Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

A Facebook mentheti meg az országot!

2013. május 01. - Szarvas Norbert

images_3.jpegÉrdemes a jövő társadalmi tudatformáló eszközeként vizionálni a Facebookot (jelenleg), illetve a jövő közösségi kommunikációs csatornáit, melyek (egyelőre) mindenfajta cenzúra nélküli véleménycserére alkalmasak, és betöltik azt a szerepet, amelyiket az elmúlt 30 évben a híradó és a tévé. A jövőben a legnagyobb hatást egyértelműen ezeken a közösségi pontokon lehet elérnie mindenkinek. Viszont ez a „szörnyeteg” teljesen kontrollálhatatlan, emiatt szinte lehetetlen kiszámolni a hatásait. A „közönség” is sokkal igényesebb ezen a platformon, alapvető jellemzőjük a kételkedés és az érdektelenség. Ezeket a gátak kellene áttörni.

618946738_1360136466.jpg"Könnyebbé teszi a döntést. A döntés sokkal megfontoltabb, mint eddig bármikor."



A Facebook valóban képes lehet megmenteni az országot, hiszen kontrollálhatatlan közössége és véget nem érő információs pulzálása révén szinte minden esetben képes lehet egy témakört, kérdést, felvetést több oldalról, több nézőpontból megvilágítani. Ezen a platformon jelenleg jelentősebb és nehezebb a manipulálás és fals, a torzított információk bedobása a „köztudatba”, hiszen egyből reagálna ezekre valaki komment formájában, aki ismeri a tényeket, a hátteret, a másik nézőpontot.

 

 

 

305781_512176208841504_1434325845_n.jpg

„A Facebook-társadalom egyre inkább a teljes társadalmat jelenti.  A társadalmi normák pedig egyre inkább a Facebookon generálódnak.”

 

Elképesztő és sokak számára hihetetlen, de a Facebook egy tesztüzem a társadalom számára. Ha van valami, amiről gondolsz valamit,  dobd be a hírfolyamba, és meglátod, hogyan reagálnak rá a haverok, metaforikusan a társadalom. Hiszen pár százas facebookos „öribari”-létszámnál már beszélhetünk általános társadalmi normáról. Ha a haverok jól fogadták új mondandódat, feltevésedet vagy képedet, akkor biztos lehetsz abban, hogy az életben is megállja majd a helyét, ergo tetszeni fog másoknak. De ugyanez igaz a kollektív gondolkodásmód fejlődésére is, hiszen a Facebookon sokkal nagyobb mennyiségű reakcióból lehet következtetni valaminek az elfogadásáról vagy elítéléséről. Amíg régen a kocsmai haverok kocsmai létszámmal vélekedtek valamiről, és az alapján valószínűsítettük a társadalmi normákat, addig most már pár perc alatt több száz, több ezer ember véleményét tudhatjuk meg egyszerre, és a nagyobb szórás alapján pontosabban tudjuk meghatározni a „divatos” normákat.

 

 

images-1_3.jpeg

„A személyes márka véglegesen előtérbe került. Személyes márkát nem a boltban vásárolhatsz, hanem a közösségi oldalakon építhetsz ki.”

 

 

 

A személyes márka nem más, mint amivel téged mások azonosítanak, és amivel aktiválnak téged. Például szükséged lenne egy jó grafikusra. Eszedbe jut a Béci, és írsz neki/felhívod. Ebben az esetben Béci személyes márkája működött, hiszen emiatt kerested fel éppen őt. Ezt a márkát tudatosan építheted (a jövőben tudatosan építened kell), melynek összetevői a kommentjeid tartalma, a képeid, a posztjaid irányultsága és az adatlapod. Fontos, hogy harmóniára törekedj, hiszen a személyes márka pusztítóvá is válhat. Ne legyen kétséged afelől, hogy már most is kiépült egy személyes márkád a Facebookon (még ha nem is tudatos), tehát az aktivitásod tartalma alapján már valamit gondolnak rólad. Kérdés az, hogy ez neked mennyire megfelelő, és mit teszel holnap azért, hogy megítélésed abba az irányba induljon, amit te szeretnél...

 

 

 

Couverture facebook timeline3.jpg

 

„A platform, ahol lincselés és égetés nélkül összecsaphatnak az ateisták a keresztényekkel.”

 

 


Évszázadokon keresztül a vallás olyan megfoghatatlan társadalmi norma volt, amelyet generációról generációra az emberekre „kényszerítettek”. Európában a kereszténység a módi, mely ellen ha valaki felszólalt, hamar forróvá vált a talaj (élve égetés), de minimum a társadalom kitagadta maga közül. A 21. század egyik legnagyobb találmánya a vallási szabadság, melynek révén még mindig nem szerencsés szemtől szembe megnyilvánulni a vallás ellen, de már nem is égetik meg az embereket egy eretnek gondolatért. A Facebook viszont kellő távolságot biztosít a „lihegő agresszív tömegekkel” szemben, és kiváló teret nyújt, ahol tudsz pró és kontrázni bármelyik vallás irányába. Az ateisták Mekkája a közösségi média, ahol szabadon tagadhatják az Isten/ a felsőbbrendű hatalom létezését, és ennek a gondolatnak alátámasztására töméntelen mennyiségben posztolhatnak Afrikában éhen haló gyerekek képeit. A kereszténység egyértelműen vesztésre áll ebben a harcban, hiszen most már nem a pap mondja meg, hogy mit látott, hanem a Facebook által az egymástól távol lévő emberek képekkel és videókkal illusztrálják mondandójukat, melyek sokkal erőteljesebbek, mint bármelyik prédikáció. A vallás egyetlen reménye az lehet, ha megtanulja a közösségi médiát használni, és többórás prédikációk helyett ügyesen kiragadott kép-idézet kombókkal operál. Bizony-bizony-bizony! A Facebook-társadalom nagyon szereti a motiváló, elgondolkoztató idézeteket, melyeknek jelentős részét egyébként az elmúlt évszázadokban javarészt keresztények, egyházhoz közeli emberek mondtak.

 

FacebookShop.jpg

„A politikai kampányokat nem a kampányirodák készítik, hanem a Facebook amatőr marketingesei."

 

 Lassan végük lesz az amerikai filmekből ismert kampányirodáknak, -stáboknak, jelentőségbeli helyüket a Facebook öngeneráló, politikailag mindig a korrektségre törekvő önkéntes véleményvezérei veszik át. Ők azok, akik folyamatosan posztolnak izgalmas vagy éppen kiábrándító dolgokat, melyek erőteljesen befolyásolják az adott politikai erő megítélését. A kampány most már nem 1 éves, és az utcai plakátoknak, illetve a tévés hazudozásoknak, ígérgetéseknek is egyre kevesebb szerepük lesz. A jövő kampányai 4 évig tartanak, és a társadalom egyre inkább „emlékező társadalom” lesz a Facebooknak és az internetnek köszönhetően. A „felhőben”, vagyis a tárhelyeken minden információ, beszólás, video, botrány elraktározódik az évek folyamán, és ezeket sokkal kevésbé felejtik majd el az emberek. Én lényegesen őszintébb és valóságosabb tartalommal felvértezett kampányokra számítok, hiszen a technológia és a társadalom változásával egyre kevésbé lesznek használhatók azok a jeditrükkök, amelyekkel egyetlen „huss és pöcc” karlegyintéssel a a piszkos ügyeket el lehetett tussolni. Bátran mondhatjuk, hogy a Facebook a politika ellenőrző füzete, melybe politikusaink kapják az érdemjegyeket. Minden 4. évben pedig szülői értekezlet, ahol a nebulók további sorsa dől el.

 

shakafacebook-312x230.png

 

„Megkaptuk az eszközt ahhoz, hogy a társadalom végrehajtsa az igazi rendszerváltást.”

 

A Facebook mentheti meg az országot, mivel kontrollálhatatlan, így pedig a társadalom alapjaiban újradefiniálja saját magát. Új trendek emelkednek, régiek tűnnek el, és ami tegnap még elfogadható volt, ma már a ciki kategória. Tegnap még a szó volt az igazi tényező, holnap pedig a dokumentált tettek lesznek a mérvadók. A szabadság itt a legerősebb, ám abban a percben, amikor a cenzúra felüti fejét a Facebookon, tudhatjuk, hogy a szabadság elveszett. 

Viszont míg nincs cenzúra, létrejön az igazi rendszerváltás.

 

 

  ►►►►

Gyerekmegtakarításról szeretnél többet megtudni? Klikk

✰ ingyenesen letölthetsz egy hasznos pénzügyi eszközt:  Klikk

Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu 

Itt találsz meg minket, ahol további "csak itt megjelenő" egyedi tartalmakat is olvashatsz

 

Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű, szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul, nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.  

 

Ez a cikk 2013. április 29. napján frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr385259079

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A 2014-es választás sem a Facebookon fog eldőlni 2013.05.02. 19:45:09

Először is emlékezzünk meg a húszéves world wide webről, és kívánjunk neki boldog születésnapot!Közben persze emlékezzünk meg arról is, hogy a világháló léte, és különösen a webkettő átalakítja fogyasztási szokásainkat, így a politikát is. Többek szeri...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

azbesztos 2013.05.02. 19:37:53

Tényleg jó ez facebook. Olyan élvezet ledorongolni minden posztban a büdös, tolvaj bolsikat, hogy csak naaa. Olyan szitok áradat zuhog rájuk, hogy mindig elhúzzák a csíkot.

Pinabajusz 2013.05.02. 21:00:21

Szerintem eleg sok dezinformacio megy a facebookon (is), es birkakkal sok mindent meg lehet etetni. Vagy pl. van cenzura is, illetve maga felhasznaloi feltetelek zarnak ki bizonyos dolgokat. De ugyanigy jelen van a kettos merce. Mint pl. ebben az irasban.

Pl. te ezt irod: "A kereszténység egyértelműen vesztésre áll ebben a harcban, hiszen most már nem a pap mondja meg, hogy mit látott, hanem a Facebook által az egymástól távol lévő emberek képekkel és videókkal illusztrálják mondandójukat, melyek sokkal erőteljesebbek, mint bármelyik prédikáció."

Ha en ezt irnam, mondjuk nem Afrikai, hanem pl. kozel keleti peldaval, hogy "A zsidoság egyértelműen vesztésre áll ebben a harcban, hiszen most már nem a rabbi mondja meg, hogy mit látott, hanem a Facebook által az egymástól távol lévő emberek képekkel és videókkal illusztrálják mondandójukat, melyek sokkal erőteljesebbek, mint bármelyik prédikáció."

Most boritekolom, hogy itt is lesz nehany zsido troll, ahogy a facebookon is elofordul, aki ugrani fog erre, pedig ugyanazt irtam, csak ket szot csereltem ki.

Egyebkent meg elegge felhigult az egesz, es egyre tobben torlik a profiljukat. De lasd pl. a www.sg.hu/cikkek/97027/havonta_tobb_millio_tagot_veszit_a_facebook un.

Egy masik elgondolkodtato gyujtemeny: www.netszar.com/category/facebook/

fapisztolybolt · http://fapisztoly.hu 2013.05.03. 09:11:07

"Ezen a platformon jelenleg jelentősebb és nehezebb a manipulálás és fals, a torzított információk bedobása a „köztudatba”, hiszen egyből reagálna ezekre valaki komment formájában, aki ismeri a tényeket, a hátteret, a másik nézőpontot."

Teljesen kamu dolgokat is szanaszét osztanak, sosem volt még ilyen könnyű dezinformálni.
Másrészt az egymillió vélemény között elsikkad az akinek tényleg igaza lehet mert bár véleménye mindenkinek lehet, mindenki úgy érzi hogy ő mondja meg a tutit és irracionális mértékben képes védeni az igazát.

Másrészt a facebook mint véleményt megosztó, kikérő platform igencsak tévútra tud vezetni. Pl. kiírod hogy gyertek betonozni, belájkolják 50-en és ki lesz ott reggel, az a kettő aki nincs fent de szóltál neki hogy ha tud, jöjjön segíteni. Vagyis a facebook egy súlytalan massza, arra adni szerintem hiba.

Európában/Amerikában szerencsére nem mostanában égettek ateistákat, így a közösségi média mint ateista front megközelítés nem annyira súlyos.

Szóval a facebook van, tudni kell vele élni, mellette élni de nem kell túldimenzionálni.

Egyébként már kezd ereszteni a lufi.
süti beállítások módosítása