limitált, maximalizált az eladósorok száma. Hiába van 2x annyi vevő, attól még nem esz 2x annyi kassza"

Neked is elmondom, immáron harmadszorra a mai napon:

A kasszák mindenhol felülkapacitáltak. Egyszerűen nem tud előállni az a szituáció, hogy nincs elég kassza. És nagyjából ez az egy technikai akadálya lehet egy áruház kiszolgálóképességének. Az árufeltöltés, raktári munka, logisztika és minden más márcsak emberszám kérdése. A legnagyobb roham karácsonyt megelőző hétvégén van, amikor minden idióta megrohaja az áruházat és mindent megvásárol ami a kezébe kerül, de még ezzel sincs soha gond. Ha nem lenne vasárnap nyitva a bolt, akkor valószínűleg szombatra ütemeződne a vásárlás, ami egy átlagos állami ünnepnap előtti nappal ér fel, ez pedig meg sem kottyan sehol.

Bocs ennél szájbarágósabban már nem megy. Na tényleg léptem.

Halihi János 2014.11.03. 01:00:22

Most pótlékokról vitatkozunk, meg munkahelyekről? Azt kellene megnézni, hogy 6 milliárdos bevétel mellett hogy lehet egy lánc veszetséges, a többiek meg 2-3 Miliárdos éves bevételnél szintén azok. A megvásárolt árukat 33-40% átlagos árréssel adják el, 30-60 napra fizetik ki, ti a pénztárnál azonnal fizettek.
Még egy 50 négyzetméteres kisbolti hatékonysággal is nyereségesnek kellene lenni ha +40%-os árréssel dolgozik valaki.
Ez a törvény a multiknak jobban fog fájni mint az egyszerű dolgozóknak.

gizmo26 2014.11.03. 01:07:37

Ezek a KDNP-s álkeresztény seggfejek csak azért találnak ki ekkora marhaságokat, hogy néha jelezzék, önállóan léteznek a Fidesz mellett, pedig nem.

egysmás 2014.11.03. 01:16:12

@Halihi János: Miért is fájna a multiknak?
Szerinted csökkenni fog a forgalmuk?

Az emberek majd a kisboltban veszik meg cuccokat?

A kisboltban, ami előtt nem lehet/fizetős a parkolás és nincs benn egyszerre flex meg parizer?

aki mást mond az hazudik (törölt) 2014.11.03. 03:24:32

Ez a javaslat csak valami élettől elrugaszkodott keresztény fasz agyában születhetett meg. Egyrészt van aki csak vasárnap ér rá vásárolni, ráadásul egy helyen szeretne sokféle terméket megvenni, kényelmes parkolási lehetőséggel, olcsóbban, mint a sarki CBA-ban.

Sose értettem, hogy ha valahol működik valami, nincs katasztrófahelyzet, nincs zavar, az emberek szabad választása kialakít egy egyensúlyt, akkor azon a területen minek újabb, bonyolult, az életet nehezítő, választási szabadságot korlátozó, basáskodó jogszabályokat alkotni.
Valószínűleg a vasárnapi nyitvatartás megtiltásába se ha bele senki, csak éppen megnehezíti sok ember életét.
És persze pár száz Tesco, Auchan, Interspar dolgozó elveszti majd a munkahelyét, ez elkerülhetetlen. Komplett műszakok esnek ki, országosan ez munkahelyek számának csökkenéséhez vezet majd.

Az nem indok, hogy Ausztriában meg Bajorországban is van ilyen rendszer. Ettől még nem jobb az, mint a magyar rendszer. Nincs ok a változtatásra. Vagy ha változtatnak, akkor az ottani demokratikus hagyományokat is vegyék át meg a bérszínvonalat a magyarok. Akkor lesznek boldogabb emberek, családok.

A javaslat persze egyértelműen a gonosz multik ellen irányul és a CBA testvérek felfuttatására. Ha a családok élete, boldogsága olyan fontos lenne a keresztényfasiszta hisztipártnak, akkor talán lenne szíves nem beleugatni az életükbe, meg hogy mivel töltik az idejüket.
Abba meg bele se gondoltak, hogy a kisboltban dolgozóknak is van családjuk, tehát számukra is meg kell tiltani a vasárnapi munkavégzést, hogy jó keresztény módjára a papok elé járulhassanak térdelni meg imádkozni a templomba.

Ez annyira egy keresztény felsőbbrendűségi komplexus, hogy azt hiszik, csak az a jó és erkölcsös élet, amit ők kitaláltak egy zsidó kecskepásztorok mítoszaiból összelopkodott, több ezer éves fércmű alapján.
Nekem nem szent a vasárnap, nekem csak egy nap a sok közül.
Ja és nem fogok a CBA-ba járni akkor se, ha ezt törvényben írják elő.

aki mást mond az hazudik (törölt) 2014.11.03. 03:33:04

@♔bаtyu♔: Ostoba fasz! Magyarországon meg eddig működött az, hogy minden nap be tudott az ember vásárolni. Talán nem kellene ott hülye szabályokat alkotni, ahol nincs szükség változtatásra.

@Hurri Kán: Ja, Magyarországon se haltak bele emberek abba, hogy vasárnap is mehettek boltba. És miért pont vasárnap? Miért nem szombat vagy hétfő? Indok? Az nincs. Miért csak egy nap a héten? Miért nem 2 vagy 3?
És miért csak a multik, a 400 nm feletti egységek? Miért nem minden bolt? Miért nem az éttermek és szórakozóhelyek, kocsmák is? Ott is emberek dolgoznak, akiknek lehet családjuk. Indok az nincs, csak a hülyeség árad.

aki mást mond az hazudik (törölt) 2014.11.03. 04:06:25

@anyád egy szőke nő: Érdekes, Magyarországon se halt még bele senki abba, hogy lehet vasárnap is bevásárolni. Szóval a változtatásra semmi ok nincs.
Aki nem akart vasárnap bevásárolni, az eddig se ment vasárnap boltba, de aki akar, az miért ne tehetné meg?

Ja, a bajorok cseppet sem hasonlítanak a magyarokra. A magyarokra inkább a szlovákok, ukránok, lengyelek, horvátok és románok hasonlítanak többé kevésbé.
De ha szerinted a bajorok annyira hasonlítanak a magyarokra, akkor miért nem a bajorok veszik át a magyar rendszert, hogy vasárnap is mehessenek bevásárolni. Egy teljesen felesleges korlátozásról van szó a vasárnapi nyitvatartás megtiltása esetében. Egy újabb szabály, ami elvesz valamit, a választás lehetőségét, hogy mikor mennél boltba.

@Riwera: "Kérdezém azoktól akik H.-P.-ig dolgoznak, hogy nincs annyi időtök, hogy elmennyetek bevásárolni?" - Ostoba fasz! Képzeld, nincs időm bevásárolni, mert dolgozom.

"Bezzeg ha nektek kellene dolgozni, akkor egyből lázadnátok! Mert a tetves munkaadó még hétvégi pótlékot sem fizet nemhogy túlóra bért!" - Telitalálat! A Fidesz hogyan is módosította a Munka Törvénykönyvét? Ja, hogy a munkavállaló hátrányára?! Úgyhogy ez a keresztényfasiszta kormány sara, nem a multié. Be lehet fogni a mocskos pofádat!
Aki elmegy egy hipermarketbe dolgozni, az tudja mit vállal és mennyiért. Képzeld volt olyan diákmunkám gyárban, egyetem mellett, ahol 3 műszak volt és tudod mit? Örültem, hogy van olyan műszak, amit el tudok vállalni az egyetemi előadásaim mellett, mert magasabb volt az órabér és volt munkám. Hétvégén is dolgoztam. Hoppá.
Az mennyivel lesz jobb, amikor majd a felesleges munkaerőt szépen leépíti a Tesco meg az Auchan?

"Az Osztrákok miért tudják ezt megcsinálni???!!!" - Miért járnak át vasárnap az osztrákok Magyarországra bevásárolni? Mennyit keres az osztrák? Ha osztrák órabéreket hoz be a FideSS, akkor lehet majmolni a külsőségeket is. Egy osztrák heti 35-40 órás melóval megkeres annyit, amiből kényelmesen megél.

"Az a pénz amit elbasznál a multiban vagy megmarad vagy elköltöd másra pl. turizmus vendéglátás." - A multiban én olyan termékeket veszek, amikre szükségem volt, egy helyen megtalálok mindent, tudok parkolni, sokkal olcsóbb, mint a kisbolt, nekem a turizmus nem opció, ha kenyeret, mosószert vagy két karton tejet akarok venni éppen. Másra sem akarom azt a pénzt költeni, nekem ezek kellenek ilyen áron, amit a gonosz multi kínál.

Ha valaki keresztényfanatikus és templomba akar járni elbutulni minden vasárnap, akkor menjen. Szabad választása, joga, az ő döntése. De miért kell ehhez mindenki másnak megtiltani azt, vasárnap kényelmesen elintézze a bevásárlást. Mert mondjuk a többi napon dolgozik és csak akkor ér rá. Mert neki akkor kényelmes. A piac kialakítja a szabályokat, nem kellene ebbe életidegen tápos vallásbuziknak beleugatni.

"De gondold magad bele ebbe a szituba. Mikor te hétvégén piknikezel a családdal a multis rabszolga meg alamizsnárt gürizik! Kényelmesek vagytok de rohadtul pláza latkányok!" - Ó, mert Orbán vajda milyen irányba módosította a Munka Törvénykönyvét? Pont a bérrabszolgák hátrányára. Ha én nem megyek vásárolni vasárnap, akkor a multis alkalmazottak egy részét el fogják zavarni a picsába. Én dolgoztam hétvégén sőt éjszaka is. Örültem, hogy van munkám, magasabb órabért kaptam, össze tudtam egyeztetni az egyetemi elfoglaltságaimmal a munkát. Miért kell korlátozni mindent, miért mániája ez a keresztényfasisztáknak?
Én liberálisként sose fogom ezt a vallási fanatikus mentalitást megérteni. Azt tudniillik, hogy miért érzik úgy, hogy mindenben csak nekik lehet igazuk és mindenki más hülye vagy gonosz.
Miért kell beleugatni abba, hogy ki kivel és hogyan kúr (pinát kúrni jó, férfisegget kúrni bűn, ugyanakkor a papok nagy része is utóbbira szavaz), hogy ki hogyan neveli a gyerekeit, milyen erkölcsöket vall (a törvények betartása elég lenne, de erre a korrupt álszentek is magasról szarnak), miért kell kirekeszteni a csonka családban felnövő gyerekeket, miért kell a nem keresztény családmodelltől eltérő családokat stigmatizálni, miért érzik úgy, hogy joguk van beleugatni mások életébe egy több évezrede lejárt szavatosságú ideológia, téveszme mai képviselőinek? Miért várják el, hogy a teljes magyar társadalom ossza a pszichózisukat (vallás), vallja a sajátjának az ő képzeletbeli barátjukat (isten).
Hagyjátok meg az embereknek a szabadságukat, ők majd tudják, hogy mit kezdjenek vele. Vagy megtanulják idővel. A tapasztalat azt mutatja, hogy az ilyen túlszabályozott, atyáskodó hozzáállás nem túl sikeres.

Azt már csak halkan jegyzem meg, hogy a vallásos emberek IQ-ja átlagosan alacsonyabb, mint az ateistáké. Komolyan ilyen emberekre kell bízni a társadalom szervezését?

aki mást mond az hazudik (törölt) 2014.11.03. 04:17:04

@Halihi János: Ha a problémád az, hogy a multi jól keres és eltitkolja a jövedelmeit, papíron veszteségessé hozza ki magát, vagy hogy tisztességtelen piaci magatartást tanúsít, kibaszik a beszállítóival, akkor ilyen irányban kellene a szabályozást finomítani.
Ha tényleg jól akarod tolni a dolgot, akkor hozz létre egy országos hálózatot, multihoz hasonló féltételekkel, üzletmérettel, logisztikával és csináld jobban, tisztességesebben.
Csináljanak egy magyar "multit", hipermarketet. Nem a CBA-t kell titokban felpumpálni, alájuk pakolni, meg a szabályokat rájuk szabni, a multikat meg ilyen vasárnapi nyitvatartást tiltó törvénnyel ledorongolni. Tessék a Munka Törvénykönyvét a dolgozó javára változtatni. Ja, hogy a Fidesz pont az ellenkezőjét tette?

Csináljanak egy magyar hiperláncot, ami tisztességesen megfizeti a dolgozóit, tisztességes a beszállítókkal, tisztességesen leadózik, nem könyvelgeti el a hasznot.
De ehhez nincs szükség a vasárnapi nyitvatartás tilalmára.

A kisbolt és a multi amúgy is más szerepet tölt be. Kisboltba én nem is járok, mert nem praktikus, nincs választék, nincs parkolóhely, a minőség sem jobb, ugyanazt árulják, csak sokkal drágábban, mint a multi.
És azt se higgye senki, hogy kisboltban dolgozni annyival lélekemelőbb, mint a multinál.

Nzoltan 2014.11.03. 06:28:10

@Halihi János: Arról meg ne is beszéljünk, hogy egy közepes méretū nagy forgalmú üzlet miért veszteséges itthon és angliában ugyanez miért nem?
Hiába a magasabb adó, az élōmunkaerō bekerülésinköltsége odakint a többszöröse az itthoninak.

Nzoltan 2014.11.03. 06:36:01

@vernarancs: Vannak ennél nagyobb CBA-k. És vannak kisebb Tesco-k.

nu pagagyí 2014.11.03. 07:31:01

Vérfagyasztóan képmutató gondolat, hogy vasárnap csak a családi vállalkozások által üzemeltetett boltok legyenek nyitva. Nyilván úgy képzeli a deformált agyú javaslattevő, hogy akkor legalább összejön a család a pult mögött.

Kezd unalmassá válni, hogy erővel akarnak megakasztani minden normális folyamatot. Az egészségügyi ellátásban ne a betegnek legyen jó, hanem az orvosnak és ápolónőnek, a kereskedelem ne a vásárló igényeihez igazodjon, hanem a bolti dolgozóéhoz, cigit ne ott vehess, ahol minden egyebet, hanem egy külön lyukban és így tovább.

De fejlesszük tovább. Mi lenne, ha vasárnap csak kaszával és sarlóval lehetne aratni, munkagéppel nem? A vasárnap legyen a családi őstermelők napja!

bkkzol 2014.11.03. 07:35:54

Azert vesztesegesek illetve igen szereny nyereseget vallanak be ,mert akkora penzmozgasnal kulon stabot is fenn tudnak tartani a penzmosasra. Ezert talatak kia a "toke szabad aramlasa" illetve "az aru szabad aramlasa" dumat. Na kinek jo ez a torveny, szabajozas?? Akinek hatal mas tokeje illetve aruja van. Azutan meg 105 kulonbozo Kajman szigeteki szamlan landol a penz.

ebella 2014.11.03. 07:38:05

Ne! Ne tartsák! Tartsák azokat zárva mi az övék!

ebella 2014.11.03. 07:38:58

@Nzoltan: Nincs olyan vásárlóerő?

nu pagagyí 2014.11.03. 07:41:22

@Halihi János: Kezdjük talán ott, hogy nincs 40%-os árrés.

ebella 2014.11.03. 07:44:06

@nu pagagyí: Azért van. Még száz (akár két-háromszáz) százalékos is van. Csak nem mindenre és nem jellemzően. Ha már kereskedtél volna tudnád.

totalnick 2014.11.03. 07:44:23

Ausztriában is túlélik a vasárnapi ZÁRVAZTARTÁST. De az igaz, hogy ott az emberek nem dolgoznak annyit, hogy csak hétvégén tudjanak elmenni az olcsó szupermarketekbe.

ebella 2014.11.03. 07:46:14

@totalnick: A franciáknál, meg az angoloknál, meg az USA-ban meg nyitva vannak. Miért pont Ausztria a jó példa?

phaszfej 2014.11.03. 08:08:54

Az emberek nagyrésze cseléd. A cselédnek mindig meg kell mondani, mit csináljon, mert nincs hozzá sem elég tudása, sem elég esze, sem kultúrája, éppen ezért cseléd. A cselédnek, hogy jó munkaerő legyen, igenis pihennie kell hetente egy napot, nem vásárolgatnia.

ebella 2014.11.03. 08:15:20

@phaszfej: Szerintem te is az vagy, vagy az voltál, most meg nyugger.

phaszfej 2014.11.03. 08:29:42

@ebella: Születésem óta nyugdíjas vagyok. A cselédek dolgoznak helyettem.

phaszfej 2014.11.03. 08:47:22

Vasárnap dolgozni bűn. Nemcsak a boltokat kéne bezáratni. Mindent. Tömegközlekedést is. A külföldieket meg kitiltani a picsába. A saját városomban úgy jazzkariznak, mintha otthon lennének, a pronyói.

ebella 2014.11.03. 08:51:07

@phaszfej: Én ismerek olyat, még egy percet se dolgozott. Negyven éves és több a rokipénze (valami elmebaja van), mint aki tíz órát dolgozik naponta. Az kap százat, a koma meg százhúszat. A nyugdíj a melósnak lesz hetven, az elmebajos meg kapja tovább az addigra már százötvenre emelet járadékát. Te is így vagy?:)))

phaszfej 2014.11.03. 08:55:23

@ebella: Soha nem kérek senkitől semmit. Nem vagyok cseléd.

ebella 2014.11.03. 08:59:12

@phaszfej: A kérdés már csak az, hogy a magad ura voltál é mindig, vagy csak mióta nyugger vagy? Mert nagyon nem mindegy, ha nem hiszed akkor is.

Szarvas Norbert 2014.11.03. 09:03:18

@phaszfej:

miért bűn vasárnap dolgozni?

definiálnád a bűn fogalmát?

phaszfej 2014.11.03. 09:13:33

@Szarvas Norbert:
Mert az pihenőnap. Aki pedig a pihenőnapon nem pihen, tehát nem a világ zajával, hanem magával van elfoglalva, az sebezhetővé válik a kísértéssel szemben. Aki pedig enged a kísértésnek, az fegyelmezetlensége okán kiszolgáltatja magát csábító erőknek, azzal pedig embertársainak árt, mivel az ő feladatait másnak kell elvégeznie, sőt, továbbfertőzheti az arra érzékeny lelkeket. Ezért bűn, mert csak magára gondol, pedig nem egyedül él a bolygón.

nu pagagyí 2014.11.03. 09:21:53

@ebella: Ekkora árrés csak ott lehet, ahol kartelleznek, monopolhelyzet van, hiány van, vagy erőszakkal beavatkozik az állam a piaci folyamatokba. Egy épeszű társadalom igyekszik minden ilyen helyzetet likvidálni. A kereskedelem nem a kereskedőért van, hanem fogyasztókért. A versenyt kell növelni. Aki nem tud úszni, az tanuljon meg, ne adjunk neki úszógumit.

ebella 2014.11.03. 09:26:48

@nu pagagyí: Ne, haragudj, de fogalmad nincs a kereskedelemről. Én vettem úgy dobozos üdítőt anno nagykerben harmincért (bruttó), hogy utána nyolcvanért adtam és vitték mint a cukrot. És ez csak egy példa. Estig tudnám sorolni.

Halihi János 2014.11.03. 09:42:12

@nu pagagyí: Nem mindegyiknél van 40% valamelyik cég csak 33%-os
A nyilvános mérleg(Erdeménykimutatás) adatokból, kiszámolható.

DFK 2014.11.03. 09:56:03

Érdekes, az osztrákok tök jól elvannak a vasárnap szigorúan zárva tartó boltokkal.

eszim 2014.11.03. 10:06:06

@DFK: Érdekes az osztrákok tök jól elvannak az életszínvonalukkal, adórendszerükkel, törvényeikkel, oktatásukkal, politkusaikkal, europaiságukkal, stb.
Én kérem a többit is, különben egy hazug baromság ez indoknak.

fhdgy 2014.11.03. 10:42:08

Unom, hogy az osztrák meg a német példát szakózzák a vasárnapi nyitvatartást ellenzők! Az ottani dolgoknak van másik oldala is. Pl. hogy hét közben és szomaton is vannak este kilencig nyitva tartó boltok.Nem csak nagyvárosokban. Ott van idő hétközben is bevásárolni. Nálunk, főleg kis településeken sok minden bezár 16:00-kor. Ezen miért nem gondolkodik el senki?

eszim 2014.11.03. 11:08:50

@fhdgy: mert amit a fidesz szarik ki nekik, az finom és gondolkodás nélkül bakajálják.

nu pagagyí 2014.11.03. 11:12:27

@ebella: Akkor miért nem kereskedsz? Ha van normális verseny, akkor nincs rabló árrés. A kereskedő minél nagyobb forgalomra törekszik, mert akkor kisebb árrés is elég, egy kisboltnak baromi nagy árréssel kell dolgoznia, hogy fedezni tudja minden költségét.

Ennek ellenére van létjogosultsága a kis boltoknak is, de akkor koncentráljon olyan termékekre, amire lenne kereslet, de az máshol nem kapható vagy nem olyan minőségben, legyenek egyedi termékei, akkor talán szert tehet luxusárrésre és mindenki boldog lesz.

Zsolt Chevelu Ring 2014.11.03. 11:19:01

Vasárnap dolgozzon az akinek 2 anyja van

egysmás 2014.11.03. 11:20:09

@nu pagagyí: Ejj, az árrésbe bele kell kalkulálni a bérleti díjat, a megromoltt szart, azt, amit ellopnak, meg az összes rezsit, meg a minden kurvaanyját.

A 40% árrés egy kisboltnál nem nagyon sok.
Falun meg még kevés is.
És gyanítom, a tecsó is legalább ennyivel dolgozik.

egysmás 2014.11.03. 11:23:07

@Zsolt Chevelu Ring: meg is tiltanád a kétannyukosoknak, hogy vasárnap dolgozzanak?

Rézfánfütyülő fűzangyal 2014.11.03. 12:01:35

@Zsolt Chevelu Ring: Legyünk akkor következetesek! A vasárnapi misét (papi munkaidő!) is tiltsuk be. Így is több marad a családra! No persze a papra ez természetesen csak részben vonatkozik!

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.11.03. 12:26:54

Drágább árak?
De ki a fasz akar árat venni vasárnap? Valami félkegyelmű cipész?

Aki ennyire írástudatlan barom, mint jelen iromány szerzője, miért akar írni?

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.11.03. 12:39:04

@Riwera:
Seggfejém, a többség nem azzal a céllal megy el tankolni, hogy megtankol, aztán hazamegy, hanem akkor ejt útba egy benzinkutat, amikor egyébként is megy valahová.

De a hozzád hasonló agyatlan fideszes-KDNP-s seggfej úgysem bírja ezt felfogni, ahogy azt sem, hogy a kereskedelmi dolgozóknak nem lenne jó, ha vasárnap nem lennének nyitva a boltok, mert egy részüket kirúgnák, aki meg maradna, az kevesebbet keresne, mert nem lenne például vasárnapi pótlék.

A faszkalap Semilyen Zsolt helyett talán ezeket a dolgozókat kellene megkérdezni, mit szeretnének.

Zsolt Chevelu Ring 2014.11.03. 16:58:17

@egysmás: nem vagyok politikus.
Ha a dolgozók nem akarnak vasárnap dolgozni,gyűjtsenek aláírást a vásárlóktól
a hozzájárulásukat kérve.
Mindezt akár üzletenként is.

Nanenáné 2014.11.03. 18:02:09

@Zsolt Chevelu Ring: azt a szót hogy irónia, nem ismered, de nem baj. Nekem nem a vallással van bajom, hanem a mércével.

bambusz_reni 2014.11.04. 11:14:36

felesleges erről vitáznunk szerintem, úgysem mi döntünk...én inkább azt mondom, hogy szombaton is be lehet vásárolni, inkább az a fontos, hogy mennyiért tesszük. kövessük inkább az akciókat, én ezért váltottam áruházat glurl.co/ALDI

Untermensch4 2014.11.04. 11:36:09

magasabb vasárnapi bérpótlék. tökéletes megoldás lenne ha narancséknak nem olyan jófej haverjaik lennének akik miatt ezzel ellentétes irányba módosították a munkatvkönyvét...
süti beállítások módosítása